Irritaties in het OV
donderdag 4 oktober 2018 om 08:37
Ik ga dagelijks met het openbaar vervoer naar mijn werk en ik erger me aan veel dingen. Waar erger jij je aan in het openbaar vervoer?
To trapt af met een top 3:
1) Mensen die op het perron voor de ingang van de trein staan, zodat je niet kunt uitstappen en als een rugbyspeler tegen de mensen aan moet lopen, omdat ze weigeren aan de kant te gaan.
2) Mensen die vinden dat hun koffers, tassen en trolley's een zitplaats nodig hebben. En altijd in de spits.
3) Mensen die al instappen, terwijl er nog mensen aan het uitstappen zijn.
To trapt af met een top 3:
1) Mensen die op het perron voor de ingang van de trein staan, zodat je niet kunt uitstappen en als een rugbyspeler tegen de mensen aan moet lopen, omdat ze weigeren aan de kant te gaan.

2) Mensen die vinden dat hun koffers, tassen en trolley's een zitplaats nodig hebben. En altijd in de spits.
3) Mensen die al instappen, terwijl er nog mensen aan het uitstappen zijn.
We’re all mad here
woensdag 19 februari 2020 om 11:33
Ja want vandaag mocht het dus ook gewoon ineens weer...Maechtje schreef: ↑19-02-2020 11:31Ik heb vanmorgen nog op het balkon gestaan/gezeten, omdat het zo druk was. Niemand die er moeilijk over deed.
Raar dat het bij jou niet mocht, maar ik heb het vaker gehoord. Lijkt volkomen willekeurig te zijn, of het mag niet maar er wordt gewoon weinig tegen op getreden.
donderdag 20 februari 2020 om 12:54
Stom, dat stukje had ik over het hoofd gezien!

Ja, dat had die vrouw inderdaad wel even moeten aangeven. Als die plaat in en uit klappen haar taak is, had ze dat wel moeten doen inderdaad.
Maar verdere hulp moet toch echt de rolstoel er of begeleider doen, zoals vastzetten en zo

zondag 23 februari 2020 om 15:09
Laatst een rolstoeler een drukke bus uit geholpen, want sja, zo'n plaat kun je zelf niet bedienen uit de rolstoel. Toen ik de plaat ging inklappen, sloot de chauffeur de deuren. Ik stond dus onuitgecheckt vijf haltes te vroeg buiten en zag hem in de spiegel. Tiental studenten die 'chauffeur'doe de deur open' riepen maar nee hoor. Degene in de rolstoel voelde zich enorm lullig naar mij, terwijl het helemaal niet haar schuld was! Ik heb toen wel een klacht ingediend bij de maatschappij. Wie weet zat de chauffeur al aan rusttijd toe maar dan moeten ze maar duidelijk bespreken dat je een rolstoeler er rustig uit laat en iemand die de plaat uit- en inklapt er weer in.. Dus doe vooral een klacht, want hoe er met rolstoelers wordt omgegaan kan zóveel beter.Irish_Wasser_Woman schreef: ↑20-02-2020 12:54Ja, dat had die vrouw inderdaad wel even moeten aangeven. Als die plaat in en uit klappen haar taak is, had ze dat wel moeten doen inderdaad.
Maar verdere hulp moet toch echt de rolstoel er of begeleider doen, zoals vastzetten en zo![]()
zondag 23 februari 2020 om 18:11
Wat erg Molligpaard. Ik zou (ook) woest zijn.
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
zaterdag 29 februari 2020 om 15:17
Die vieze mannetjes hebben trouwens precies de zelfde blik als een hond die zit te schijten.ManOpHetPrikbord schreef: ↑15-02-2020 21:09Ik vind dit echt bizar gedrag. Mensen (mannen) die dit doen, zijn echt gestoord. Het gaat ook enorm in tegen de tijdgeest. Mannen durven alleen nog maar met hun onderbroek te douchen na een sportwedstrijd, maar dit kan kennelijk wel. Zou het helpen om een filmpje te maken en ze aan de digitale schandpaal te nagelen?
Alsof ze zichzelf zielig vinden.
Andere ergernis: mensen die denken dat ik niet in staat ben om zelf mijn fiets in de trein of een trap op (er was geen lift op dit perron) te dragen. Gaan ze plotseling ongevraagd aan je fiets trekken/duwen, levensgevaarlijk, want je verliest voor je het weet je evenwicht.
En dat mensen die meelopen met de aankomende trein met z'n allen stil blijven staan bij de ingang van de fietscoupe. Ja, ik weet zelf waarom IK met de trein meeloop, dat is omdat ik alleen bij die deur mag instappen. En als iedereen dan ervoor staat, kan ik nauwelijks meer zien waar de fietscoupe is want dat fietslogo staat zo laag op de deur dat je het niet meer ziet met dat volk ervoor.

vrijdag 31 juli 2020 om 17:17
Ik zwengel dit topic weer aan.
As we speak zit ik in de bus (bloedheet natuurlijk) met uitzicht op een griet van een jaar of 16. Mondkapje heeft ze afgedaan, ze zit met haar schoenen op de bank naar muziek te luisteren zonder oortjes.
Wat was het tijdens de lockdown toch heerlijk rustig in het OV....
As we speak zit ik in de bus (bloedheet natuurlijk) met uitzicht op een griet van een jaar of 16. Mondkapje heeft ze afgedaan, ze zit met haar schoenen op de bank naar muziek te luisteren zonder oortjes.
vrijdag 31 juli 2020 om 17:56
Ik heb daar een goede tegenactie voor.FadeToBlack schreef: ↑31-07-2020 17:17Ik zwengel dit topic weer aan.
Op luide toon maar vriendelijk een gesprek over koetjes en kalfjes beginnen. En gewoon doorgaan ondanks dat je geen reactie krijgt.
Glimlach vriendelijk en maak een compliment over haar mooie/leuke schoenen en/of broek.
Wedden dat ze haar benen van de bank haalt en oordopjes in doet?

vrijdag 31 juli 2020 om 18:42
En dat mondkapje?amarna schreef: ↑31-07-2020 17:56Ik heb daar een goede tegenactie voor.
Op luide toon maar vriendelijk een gesprek over koetjes en kalfjes beginnen. En gewoon doorgaan ondanks dat je geen reactie krijgt.
Glimlach vriendelijk en maak een compliment over haar mooie/leuke schoenen en/of broek.
Wedden dat ze haar benen van de bank haalt en oordopjes in doet?

vrijdag 31 juli 2020 om 18:46
Irritaties:
- mondkapjesplicht
- mensen die mondkapje letterlijk opvatten: neus vrij houden (of het eigenwijzigheid is of een reden heeft kun je van buitenaf niet zien, weet ik)
- mensen die mondkapje alleen voor de neus hebben
- mensen die patatje zitten te eten in het OV (in de mondkapjesplichttijd)
Ik ben (nog) niet zo goed in tegenacties zoals bovenstaande van Amarna...
Tijdje terug matchte busnr niet met de bestemming die op de bus stond (we hebben hier bijv bus 1 naar bestemming A en bus 2 naar B en nu stond er 1 met bestemming B ). Drie reizigers in twijfel, chauffeur kwam niet verder dan (chagrijnig) verwijzen naar bestemming B en niet doorhebben dat het nr verkeerd was...
- mondkapjesplicht
- mensen die mondkapje letterlijk opvatten: neus vrij houden (of het eigenwijzigheid is of een reden heeft kun je van buitenaf niet zien, weet ik)
Tijdje terug matchte busnr niet met de bestemming die op de bus stond (we hebben hier bijv bus 1 naar bestemming A en bus 2 naar B en nu stond er 1 met bestemming B ). Drie reizigers in twijfel, chauffeur kwam niet verder dan (chagrijnig) verwijzen naar bestemming B en niet doorhebben dat het nr verkeerd was...

vrijdag 31 juli 2020 om 18:50
Maar zij heeft het niet over een mondkapje mbt de tegenreactie toch?Watervrouw333 schreef: ↑31-07-2020 18:46Irritaties:
- mondkapjesplicht
vrijdag 31 juli 2020 om 18:50
Mensen die hun mondkapje afdoen om te bellen. Met oortjes kun je prima telefoneren met een mondkapje op.FadeToBlack schreef: ↑31-07-2020 17:17Ik zwengel dit topic weer aan.
En me dan uitschelden als ik vraag of dat mondkapje weer op mag.
vrijdag 31 juli 2020 om 18:56
"Warm he, zo'n mondkapje. Jij hebt lef hoor, dat jij het afdoet"....
Echt, iemand zogenaamd de hemel inprijzen helpt 100x beter dan lelijk naar hen kijken of schelden.
vrijdag 31 juli 2020 om 19:04
Kind meenemen helpt ook. Die vroeg zich hardop af waarom niet iedereen mondkapjes goed op had. Nog nooit zo snel volwassenen beschaamd kijkend een mondkapje zien pakken/ goed doen.
vrijdag 31 juli 2020 om 22:37
.Watervrouw333 schreef: ↑31-07-2020 18:46Irritaties:
Ik begrijp dit wel

Ik ben taxichauffeur en brildragend. Wanneer ik het mondkapje correct draag beslaat mijn bril. Dus is het kiezen tussen 2 kwaden. Geen zicht vind ik gevaarlijker dan een onbedekte neus.
Ik heb meer moeite met klanten die weigeren een mondkapje te dragen en die vervolgens boos worden omdat ik weiger deze mensen te vervoeren zolang zij hun mondkapje niet op hebben.
Niet geschoten is altijd mis

vrijdag 31 juli 2020 om 22:39
je hebt een vooruiziende blikLiliane13 schreef: ↑17-02-2020 08:49Overbevolking, daar gaat niks meer tegen helpen behalve dat de populatie mensen met een paar eeuwen (of eerder) door allerlei natuurrampen en epidemieën wel minstens gehalveerd zal worden. Dat in NL nog steeds mensen een 3e kind overwegen/krijgen gaat dan wel weer mijn pet te boven...

vrijdag 31 juli 2020 om 22:48
daar zeg ik dus iets van... laatst (nou ja voor de Corona) een best wel keurige dame. Met haar schoenen op de bank tegenover haar. Die krijgt van mij te horen dat dat niet kan....FadeToBlack schreef: ↑31-07-2020 17:17Ik zwengel dit topic weer aan.

vrijdag 31 juli 2020 om 22:57
Voor brildragers snap ik het ook (heb zelf een bril maar sommige kapjes (icm omstandigheden) passen prima), de irritatie/verbazing/verwondering zit vooral bij niet-brildragersBitje93 schreef: ↑31-07-2020 22:37.
Ik begrijp dit wel
Ik ben taxichauffeur en brildragend. Wanneer ik het mondkapje correct draag beslaat mijn bril. Dus is het kiezen tussen 2 kwaden. Geen zicht vind ik gevaarlijker dan een onbedekte neus.
Ik heb meer moeite met klanten die weigeren een mondkapje te dragen en die vervolgens boos worden omdat ik weiger deze mensen te vervoeren zolang zij hun mondkapje niet op hebben.
vrijdag 31 juli 2020 om 22:57
Dat is toch meten met 2 maten.Bitje93 schreef: ↑31-07-2020 22:37.
Ik begrijp dit wel
Jij wil geen mondkapje dragen op de manier waarop het hoort.
Maar als een ander dat dan ook niet doet wil je de persoon niet meenemen.
zaterdag 1 augustus 2020 om 00:44
Je bril met afwasmiddel of scheerschuim schoonmaken. Dan beslaat ie niet.Bitje93 schreef: ↑31-07-2020 22:37.
Ik begrijp dit wel

zaterdag 1 augustus 2020 om 10:06
Welke zijn dat?Watervrouw333 schreef: ↑31-07-2020 22:57Voor brildragers snap ik het ook (heb zelf een bril maar sommige kapjes (icm omstandigheden) passen prima), de irritatie/verbazing/verwondering zit vooral bij niet-brildragers
geneet van 't laeve

zaterdag 1 augustus 2020 om 10:19
Heb er een paar met zo'n ijzerstukje erin. Werkt niet helemaal als je met kapje en al moest rennen/snelwandelen, maar gelukkig is mijn sterkte niet heel sterk (hoog?) dus dan zou ik bril even af kunnen doen. Denk via drogistpuntnl maar zal eens kijken of ik het nog kan achterhalen.
edit: kwam destijds via beslist.nl bij bonkeypuntnl, als je op mondkapje zoekt hebben ze er meerdere van stof. De witte hebben een ijzerstukje erin, de kapjes in het zwart/grijs of met motief weet ik niet.