'Sorry, verkeerde topic!'

02-08-2020 13:03 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Geen wereldvraag, maar vraag me dit - af en toe - al een tijdje af.
Soms lees ik dat iemand haar of zijn bericht heeft aangepast in een topic met de tekst: 'Sorry, verkeerde topic!'.
Nu weet ik dat dat ook wel wordt geroepen als iemand (per ongeluk) dubbel nickt, of iets dat toch te privé was, weer wil wissen of meer van zulks.
Maar ik ga er vanuit dat het vaak ook wel echt zo is.

Wat ik niet begrijp is: hóe dan? Hoe kan je nu een reactie schrijven op een topic, terwijl dat voor een heel ander topic bedoeld was? Of ben ik naïef en is het vaker niet dan wel waar?

Iemand die het weet?
Liefst van degene die dit zelf zo heeft gedaan. Hoe forum je dan dat je per ongeluk in een verkeerd topic reageert?
Goede vraag.

Ik heb wel mobiel dat ik een topic aan klik en dan een andere open dan de bedoeling is, maar dat merk ik altijd wel meteen.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Dikke vingers waarschijnlijk
Door het verspringen van het forum toch wel eens in een verkeerd topic gezeten. En via de laptop heb ik wel eens meerdere tabbladen openstaan en dan denk ik dat ik in het ene tabblad zit, maar zit ik per ongeluk in het andere.
Omdat het laden van een pagina soms verspringt en je daardoor denkt in het juiste topic te reageren en misschien niet kijkt of het het goede topic is?
wij slapen nooit.
Verkeerd topic kan heel snel als het in actieve lijstje te voorschijn komt.
S0LEIL schreef:
02-08-2020 13:11
Door het verspringen van het forum toch wel eens in een verkeerd topic gezeten. En via de laptop heb ik wel eens meerdere tabbladen openstaan en dan denk ik dat ik in het ene tabblad zit, maar zit ik per ongeluk in het andere.

Dit! Precies dit.

Het lijkt zo stom van anderen tot het jezelf overkomt.
Dikke vingers of 2 schermen tabbladen open?

En dat van dubbelnicken enzo, echt bijna nooit zo gezien. Vaak is gewoon echt een reactie die overduidelijk voor een ander topic bedoelt was.
anoniem_393625 wijzigde dit bericht op 02-08-2020 13:16
4.58% gewijzigd
Meerdere tabbladen/topics open hebben staan?
Ik heb dit ook eigenlijk nog nooit geschreven als ik niet echt in een verkeerd topic zit. En er nooit aan gedacht dat anderen dat schrijven als ze iets willen verdoezelen.
Meerdere tabs open hebben staan omdat ik een bepaald topic volg door te ‘refreshen’ (vaak is dit een zeer snel lopend topic). Ondertussen ook andere topics lezen en volgen en dan per ongeluk reageren in het verkeerde topic. Heb ik best weleens gedaan en er zat geen enkele andere reden achter dan wat ik hiervoor beschreef.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Bij mij gebeurt het ook nog wel eens op het Vivaforum dat de kopjes op het scherp net op het laatste moment verspringen als ik ergens op wil klikken. Als ik dan een reactie wil plaatsen op een topic waar ik al langere tijd meeschrijf en bijvoorbeeld snel nog even iets wil toevoegen aan een eerdere reactie dan zou het prima kunnen dat ik een keer verkeerd zit.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Ah ja, ik krijg een idee.
Vriendin hier zei ook al 'meerdere tabbladen'.

Moet nu even de deur uit (jaja, wist ik niet toen ik dit topic opende :rofl:). Straks terug!
C⨀urage schreef:
02-08-2020 13:37
Ah ja, ik krijg een idee.
Vriendin hier zei ook al 'meerdere tabbladen'.

Moet nu even de deur uit (jaja, wist ik niet toen ik dit topic opende :rofl:). Straks terug!
Maar jij denkt dus dat als je zo'n bericht ziet eigenlijk altijd dat mensen aan het dubbelnicken zijn of andere rare fratsen? Zelfs als iemand zegt, meerdere tabbladen open dan nog denk je nee.... zit vast anders en ik moet er een topic over openen?
Bij mij gebeurt het ook wel eens, zeker als ik op de desktop aan het forummen ben, dat een reactie er dubbel op komt te staan. Dan haal ik ook een van de reacties weg. Dus mocht je het je afvragen: ook dat is geen smoes om dubbelnicken/privé-info te verdoezelen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Luci_Morgenster schreef:
02-08-2020 13:39
Maar jij denkt dus dat als je zo'n bericht ziet eigenlijk altijd dat mensen aan het dubbelnicken zijn of andere rare fratsen? Zelfs als iemand zegt, meerdere tabbladen open dan nog denk je nee.... zit vast anders en ik moet er een topic over openen?

Haal je dat uit mijn OP?
Of begrijp je niet wat ik bedoel met 'naïef'? ;-D
Ik vind het een vage vraag/vaag topic. Ik begrijp je denkwijze dan dus niet, nee. ;-)
anoniem_393625 wijzigde dit bericht op 02-08-2020 14:08
31.03% gewijzigd
Dat van die meerdere tabbladen gebeurt dan vooral op pc/laptop denk ik?

Ja, op telefoon verspringt de boel inderdaad.

Ik ga niet uit een topic om daarna weer terug te keren om te reageren, zónder dat ik even bijlees. Vandaar dat ik dan wel merk op welk topic ik zit. Vandaar mijn vraag.
Meerdere Viva tabs open hebben en ondertussen iets anders aan het doen zijn (werken bijvoorbeeld).
iceteapeach schreef:
02-08-2020 13:11
Omdat het laden van een pagina soms verspringt en je daardoor denkt in het juiste topic te reageren en misschien niet kijkt of het het goede topic is?
Dit. Ik heb het ook al meegemaakt.
Meerdere tabbladen inderdaad en ik heb soms dat ik een tabblad sluit, omdat ik denk dat ik daar niets op te reageren heb en dan op het moment dat ik het sluit bedenk dat ik toch wel wilde reageren. Dan open ik het weer snel, maar soms zit ik zo in gedachten dat ik het verkeerde topic open waar ik op wilde reageren (bijv. het topic dat ik net daarvoor had gelezen of net wilde gaan lezen).
MrsLady schreef:
02-08-2020 14:18
Meerdere tabbladen inderdaad en ik heb soms dat ik een tabblad sluit, omdat ik denk dat ik daar niets op te reageren heb en dan op het moment dat ik het sluit bedenk dat ik toch wel wilde reageren. Dan open ik het weer snel, maar soms zit ik zo in gedachten dat ik het verkeerde topic open waar ik op wilde reageren (bijv. het topic dat ik net daarvoor had gelezen of net wilde gaan lezen).
Als je op een computer/laptop zit en Chrome gebruikt: control+shift+t. Open je je laatst gesloten tabblad. :D
¡Apagando las luces!
Als twee topics een gelijkaardige titel hebben en ik heb op beiden al gereageerd, dan zou ik het nog weleens kunnen meemaken.
leeg
Oeh, goeie tip. Die kende ik nog niet!
MrsLady schreef:
02-08-2020 15:33
Oeh, goeie tip. Die kende ik nog niet!

Haha leuk.

Ik geloof dat ik iets minder multi-task dan gemiddeld. Als ik het zo lees.
Grappig om te lezen hoe anderen het doen.
En er zijn kennelijk toch meer mensen op laptop dan ik dacht. Steeds meer mensen forummen alleen nog maar mobiel (ja, dramatisch met viva-forum).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven