December 2006 - deel 2

18-03-2009 16:22 3729 berichten
Alle reacties Link kopieren
nou goed dan maar over een uurtje kun je wel beginnen hoor.
Ach Mette wat een ellende zeg! Zo'n heel klein piepjongetje die al die onderzoeken moet ondergaan... sielug!! De uitslag is gelukkig niet heel ernstig maar ik kan me voorstellen dat jullie gigantisch in de stress hebben gezeten. Ik wens jullie heel veel sterkte de komende dagen voordat (hopelijk) langzaam de rust zal terugkeren!!

En Floddertje, heb je Oefs raad op gevolgd? Wordt het al wat??
Hahaha, we gaan het weer flikken (hoop ik) !! Bevallen op de uitgerekende dag :-) !!

Werd wakker met krampen en harde buiken om een uur of half 8. Tot nu wel heel onregelmatig en de lengte varieert ook maar ze zijn er overduidelijk. Net slijmprop verloren, heb ik dat ook eens meegemaakt.

Heb eerst van de rust genoten (kids zijn ondergebracht bij (ex) zwager en andere zus) in bad en daarna wat schoon gemaakt, wasje gedaan. Nu maar op bed even tikken en relaxen. P is de hond uitlaten. Dan ga ik straks maar ff de vk bellen. Dit kan nog uren duren maar als mijn vliezen breken is het hek van de dam. Wellicht wil ze komen kijken of wil ze ze breken. Al weet ik nog niet helemaal of ik dat wil.........

Nou ja, spanning alom !! Heb er zin in !!
Go Floddertje, go!!

Ik blijf regelmatig checken, hopelijk gaat het allemaal lekker vlot voor je!
Jaaaaaa Floddertje!!! Goed man!! Zet ''m op, meid!

Weer een goeie reden om de hele dag op het forum te blijven plakken...
Mette, hopelijk gaat het snel de goede kant op!! Wat een stress.... dikke knuffel voor jullie.

Flodder!!!!! Yes, spannend!! Als ik straks thuiskom is er vast een baby!
vk komt zo langs. ben benieuwd. het is nog zo goed te doen zo dat het vast niet veel zal zijn. ben wel benieuwd of ze voor zal stellen de vliezen te breken......
Weet je al of je dat dan ook al wil? Ik zou zeggen: Jaaaaaaa!
Even een paar dagen niet online en wat ee neiuws weer...

Mette, wanneer slaat het jou en jouw familie eens over al die ongein??? Ben in ieder geval blij om te lezen dat Stef alweer thuis is en dat er bekend is wat het is...nu nog even beter worden kleine Stefmans!

Floddertje

yeah, yeah, yeah!!! You go girl! 3 mei is een mooie datum, en weer op de uitgerekende datum, hahaha!

Hier tot nu toe een heerlijke pyamadag, geen zin om me aan te kleden tot nu toe, maar dat ga ik straks toch maar even doen... Joeri ook maar dan kunnen we even wandelen buiten (dvd's terugbrengen die we gisteren gehuurd hadden)

Klets

Staat er in je melktietenbijbel ook wat je moet doen als het kind naar je idee niet de hee tiet leegdrinkt? Ik heb het idee dat Meike meer aan het sabbelen is de laatste tijd en minder echt drinkt. Ze komt nog steeds keurig om de 4 a 5 uur dus echt honger lijkt ze niet te hebben...erg voedzame melk? Sommige momenten weet ik dat ze iets minder "voluit" gedronken heeft en komt ze wel wat eerder weer voor een voeding hoor, maar zoals net rond middaguur heeft ze naar mijn idee amper wat gedronken, tieten voelen ook nog heel vol aan, dus ben benieuwd hoe laat ze gaat komen voor de volgende voeding.. Ik voed niet echt op verzoek trouwens, wel in een min-of-meer-ritme.

Voor nu laat ik het er even bij, even lekker douchen...
Verwacht niet teveel, dan krijg je niet te weinig.
Yeah Floddertje zet hem op meid! Spannend!
Jaa Flodder!

O wat spannend, en wat een giller dat het weer op je uitgerekende datum is!

Zet 'm op meis, ik weet zeker dat je weer een heerlijk kind op de wereld zal zetten!

Hier een goede nacht gehad, hij heeft naar wat ik merkte maar 2x een ademstop gehad, dus het gaat de goede kant op. Hij heeft wel heel veel pijn, zo rond een uur na z'n voeding. Heel sneu.

Noof is helemaal in wolken dat we weer thuis zijn.

Vanmorgen had ze al haar barbies en mylittlepony's om Stef heen gelegd, en zei tegen hem; Stef, mijn bessste vriend.

En ze slist ook nog, dus het was ook erg grappig om te horen

Fijne zondag allemaal!
Mette, god meis, wat zul je weer geschrokken zijn. Gelukkig weten jullie wel wat er aan de hand is, maar jezus wat een ellende weer voor het kleine mannetje.

Zielig dat hij ook zo'n pijn heeft na het voeden......Hopelijk gaat het snel beter met m en kunnen jullie eindelijk in een fijn ritme komen. Dikke knuffel liefie, voor jullie allemaal.

Flodder, zet m op meis! En wat "klink" je relaxed zeg!

Ben heel benieuwd hoe het gaat, dus zal straks weer even komen spieken. Succes in ieder geval, misschien ben je nu wel al bevallen. Goh gek idee eigenlijk.....

Nou ik zwaai even naar iedereen, ben lui en heb niet zo'n zin om verder te typen.

Ciaooooo
Mette wat schattig van Noof!!!

Nog wat leuke foto's om de tijd door te komen tot we nieuws hebben van Flodder.

De foto's zijn geloof ik wat te groot dus dan maar een link naar mijn site
Nou Flodder heeft vast dr string al uit gehad en alweer een verse baby

Mette: Ik weet nog dat je in het begin zei dat Tris je wakker moest maken voorStef Wel fijn om weer thuis te zijn. Hoe gaat het met de borstvoeding?

Knor: het is volledig eigenbelang hoor dat ik bv-vragen stel Ik leer er volgens mij veel meer van om gericht op vragen te lezen dan zomaar dat hele boek te lezen.

ten eerste: voldoende luiers?

De lengte an een voeding verschilt afhankelijk van de persoonlijkheid baby en zijn leeftijd. De manier van drinken kan ook veranderen naarmate hij groeit. Kan sneller en effectiever worden naarmate hij meer borstvoedingservaring heeft opgebouwd.

Duur van de voeding wordt ook beïnvloed door melkvet (verschilt per moeder). Duur ook bepaald door de honger van de baby. Omdat moedermelk tijdens de voeding geleidelijk vetter wordt, zal d4e baby die weinig honger heeft waarschijnlijk korter drinken.

gedurende eerste 6 weken 2-5 ontlastingen per dag voldoende calorieën binnenkrijgt. minder frequente ontlasting kan normaal zijn bij een baby ouder dan 6 weken.

Na 6 weken kan het aantal plasluiers naar 4-5 wegwerpluiers dalen maar zullen per keer meer urine bevatten. (115 ml of meer) dit komt doorde blaas van de baby in omvang toeneemt en in staat is meer urine te bevatten. Op alle leftijden dient de urine bleek van kleur te zijn en mild te ruiken.

Duidelijk zo? antwoord op je vraag?
Droeg je nog een string Flodder? Ik droeg heel charmant zwangerschapsondergoed

Km: voor een voeding moest hij mij idd wakker maken, maar van z'n apneu's word ik wel wakker. Moederinstinct denk ik..

De borstvoeding gaat wel goed, qua aanhappen. Ik weet dat als de medicatie aanslaat hij ook minder voedingen nodig zal hebben, dus dat zou wel fijn zijn. Maar als ik hem de fles geef, dan is hij wel voldaan, en heeft minder pijn dan met borstvoeding, omdat de afgekolfde melk wel ingedikt kan worden.

Ik ga vanavond proberen de nutriton in een papje te geven voordat ik de borst geef. Kijken of dat ook werkt.

Borstvoedingsvraag; Ik hou je lekker bezig

De borstvoeding past zich toch aan aan de leeftijd (periode van borstvoeding) van je kind? Qua samenstelling bedoel ik?

Als ik dan bv nu borstvoeding invries, heeft hij er qua samenstelling dan nog wel genoeg aan over 3 maanden?

Of gaat het alleen om de hoeveelheid?

Doekvraag;

Nursie; de tricotti kun je zeker niet gebruiken om je baby omhoog te laten kijken hé? Alleen als ze wat groter zijn zeker?

Wat ik zo zie is dat de kommahouding alleen kan.

KM: kan ik in een knoopdoek van tricot wel Stef op m'n borst omhoog laten kijken (hoofdje op m'n borst)?

Wat ik zo op draagdoek punt nl zie wel, maar ik dacht dat voor die kleintjes alleen de kommahouding werd aangeraden. Ik wilde het nog even zeker weten, omdat Stef niet in de kommahouding kan.

Hij huilt weer, ik ga even troosten!
Nou ik had stiekem wel verwacht dat we er weer een nieuwe baby bij zouden hebben, maar helaas nog geen nieuws dus!

Mette: Ach wat schattig van Noof! Maar wel zielig hoor dat Stef zoveel pijn heeft. Ik hoop zo dat het snel beter gaat met hem en dat je een beetje ontspannen kan slapen.

Mainecoon: Leuk dat Davina zelf de geiten een flesje mocht geven.

Knor: Ik herken dat wel, het idee dat je kindje weinig drinkt. Ik had dat bij Manuel ook en was telkens verbaasd dat ie soms een tijd zonder voeding kon en dat ie gewoon goed groeide. Misschien heb je gewoon heel veel voeding en wordt de productie op den duur gewoon minder.

Heb je ook dat het er behoorlijk uitspuit en dat Meike zich soms zelfs verslikt? Dat had ik wel altijd.

Manuel heeft een nieuwe favoriet: The Bee Movie. Tis eigenlijk vanaf 6 jaar maar dat is meer vanwege het verhaal. Wel moeilijk te volgen als je 2 bent, haha!

Ik heb ook Kung Fu Panda gekocht maar ben bang dat ie nog een hele tijd in de kast blijft. Ik heb eerst zelf een stukje gekeken maar soms zijn die vechtpartijtjes behoorlijk agressief. Vind het net iets teveel van het goeie voor Manuel (maar ga wel lekker zelf kijken, hihi).
quote:Tinus1977 schreef op 03 mei 2009 @ 19:14:

Nou ik had stiekem wel verwacht dat we er weer een nieuwe baby bij zouden hebben, maar helaas nog geen nieuws dus!

Twee zielen een gedachte..

Come on Floddertje!!
Ah, Tietmelkgoeroe! Dank voor de info! Ja, ik denk dat Meike de laatste dagen gewoon wat minder hongerig is want ze taalt bijna niet naar mijn tiet! Ze plast wel genoeg, ze heeft behoorlijke plasluiers. Gister en vandaag weer gepoept, dus dat werkt ook goed (ze poepte de eerste weken alleen op woensdags en zondags, echt komisch dat vaste poepritme!)

Floddertje, hoe staat het ervoor? Kleine al geboren??

Inmiddels alweer het een en ander gedaan...had de laptop open laten staan, vergeten dat ik bezig was met reageren...

Joeri had vandaag weer 7 poepluiers waarvan de laatste 2 rode billen opleverden...huilen dus. Ik had gister en vandaag smoothies gemaakt met kiwi erbij en kennelijk krijgt hij daar dus de rode billen van.... Zal morgen ook wel een feest worden op het kinderdagverblijf...

Goed, dit nu eerst maar even posten en dan kijken of er inmiddels al nieuws is en dan even eten...
Go Floder dan maar nog steeds!

Mette:

is de foetushouding misschien iets voor Stef?

zie hierfoetushouding

Of is dit een andere doek?

Deze deed ik met Meike en vind ikzelf fijner dan de kommahouding.
jaaa, die bedoel ik!!

thanks Knor! Hoe is het met I.?

O het is hier medicijnentijd,

tot zo
Hey meiden, ik heb even heel nieuwsgierig op Floddertje haar hyves gekeken... staat leuk nieuws op
jaja pepijn is geboren.. floddertje heeft geen problemen met namen hoor

gefeliciteerd
Oeee wat spannend weer hier!!! Flodder, ik hoop dat je inmiddels met een verse baby in je armen ligt te genieten!! Hoe krijg je het voor elkaar weer op de uitgerekende datum!

Mette, fijn dat jullie weer thuis zijn en dat het de goede kant op lijkt te gaan! Getver wat een spanning zal dat weer geweest zijn brr kippenvel!

Tinus, soms plakt hij bij mij alle regels aan 1 als ik het een kleurtje geef (sinds we de nieuwe pc hebben) was het vergeten na te kijken nu...

Falcon, Ben je opgelucht dat je zus het heeft uitgesteld? Lijkt me inderdaad wel maf als je al afscheid hebt genomen.....moet het straks nog een keer...

Sannie, genet van je vakantie!! Gingen jullie nog weg?

Beetje jammer dat je dan op het laatst verget dat je een dienst hebt...

6:45 al rennen! Zo ver krijg je mij niet hoor!

Knorretje, lekker toch zo'n pyama dag!

Hoe is het met I?( o zie dat mette het ook al vroeg)

7 poepluiers, wow! Daarvan alleen al zou Amber rode billen krijgen!

Mainecoon, leuke foto's weer! Ik moet altijd wel lachen om alle foto's van de lekkere hapjes die voorbij komen!

Hier weer een erg gezellige dag gehad, eerst met schoonzus, zwager en neef naar binnenspeeltuin geweest. Daarna nog bij hun een bakkie wezen doen. Justin blijft daar nu 2 nachtjes logeren!

Terug doorgereden naar vrienden en daar een hapje blijven eten en toen was de dag weer om!

Morgen dus een dagje samen met Amber! dinsdag Justin weer halen en dan door naar mijn ouders voor mijn moeders verjaardag.

Jippie, ik druk nog even op f5 en ja hoor een ventje!!! GEFELICITEERD!!!!!!!
Joehoee Flodder gefeliciteerd met de geboorte van Pepijn!!

x
Van harte gefeliciteerd met Pepijn! Wat een geweldige naam zeg!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven