Gezondheid alle pijlers

De pil bewaren hittegolf

07-08-2020 22:34 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik bewaar mijn pil op mijn zolderkamer. Met deze hittegolf kan het daar wel meer dan 35 graden worden. Ik bewaar het verder wel in een kastje, zou het een probleem zijn?
Alle reacties Link kopieren
Dat staat in de bijsluiter

Bijv de microgynon:

Hoe bewaart u dit middel?
Buiten het zicht en bereik van kinderen houden. Bewaren beneden 30 °C

Bron: https://www.anticonceptie.nl/wp-content ... ynon20.pdf
Ik snap dit nooit...ipv een topic te openen kan je dit in je bijsluiter vinden. Of de vraag googlen en online de bijsluiter lezen.
Luci_Morgenster schreef:
07-08-2020 23:29
Ik snap dit nooit...ipv een topic te openen kan je dit in je bijsluiter vinden. Of de vraag googlen en online de bijsluiter lezen.
Maar er staat niets over een kastje in de bijsluiter. Wedden?
Alle reacties Link kopieren
In Frankrijk haal je die temperatuur makkelijk. Mijn trigynon heeft ook daar op de camping altijd prima gewerkt. Geen airco, geen koelkast.

Ik zou me niet druk maken, droog bewaren lijkt me het belangrijkste. Tenzij je je anticonceptie in zetpilvorm krijgt, dan zou ik het in de koelkast bewaren.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
LīlyRose schreef:
07-08-2020 23:32
Maar er staat niets over een kastje in de bijsluiter. Wedden?
:-D :-D :-D :-D
Alle reacties Link kopieren
Of je legt hem beneden neer, hoe moeilijk kan iets zijn?
Alle reacties Link kopieren
Ijskast of beneden dan maar
leeg
Alle reacties Link kopieren
Tuurlijk zie ik in de bijsluiter staan dat het max 30 graden is, maar dat is bewaartemperatuur. Wilde gewoon andere mensen hun ervaring ermee horen :-|
Bellachiow schreef:
08-08-2020 01:22
Tuurlijk zie ik in de bijsluiter staan dat het max 30 graden is, maar dat is bewaartemperatuur. Wilde gewoon andere mensen hun ervaring ermee horen :-|
Oh ja nee, bewáártemperatuur, dat is iets heel anders dan 35 graden op de zolderkamer waar je hem hebt líggen natuurlijk.

Eh.... heuh? :@@:
Alle reacties Link kopieren
Luci_Morgenster schreef:
07-08-2020 23:29
Ik snap dit nooit...ipv een topic te openen kan je dit in je bijsluiter vinden. Of de vraag googlen en online de bijsluiter lezen.

En ik snap nooit dat je dit soort reacties plaatst. Laat de TO gewoon haar vraag stellen, i.p.v een soort verkapt verbod op dit soort vragen te poneren. Je kunt het ook anders formuleren en de TO op een andere manier op de regels wijzen.
argentovivo wijzigde dit bericht op 08-08-2020 03:51
10.54% gewijzigd
Hier sta ik, ik kan niet anders (zonder legpuzzels)
Alle reacties Link kopieren
LīlyRose schreef:
07-08-2020 23:32
Maar er staat niets over een kastje in de bijsluiter. Wedden?

Nou zeg! Waarom zullen we wedden? Grappig hoor..
Hier sta ik, ik kan niet anders (zonder legpuzzels)
Alle reacties Link kopieren
Bellachiow schreef:
08-08-2020 01:22
Tuurlijk zie ik in de bijsluiter staan dat het max 30 graden is, maar dat is bewaartemperatuur. Wilde gewoon andere mensen hun ervaring ermee horen :-|

Gerechtvaardigde vraag hoor. Ik begrijp dat je deze hier stelt. Maar helaas mag niemand je hier medisch advies geven of iets wat in die richting komt (terechte forumregels!) en zul je je tot de apotheek moeten wenden. Maar ik begrijp je vraag en wens je veel succes!

Liefs,

Argentovivo

:hug:
argentovivo wijzigde dit bericht op 08-08-2020 03:49
10.70% gewijzigd
Hier sta ik, ik kan niet anders (zonder legpuzzels)
Alle reacties Link kopieren
Luci_Morgenster schreef:
07-08-2020 23:44
:-D :-D :-D :-D

Gut, wat een lol!
Hier sta ik, ik kan niet anders (zonder legpuzzels)
Als ze in de bijsluiter aangeven dat het bewaart moet worden beneden de 30 graden, zou ik hem zelf niet bewaren op 35 graden. Het zal niet voor niets in de bijsluiter staan, denk ik dan.
Als je geen andere kamer hebt (student), dan zou ikzelf hem toch even ín een ander bakje (dat wordt minder koud) in de koelkast bewaren tot het moment dat de hittegolf voorbij is. Je wilt gewoon de werkzaamheid optimaal houden en er staat geen minimumtemperatuur bij. Maar vraag het even na aan je apotheek want die weten dit precies, en ik niet :)
Alle reacties Link kopieren
en toch is het alleenaleen goeie vraag, omdat lang niet iedereen er aan denkt medicijnen koel te bewaren in de zomer
Alle reacties Link kopieren
https://www.apotheek.nl/themas/hitte-en ... et-warm-is
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Helaas geen tips over wat te doen bij een hittegolf.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
08-08-2020 07:44
Helaas geen tips over wat te doen bij een hittegolf.
Onder bewaren als het warm is.

Droge kast onder 25°C (meestal is dit goed)
Voor de meeste medicijnen geldt: een droge, afgesloten kast tot 25°C is een goede plek om te bewaren. Ook bij een hittegolf blijven uw medicijnen hierin goed. Zo’n kast is prima als er geen speciaal bewaaradvies op de verpakking staat.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Wat denk je dat mensen in warme landen doen met medicijnen? Koelkast wordt hier (warm land dus) afgeraden om alle medicijnen in te bewaren. Gewoon, kamertemperatuur (en dat is dus hier minimaal 30 graden, dag in dag uit). Als medicijnen in de koelkast moeten, wordt dat expliciet vermeld door de apotheek en tot nu toe is dat bij mij alleen een keer een siroop geweest.
Alle reacties Link kopieren
Nou, een week te heet bewaard maakt ook niet veel uit. Anders zou iedereen ongewenst zwanger terugkeren uit de Spaanse kust.

Die dingen zijn getest en bij -30 graden garanderen ze dat ze hun werking niet verliezen, maar als die pil bij 35 graden zijn werking zou verliezen zou er echt wel een waarschuwing op staan omdat het een veelvoorkomende situatie is dat de temperatuur oploopt in de zomer.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Tickel schreef:
08-08-2020 07:49
Onder bewaren als het warm is.
Die quote is toch superonduidelijk? Natuurlijk blijft tijdens een hittegolf de medicatie goed in een kast tot 25 graden. Die kast blijft alleen waarschijnlijk geen 25 graden, dat lijkt me dan weer juist het probleem.
Alle reacties Link kopieren
Je moet echt heel gek doen met medicijnen willen ze hun werking verliezen of schadelijk worden.

Ze houden rekening met de allerdomste figuren onder hun gebruikers omdat ze geen schadeclaims aan hun broek willen en slechte reclame. Je kan je goede naam heel snel verliezen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
08-08-2020 08:27
Je moet echt heel gek doen met medicijnen willen ze hun werking verliezen of schadelijk worden.

Ze houden rekening met de allerdomste figuren onder hun gebruikers omdat ze geen schadeclaims aan hun broek willen en slechte reclame. Je kan je goede naam heel snel verliezen.
heb je onderbouwing van je stelling?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven