Napraat, deel 134 (met geklets)

05-08-2020 20:37 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Welkom in napraat 134!

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598 .

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
overig/napraat-2-0/list_messages/465266#

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
-Shifty- schreef:
07-08-2020 09:13
Kan je niet zo'n beenzak halen/maken? En dan in een badje met ijsblokjes; koelt je gips lekker af?

Ja ik heb gelukkig zo'n zak om mee te douchen dus ik laat mezelf daarmee op een krukje in het water zakken en mijn been dan op de rand... ziet er debiel uit maar goed...

Dinsdag mag het eraf hoop ik!

Ach het is voor iedereen warm moeten we maar denken.
Zowizo schreef:
07-08-2020 09:00
Gelijk heb je... ik moet mezelf nu ook omhoog hijsen...

En om toch even te mopperen, ik haat deze temperaturen met een onderbeen in het gips... helemaal als dat been dan door de warmte lekker uitzet en het gips gaat knellen. Ook zo lekker dat je verkoeling kunt zoeken in het water... :cry:

Maar verder hou ik van de zon en de zomer! :sun: :blob:

De rest van je lichaam koelen, vooral je hoofd schiet op. Veel water drinken helpt ook, je drinkt koud water en plast het warm uit.

Verder blijft het rot om gips te hebben met dit heerlijke weer. Sterkte!
-Shifty- schreef:
07-08-2020 08:14
Schaduw en misschien een ventilator?
Yep, heb bedacht om inderdaad een ventilator buiten te zetten.
Schaduw door middel van parasol en doek.

:-)
Zowizo schreef:
07-08-2020 09:16
Ja ik heb gelukkig zo'n zak om mee te douchen dus ik laat mezelf daarmee op een krukje in het water zakken en mijn been dan op de rand... ziet er debiel uit maar goed...

Dinsdag mag het eraf hoop ik!

Ach het is voor iedereen warm moeten we maar denken.

Oh dat is al snel! Nog even doorbuffelen :cheer2:
In_Tenebris schreef:
07-08-2020 09:19
De rest van je lichaam koelen, vooral je hoofd schiet op. Veel water drinken helpt ook, je drinkt koud water en plast het warm uit.

Verder blijft het rot om gips te hebben met dit heerlijke weer. Sterkte!

Lief dankjewel!
Ach na dinsdag kan ik met 2 blote benen genieten... al is er 1 bruin en de ander wit... mijn eigen duo penotti. |-)
-Shifty- schreef:
07-08-2020 09:21
Oh dat is al snel! Nog even doorbuffelen :cheer2:

Ja dan heeft het er 7 weken op gezeten... lang genoeg... en dankjewel!
Ik hoop dat de komende dagen snel voor je zullen gaan Zowizo
Felidaes schreef:
07-08-2020 09:26
Ik hoop dat de komende dagen snel voor je zullen gaan Zowizo
Ja dat hoop ik ook!
Dankjewel! :bigkiss:
Zowizo, sterkte nog en dinsdag is al best snel!
VANTA schreef:
07-08-2020 08:55
Ik ben ook met het verkeerde been uit bed gestapt dus ik ben weer erin gaan liggen. Misschien straks met het goede been.

En .. heb je benen het al een beetje beter naar hun zin?
Zowizo schreef:
07-08-2020 09:16
Ja ik heb gelukkig zo'n zak om mee te douchen dus ik laat mezelf daarmee op een krukje in het water zakken en mijn been dan op de rand... ziet er debiel uit maar goed...

Dinsdag mag het eraf hoop ik!

Ach het is voor iedereen warm moeten we maar denken.

Da's vervelend zeg. Hou vol de komende hete dagen!

En vaak je polsen onder koud stromend water houden schijnt ook te helpen. :)
Of van die tennisbandjes om.
Eerst in ijswater dopen natuurlijk.
-Shifty- schreef:
07-08-2020 09:33
En .. heb je benen het al een beetje beter naar hun zin?
Oh ja zeker. Jouw ava doet wonderen.
Zowizo, echt balen van dat gips!
Argentovivo schreef:
07-08-2020 02:51
Zelfs ik vond het wel grappig, kun je nagaan :)
Het zijn beiden ervaren forummers die wel wat kunnen hebben, maar het zou toch niet de bedoeling moeten zijn op een openbaar forum.
Het staat nogal raar als je hier net nieuw bent en dit leest..

:HA:
Goedemorgen zonnetjes!

Heerlijk geslapen met de hele nacht de ventilator aan.
Zelfs kat ligt er nu bij met wapperende Hans Klok manen.
Ik ga zo lekker naar de sauna.
Peixe schreef:
07-08-2020 10:05
:HA:

Ik probeer beeld te krijgen van wat voor forum dat dan zou worden. :proud:
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen!
Ik zat om kwart over zeven al in het ziekenhuis. Lekker rustig, cool en alles verliep lekker vlot! Daarna boodschappen gedaan en ik doe de rest van de dag niks meer.

Solomio, ik snap jou wel want dit is ook niet mijn weer. Heb er best een hekel aan. Zowiezo, heel veel sterkte met je gips. Lijkt me echt waardeloos.
Hoe kan het dat zoveel mensen ontevreden zijn over hun lijf en zo weinig mensen tevreden zijn over hun verstand? - EB
Zowizo schreef:
07-08-2020 09:24
Ach na dinsdag kan ik met 2 blote benen genieten... al is er 1 bruin en de ander wit... mijn eigen duo penotti. |-)
Dat het maar snel dinsdag mag zijn!

Ik hou van je positieve instelling, want ik geloof dat je door te mopperen over dingen waar je geen invloed op hebt, je die dingen voor jezelf alleen maar moeilijker maakt. Of het nu gips is of te veel zon of te veel regen... klagen gaat er niets aan veranderen en brengt je alleen maar in een slechter humeur. Met humor en relativeringsvermogen kom je een stuk prettiger de dag door. Zo probeer ik zelf ook in het leven te staan en ik zie dat ook ook bij jou terug.
*Pauze* schreef:
07-08-2020 10:13
Dat het maar snel dinsdag mag zijn!

Ik hou van je positieve instelling, want ik geloof dat je door te mopperen over dingen waar je geen invloed op hebt, je die dingen voor jezelf alleen maar moeilijker maakt. Of het nu gips is of te veel zon of te veel regen... klagen gaat er niets aan veranderen en brengt je alleen maar in een slechter humeur. Met humor en relativeringsvermogen kom je een stuk prettiger de dag door. Zo probeer ik zelf ook in het leven te staan en ik zie dat ook ook bij jou terug.

:high5: .Zo mee eens!
rosanna08 schreef:
07-08-2020 08:49
Maar je gaat er wel vanuit dat het lullig bedoeld is? Dat jij kunt bepalen hoe men hier en op andere topics moeten posten?
Altijd serieus, geen grappen maken (begrijpt A namelijk niet dus anderen ook niet) tenzij iedereen de grap leuk vindt. Misschien kunnen de mods een aantal standaard antwoorden formuleren en dat alleen die gegeven mogen worden. Goedgekeurd door A natuurlijk.
*Pauze* schreef:
07-08-2020 10:13
Dat het maar snel dinsdag mag zijn!

Ik hou van je positieve instelling, want ik geloof dat je door te mopperen over dingen waar je geen invloed op hebt, je die dingen voor jezelf alleen maar moeilijker maakt. Of het nu gips is of te veel zon of te veel regen... klagen gaat er niets aan veranderen en brengt je alleen maar in een slechter humeur. Met humor en relativeringsvermogen kom je een stuk prettiger de dag door. Zo probeer ik zelf ook in het leven te staan en ik zie dat ook ook bij jou terug.

Wat ontzettend lief om te zeggen, ga er bijna van blozen... :-$
Nou precies zoals ik erover denk en erin probeer te staan! (Lukt niet altijd even makkelijk maar goed)

Er is ooit weleens tegen mij gezegd dat het negatieve aan iets of iemand benoemen vele malen makkelijker is dan het positieve, dat kost veel meer moeite. Afkraken is zo makkelijk om te doen...
Alle reacties Link kopieren
Argentovivo schreef:
07-08-2020 02:51
Zelfs ik vond het wel grappig, kun je nagaan :)
Het zijn beiden ervaren forummers die wel wat kunnen hebben, maar het zou toch niet de bedoeling moeten zijn op een openbaar forum.
Het staat nogal raar als je hier net nieuw bent en dit leest..
Ik haal even een ouwe koei uit de sloot. Argentovivo, misschien lees je dit nog.

Dit is nou precies de denkfout die jij maakt, beter door jouzelf verwoord dan ik het ooit zou kunnen.

Er is namelijk geen algemene standaard voor wat wel en niet de bedoeling is op een openbaar forum. In jouw hoofd misschien wel, maar in het echt dus niet. Dit is toevallig een forum waarop dat al heel lang kan. En de mensen die dit forum frequenteren, vinden dat dan ook over het algemeen grappig. Maar er komen hier ook mensen die het niet grappig vinden, en die posten dan in een of meer van de vele topics waar een heel andere sfeer heerst.

Misschien kan jij daar niet goed tegen. Dat is heel goed mogelijk. Dan nog wil dat niet zeggen dat het forum zich aan jou moet aanpassen. De oplossing is er dan eerder in gelegen dat jij een ander forum bezoekt óf je beperkt tot de pijlers en topics die beter bij je passen. There's no shame in that.

Ik vraag me af of jouw kruistocht zich alleen tot dit forum beperkt. Bezoek je ook andere fora, en ben je daar ook zo dwingend in wat er wel en niet door wie besproken zou moeten worden? Schrijf je bij Fok dat ze minder goedkoop seksistisch zouden moeten schrijven, of bij Bokt dat het wel wat minder over paarden mag gaan? En zo niet: wat triggert jou dan aan het Vivaforum dat jij dat wel helemaal naar je eigen smaak zou willen inrichten? Heb je daar weleens over nagedacht?
Owwww Griebus, jouw zo ware bericht had zo fijn op een ander topic gepast 8-)
Griebus, goed verwoord. Ik vind je een forumster die vaak zinnige en zinvolle dingen zegt. Leuk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven