Irritaties in het OV

04-10-2018 08:37 1302 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga dagelijks met het openbaar vervoer naar mijn werk en ik erger me aan veel dingen. Waar erger jij je aan in het openbaar vervoer?

To trapt af met een top 3:

1) Mensen die op het perron voor de ingang van de trein staan, zodat je niet kunt uitstappen en als een rugbyspeler tegen de mensen aan moet lopen, omdat ze weigeren aan de kant te gaan. :frusty:
2) Mensen die vinden dat hun koffers, tassen en trolley's een zitplaats nodig hebben. En altijd in de spits.
3) Mensen die al instappen, terwijl er nog mensen aan het uitstappen zijn.
We’re all mad here
vintagejurk schreef:
08-02-2020 16:40
-Met stip op nummer 1: Aftrekken in het OV.
Seriously??
Zijn die nieuwe toiletten al genoemd? Waar je een heel batterij aan knopjes hebt voor deur open/deur dicht/ doortrekker aan/ kraan aan en waar voor mij de logica ontbreekt?
Gelukkig heb ik nog nooit de deur geopend als ik wilde doortrekken. Of met zo hoge nood naar WC gegaan dat ik geen tijd meer had de deur-dicht-knop te zoeken.

Het wordt ook nog een ding als ik met mijn darmproblemen een keer voor een 'nr2' moet want er zit een heel rijtje mensen precies voor de deur.

Ik vind het uiterst onconfortabel. Vrees dat de overgang naar die toiletten nog hartstikke duur geweest is ook.
Je kunt méér.
Moon-Alisa schreef:
11-02-2020 11:05
Zijn die nieuwe toiletten al genoemd? Waar je een heel batterij aan knopjes hebt voor deur open/deur dicht/ doortrekker aan/ kraan aan en waar voor mij de logica ontbreekt?
Gelukkig heb ik nog nooit de deur geopend als ik wilde doortrekken. Of met zo hoge nood naar WC gegaan dat ik geen tijd meer had de deur-dicht-knop te zoeken.

Het wordt ook nog een ding als ik met mijn darmproblemen een keer voor een 'nr2' moet want er zit een heel rijtje mensen precies voor de deur.

Ik vind het uiterst onconfortabel. Vrees dat de overgang naar die toiletten nog hartstikke duur geweest is ook.
Oh ik vind ze juist een stuk prettiger.
Normaal staan er toch ook mensen bij de wc in de buurt of is dat niet wat je bedoelt?
De intercity's waar ik 'vroeger' mee reisde daar zat de wc vaak op zo'n stukje waar niemand stond. Vaak wel wat viezige wc's. Maar aangezien ik last heb van mijn darmen was het vooral prettig dat je redelijk ongezien die toiletten in en uit kon.

Als ik nu naar de wc ga is het zo'n soort deur die helemaal open schuift/draait en waar drie mensen dan langs de zijkant zitten echt vol die ruimte in te kijken.

Misschien moet ik gewoon nog even oefenen met die knopjes. Maar als ik de deur dicht wil doen, gaat de kraan aan. En als ik wil doortrekken, gaat de deur weer open. En dat kunnen die mensen op dat rijtje dan allemaal zien. Ze zijn wel frisser, dat wel. Maar ik moet erg wennen :proud:
Je kunt méér.
Ik zat gisteren in de trein naar Schiphol. 1E klas, wel zo prettig. Alleen, storing dus trein ging niet verder dan Utrecht. Daar overstappen op boemeltrein naar Hoofddorp. Hartstikke druk, dus er komen ook mensen in het gangpad van de 1e klas coupe te staan. Logisch, want wat moet je anders. Gaat er een "dame" helemaal uit haar dak. Dat die mensen geen 1e klas kaartje hebben dus ook geen recht om daar te zijn etc.
Bij station Hilversum moesten er mensen uitstappen en de eenvoudigste manier was dat er een meisje effe ging zitten op een vrijgekomen plek om de uitstappers te laten passeren. Gaat dat mens nog harder te keer. Ik zeg er wat van, begint ze tegen mij te schreeuwen en eist mijn kaartje om te controleren of ik wel recht had om daar te zitten.
Wat een idioot zeg!
F1823 schreef:
11-02-2020 22:15
Ik zat gisteren in de trein naar Schiphol. 1E klas, wel zo prettig. Alleen, storing dus trein ging niet verder dan Utrecht. Daar overstappen op boemeltrein naar Hoofddorp. Hartstikke druk, dus er komen ook mensen in het gangpad van de 1e klas coupe te staan. Logisch, want wat moet je anders. Gaat er een "dame" helemaal uit haar dak. Dat die mensen geen 1e klas kaartje hebben dus ook geen recht om daar te zijn etc.
Bij station Hilversum moesten er mensen uitstappen en de eenvoudigste manier was dat er een meisje effe ging zitten op een vrijgekomen plek om de uitstappers te laten passeren. Gaat dat mens nog harder te keer. Ik zeg er wat van, begint ze tegen mij te schreeuwen en eist mijn kaartje om te controleren of ik wel recht had om daar te zitten.
Wat een idioot zeg!
Er wordt deze week gewerkt aan het spoor dus de helft van de sprinters via Schiphol is vervallen. Ik zat net ook in een volgepakte sprinter. Dan zoek ik bewust de 1e klas op, want ik trek dat slecht. Gelukkig is het maar 8 minuten. De 1e klas zat vol met scholieren, maar ik snap dat wel. Anders zou het nog drukker worden op het balkon en dat is voor niemand fijn.
F1823 schreef:
11-02-2020 22:15
Wat een idioot zeg!
Je mag met een 2de klas kaartje officieel niet eens in de 1ste klas staan.

Ik reis 1ste klas en ik vind het ondertussen erg vervelend worden dat mensen er automatisch vanuit gaan dat als het druk is je wel 1ste klas mag zitten. En vooral niet opstaan voor mensen die wel een 1ste klas kaartje hebben.

Als ik van Schiphol naar huis ga, dan wordt er vaak omgeroepen dat de blauwe stoelen 2de klas zijn en de rode stoelen 1ste klas. Dan zie je veel mensen vertrekken naar de 2de klas. Hetzelfde geldt voor de stiltecoupé.
Zeilboot76 schreef:
12-02-2020 08:28
Je mag met een 2de klas kaartje officieel niet eens in de 1ste klas staan.

Ik reis 1ste klas en ik vind het ondertussen erg vervelend worden dat mensen er automatisch vanuit gaan dat als het druk is je wel 1ste klas mag zitten. En vooral niet opstaan voor mensen die wel een 1ste klas kaartje hebben.

Als ik van Schiphol naar huis ga, dan wordt er vaak omgeroepen dat de blauwe stoelen 2de klas zijn en de rode stoelen 1ste klas. Dan zie je veel mensen vertrekken naar de 2de klas. Hetzelfde geldt voor de stiltecoupé.
Voor de verdeling van reizigers is het beter. Volgens mij ziet de NS dat ook zo. Het is natuurlijk waanzin dat de 2e klassers hutjemutje staan en in de eerste klas nog volop zuurstof is.
MinkeDeWit schreef:
12-02-2020 08:31
Voor de verdeling van reizigers is het beter. Volgens mij ziet de NS dat ook zo. Het is natuurlijk waanzin dat de 2e klassers hutjemutje staan en in de eerste klas nog volop zuurstof is.
Precies dit. Maar zodra er weer ruimte is in de tweede verplaats ik met liefde. Maar als ik in de buurt sta van de eerste klas, terwijl ik in de tweede zelfs zou blijven staan bij een noodrem terwijl ik mij niet eens hoef vast te houden, dan verplaats ik toch echt naar de eerste klas... En ik ben zelfs zo erg dat ik ga zitten. Want heel netjes om dan in het gangpad te blijven staan, maar dan kan niemand die daar zit er langs als ze er uit moeten. Maar wederom sta ik met liefde op voor iemand met een eerste klas kaartje.

Dus ik ga mij zo in ee vertraagde trei proppen, terwijl drie kwart van de treinen is uitgevallen. Bij voorbaat mijn excuses aan de mensen in de eerste klas, mocht ik daar belanden.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Ik reis alleen met de trein als ik naar Schiphol ga of kom. Altijd 1e klas.
Dit was voor mij de eerste keer dat het zo ontzettend druk was. Mensen moesten zelfs achterblijven omdat er geen ruimte meer was. Je kan dan toch niet verwachten dat de staruimte in de 1e klas niet wordt benut? Dit was echt een uitzondering en dan kun je mi niet star vasthouden aan de regels.
En dat meisje ging alleen zitten om ruimte te maken in het gangpad.
Achteraf bleek dat er vier medewerkers van de NS ook in de 1e klas coupe zaten. Die reageerden dus helemaal niet tijdens dit incident, dat vind ik eigenlijk ook wel heel apart.
MinkeDeWit schreef:
12-02-2020 08:31
Met een 1e klas kaartje koop je grotere kans op een zitplaats en meer ruimte. Niet een rode stoel. Dus ja, hutjemutje in de spits is voor 2e klas.
F1823 schreef:
12-02-2020 08:47
Ik reis alleen met de trein als ik naar Schiphol ga of kom. Altijd 1e klas.
Dit was voor mij de eerste keer dat het zo ontzettend druk was. Mensen moesten zelfs achterblijven omdat er geen ruimte meer was. Je kan dan toch niet verwachten dat de staruimte in de 1e klas niet wordt benut? Dit was echt een uitzondering en dan kun je mi niet star vasthouden aan de regels.
En dat meisje ging alleen zitten om ruimte te maken in het gangpad.
Achteraf bleek dat er vier medewerkers van de NS ook in de 1e klas coupe zaten. Die reageerden dus helemaal niet tijdens dit incident, dat vind ik eigenlijk ook wel heel apart.
Dit! Snap dat het lullig is als je met je 1e klas kaartje zit of staat tussen de 2e klas kaartjes, maar als er mensen niet met de trein mee kunnen omdat men het vertikt gewoon in de 1e klas te gaan staan kan ik echt chagrijnig van worden. Gelukkig zie ik dat de laatste tijd niet zoveel meer gebeuren, maar toen ik nog student was wel.
Nu in de trein: iemand die z’n muziek in de koptelefoontjes zo hard heeft staan, dat ik het kan horen. Boven het geluid van de trein uit. En hij zit vijf meter verder. Die hoort als hij vijftig is niks anders meer dan een hele harde piep...
Wat eten we vanavond?
rumforviva schreef:
12-02-2020 08:51
Met een 1e klas kaartje koop je grotere kans op een zitplaats en meer ruimte. Niet een rode stoel. Dus ja, hutjemutje in de spits is voor 2e klas.
Zelfs als mensen dan niet meekunnen of het categorie stapelen/aanstampen is om er nog bij te kunnen?

Eerste klas met een tweedeklas kaartje, je moet het er niet om doen. Maar als ik dan kan ademen en niet platgedrukt sta tegen de rug van de persoon voor me, dan toch echt wel.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Ik reis tegenwoordig eigenlijk alleen nog maar eerste klas. Dat er mensen in het gangpad gaan staan met een 2e klas kaartje als het stampensvol is snap ik echt wel.

Maar het is wel vervelend dat je zelf wel betaald voor 1e klas en dan zitten er dus mensen met een 2e klas ticket op die plekken. Je gaat niet aan iedereen vragen of ze wel het juiste plaatsbewijs hebben en op staan bij elk station om te kijken of er mensen met een 1e klas ticket zijn die willen zitten doet eigenlijk ook niemand.

Dus tja.. Staan is prima maar ga niet zitten of sta op bij ieder station en geef mensen met de juiste tickets kans om te zitten.
@broodtrommel Dat doe ik dus wel. Kijken of er mensen in moeten bij het station.
Want ik ga zitten om ruimte te creëren, maar dan heeft iemand met een eerste klas kaartje altijd meer recht dan ik.

Mensen die dus bewust bij de eerste klas in stappen "want het is druk en dan kunnen/mogen we eerste klas", vind ik altijd erg verwonderlijk. Ik ben als het zo druk is allang blij dat ik bij een deur sta en er in kom.
lollypopje schreef:
12-02-2020 09:21
@broodtrommel Dat doe ik dus wel. Kijken of er mensen in moeten bij het station.
Want ik ga zitten om ruimte te creëren, maar dan heeft iemand met een eerste klas kaartje altijd meer recht dan ik.

Mensen die dus bewust bij de eerste klas in stappen "want het is druk en dan kunnen/mogen we eerste klas", vind ik altijd erg verwonderlijk. Ik ben als het zo druk is allang blij dat ik bij een deur sta en er in kom.
Ga het eens bij KLM proberen om met je economy-ticket in het business-deel te gaan zitten omdat je de beenruimte te krap vindt. Ik denk dat je het niet langer dan 30 seconden vol houdt.
ManOpHetPrikbord schreef:
15-02-2020 13:54
Ga het eens bij KLM proberen om met je economy-ticket in het business-deel te gaan zitten omdat je de beenruimte te krap vindt. Ik denk dat je het niet langer dan 30 seconden vol houdt.
Lees nog eens, dit gaat niet om beenruimte. Dit gaat om een trein die zo vol is dat er amper mensen bij kunnen en je er amper uit kunt, omdat het gangpad zo vol staat.
Waarbij het soms zelfs voor komt dat mensen niet meer mee kunnen, omdat iedereen al zo tegen elkaar geplakt staat dat ze amper kunnen ademen.
Bij mijn weten komt dat niet voor in vliegtuigen, maar misschien is dat de afgelopen 5 jaar veranderd.
15-02-2020 13:54
In economy kun je altijd zitten, en heb je niet van 20 man rugzakken en ellebogen in je gezicht.
Ach. Ik vind de drukte bij de NS hoe dan ook een first world problem sinds mijn kennismaking met Mumbai Suburban Railway in 2016.
15-02-2020 14:04
Ach. Ik vind de drukte bij de NS hoe dan ook een first world problem sinds mijn kennismaking met Mumbai Suburban Railway in 2016.
Dus met dit totaal niet ter zake doende punt, probeer je nu het feit dat je net werd gewezen op de onzin die je uitkraamt te ontkrachten?
lollypopje schreef:
15-02-2020 14:06
Dus met dit totaal niet ter zake doende punt, probeer je nu het feit dat je net werd gewezen op de onzin die je uitkraamt te ontkrachten?
Onverwacht ongesteld geworden?
15-02-2020 14:09
Onverwacht ongesteld geworden?
Nee, allergisch voor lulkoek
15-02-2020 14:04
Ach ja, de verlichte mensen die gereisd hebben.
lollypopje schreef:
15-02-2020 14:11
Nee, allergisch voor lulkoek
Je kunt altijd nog een topic openen: ‘mijn lontje is zo kort’.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven