Gezondheid alle pijlers

De pil bewaren hittegolf

07-08-2020 22:34 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik bewaar mijn pil op mijn zolderkamer. Met deze hittegolf kan het daar wel meer dan 35 graden worden. Ik bewaar het verder wel in een kastje, zou het een probleem zijn?
Marée schreef:
08-08-2020 08:10
Die quote is toch superonduidelijk? Natuurlijk blijft tijdens een hittegolf de medicatie goed in een kast tot 25 graden. Die kast blijft alleen waarschijnlijk geen 25 graden, dat lijkt me dan weer juist het probleem.
Ik lees het als;
Medicijnen blijven onder goed onderin die kast, en óók als er een hittegolf is.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
In doosjes in de koelkast zou ik zeker niet doen, je krijgt dan altijd condensatie met deze temperaturen als je ze eruit haalt.
Argentovivo schreef:
08-08-2020 03:39
En ik snap nooit dat je dit soort reacties plaatst. Laat de TO gewoon haar vraag stellen, i.p.v een soort verkapt verbod op dit soort vragen te poneren. Je kunt het ook anders formuleren en de TO op een andere manier op de regels wijzen.
Je snapt wel meer niet. Reken het je niet aan.

Niks mis met dat mensen weten dat je ook dingen kan googlen. ;-)
Ik vraag me nu dus echt oprecht af of er reacties gaan komen van dames die hun pil te warm bewaard hebben en daardoor nu zwanger zijn.

:popcorn:
Nee heb je, ja kun je krijgen.
Tickel schreef:
08-08-2020 08:39
Ik lees het als;
Medicijnen blijven onder goed onderin die kast, en óók als er een hittegolf is.
Ik zou er zelf niet op durven rekenen, maar voor mij zou een zwangerschap ook extreem ongewenst zijn. Ik vind dat stukje tekst echt niet duidelijk genoeg.
sunshineandblueskies schreef:
08-08-2020 09:25
Ik vraag me nu dus echt oprecht af of er reacties gaan komen van dames die hun pil te warm bewaard hebben en daardoor nu zwanger zijn.

:popcorn:
nou, zou er een verband zijn tussen pil bewaren op een warme plek en de “dwars door de pil heen zwanger”-topics? wie kan er nagaan in welk jaargetijde de meeste van dat soort topics geplaatst worden?
Don't cry, buy a bag and move on.
TO; ik vind het trouwens een hele goede vraag!
Don't cry, buy a bag and move on.
Het is gewoon lastig. De meeste medicijnen kunnen beter ook niet in de koelkast. Meestal blijft het in een kast wel kouder dan op andere plekken.
Bellachiow schreef:
08-08-2020 01:22
Tuurlijk zie ik in de bijsluiter staan dat het max 30 graden is, maar dat is bewaartemperatuur. Wilde gewoon andere mensen hun ervaring ermee horen :-|
Het probleem met de ervaringen van een ander is dat het de jouwe niet zijn; als driehonderd vrouwen hier zeggen ‘geen probleem hoor, ik bewaar mijn pil altijd in het kastje boven de oven en daar is het het hele jaar super warm’ kan het zijn dat de pil die op een te warme zolderkamer heeft gelegen (ik neem aan dat die maximumtemperatuur niet voor niets in de bijsluiter staat) jou niet beschermt. Voor dit soort adviezen over medicijnen is de apotheek echt de aangewezen plek; die weten ook of je de pil in de koelkast mag bewaren, zoals sommigen aanbevelen.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Argentovivo schreef:
08-08-2020 03:41
Nou zeg! Waarom zullen we wedden? Grappig hoor..
Had ik het tegen jou? Nee hè?
LīlyRose schreef:
08-08-2020 11:43
Had ik het tegen jou? Nee hè?
Gelukkig is het niet aan jou om te bepalen wie op welke post mag reageren. Hou toch op met die kleinerende reacties.
Oh wacht, ik mag natuurlijk niet reageren op deze reactie :nut:
Tickel schreef:
08-08-2020 12:50
Gelukkig is het niet aan jou om te bepalen wie op welke post mag reageren. Hou toch op met die kleinerende reacties.
Oh wacht, ik mag natuurlijk niet reageren op deze reactie :nut:
Heb je het nou tegen mij? Weet je de achtergrond?
Maar serieus mensen, denken jullie dat Nederland de enige plek op de wereld is waar men de pil neemt en waar het wel eens warm is? Er zijn zoveel plekken op de wereld waar het altijd warm is, of waar er bepaalde periodes extreme temperaturen zijn.

Gewoon op de normale plek bewaren en niet in de volle zon leggen.
Hastadepasta18 schreef:
08-08-2020 14:11
Maar serieus mensen, denken jullie dat Nederland de enige plek op de wereld is waar men de pil neemt en waar het wel eens warm is? Er zijn zoveel plekken op de wereld waar het altijd warm is, of waar er bepaalde periodes extreme temperaturen zijn.

Gewoon op de normale plek bewaren en niet in de volle zon leggen.
Ik denk vooral dat ze het met een reden in de bijsluiter zetten en de pil is wel zo'n medicijn waarvan ik graag heb dat ie goed werkt. Dus liever een keer te vaak gecheckt dan een keer te weinig.
LīlyRose schreef:
08-08-2020 13:24
Heb je het nou tegen mij? Weet je de achtergrond?
Ik hoef de achtergrond niet te weten. Iedereen mag overal op reageren op dit forum.
Tickel schreef:
08-08-2020 15:52
Ik hoef de achtergrond niet te weten. Iedereen mag overal op reageren op dit forum.
Zeg ik dan ergens dat dat niet mag?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven