Wintervreugd voor de zomermoppers, deel 7

11-08-2019 16:42 3012 berichten
De zomer is al een heel stuk op weg, en we tellen alweer af naar de herfst en de winter. Schrijf hier mee als je een hekel hebt aan warmte, juist erg houdt van kou en knusse avonden, als je het vele licht en het lawaai niet meer trekt en niet kunt wachten tot het weer vroeg donker is!

Dit topic is niet voor niets ooit begonnen op de psychepijler; voor sommige mensen is de zomer en alles wat erbij komt kijken dermate zwaar dat er psychische of lichamelijke klachten bij komen kijken. We geven elkaar de ruimte om hier wat serieuzer over te 'klagen' en te praten!

Welkom!

Afbeelding

Deel 1
Deel 2
Deel 3
Deel 4
Deel 5
Deel 6
anoniem_356192 wijzigde dit bericht op 11-08-2019 17:09
0.56% gewijzigd
Ik ga over een kwartiertje patatjes ophalen bij de snackbar. Heb ze van tevoren ff gebeld, hoef ik daar niet in de rij te staan / te wachten. Gewoon afrekenen en weer pleite
mindervanmij schreef:
11-08-2020 18:37
Ik ga over een kwartiertje patatjes ophalen bij de snackbar. Heb ze van tevoren ff gebeld, hoef ik daar niet in de rij te staan / te wachten. Gewoon afrekenen en weer pleite


:thumbsup:
Alle reacties Link kopieren
Nou, hier nog 1 zonder eetlust. Krijg met moeite wat binnen. Voel me ook echt niet lekker. Ik heb helemaal nergens zin in en doe dan ook helemaal niks. Daar wordt ik dus ook lekker somber van. Ik weet ook niet of we zo blij moeten zijn als het gaat regenen met 32 graden. Ben bang dat dat ook juist nog benauwder zal aanvoelen. Ik wil gewoon dat mijn huis afkoelt en ik weer kan lopen zonder gelijk benauwd en bezweet te zijn. :cry: Ik hou me zo vast aan vanaf donderdag zal het beter zijn. Dat hoop ik echt.
Wind!! Echte wind!! Weliswaar warme wind, maar dat is nog altijd beter dan stilstaande warmte. We hoorden in de verte zelf wat donderslagen. Zou het dan toch echt...????
DonutMetChocolade schreef:
11-08-2020 19:02
Nou, hier nog 1 zonder eetlust. Krijg met moeite wat binnen. Voel me ook echt niet lekker. Ik heb helemaal nergens zin in en doe dan ook helemaal niks. Daar wordt ik dus ook lekker somber van. Ik weet ook niet of we zo blij moeten zijn als het gaat regenen met 32 graden. Ben bang dat dat ook juist nog benauwder zal aanvoelen. Ik wil gewoon dat mijn huis afkoelt en ik weer kan lopen zonder gelijk benauwd en bezweet te zijn. :cry: Ik hou me zo vast aan vanaf donderdag zal het beter zijn. Dat hoop ik echt.
Het is een stuk vochtiger na regen en met deze temperaturen is de kans groot dat het dus ook benauwder is. Aan de andere kant koelt de stoep, het dak en de muren wat af, waar ik nu wel heel blij van zou worden. En wat een fijne bijkomstigheid is van regen is is wind en wolken voor de zon
Edit: Voor mij persoonlijk dus meer plussen dan minnen, want benauwd ben ik toch al :proud:
Alle reacties Link kopieren
TijdvoorTaart schreef:
11-08-2020 19:10
Wind!! Echte wind!! Weliswaar warme wind, maar dat is nog altijd beter dan stilstaande warmte. We hoorden in de verte zelf wat donderslagen. Zou het dan toch echt...????
Hier wordt het ook donker... dat die zon alleen al weg is. Ik hoop toch wel even op regen, meestal koelt het dan toch wel wat af. Echt stikbenauwd nu binnen...

Ik zit op Pinterest te kijken naar Herfst outfits..
Mooie geruiten sjaals in herfst tinten, leren jasjes, mooie combi's met enkellaarsjes. Bordeaux kleurige nagellak, bordeaux rode lippenstift :heart:
Ik droom nog even verder...
yesss wijzigde dit bericht op 11-08-2020 19:24
3.37% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@TijdvoorTaart daar heb je een goed punt. Benauwd is het toch al. Als ons dak afkoelt zou dat ook echt veel uitmaken denk ik. Regen komt u maar!
Alle reacties Link kopieren
Het KNMI heeft ook enorme last van de hitte :-P

''Kans op natte sneeuw in Zeeland''

https://www.omroepzeeland.nl/nieuws/121 ... L-q9jyyCfU
DonutMetChocolade schreef:
11-08-2020 19:23
@TijdvoorTaart daar heb je een goed punt. Benauwd is het toch al. Als ons dak afkoelt zou dat ook echt veel uitmaken denk ik. Regen komt u maar!

Dat zou voor ons ook veel schelen denk ik. Veel warmte in het huis getrokken via het dak...

De patatjes smaakten toch wel goed hier trouwens. :)

Ik ga straks aquarobicsen. Lekker even sporten in koud water. En dan na afloop misschien even wat drinken in de airco
Alle reacties Link kopieren
mindervanmij schreef:
11-08-2020 19:33
Dat zou voor ons ook veel schelen denk ik. Veel warmte in het huis getrokken via het dak...

De patatjes smaakten toch wel goed hier trouwens. :)

Ik ga straks aquarobicsen. Lekker even sporten in koud water. En dan na afloop misschien even wat drinken in de airco
Hahaha, daar zou mijn kind wel blij mee zijn trouwens. Die zit weg te fikken op een jongerencamping daar.
TijdvoorTaart schreef:
11-08-2020 19:10
Wind!! Echte wind!! Weliswaar warme wind, maar dat is nog altijd beter dan stilstaande warmte. We hoorden in de verte zelf wat donderslagen. Zou het dan toch echt...????
Hier ook! Fikse wind ook. Heb alles al open gedaan en het is nog koele lucht ook. Heerlijk. Nog geen regen en onweer.

Lucifer, thanks! Ga morgen kijken. Ik moet nog even uitvogelen welke airco bij mijn huis past.
Hier lijkt het ook wat af te koelen. Nog niet veel, maar wel wat. Het is nu buiten in de schaduw lekkerder dan binnen. Sowieso ook wat bewolking, dat scheelt ook al denk ik
Alle reacties Link kopieren
Om 6 uur was hier nog van 7 tot 8 flinke regen voorspeld. Helaas heeft de bui het nooit gehaald ;-) En waar ik denk ik nog de meeste moeite mee heb? 2 weken terug dacht ik nog de hoop te hebben dat extreme zomers misschien toch niet de standaard zouden worden maar dat er ook nog best wel normale Nederlandse zomers zouden bestaan. En nu zitten we in de warmste week ooit.

De drang om voor de volgende zomer te verhuizen wordt toch wel behoorlijk groot nu.
Madrid87 schreef:
11-08-2020 19:47
Hier ook! Fikse wind ook. Heb alles al open gedaan en het is nog koele lucht ook. Heerlijk. Nog geen regen en onweer.

Lucifer, thanks! Ga morgen kijken. Ik moet nog even uitvogelen welke airco bij mijn huis past.
Woon je ook in midden Brabant?
Madrid87 schreef:
11-08-2020 19:47
Hier ook! Fikse wind ook. Heb alles al open gedaan en het is nog koele lucht ook. Heerlijk. Nog geen regen en onweer.

Lucifer, thanks! Ga morgen kijken. Ik moet nog even uitvogelen welke airco bij mijn huis past.
Wij hebben via Coolblue gekocht. Die hebben een fijne vergelijker en als ik het me goed herinner ook een rekenmodule voor airco capaciteit vs m3
Nou ik ben even een beetje aan t genieten hoor. De deuren staan open. Het is hier afgekoeld naar 27 graden binnen. Hopelijk blijft de zon achter de wolken tot hij ondergaat.
Alle reacties Link kopieren
Liv8 schreef:
11-08-2020 19:59
Om 6 uur was hier nog van 7 tot 8 flinke regen voorspeld. Helaas heeft de bui het nooit gehaald ;-) En waar ik denk ik nog de meeste moeite mee heb? 2 weken terug dacht ik nog de hoop te hebben dat extreme zomers misschien toch niet de standaard zouden worden maar dat er ook nog best wel normale Nederlandse zomers zouden bestaan. En nu zitten we in de warmste week ooit.

De drang om voor de volgende zomer te verhuizen wordt toch wel behoorlijk groot nu.
Het begon inderdaad zo fijn, als een normale Zomer, rond de 20 graden met af en toe een uitschieter en zo nu en dan een bui. Zo was het wel vol te houden.
yesss wijzigde dit bericht op 11-08-2020 20:54
18.31% gewijzigd
TijdvoorTaart schreef:
11-08-2020 20:02
Woon je ook in midden Brabant?
Nee omgeving Schiphol. De wind is helaas al weer wat afgezwakt. Maar goed, de regen is hier helemaal verdwenen van de voorspelling. Jammer.

Ja ga morgen even googlen naar welke airco ik wil, welke bij mijn huis past. Ik heb maar een verdieping maar wel 65 M2 groot. En een deur in mijn slaapkamer, naar het dakterras. Dus geen idee of de airco daar wel kan staan, je hebt raam afsluiting nodig maar of dat ook op een hele deur past, geen idee. Even uitzoeken. Het is toch een fikse uitgave.
Madrid87 schreef:
11-08-2020 20:28
Nee omgeving Schiphol. De wind is helaas al weer wat afgezwakt. Maar goed, de regen is hier helemaal verdwenen van de voorspelling. Jammer.

Ja ga morgen even googlen naar welke airco ik wil, welke bij mijn huis past. Ik heb maar een verdieping maar wel 65 M2 groot. En een deur in mijn slaapkamer, naar het dakterras. Dus geen idee of de airco daar wel kan staan, je hebt raam afsluiting nodig maar of dat ook op een hele deur past, geen idee. Even uitzoeken. Het is toch een fikse uitgave.
Ik heb nog wel een deurafsluiting liggen. Ongebruikt, nog geeneens uitgepakt. Ik gebruik de gordijnen met wasknijpers om t af te sluiten nl. Dus je mag m hebben. Scheelt je weer 50€

https://www.bol.com/nl/p/trotec-airlock ... 075912025/
Hogwarts schreef:
11-08-2020 20:35
Ik heb nog wel een deurafsluiting liggen. Ongebruikt, nog geeneens uitgepakt. Ik gebruik de gordijnen met wasknijpers om t af te sluiten nl. Dus je mag m hebben. Scheelt je weer 50€

https://www.bol.com/nl/p/trotec-airlock ... 075912025/
Wat lief van je! Dank je. Ik ga morgen even zoeken hoe of wat, dan hoor je nog van me. Ik wil er uiteraard wel wat voor geven hoor. Mijn hersens werken nu even niet meer. Ga nu even het forum uit zetten. Reageer morgen weer.
Maar echt enorm lief. :redrose:
Alle reacties Link kopieren
Hoera, hier aardige onweer en een flinke plens regen. Temperatuur is zowaar 3 graden gezakt in m’n slaapkamer. Ik blaas het jullie kant op! <3
Hier een stuk of 11 regendruppels zo ongeveer een uur geleden, nu niets meer... bui is langsgewaaid en weggewaaid.... :cry:
Maar het goede nieuws, hier is een stuk beter te hebben in huis nu.
Zo wel weer even de ramen dicht maken want ik word gestoken bij het leven nu.

Mijn kind heeft trouwens officieel de ‘nee-fase’ bereikt. Leuk joh ;-) slaapt nu, op ons bed want kamer is iets koeler, man zal wel op de kinderkamer slapen verwacht ik dan :roll:
mindervanmij schreef:
11-08-2020 19:33
Dat zou voor ons ook veel schelen denk ik. Veel warmte in het huis getrokken via het dak...

De patatjes smaakten toch wel goed hier trouwens. :)

Ik ga straks aquarobicsen. Lekker even sporten in koud water. En dan na afloop misschien even wat drinken in de airco
:hello: hai!
Goed idee dat aqua robics! Hoe was het?
Frietjes ook lekker, die komen hier ook nog ergens deZe week ;-D de broccoli met pasta en roerbakgroenten ging er hier trouwens ook in alsof het frietjes waren, man en ik hebben aangevallen of we een week niet gegeten hadden! Kind daarentegen bliefde het niet. Kuipje appelmoes, danoontje en een flesje dan maar en hop naar bed. Ik doe al nooit moeilijk over eten maar nu al helemaal niet :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren
Hier 26 graden, het begint te waaien en al een lekker donker luchtje.
De app geeft om 22.00 uur onweer en regen aan, dus laten we hopen dat dat ook zo is.
Alle reacties Link kopieren
Al sinds half 6 donkere luchten, maar geen zuchtje wind en geen spatje regen. Wel ontzettend benauwd. Dat gaat weer een k@tnacht worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven