Op jacht naar een koophuis deel2

22-05-2020 19:08 3337 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat het eerste topic meer dan vol zat, en er nog steeds mensen druk op huizenjacht zijn, topic nr 2.

Ben je op zoek naar een koophuis, of juist je huidige huis aan het verkopen, schrijf dan mee!
Alle reacties Link kopieren
Haha, een aparte ringtone voor de makelaar, briljant :proud: .

Overigens moet je je niet verkijken op de hoeveelheid hypotheek. Ik heb straks op mijn nieuwe huis ook een hypotheek die veel lager is dan wat ik er aan geld ingestopt heb. Als iemand biivoorbeeld 80k meer biedt dan de hypotheek, zou ik flink verlies lijden.
Of mensen hebben ook nog een onderhandse hypotheek bij bv ouders of zo.
Het zegt natuurlijk wel íets, mensen zullen wellicht niet met een restschuld achterblijven, dat scheelt al. En de kans is groot dat er inderdaad een flinke overwaarde op zit. Maar niet iedereen beseft dat het ook weer niet zo simpel is als ‘koopsom-geregistreerde hypotheek=winst’.

Ik duim voor jullie, super irritant dat wachten inderdaad! Is het een inschrijving, of mocht iedereen een ‘gewoon bod’ doen?
Alle reacties Link kopieren
Het was gewoon een bod doen. Zaterdag was er nog 1 andere kijker, om dat die persoon en wij op woensdag niet konden. En hij had er al 2 staan voor woensdag. En daar zullen er vast meer bijkomen. Dus ik denk dat we op z'n vroegst pas eind van de week iets zullen horen.

Ja, oke...dat van dat geld kan wel kloppen. Ach..ik moet proberen het een beetje te vergeten. Daarom ben ik maar even op banenjacht gegaan. Ook stressvol, maar dan denk ik even niet aan het huis,
Alle reacties Link kopieren
Ik snap het wel hoor. Je wilt zo graag alvast iets kunnen zeggen, en dit zijn gegevens waar je iets mee kunt.
En wauw, verhuizen en een nieuwe baan tegelijk is wel heftig! Dubbel succes dan maar!

Ik heb niks gehoord vandaag, maar volgens het contract kunnen ze afwijzingen van de hypotheek inleveren tot en met de eerste werkdag na het verlopen van de termijn (die werkdag is dus vandaag). Dus ik neem aan dat ze in theorie tot 12 uur vannacht hebben, al wordt het dan wel moeilijk om te bewijzen dat het op tijd afgeleverd is bij de makelaar of bij mij. Nog even geduld tot morgenochtend :whistle: .
Alle reacties Link kopieren
nausicaa schreef:
27-07-2020 20:24
Ik snap het wel hoor. Je wilt zo graag alvast iets kunnen zeggen, en dit zijn gegevens waar je iets mee kunt.
En wauw, verhuizen en een nieuwe baan tegelijk is wel heftig! Dubbel succes dan maar!

Ik heb niks gehoord vandaag, maar volgens het contract kunnen ze afwijzingen van de hypotheek inleveren tot en met de eerste werkdag na het verlopen van de termijn (die werkdag is dus vandaag). Dus ik neem aan dat ze in theorie tot 12 uur vannacht hebben, al wordt het dan wel moeilijk om te bewijzen dat het op tijd afgeleverd is bij de makelaar of bij mij. Nog even geduld tot morgenochtend :whistle: .
Ohh spannend zeg! Kunnen ze niet nog een uitstel aanvragen of wil je dat liever niet?
Alle reacties Link kopieren
Mappie88 schreef:
27-07-2020 21:00
Ohh spannend zeg! Kunnen ze niet nog een uitstel aanvragen of wil je dat liever niet?
Liever niet natuurlijk, dan heb ik morgen gewoon zekerheid. In theorie zou het wel kunnen, maar uitstel kan alleen als ik daar mee akkoord ga, en het lijkt me niet dat je wacht met dat aanvragen tot na half tien s avonds. Grote kans dan mensen dan niet meer bereikbaar zijn. Dus daar ga ik niet meer van uit.
Ik denk dat het gewoon goed is hoor, maar zo vlak voor de deadline krijg ik ineens de zenuwen ‘straks is het ze niet gelukt’.
Alle reacties Link kopieren
nausicaa schreef:
27-07-2020 20:24
Ik snap het wel hoor. Je wilt zo graag alvast iets kunnen zeggen, en dit zijn gegevens waar je iets mee kunt.
En wauw, verhuizen en een nieuwe baan tegelijk is wel heftig! Dubbel succes dan maar!

Ik heb niks gehoord vandaag, maar volgens het contract kunnen ze afwijzingen van de hypotheek inleveren tot en met de eerste werkdag na het verlopen van de termijn (die werkdag is dus vandaag). Dus ik neem aan dat ze in theorie tot 12 uur vannacht hebben, al wordt het dan wel moeilijk om te bewijzen dat het op tijd afgeleverd is bij de makelaar of bij mij. Nog even geduld tot morgenochtend :whistle: .
Oh..die laatste uren, vreselijk. Duimen maar dat je niks meer hoort.

Wat dat betreft zou verhuizen nu goed uitkomen. Ik ben tot 1 november nog in dienst, maar zit al thuis. Dus tot die tijd alle tijd om te verhuizen. En om spulletjes te kopen.
nausicaa schreef:
27-07-2020 16:43
Het kan inderdaad zeker sneller. Maar het antwoord op de vraag wat gemiddeld is, is 10 dagen. Dat wil niet zeggen dat het altijd 10 dagen moet duren.

Hier is vandaag het financieel voorbehoud verlopen. Dus als ik morgenochtend nog niks gehoord heb, heb ik mijn huis helemaal definitief verkocht. En nu wordt ik ineens toch nog zenuwachtig :facepalm: .
Die zenuwen zijn erg hè. Dit keer had ik daar gelukkig bijna geen last van. Mijn woning is verkocht aan iemand die een bod had gedaan zonder voorbehoud van financiering en zonder voorbehoud van bouwkundige keuring. Alleen tijdens de 3 dagen bedenktijd na tekenen van het voorlopige koopcontract was ik nog wat zenuwachtig.
Alle reacties Link kopieren
PhiIae schreef:
27-07-2020 22:35
Die zenuwen zijn erg hè. Dit keer had ik daar gelukkig bijna geen last van. Mijn woning is verkocht door een koper die een bod had gedaan zonder voorbehoud van financiering en zonder voorbehoud van bouwkundige keuring. Alleen tijdens de 3 dagen bedenktijd na tekenen van het voorlopige koopcontract was ik nog wat zenuwachtig.
Ik heb net mijn contract nog even goed doorgelezen, en ze moeten uiterlijk vandaag zowel de notaris als mij laten weten als het niet gelukt is. Dus over anderhalf uur weet ik het zeker (ik dacht eerst dat ze het alleen de makelaar moesten laten weten, en die leest natuurlijk pas morgen zijn mail, dus dan wist ik het pas om een uur of 10). Dat valt weer mee :lol: .
Alle reacties Link kopieren
nausicaa schreef:
27-07-2020 22:38
Ik heb net mijn contract nog even goed doorgelezen, en ze moeten uiterlijk vandaag zowel de notaris als mij laten weten als het niet gelukt is. Dus over anderhalf uur weet ik het zeker (ik dacht eerst dat ze het alleen de makelaar moesten laten weten, en die leest natuurlijk pas morgen zijn mail, dus dan wist ik het pas om een uur of 10). Dat valt weer mee :lol: .
Snap je spanning wel, hier verstrijkt 13 augustus de termijn van de aankopers. Wij hebben zelf onze verkopers direct laten weten dat de hypotheek rond was. Dacht zitten ze niet meer in spanning. Maar blijkbaar is dat niet standaard
nausicaa schreef:
27-07-2020 20:24
Ik snap het wel hoor. Je wilt zo graag alvast iets kunnen zeggen, en dit zijn gegevens waar je iets mee kunt.
En wauw, verhuizen en een nieuwe baan tegelijk is wel heftig! Dubbel succes dan maar!

Ik heb niks gehoord vandaag, maar volgens het contract kunnen ze afwijzingen van de hypotheek inleveren tot en met de eerste werkdag na het verlopen van de termijn (die werkdag is dus vandaag). Dus ik neem aan dat ze in theorie tot 12 uur vannacht hebben, al wordt het dan wel moeilijk om te bewijzen dat het op tijd afgeleverd is bij de makelaar of bij mij. Nog even geduld tot morgenochtend :whistle: .
Ik verwacht ook niet dat ze op de allerlaatste minuut nog zouden komen
Gister zijn er foto's voor funda gemaakt. Wat een gedoe. Ik heb de hele week opgeruimd en nog de laatste dingetjes in de verf gezet. Nieuwe kussentjes op d3 bank en zo.

De fotograaf is ruim 2 uur bezig geweest. Foto's uit alle hoeken, een filmpje, toch nog dingen verplaatsen, 360 graden foto's . Er komt nog veel bij kijken zeg.
Ik ben benieuwd naar het resultaat
Alle reacties Link kopieren
Keep-smiling schreef:
28-07-2020 08:27
Ik verwacht ook niet dat ze op de allerlaatste minuut nog zouden komen
Ik ook niet, maar je weet maar nooit. Maar.....ik heb niks gehoord, dus mijn huis is nu officieel echt helemaal verkocht :cheer2: .
Alle reacties Link kopieren
nausicaa schreef:
28-07-2020 08:46
Ik ook niet, maar je weet maar nooit. Maar.....ik heb niks gehoord, dus mijn huis is nu officieel echt helemaal verkocht :cheer2: .
:yes: Gefeliciteerd!! :cheer2:
nausicaa schreef:
28-07-2020 08:46
Ik ook niet, maar je weet maar nooit. Maar.....ik heb niks gehoord, dus mijn huis is nu officieel echt helemaal verkocht :cheer2: .
YES!
Gefeliciteerd. :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd!!! Super fijn en geen stress meer!!
Alle reacties Link kopieren
Nausicaa gefeliciteerd! Dat zal een rust geven.

Keep smiling bij ons waren de foto's erg mooi! Ik herkende bijna mijn eigen huis niet. Er waren ook wel een aantal aandachtspuntjes die de fotograaf nog aangepast heeft.

Wij hebben inmiddels 4 kijkers gehad. Nog 4 te gaan. In onze regio gaat het op dit moment niet super hard. Hopelijk zit er bij deze 8 kijkers 1 koper.
Alle reacties Link kopieren
nausicaa schreef:
28-07-2020 08:46
Ik ook niet, maar je weet maar nooit. Maar.....ik heb niks gehoord, dus mijn huis is nu officieel echt helemaal verkocht :cheer2: .
Ja fijn fijn!!

Bij ons hebben de kopers ook niks laten weten verder dat het rond was. Makelaar zei dat het meer standaard is dat niet hoort dat het rond is dan wel. Maar lekker gevoel vond ik dat ook ja!
Alle reacties Link kopieren
Nausicaa !! Van harte gefeliciteerd, wat fijn !!!
Alle reacties Link kopieren
Spannend is dat , he Nausicaa?
Heb je inmiddels ook al bevestiging gekregen van je makelaar?

Ik weet nog toen ik mijn huis verkocht en we in het financieel voorbehoud zaten dat ik melding kreeg van de makelaar dat de financiering rond was bij de kopers.
Tsja, en ik er dan zo één: ik wil dat zwart op wit hebben wil ik daar vertrouwen in hebben.... dus keurig de resterende weken afgewacht voordat de helft van de vlag uit kon! (De andere helft pas bij overdracht, dan was het wat mij betreft helemaal zeker :P
Alle reacties Link kopieren
Nausica, gefeliciteerd!! Even geen stress meer.
Alle reacties Link kopieren
Daantje1970 schreef:
27-07-2020 19:33
Het was gewoon een bod doen. Zaterdag was er nog 1 andere kijker, om dat die persoon en wij op woensdag niet konden. En hij had er al 2 staan voor woensdag. En daar zullen er vast meer bijkomen. Dus ik denk dat we op z'n vroegst pas eind van de week iets zullen horen.

Ja, oke...dat van dat geld kan wel kloppen. Ach..ik moet proberen het een beetje te vergeten. Daarom ben ik maar even op banenjacht gegaan. Ook stressvol, maar dan denk ik even niet aan het huis,
Ik duim voor jullie! Inschrijving hypotheek zegt niet zoveel. Alleen dat dat de max is wat ze aan hypotheek kunnen hebben. Onze notaris raadde ons aan dit altijd te laten staan zodat het ook niet zichtbaar is voor anderen als je hypotheek vrij bent :lightbulb: dus dat kan ook nog.
Alle reacties Link kopieren
nausicaa schreef:
28-07-2020 08:46
Ik ook niet, maar je weet maar nooit. Maar.....ik heb niks gehoord, dus mijn huis is nu officieel echt helemaal verkocht :cheer2: .
Yes, super!! Gefeliciteerd.
Alle reacties Link kopieren
poppie0022 schreef:
28-07-2020 13:44
Spannend is dat , he Nausicaa?
Heb je inmiddels ook al bevestiging gekregen van je makelaar?

Ik weet nog toen ik mijn huis verkocht en we in het financieel voorbehoud zaten dat ik melding kreeg van de makelaar dat de financiering rond was bij de kopers.
Tsja, en ik er dan zo één: ik wil dat zwart op wit hebben wil ik daar vertrouwen in hebben.... dus keurig de resterende weken afgewacht voordat de helft van de vlag uit kon! (De andere helft pas bij overdracht, dan was het wat mij betreft helemaal zeker :P
Eh nee. Wat moet mijn makelaar me bevestigen dan? Dat hij niks gehoord heeft? Volgens het contract hadden ze uiterlijk gisteren mij én de notaris moeten laten weten dat het niet gelukt was en de bewijzen op moeten sturen. Ik heb niks gehoord of gekregen, en de notaris blijkbaar ook niet. Dus dan is het voorbehoud vervallen. Of ze het wel of niet rond hebben inmiddels is niet mijn probleem, als ze er nu nog vanaf willen zijn ze me 10% van de koopsom schuldig.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het laten weten dat het rond was maar de notaris heeft ook officieel laten weten aan verkoper dat het rond is
Alle reacties Link kopieren
@nausica ze zullen dan toch een bedrag hebben gestort inmiddels?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven