Grote kinderwens en toch abortus

13-08-2020 17:26 161 berichten
Ik kan mezelf wel voor mijn kop slaan dat dit is gebeurd. Ik ben op vakantie wat onzorgvuldig met de pil omgegaan ben ik bang, en nu dus zwanger. Alles behalve gepland en ideaal.

Ik heb een kindje van 4 uit een eerdere relatie. Sinds een tijdje ook een nieuwe vriend. Iets waar mijn kind nog niets vanaf weet, en zij en vriend hebben elkaar ook nog niet ontmoet, en dat wil ik voorlopig zo houden. En nu ben ik dus ongepland zwanger. Ondanks dat ik echt een hele sterke kinderwens heb, kan ik dit 1. Mijn kind niet aandoen. Een nieuwe man introduceren en een zwangerschap erbij gooien, dat is teveel voor een kind. En 2. Als ik ooit nog een kindje op de wereld zet, dan wil ik dat in 'de ideale situatie' doen. Er is dus geen twijfel over mogelijk dat ik deze zwangerschap moet afbreken, maar oh wat ben ik er verdrietig om en wat ben ik kwaad op mezelf. Wat ik met dit topic wil? Geen idee, van me afschrijven ofzo.
anoniem_64288d425058a wijzigde dit bericht op 13-08-2020 17:34
0.11% gewijzigd
Spring je niet een beetje te omzichtig om met je kind? Waarom zou ze het niet leuk vinden/niet aankunnen? Jij voedt toch op, jij zorgt zelf voor een stabiele, veilige en prettige situatie. Zelfs als de relatie niet goed gaat uiteindelijk, dan nog kunnen jij en beide kinderen heel gelukkig worden hoor. Ik ken een paar alleenstaande moeders met twee kinderen van twee vaders. Gaat allemaal heel erg goed.

Jullie willen allebei een kindje. Ik zie gewoon helemaal het probleem niet. Je vult erg veel voor je dochter in. Natuurlijk gaat het goed, je bent er toch zelf bij?
Alle reacties Link kopieren
To, wat een nare en verdrietige situatie. Ik snap dat je naar abortus neigt. Wil je een hele dikke knuffel geven!
Kind van 4 heeft 9 maanden de tijd om aan het idee te wennen om een broertje of zusje
te krijgen. Kind vind het misschien helemaal geweldig.
Een ideaal en perfect moment wanneer is dat.
Pillowww,

Ik denk dat je mijn reactie compleet verkeerd begrijpt. Het is absoluut niet de bedoeling om je een trap na te geven.
Misschien moest ik het anders verwoorden, excuses!
Pillowww schreef:
13-08-2020 17:50
Lekkere dooddoener wel! Mijn kind is verwekt en geboren uit liefde, dat die liefde geen stand heeft gehouden is wat het is. Dat is al een keuze waar zij de rest van haar leven de gevolgen van draagt. Dat kinderen van die leeftijd flexibel kunnen zijn, betekend niet dat ze dit onnodig moeten zijn!
Ook na een scheiding kunnen kinderen gelukkig zijn (ik ben daar het bewijs van), maak het niet te zwaar. Perfect is het nooit.

En als je kind er -volgens jou- over een paar jaar wél klaar voor is (wanneer is dat denk je?), en het lukt misschien niet? Dan kan je jezelf wel voor je kop slaan.

Ik denk echt dat je te veel uitgaat van jezelf. Ik heb zelf een paar halfzussen, waarvan er eentje is geboren terwijl er geeneens sprake was van een relatie, en ik heb het alleen maar als heel positief ervaren, en ben er heel blij mee.

Ik heb een uitstekende jeugd gehad en zou niet zonder mijn zusjes kunnen ❤️
He wat rot voor je Pillow! Niet te boos zijn op jezelf hoor, dat helpt niet. Veel sterkte toegewenst.
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
lollypopje schreef:
13-08-2020 17:48
TO heel veel sterkte, dit lijkt me een heel moeilijke keus om te moeten maken.

Jammer dat sommige mensen hier je beslissing niet respecteren en proberen je te overtuigen het te houden. Ik hoop dat dat het voor je niet nog moeilijker maakt.
Lieve reactie, dankje!

Het maakt het niet moeilijker. Tot nu toe roept niemand iets wat ik mezelf nog niet heb afgevraagd. Ik ben er van overtuigd dat dit, in deze situatie, het beste is. Hoe moeilijk ook.
TO ik begrijp dat je erg neigt naar abortus. Dat is prima. Jouw keuze. Natuurlijk is het verdrietig en dat mag ook. Je mag huilen en je naar voelen en toch kiezen voor abortus. Probeer een beetje begrip voor jezelf op te brengen, het al moeilijk genoeg, je hoeft niet kwaad te zijn op jezelf.
cemile schreef:
13-08-2020 17:58
Kind van 4 heeft 9 maanden de tijd om aan het idee te wennen om een broertje of zusje
Hier moest ik ook meteen aan denken. Maar ik snap je zorgen ook goed, TO. Je komt op me over als een fijne moeder die het beste wil voor haar kind en dat siert je.

Sterkte met deze situatie, ik kan je het antwoord helaas niet geven.
Pillowww schreef:
13-08-2020 17:50
Lekkere dooddoener wel! Mijn kind is verwekt en geboren uit liefde, dat die liefde geen stand heeft gehouden is wat het is. Dat is al een keuze waar zij de rest van haar leven de gevolgen van draagt. Dat kinderen van die leeftijd flexibel kunnen zijn, betekend niet dat ze dit onnodig moeten zijn!
Helemaal eens.
Je klinkt als een goede moeder voor je kind, TO.
Sterkte.
-
cemile schreef:
Kind van 4 heeft 9 maanden de tijd om aan het idee te wennen om een broertje of zusje te krijgen. Kind vind het misschien helemaal geweldig. Een ideaal en perfect moment wanneer is dat.
Dit. Ik begrijp dat je het liefst eerst een stabiele relatie en een prettig samengesteld gezin wil, voordat je aan een tweede kind begint. Maar denk er echt heel goed over na, of je een abortus écht wil. Aangezien je in je OP het woord “moet” gebruikt en niet “wil”. Want het zou heel erg zonde zijn als je veel spijt gaat krijgen. Sterkte in ieder geval.
anoniem_653d64b2a443c wijzigde dit bericht op 13-08-2020 18:13
6.03% gewijzigd
cemile schreef:
Maar kind heeft vriend nog niet ontmoet. Misschien klikken ze wel helemaal niet samen.
Sterkte, to.
Pillowww schreef:
13-08-2020 18:02
Het maakt het niet moeilijker. Tot nu toe roept niemand iets wat ik mezelf nog niet heb afgevraagd. Ik ben er van overtuigd dat dit, in deze situatie, het beste is. Hoe moeilijk ook.
Duidelijk. Nogmaals heel veel sterkte TO! :hug:
Verrassingswolkje schreef:
13-08-2020 18:00
Ook na een scheiding kunnen kinderen gelukkig zijn (ik ben daar het bewijs van), maak het niet te zwaar. Perfect is het nooit.

En als je kind er -volgens jou- over een paar jaar wél klaar voor is (wanneer is dat denk je?), en het lukt misschien niet? Dan kan je jezelf wel voor je kop slaan.

Ik denk echt dat je te veel uitgaat van jezelf. Ik heb zelf een paar halfzussen, waarvan er eentje is geboren terwijl er geeneens sprake was van een relatie, en ik heb het alleen maar als heel positief ervaren, en ben er heel blij mee.

Ik heb een uitstekende jeugd gehad en zou niet zonder mijn zusjes kunnen ❤️
Geloof me, ik zou mezelf harder voor mijn hoofd slaan als ik nu teveel vraag van mijn kind.

Fijn dat jij een gelukkige jeugd hebt gehad, ik zeg ook niet dat ik kies tussen een gelukkige jeugd voor mijn kind of abortus. Ik wil gewoon rust en stabiliteit in haar leven, en dat geef ik haar niet door deze zwangerschap door te zetten. De gevolgen zijn groter dan alleen een broertje of zusje. Het betekent verhuizen, samen gaan leven met een man die zij (en ik ook) daar absoluut niet goed genoeg voor kent.
Armbandkraaltje schreef:
13-08-2020 17:59
Pillowww,

Ik denk dat je mijn reactie compleet verkeerd begrijpt. Het is absoluut niet de bedoeling om je een trap na te geven.
Misschien moest ik het anders verwoorden, excuses!
Dankje
Pillowww schreef:
13-08-2020 18:12
Geloof me, ik zou mezelf harder voor mijn hoofd slaan als ik nu teveel vraag van mijn kind.

Fijn dat jij een gelukkige jeugd hebt gehad, ik zeg ook niet dat ik kies tussen een gelukkige jeugd voor mijn kind of abortus. Ik wil gewoon rust en stabiliteit in haar leven, en dat geef ik haar niet door deze zwangerschap door te zetten. De gevolgen zijn groter dan alleen een broertje of zusje. Het betekent verhuizen, samen gaan leven met een man die zij (en ik ook) daar absoluut niet goed genoeg voor kent.
Met deze extra informatie begrijp ik je zorg nog beter. Lastig to! :rose:
Pillowww schreef:
13-08-2020 18:12

TO, het is niet mijn bedoeling om je over te halen. Jij maakt je eigen keuze en moet doen wat jou het beste lijkt.

Maar verhuizen en samenwonen zijn niet direct nodig hè.
Ik snap geloof ik niet waarom een abortus "moet". Ik zie in geen enkele post van TO een reden voor abortus eigenlijk.
Am Yisrael Chai!
spuit_111 schreef:
13-08-2020 17:36
Voor het kind dat er al is, is dit een hele slechte situatie. Waarom respecteer je niet dat TO zegt?

TO, verdrietig voor jullie. Probeer je zelf niets te verwijten, je hebt niet ook nog 'straf verdiend', dit is allemaal al ellendig zat. Veel sterkte.
Precies dit Pillow. Wees niet hard voor jezelf want dat is echt niet nodig. Je bent goed bezig en je beslissing is absoluut de juiste.
Sterkte!
Chocolade, altijd goed!
Waarom zou je moeten verhuizen en samenwonen? Dat kan toch altijd nog? Zelfs voorstellen aan vriend is niet per se direct nodig, dat kan ook over een paar maanden nog. En zelf je vriend beter leren kennen kan toch ook zwanger?

Ik snap echt het probleem niet, maar dat kan prima aan mij liggen verder.
Am Yisrael Chai!
Verrassingswolkje schreef:
13-08-2020 18:18
TO, het is niet mijn bedoeling om je over te halen. Jij maakt je eigen keuze en moet doen wat jou het beste lijkt.

Maar verhuizen en samenwonen zijn niet direct nodig hè.
Prima dat het niet je bedoeling is, maar je komt constant met redenen waarom ik deze zwangerschap best door kan zetten. Mijn keuze is echt gemaakt.
Lotus90 schreef:
13-08-2020 18:07
Dit. Ik begrijp dat je het liefst eerst een stabiele relatie en een prettig samengesteld gezin wil, voordat je aan een tweede kind begint. Maar denk er echt heel goed over na, of je een abortus écht wil. Aangezien je in je OP het woord “moet” gebruikt en niet “wil”. Want het zou heel erg zonde zijn als je veel spijt gaat krijgen. Sterkte in ieder geval.
Het zou wel erger dan zonde zijn als ze de zwangerschap doorzet en daar spijt van krijgt....

Dan zijn er vier levens door geraakt.
Lotus90 schreef:
13-08-2020 18:07
Je vergeet een heel belangrijk aspect voor het gemak: de vriend is nieuw en de dochter kent hem nog niet eens. Denk even aan het belang van het kind dat er al is...
Chocolade, altijd goed!
fashionvictim schreef:
13-08-2020 18:22
Ik snap geloof ik niet waarom een abortus "moet". Ik zie in geen enkele post van TO een reden voor abortus eigenlijk.
Dat is geen verrassing.
Chocolade, altijd goed!
TheeMetChocolade schreef:
13-08-2020 18:28
Dat is geen verrassing.
Wat wil je daarmee zeggen? Kennen wij elkaar dan?
Am Yisrael Chai!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven