Op jacht naar een koophuis deel2

22-05-2020 19:08 3337 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat het eerste topic meer dan vol zat, en er nog steeds mensen druk op huizenjacht zijn, topic nr 2.

Ben je op zoek naar een koophuis, of juist je huidige huis aan het verkopen, schrijf dan mee!
Alle reacties Link kopieren
Eh, echt de overgrote meerderheid van de huizen in Nederland is nog gas-afhankelijk hoor. Dat is echt niet zo’n enorm ding nog. Er zijn zo veel huizen die helemaal niet van het gas af kunnen, dat gaat voorlopig nog geen grote issue zijn.
nausicaa schreef:
31-07-2020 15:49
Eh, echt de overgrote meerderheid van de huizen in Nederland is nog gas-afhankelijk hoor. Dat is echt niet zo’n enorm ding nog. Er zijn zo veel huizen die helemaal niet van het gas af kunnen, dat gaat voorlopig nog geen grote issue zijn.
Ik snap je. Maar dus geen CV. Alleen beneden 2 gaskachels. En je hebt gelijk, wij wonen hier met gezin van 4. En gaat prima! Maar in deze tijd , huizen prijzen die over de kop gaan, en dan dus geen CV.. Maar dat is mijn persoonlijke invulling hoor.. Wij hadden gewoon never nooit niet gedacht dat we dit huis überhaupt “quitte” zouden kunnen verkopen! Is zoveel aan gedaan en meer dan prima geweest! Heel veel voor terug gekregen qua woonplezier en ruimte. Maar de basis is gewoon; klein oud huis,2 slaapkamers en dat is de bovenverdieping dus. 2 slaapkamers meer niet, geen zolder, ook aan drukke weg, geen CV dus.. Maar wel grote tuin, op zuiden geen inkijk oid. En huis en tuin wel altijd goed onderhouden (En met liefde....) en stuk aangebouwd. Midden in dorpscentrum ook. Dat dan allemaal weer wel. Maar voor starters (nogmaals mijn invulling) leek mij de VP te hoog en voor “niet starters” 2 slaapkamers niet genoeg en te klein huis.
anoniem_398127 wijzigde dit bericht op 31-07-2020 16:05
Reden: Aanvulling
54.53% gewijzigd
Beaumonde89 schreef:
31-07-2020 16:04
Ik snap je. Maar dus geen CV. Alleen beneden 2 gaskachels. En je hebt gelijk, wij wonen hier met gezin van 4. En gaat prima! Maar in deze tijd , huizen prijzen die over de kop gaan, en dan dus geen CV.. Maar dat is mijn persoonlijke invulling hoor.. Wij hadden gewoon never nooit niet gedacht dat we dit huis überhaupt “quitte” zouden kunnen verkopen! Is zoveel aan gedaan en meer dan prima geweest! Heel veel voor terug gekregen qua woonplezier en ruimte. Maar de basis is gewoon; klein oud huis,2 slaapkamers en dat is de bovenverdieping dus. 2 slaapkamers meer niet, geen zolder, ook aan drukke weg, geen CV dus.. Maar wel grote tuin, op zuiden geen inkijk oid. En wel altijd goed onderhouden en stuk aangebouwd. Midden in dorpscentrum ook. Dat dan allemaal weer wel. Maar voor starters (nogmaals mijn invulling) leek mij de VP te hoog en voor “niet starters” 2 slaapkamers niet genoeg en te klein huis.
Dat klinkt als mijn woning. Ook alleen slaapkamers boven en verder niets. Wel oude cv ketel en ook in het centrum van een grote stad. Mijn woning is uiteindelijk wel verkocht aan starters die financiële steun kregen van beide ouders.
Alle reacties Link kopieren
YESSSSSSSSSSSSSSSSSS YESSSSSSSSSSSSSSSs YESSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS

Sorry, maar ik ben zo blij!! Ons bod is geaccepteerd!!!

Er waren 4 biedingen rond hetzelfde bedrag, maar omdat wij de eerste waren heeft ze het ons gegund. Oplevering 1 november, kan niet beter. Kerst vieren we dan in ons nieuwe huis. Met een beetje mazzel gaat het die maand niet vriezen, dan kunnen we de maand november nog op de camping blijven en zitten we niet in de rommel en minder stress voor de katten ook.

Wat een heerlijk begin van het weekend. Nu ga ik een borrel nemen.
Ohhh net kwam man thuis dat ons nieuwe huis boven aankoopprijs getaxeerd is. En heus hadden we niet gedacht dat het voor veel minder dan aankoopprijs getaxeerd zou worden, want is nieuwbouw huis (2de leg wel :biggrin: , aan begin van bouw zijn er een X aantal huizen door investeerders gekocht en die zijn een paar maanden geleden de verkoop weer ingegaan) Maar toch fijn dat er daar dus geen eigen geld bij hoeft.

Note; hiervoor hadden we op een bestaand huis flink boven verkoop prijs geboden (en dat bedrag dus zelf moeten betalen en dat hadden we er toen zeker voor over) en niet geworden. Andere kopers hadden “ineens” betere voorwaarden. Terwijl ze lager bod hadden en makelaar zei; hoogste bod telt. Rare gang van zaken was dat. (Man vooral flink ziek van geweest maar nu niet meer want de kans met ons nieuwe huis nu is once in a life time, qua locatie, stijl en alles) Dus dat geld houden we gevoelsmatig(!) nu dus echt “over”.
Daantje1970 schreef:
31-07-2020 16:23
YESSSSSSSSSSSSSSSSSS YESSSSSSSSSSSSSSSs YESSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS

Sorry, maar ik ben zo blij!! Ons bod is geaccepteerd!!!

Er waren 4 biedingen rond hetzelfde bedrag, maar omdat wij de eerste waren heeft ze het ons gegund. Oplevering 1 november, kan niet beter. Kerst vieren we dan in ons nieuwe huis. Met een beetje mazzel gaat het die maand niet vriezen, dan kunnen we de maand november nog op de camping blijven en zitten we niet in de rommel en minder stress voor de katten ook.

Wat een heerlijk begin van het weekend. Nu ga ik een borrel nemen.
Gefeliciteerd!!! Fijn dat het jullie gegund is! Blijft toch wel een dingetje heb ik ervaren, gister dus bod gehad, smiddags nog een kijker. Makelaar wilde die kijker alsnog laten komen. Maar vond dat niet eerlijk. Want al zou laatste kijker 1000€ meer bieden gunde we het die eerste bieder sowieso meer. Of najah, ken die persoon uiteraard niet. Maar dat hele makelaars spel is niet aan mij besteed. Goed is goed.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Daantje! Wij zijn het helaas niet geworden, hebben zojuist zelf de makelaar gebeld aangezien we nog steeds niets hadden gehoord. Reden was iets met de voorwaarden.. we wilde een bouwkundige keuring en onder voorbehoud van financiering. Maarja nu weer verder zoeken
marloess1995 schreef:
31-07-2020 17:14
Gefeliciteerd Daantje! Wij zijn het helaas niet geworden, hebben zojuist zelf de makelaar gebeld aangezien we nog steeds niets hadden gehoord. Reden was iets met de voorwaarden.. we wilde een bouwkundige keuring en onder voorbehoud van financiering. Maarja nu weer verder zoeken
Balen en snap ook nooit waarom makelaars dan niet even zelf bellen. Je moet overal zelf achteraan...
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Daantje!

Ik vind het overigens niet per se raar om mensen nog te laten kijken als je al een bod hebt. Het is wat mij betreft niet ‘wie het eerst komt’. Zeker als iemand niet kan en speciaal daarvoor een aparte afspraak gemaakt moet worden, heeft hij niet ineens eerdere rechten of zo.
Zolang je maar duidelijk bent over wat je gaat doen, lijkt het me prima handelen. (Dus als iemand zegt ‘er komen morgen nog twee kijkers’, en iemand doet vandaag vast een bod, hoef ik wat mij betreft die kijkers niet af te zeggen). Je weet nooit of het toch niet doorgaat, door financiën, toch een ander huis gevonden, zenuwen, weet ik het. Dan heb ik wel graag nog andere geïnteresseerden achter de hand.
Daantje1970 schreef:
31-07-2020 16:23
YESSSSSSSSSSSSSSSSSS YESSSSSSSSSSSSSSSs YESSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS

Sorry, maar ik ben zo blij!! Ons bod is geaccepteerd!!!

Er waren 4 biedingen rond hetzelfde bedrag, maar omdat wij de eerste waren heeft ze het ons gegund. Oplevering 1 november, kan niet beter. Kerst vieren we dan in ons nieuwe huis. Met een beetje mazzel gaat het die maand niet vriezen, dan kunnen we de maand november nog op de camping blijven en zitten we niet in de rommel en minder stress voor de katten ook.

Wat een heerlijk begin van het weekend. Nu ga ik een borrel nemen.
Wat!! Lekker zeg!!
Dit was toch je eerste bod nog maar?
Wauw! Het moest zo zijn.
Daantje GEFELICITEERD!!!! :cheer2:

En Beaumonde ook!!! :daisy:
marloess1995 schreef:
31-07-2020 17:14
Gefeliciteerd Daantje! Wij zijn het helaas niet geworden, hebben zojuist zelf de makelaar gebeld aangezien we nog steeds niets hadden gehoord. Reden was iets met de voorwaarden.. we wilde een bouwkundige keuring en onder voorbehoud van financiering. Maarja nu weer verder zoeken
Jammer zeg! Zoeken jullie in een heel overspannen regio of valt het mee?
Er komt echt wel weer iets voorbij en hopelijk voor jullie iets zo fijns dat je uiteindelijk blij gaat zijn dat dit het niet geworden is. Geduld, en vertrouwen. :there:
Alle reacties Link kopieren
Yesss Daantje gefeliciteerd!!!
nausicaa schreef:
31-07-2020 17:46
Gefeliciteerd Daantje!

Ik vind het overigens niet per se raar om mensen nog te laten kijken als je al een bod hebt. Het is wat mij betreft niet ‘wie het eerst komt’. Zeker als iemand niet kan en speciaal daarvoor een aparte afspraak gemaakt moet worden, heeft hij niet ineens eerdere rechten of zo.
Zolang je maar duidelijk bent over wat je gaat doen, lijkt het me prima handelen. (Dus als iemand zegt ‘er komen morgen nog twee kijkers’, en iemand doet vandaag vast een bod, hoef ik wat mij betreft die kijkers niet af te zeggen). Je weet nooit of het toch niet doorgaat, door financiën, toch een ander huis gevonden, zenuwen, weet ik het. Dan heb ik wel graag nog andere geïnteresseerden achter de hand.
Wederom snap ik je punt! Het eerste gedeelte van je post is in deze dan wel niet aan de orde geweest. En financiën zijn pas 100% zeker na OVB.

Maar voor ons; het bod was dusdanig Prima, (Inclusief de voorwaarden ) dat we die laatste kijker ook niet voor niks wilde laten komen. Het ging er mij om dat makelaar kijker zonder info van bod wilde laten komen, terwijl wij al aangaven akkoord te willen met het bod. En ik hou dan gewoon niet zo van dat makelaars spel. Iemand dan alsnog laten komen. Voor wat? Evt een tegen elkaar op bieden situatie? Dat bedoel ik met ; goed is goed.
Alle reacties Link kopieren
Ah ok, nee, dan zou ik wel open kaart spelen met die laatste kijker. Aangeven dat je in onderhandeling bent of zo, maar als ze alsnog willen kijken, dat dat mag. Zoiets. En niet om een nog hoger bod af te dwingen, maar het loopt tegenwoordig toch vaak stuk. En de bezichtigingen vroegen bij mij nogal wat organisatie ivm klein kind/werk/Corona. Dus ik had weinig zin om dat circus nog een keer op te tuigen. Ze vrijwel zeker voor niks laten komen zonder dat te laten weten zou ik inderdaad niet doen.
Alle reacties Link kopieren
Daantje van harte gefeliciteerd !! Wat ontzettend fijn !!

Hier weer een update van onze soap.
Vriend had natuurlijk gisteren de makelaar gesproken, en hij zou een bevestiging krijgen (gisteren nog) dat het de 21e wordt.
Vandaag weer niks gehad dus hij belde van is het nou geregeld, en dat hij het allemaal wel erg vervelend vond worden. Toen heeft hij door laten schemeren dat wij serieuze interesse hebben in het huis en dat we ook een paar dagen ervoor een gesprek hebben bij een hypotheek adviseur. En dat het ons echt irriteert dat we zo lang moeten wachten en dat er geen andere mogelijkheden zijn omdat de verkoper zo flexibel is als een loden deur. Hij had op dat moment de assistente aan de lijn.

Die heeft blijkbaar dit allemaal doorgegeven aan de makelaar, die 10 minuten later aan de lijn hing om te zeggen dat de verkoper toch iets heeft kunnen regelen. Zodat we toch op onze geplande dag (dus niet de 21e) naar het huis kunnen gaan kijken.

Echt ik vind het onvoorstelbaar... denk dat de makelaar druk gezet heeft...
nausicaa schreef:
31-07-2020 19:57
Ah ok, nee, dan zou ik wel open kaart spelen met die laatste kijker. Aangeven dat je in onderhandeling bent of zo, maar als ze alsnog willen kijken, dat dat mag. Zoiets. En niet om een nog hoger bod af te dwingen, maar het loopt tegenwoordig toch vaak stuk. En de bezichtigingen vroegen bij mij nogal wat organisatie ivm klein kind/werk/Corona. Dus ik had weinig zin om dat circus nog een keer op te tuigen. Ze vrijwel zeker voor niks laten komen zonder dat te laten weten zou ik inderdaad niet doen.
Zo is het zeker gegaan, maar wel na aandringen van ons dus, heeft makelaar open kaart gespeeld wb bod. En toen gaf kijker aan daar niet overheen te kunnen dus van bezichtiging af zag.
fanatic schreef:
31-07-2020 20:19
Daantje van harte gefeliciteerd !! Wat ontzettend fijn !!

Hier weer een update van onze soap.
Vriend had natuurlijk gisteren de makelaar gesproken, en hij zou een bevestiging krijgen (gisteren nog) dat het de 21e wordt.
Vandaag weer niks gehad dus hij belde van is het nou geregeld, en dat hij het allemaal wel erg vervelend vond worden. Toen heeft hij door laten schemeren dat wij serieuze interesse hebben in het huis en dat we ook een paar dagen ervoor een gesprek hebben bij een hypotheek adviseur. En dat het ons echt irriteert dat we zo lang moeten wachten en dat er geen andere mogelijkheden zijn omdat de verkoper zo flexibel is als een loden deur. Hij had op dat moment de assistente aan de lijn.

Die heeft blijkbaar dit allemaal doorgegeven aan de makelaar, die 10 minuten later aan de lijn hing om te zeggen dat de verkoper toch iets heeft kunnen regelen. Zodat we toch op onze geplande dag (dus niet de 21e) naar het huis kunnen gaan kijken.

Echt ik vind het onvoorstelbaar... denk dat de makelaar druk gezet heeft...
Onbegrijpelijk??
fanatic schreef:
31-07-2020 20:19
Daantje van harte gefeliciteerd !! Wat ontzettend fijn !!

Hier weer een update van onze soap.
Vriend had natuurlijk gisteren de makelaar gesproken, en hij zou een bevestiging krijgen (gisteren nog) dat het de 21e wordt.
Vandaag weer niks gehad dus hij belde van is het nou geregeld, en dat hij het allemaal wel erg vervelend vond worden. Toen heeft hij door laten schemeren dat wij serieuze interesse hebben in het huis en dat we ook een paar dagen ervoor een gesprek hebben bij een hypotheek adviseur. En dat het ons echt irriteert dat we zo lang moeten wachten en dat er geen andere mogelijkheden zijn omdat de verkoper zo flexibel is als een loden deur. Hij had op dat moment de assistente aan de lijn.

Die heeft blijkbaar dit allemaal doorgegeven aan de makelaar, die 10 minuten later aan de lijn hing om te zeggen dat de verkoper toch iets heeft kunnen regelen. Zodat we toch op onze geplande dag (dus niet de 21e) naar het huis kunnen gaan kijken.

Echt ik vind het onvoorstelbaar... denk dat de makelaar druk gezet heeft...
Ik vind het vreemd dat de verkopers alleen op vrijdagen kunnen. Als je de woning in de verkoop gooit weet je dat er bezichtigingen komen. Toen mijn woning in de verkoop kwam heb ik tegen de makelaar gezegd dat er iedere dag bezichtigingen konden worden gepland in de 2 weken erna. De verkoop was zo gepland dat mijn huurder op vakantie was in de weken daarna.
Alle reacties Link kopieren
Beaumonde89 schreef:
31-07-2020 20:24
Onbegrijpelijk??
Je doelt op de flexibiliteit van de verkoper?
Alle reacties Link kopieren
PhiIae schreef:
31-07-2020 20:25
Ik vind het vreemd dat de verkopers alleen op vrijdagen kunnen. Als je de woning in de verkoop gooit weet je dat er bezichtigingen komen. Toen mijn woning in de verkoop kwam heb ik tegen de makelaar gezegd dat er iedere dag bezichtigingen konden worden gepland in de 2 weken erna. De verkoop was zo gepland dat mijn huurder op vakantie was in de weken daarna.
Ja ik vind het ook ontzettend raar.
Je zou toch denken dat je er snel vanaf wil op het moment dat je relatie op de klippen gelopen is.
Echt ik vind het zo vreemd, je weet toch dat er mensen willen komen kijken???
Dat hoort toch bij een eventuele verkoop????? Een huis is net een beetje te duur om zomaar blind te kopen.
het is geen kledingstuk op marktplaats ;-)
Alle reacties Link kopieren
Ah, een scheiding? Dat klinkt alsof de partij die er nog woont niet zo nodig wil verhuizen, en helemaal niet op verkoop zit te wachten. Wel irritant inderdaad.
fanatic schreef:
31-07-2020 20:41
Je doelt op de flexibiliteit van de verkoper?
Ja!!! en het hele moeizame contact.
Alle reacties Link kopieren
Beaumonde89 schreef:
31-07-2020 21:39
Ja!!! en het hele moeizame contact.
Ja niet normaal toch !!!
Ik begon me serieus af te vragen of dat aan mij ligt.
Maar het lijkt net alsof de verkoper niet wil verkoper
en alsof de makelaar er ook geen zin in heeft
Stom is dat ja. Wij zijn in de afgelopen maanden ook dat soort verkopers en makelaars tegengekomen. Waar je zelf constant achteraan moet bellen en zo.
Gelukkig werken de meesten gewoon met 2 dagdelen bezichtigingen en dan allemaal een bod uitbrengen voor een bepaalde datum.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven