Irritaties in het OV

04-10-2018 08:37 1302 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga dagelijks met het openbaar vervoer naar mijn werk en ik erger me aan veel dingen. Waar erger jij je aan in het openbaar vervoer?

To trapt af met een top 3:

1) Mensen die op het perron voor de ingang van de trein staan, zodat je niet kunt uitstappen en als een rugbyspeler tegen de mensen aan moet lopen, omdat ze weigeren aan de kant te gaan. :frusty:
2) Mensen die vinden dat hun koffers, tassen en trolley's een zitplaats nodig hebben. En altijd in de spits.
3) Mensen die al instappen, terwijl er nog mensen aan het uitstappen zijn.
We’re all mad here
Aso's Neweve.
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
Grr, Ik reis altijd met Arriva ofwel zo nu en dan een 4 sits en de rest 2. Komen er een groep dames en heren op leeftijd binnen met allemaal een rolkoffertje. Komt er een dame naast mij zitten en vraagt of haar koffertje tussen mij en de stoel voor mij mag staan. Nou pardon daarvoor is het bagagerek en ik laat mij mijn beenruimte niet innemen.

Nu zit ze de hele tijd met twee dames voor en achter haar te babbelen.
Waarom zet ze het dan niet voor haar eigen benen?
anoniem_pje_x schreef:
12-12-2019 15:00
Grr, Ik reis altijd met Arriva ofwel zo nu en dan een 4 sits en de rest 2. Komen er een groep dames en heren op leeftijd binnen met allemaal een rolkoffertje. Komt er een dame naast mij zitten en vraagt of haar koffertje tussen mij en de stoel voor mij mag staan. Nou pardon daarvoor is het bagagerek en ik laat mij mijn beenruimte niet innemen.

Nu zit ze de hele tijd met twee dames voor en achter haar te babbelen.
En dan zeker net iets te hard klagen tege haar vriendinnen over De Jeugd Van Tegenwoordig? Zo vreselijk passief-aggressief. Ik zeg daar altijd wat van als ik het hoor en van vinden ze me nog vervelender. Ja hallo, ga dan ook niet zo staan te zeiken en zeg het gewoon in m'n gezicht.

Mijn ergernis was gisteren klassiek: ik had ouderavond gehad, het was laat en koud en de treinen reden niet. De NS kon op dat tijdstip natuurlijk nergens meer bussen danwel chauffeurs vandaan toveren dus officieel gingen er snel- en stopbussen maar in werkelijkheid was dat er één per half uur of zo.

Ik kwam in de wachtrij terecht met een groep vrij nieuwe asielzoekers en hun begeleiders. Voor me stonden twee ik denk Syrische mannen die het hele voorval onverwacht hilarisch vonden. Geen idee waarom maar ze lagen dubbel. Dat vond ik dan wel weer grappig.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
In de trein kom je er ook achter hoe erg nagellak eigenlijk stinkt. Bizar eigenlijk wat mensen allemaal doen in de trein aan persoonlijke verzorging.
Ik vind het fijn om al mijn ergenissen voorbij te zien komen.

Dat gehoest, daar kan je niks aan doen! Dus vooral niet bezwaard voelen.

Ik reis tegenwoordig op vrijdag met de trein naar mijn werk. Het is over het algemeen een rustige trein. Maar niet zodra de middelbare school uit is! Ik ben ook jong geweest, maar jemig zo hard praatte ik vroeger echt niet hoor (lees: schreeuwen in de trein).

Vandaag weer zoiets, ik wilde als enige de trein uitstappen.. Maar er stonden heel veel mensen voor de deur te dringen om naar binnen te gaan. Ik kon er niets langs, de mensen die naar binnen wilde blokkeerde mijn pad, waardoor ik er niet normaal uitkon. toen ze ook nog eens naar binnen wilde lopen, terwijl ik er nog uit moest, heb ik op een duidelijke toon het volgende gezegd: ' Anders wacht je even met instappen, totdat ik eruit ben!'

Het werkte, ze gingen aan de kant. Maar toen ik wegliep hoorde ik nog een troela zeggen dat ik wel onbeschoft was... tja..
Hmm misschien de volgende keer dat ze me weer niet laten uitstappen zeggen: ik moet overgeven en dan kokhalsen. Zou dat werken? :proud:
We’re all mad here
Ik doe het niet vaak meer, maar ik vind treinreizen minder irritant dan vroeger.

De stations zijn mooier geworden. Niet allemaal, maar de grote stations wel. Ruimer, lichter, overzichtelijker.

Mensen bellen minder dan rond de eeuwwisseling. Toen was de mobiele telefoon nog nieuw en werd er vooral gebeld. Nu zitten mensen bijna altijd op social media.

Er zijn geen rookcoupe’s meer. Driewerf hoera! Kun je je niet meer voorstellen, maar er was een tijd dat 1/3 van de trein al een no-go area was voor mensen met een hekel aan sigarettenrook.

Grootste irritatie die overblijft: het gedrang tijdens het in- en uitstappen. Waarom kan dat niet wat gedisciplineerder?
Greyli schreef:
13-12-2019 19:08
Ik kon er niets langs, de mensen die naar binnen wilde blokkeerde mijn pad, waardoor ik er niet normaal uitkon.
.
Dan maak ik mezelf zo breed mogelijk en blijf gewoon staan. Kunnen zij er niet in, ik er niet uit. En pas wanneer dat opvalt dán vraag ik of ik erlangs mag.

Ook irritant: groep op perron die de doorgang naar de roltrap verspert. Dan ben ik weleens wat minder voorzichtig met mijn rolkoffertje voor tenen en zo.

(Ben er niet trots op, maar mijn roadrage neemt soms de leiding)
ManOpHetPrikbord schreef:
14-12-2019 14:05
Mensen bellen minder dan rond de eeuwwisseling. Toen was de mobiele telefoon nog nieuw en werd er vooral gebeld. Nu zitten mensen bijna altijd op social media.
Ja dat scheelt inderdaad een hoop getetter! Al zijn er nog steeds - vooral jongedames van tot de 25 jaar oud - die luidkeels hun gedetailleerde liefdesdrama's, familiedrama's of therapiesessies uit de doeken doen aan iemand aan de telefoon, maar ook aan de hele coupé.
.
Er zijn geen rookcoupe’s meer. Driewerf hoera! Kun je je niet meer voorstellen, maar er was een tijd dat 1/3 van de trein al een no-go area was voor mensen met een hekel aan sigarettenrook.
Erger nog, ook in de niet-rokerscoupés waren altijd wel mensen die vonden dat ze daar best met een brandende peuk doorheen mochten lopen of gaan zitten. En als je er dan wat van zei kreeg je een grote bek en allemaal scheldwoorden naar je hoofd, en deed de rest van de mensen alsof ze niks hoorden (in ieder geval sprongen ze je niet bij).
.
Grootste irritatie die overblijft: het gedrang tijdens het in- en uitstappen. Waarom kan dat niet wat gedisciplineerder?
Ja ik heb laatst nog een meisje terug het perron op geduwd, werd ZIJ boos op MIJ. Het lef. Duhhh eerst even de mensen eruit laten, doos!
You can never have too many hats, gloves and shoes
Ik was laatst zelf de aso (per ongeluk). Het was heel druk en ik moest overstappen, maar de trein was vertraagd en ik miste een belangrijke vergadering, dus ik was heel druk mijn baas aan het appen dat ik eraan kwam. Ik had alleen niet door dat ik dus pal voor de deur stond te appen waar allemaal mensen uit wilden stappen, tot een boze meneer tegen me snauwde dat ik aan de kant moest. Oeps. Sorry meneer, ik deed het niet met opzet. Ik zal erop letten!

@Manophetprikbord Het grote nadeel van die rokerscoupe vond ik ook dat dan die andere 2/3 van de trein ook naar rook stonk. Gelukkig zijn ze al even niet meer in gebruik. Toen ik in 2003 ging studeren bestonden ze nog maar vrij snel daarna zijn ze afgeschaft.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Mensen die zich uitgebreid opmaken. Terwijl ze een make up tutorial kijken.

Ik ben snotverkouden en een ergernis voor mijzelf. Die poeder en parfumlucht trek ik echt slecht nu. :sick:
Look at the stars, look how they shine for you
And everything you do; Yeah, they were all yellow
Opa en oma met kleinkind die de stilte coupe binnenkomen en gaan zitten. Kind zei nog: het is een stilte coupe! Oma: ja we zitten lekker hoog!
Beiden kletsen lekker door over wat ze die dag hebben gedaan.
Pas na 5 minuten viel het kwartje.
Daarna waren ze wel rustig.
Kleinezon schreef:
17-12-2019 08:40

Ik ben snotverkouden en een ergernis voor mijzelf. Die poeder en parfumlucht trek ik echt slecht nu. :sick:
:rofl:

Guilty.
Kleinezon schreef:
opmaken in een rijdende trein vind ik ook altijd bijzonder, die treinen bewegen altijd heel veel en dan eyeliner en mascara opdoen
Moreina schreef:
17-12-2019 16:52
:rofl:

Guilty.
Inclusief make-uptutorial?
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Kleinezon schreef:

Of dat iemand de halve after-shave fles heeft gebruikt. De goedkoopste versie. Yuk.
Een collega van mij zei laatst: dan doe ik mijn nagels wel even in de trein.
Ze had er echt niet over nagedacht dat mensen de geur van nagellak in de ochtend niet zo fijn vinden.
Ik heb haar gelukkig er vanaf kunnen praten en ze doet het tegenwoodig niet meer dus hierbij: graag gedaan. :proud:
AnAppleADay schreef:
18-12-2019 10:11
Ze had er echt niet over nagedacht dat mensen de geur van nagellak in de ochtend niet zo fijn vinden.
Ik heb haar gelukkig er vanaf kunnen praten en ze doet het tegenwoodig niet meer dus hierbij: graag gedaan. :proud:
Held :worship:
Look at the stars, look how they shine for you
And everything you do; Yeah, they were all yellow
AnAppleADay schreef:
18-12-2019 10:11

Fijn! :)
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
neweve schreef:
11-12-2019 16:02
Vandaag een irritatie in het OV.
Ik zat in een rustige coupe waar de meeste mensen een boekje zaten te lezen of wat op hun telefoon deden. Stappen er twee jongens van een jaar of 16 in ploffen luid pratend neer (vooruit) maar gaan vervolgens beide luidruchtig filmpjes afspelen op hun telefoon. Toen ik vroeg of het wat zachter kon kreeg ik: "het is geen stilte coupe, als ik zin heb mag ik hier gewoon gillen aaaaaaaaah"

Goed ik ben zelf maar verplaatst naar een stilte coupe.
Gisteren zat ik in stiltecoupe. Zat ook een dame, een dikke 40-er met haar schoenen op de stoel tegenover haar, stoel met stoffen bekleding.
Dat vond ik al niet tof maar toen zij ook nog ging bellen heb ik er wat van gezegd. Was haar dochter knauwde zij met een Amerikaans accent. Ja en dan? Asootje :whip:
puntillita schreef:
14-12-2019 15:58
.
Dan maak ik mezelf zo breed mogelijk en blijf gewoon staan. Kunnen zij er niet in, ik er niet uit. En pas wanneer dat opvalt dán vraag ik of ik erlangs mag.

Ook irritant: groep op perron die de doorgang naar de roltrap verspert. Dan ben ik weleens wat minder voorzichtig met mijn rolkoffertje voor tenen en zo.

(Ben er niet trots op, maar mijn roadrage neemt soms de leiding)
Mooi woord 'roadrage' herkenbaar :lol:
Groot stuk bagage, dus nee ik sta niet al op als de trein nog rijdt (ik zat op het balkon dichtgenoeg bij de deur zou je denken). Iemand die niet uitstapte had niet direct door dat ik er nog langs wou, een van de instappers op mijn mededelingen dat ik er nog uitwilde "te laat" (6)
-Met stip op nummer 1: Aftrekken in het OV.
-Jongens die met een stiletto de bankjes aan gort sneden.
-Mensen die boos worden als je zegt dat ze die tas best op de grond kunnen zetten.
-De pislucht/natte hondenlucht/vuurwerklucht in de lift.
-Mensen die de lift bezet houden omdat de kinderen graag op knopjes drukken.
-Conducteurs die je aanspreken met jongedame of zeggen dat je moet lachen.
-De aso's die laatst snel de fietsplek bezetten nadat een lief meisje expres was gaan verzitten zodat ik met fiets in de fietscoupe kon.
-Mensen die voor de deur van de lift gaan staan wachten op de trein. Of vlak voor het incheckpaaltje.
Watervrouw333 schreef:
31-12-2019 19:52
Groot stuk bagage, dus nee ik sta niet al op als de trein nog rijdt (ik zat op het balkon dichtgenoeg bij de deur zou je denken). Iemand die niet uitstapte had niet direct door dat ik er nog langs wou, een van de instappers op mijn mededelingen dat ik er nog uitwilde "te laat" (6)
Ja daar kan ik me wel iets bij voorstellen eigenlijk. Soms komt er nadat alle uitstappers er al lang uit zijn nog zo’n miep naar buiten gestormd op laatste moment.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven