Wintervreugd voor de zomermoppers, deel 7

11-08-2019 16:42 3012 berichten
De zomer is al een heel stuk op weg, en we tellen alweer af naar de herfst en de winter. Schrijf hier mee als je een hekel hebt aan warmte, juist erg houdt van kou en knusse avonden, als je het vele licht en het lawaai niet meer trekt en niet kunt wachten tot het weer vroeg donker is!

Dit topic is niet voor niets ooit begonnen op de psychepijler; voor sommige mensen is de zomer en alles wat erbij komt kijken dermate zwaar dat er psychische of lichamelijke klachten bij komen kijken. We geven elkaar de ruimte om hier wat serieuzer over te 'klagen' en te praten!

Welkom!

Afbeelding

Deel 1
Deel 2
Deel 3
Deel 4
Deel 5
Deel 6
anoniem_356192 wijzigde dit bericht op 11-08-2019 17:09
0.56% gewijzigd
xnightgmare schreef:
11-08-2020 11:40
De overgang is voor mij nog heeeeuuull ver weg maar heb wel altijd opvliegers met mijn menstruatie, ik kan me echt niet voorstellen hoe naar opvliegers met deze hitte wel niet moeten zijn! Ik denk aan jullie!
Ja ik ook, 14 dagen voor de menstruatie en dan ook 14 dagen lang. Je raadt vast wel op welk punt ik nu zit..... grrrrrrr!
Alle reacties Link kopieren
Yesss hoop zo dat jij gelijk gaat krijgen met die 20 graden en regen, dat zou heerlijk zijn na deze hitte :) Zojuist is mijn weerapp ook aangepast dat er rond 18.00u wat druppels gaan vallen! Ohh ik duim, dat zou heerlijk zijn :) :) Vooral hopen dat ze hiernaast dan naar binnen gaan :p Je omschrijft het mooi, het voelt soms bijna niet meer of het huis van ons is. Wel jammer dat er zoveel meer hier mee te maken (gehad) hebben, laat het maar lekker plenzen daar knappen we allemaal van op :heart:
Hier nog geen regen op komst maar wil best voor iedereen even een regendans doen hoor. :jump: :blob:

Ik keek ook even op mijn weer app? Ja waarom doe ik dat dan ook, maar hier vrij en zat iets koeler en dan zondag weer 29 :woa: echt he!
En voor iedereen die het kan gebruiken :hug:

Ik was gisteravond echt zo chaggie alles zat tegen, stress dag en ik had gemaaid, boodschappen opgeruimd en het zweet gutste overal , toen was dochter in de avond compleet overstuur en in paniek toen ze al op bed lag dus het was daar echt een broeikas in die kamer ..... maar goed overleefd en nu weer rustig en al heet. Maar ik blijf doorademen :bonk:
Hier is geen regen voorspeld, maar ik doe even de regendans voor jullie. :jump:
Ik begin nu ook een beetje hoofdpijn te krijgen, ook al heb ik goed geslapen en veel gedronken en goed gegeten. Nog even doorbijten dus. Hier blijven de voorspellingen ook voor het weekend 28 graden en omgeving
Elf12345 schreef:
11-08-2020 11:39
Ooh nee xnightgmare, dat klinkt ook al zo vreselijk! Lijkt geen ontkomen aan, zullen we met zijn allen naar Antarctica ofzo verhuizen? :-P Heel veel sterkte, dat is echt een nare situatie voor je. Helemaal met die vreselijke plaknachten nu. Koude knuffel!
We zijn met genoeg hier om een nieuwe samenleving te starten geloof ik :lol:
Alle reacties Link kopieren
Het is hier helemaal bewolkt en het liefst zou ik de deur open willen zetten, maar dat durf ik niet omdat ik bang ben dat de temperatuur in huis dan oploopt. Ook geen windje jammer genoeg.

Vanmiddag een weerstation besteld zodat ik ook weet wat de temperatuur in de tuin is

Verder prima te doen hier, ventilator op de bank gericht en lekker niks doen
Alle reacties Link kopieren
@elf en xnightgmare wat bloed irritant zulke buren :( Vreselijk dat ze ermee weg komen en er niet mee te praten valt :-( Mijn vader heeft een mooie uitspraak daarover:

Hoe asocialer je bent, hoe socialer je wordt behandeld.

En euhm ik vermoed dat ik nu ook richting de overgang ga en dat het niet meehelpt qua hitteverwerking. Mogen ze van mij afschaffen.
Alle reacties Link kopieren
TijdvoorTaart schreef:
11-08-2020 14:10
We zijn met genoeg hier om een nieuwe samenleving te starten geloof ik :lol:
Echt, het lijkt me geweldig om met gelijkgestemden in dezelfde buurt/wijk te wonen. 😃
Alle reacties Link kopieren
Waarom willen jullie regen? Ik wil alleen regen als het daarna ook daadwerkelijk gaat afkoelen en dat gaat niet gebeuren. Gevolg is een hele hoge luchtvochtigheid waardoor het nog warmer aanvoelt. Maar goed, wellicht ervaar ik dat anders dan jullie :)

Kan me zomers op campings herinneren waar op een gegeven moment een flinke bui viel en vervolgens de zon weer keihard ging schijnen. Alles in de tent klam, inclusief ikzelf. Blegghhhh.......

Maar voor wie er zo naar uitkijken.....Voor jullie hoop ik dan dat er een fijne bui valt. Hier mag het overwaaien, maar dat zal wel niet.....
Alle reacties Link kopieren
Zo...varen maar even overgeslagen. Ik wilde best varen, maar dan om 11 uur ofzo. Niet om 2 uur 's middags, als de zon het hoogst staat en het helemaal bloedheet is. Al valt het nu redelijk mee. Gisteren was het 37 graden buiten, nu 31 graden. Er is ook bewolking hier.

Zo'n samenleving lijkt me ook wel wat. Hier op de camping valt het gelukkig mee. Na 11 uur 's avonds moet het stil zijn. Alleen wel veel blaffende honden. Maar daar zeg ik niks over, want sommige vinden dat mijn katten ook niet los buiten mogen lopen. Zo weet ik dat mijn buurman het er niet mee eens is dat zij los buiten lopen, terwijl het van de eigenaren van de camping gewoon mag. Pas als hij er wat van zegt, dan zeg wat over zijn blafhondje. Nadeel is hier, 2 naast elkaar en 1 aan de overkant. Als er eentje begint te blaffen, dan gaat de rest ook. En dat begint vaak 's morgens vroeg al.
Alle reacties Link kopieren
Wat een verschrikking is de laatste dagen. Heb al twee nachten geen oog dichtgedaan, ik zweet mij kapot en de dagen lijken niet te eindigen.

Toevallig sprak ik vanmiddag een collega en die kon gewoon niet begrijpen dat ik de herfst 🍂 en de winter ❄️ boven deze verschrikkelijke hitte.
It's better to end things and start over than to imprison youself and hope for the impossible
BunnyLover87 schreef:
11-08-2020 16:31
Wat een verschrikking is de laatste dagen. Heb al twee nachten geen oog dichtgedaan, ik zweet mij kapot en de dagen lijken niet te eindigen.

Toevallig sprak ik vanmiddag een collega en die kon gewoon niet begrijpen dat ik de herfst 🍂 en de winter ❄️ boven deze verschrikkelijke hitte.
Ja, geestelijk beperkten heb je overal. :-D
Alle reacties Link kopieren
Inktlijn schreef:
11-08-2020 14:50
@elf en xnightgmare wat bloed irritant zulke buren :( Vreselijk dat ze ermee weg komen en er niet mee te praten valt :-( Mijn vader heeft een mooie uitspraak daarover:

Hoe asocialer je bent, hoe socialer je wordt behandeld.

En euhm ik vermoed dat ik nu ook richting de overgang ga en dat het niet meehelpt qua hitteverwerking. Mogen ze van mij afschaffen.
Nou dat is inderdaad een mooie uitspraak! Die ga ik onthouden :)

Yay lijkt me perfect zo'n samenleving stichten, lekker veel rust en frisse kou en niet te veel licht. En niemand die je daarom raar aankijkt! :applause:
De 30 daagse weersverwachting voorspelt een warme september. Ze noemen geen temperaturen, maar verwijzen naar afbeeldingen van kaarten. Nu vraag ik me af, omdat ik die kaarten dus niet kan lezen, wat bedoelen ze met warm? Weer een hittegolf of bedoelen ze relatief warm voor september? Weet iemand van jullie hoe dit werkt? Ik hoop toch niet nog een hittegolf in september. Is dat überhaupt mogelijk?
Alle reacties Link kopieren
Hittegolf blijf hier gewoon verder doen vrijdag 28, zaterdag 29 en zondag 30 graden waar is die afkoeling?
Alle reacties Link kopieren
Hogwarts schreef:
11-08-2020 16:46
De 30 daagse weersverwachting voorspelt een warme september. Ze noemen geen temperaturen, maar verwijzen naar afbeeldingen van kaarten. Nu vraag ik me af, omdat ik die kaarten dus niet kan lezen, wat bedoelen ze met warm? Weer een hittegolf of bedoelen ze relatief warm voor september? Weet iemand van jullie hoe dit werkt? Ik hoop toch niet nog een hittegolf in september. Is dat überhaupt mogelijk?
Ik wil het niet weten, denk ik. En ja, een hittegolf kan zeker, alleen zal het 's nachts meer afkoelen als het goed is. Kan me herinneren dat we zo'n 8 jaar geleden begin oktober nog 30 graden hadden....

Ik ben sinds gisteren echt beroerd. Misselijk, buikpijn, vervelend gevoel op de borst na inspanning etc. En zooooo moe. Ik kan me enorm verheugen op afkoeling, maar wil echt niet weten of er nog meer hittegolven komen. Gelukkig zaten ze er voor juli ook naast met de voorspellingen....
Alle reacties Link kopieren
kimmeke1983 schreef:
11-08-2020 16:51
Hittegolf blijf hier gewoon verder doen vrijdag 28, zaterdag 29 en zondag 30 graden waar is die afkoeling?
Hier hetzelfde.....Om te janken. Kan alleen maar hopen dat de nachten wél wat koeler worden.
Sterrenstof74 schreef:
11-08-2020 16:54
Ik wil het niet weten, denk ik. En ja, een hittegolf kan zeker, alleen zal het 's nachts meer afkoelen als het goed is. Kan me herinneren dat we zo'n 8 jaar geleden begin oktober nog 30 graden hadden....

Ik ben sinds gisteren echt beroerd. Misselijk, buikpijn, vervelend gevoel op de borst na inspanning etc. En zooooo moe. Ik kan me enorm verheugen op afkoeling, maar wil echt niet weten of er nog meer hittegolven komen. Gelukkig zaten ze er voor juli ook naast met de voorspellingen....
Ja het schijnt voor de maand juni meestal moeilijk te voorspellen te zijn, maar voor de zomer wel makkelijker.
Helaas is mijn manier van coping vooruit kijken en op die manier denken de controle te hebben (schijncontrole I know).
Alle reacties Link kopieren
@Hobbelster: jij vroeg volgens mij iets over HSP. Ik weet niet zeker of ik dat ben, maar mensen in mijn omgeving zeggen van wel. Ben in ieder geval erg gevoelig voor geuren, geluid, temperatuur etc. Grote gezelschappen vreten energie, maar ook naasten met wie het niet goed gaat, trekken mij leeg (hoe erg ik het ook voor ze vind). Vooral met mijn moeder heb ik dat. Soms zo erg dat ik haar liever vermijd.
Alle reacties Link kopieren
Shit zeg, het ziet er bij mij voorlopig ook nog warm uit. Gelukkig ‘s nachts wel 5 graden koeler dan nu. Daar hou ik me maar aan vast. Gadver ik zit er weer even helemaal doorheen.
Kolere wat is het benauwd zeg. Jezus.
28,5 al hier in huis. Gevoelstemperatuur van 36 graden buiten terwijl het maar 32 graden is. Heb net met mijn neefje op schoot gezeten, dat arme kind was ook helemaal klam en bezweet.
Was heerlijk bij mijn moeder thuis, 25 graden. Zo lekker.

Ga echt die mobiele airco kopen, fuck it. Het geld kan me gestolen worden. Ik trek dit niet. De zomers worden alleen maar heter en helaas is mijn huis niet zo koel als gehoopt.

Mijn haar is wel leuk geknipt trouwens. Was leuk bij de kapper. Lig nu met knallende koppijn op bed. Ben half duizelig van de hitte.
Voor het eerst dat ik er fysiek last van krijg.
Alle reacties Link kopieren
Hier (omgeving Bilthoven) ineens super veel wind, onweer en lichte regen. Gelijk alles opengezet, dan maar ietwat regen in huis haha en we zijn gelijk buiten gaan staan :mrgreen:
Sterrenstof74 schreef:
11-08-2020 16:55
Hier hetzelfde.....Om te janken. Kan alleen maar hopen dat de nachten wél wat koeler worden.
Staat er meestel gewoon bij toch welke temperaturen ze verwachten voor de nachten?
Ik zie bij ons dat pas vanaf dinsdagnacht de temp voor de nacht onder de 20 graden raakt.

De beloofde koelte van eerst donderdag, toen vrijdag onder de 25 graden is nu weer met 4 dagen opgeschoven.
anoniem_393625 wijzigde dit bericht op 11-08-2020 17:13
5.01% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven