Hét (r)emigreren Topic

18-03-2009 16:57 4718 berichten
Woon je in het buitenland, wil je naar het buitenland of kom je juist terug naar NL?

Nieuwe schrijvers altijd welkom!

Waar zitten we allemaal?

Ainne --> Ierland

Alejandra --> Bolivia

Anais --> Turkije

Biebeltje --> Nederland (voormalig Londen)

Bloempje --> Egypte

Caramella --> Net terug uit de UK

Chicha --> Spanje

Chili-girl --> Chili *heeft inlogproblemen*

Choc_11 --> Frankrijk

Discovery --> Nederland

Guiri --> Spanje

Hope --> Duitsland, maar gaat terug naar NL

Ine --> Oostenrijk

JJ80 --> Terug in NL na latijns-Amerikaans dansavontuur

Kodak --> US

Lapin --> Zwitserland

Liubi --> Duitsland

Marloussie --> Noorwegen *zwanger*

Moonglade --> Nederland

Nymeria --> UK

Orbit --> Nederland (terug uit Australië)

Raccoon --> US

Razzmatazz --> Frankrijk

Rubis --> Frankrijk

Saby --> Italië

Sanne --> Australië

Sarah2ndLife --> Australië

SFO --> US

Snjokorn --> IJsland

Spinnetje --> Zuid-Afrika

Speculaasje --> Israel

Surf --> Nederland (voormalig Frankrijk en Portugal)

Undertaker --> gaat (terug) naar Australië

Vibeke --> Dubai * vers jongensbabietje geboren! *

Visotsky --> Ierland *zwanger*

Ik zal proberen de namen bij te houden, als er iemand mist, laat maar weten.

Link naar het oude topic.
We zijn weer terug uit Engeland. Negen van de tien keer is het weer altijd slecht, maar het viel op zich wel mee. Verder kom ik best wel veel in Engeland (ik heb er familie wonen) maar ik vind de Engelsen nog steeds een vreemd volk hoor.

Ik noem: mensen die in korte truitjes en broeken lopen bij 13 graden, douches met domme kastjes (daar heb ik nu zo'n hekel aan aan van die kastjes bij de douche), vloerbedekking in de badkamer. Dat hebben ze dan wel gemeen met de 'krauts' en als toppunt, de kranen op de wasbak. Een koude aan de ene kant en een warme aan de andere kant. Net te dicht op de wasbak zodat je handen er niet fatsoenlijk onder kunnen. Het koude water is te koud en het warme te warm. Verder rijden de auto's te hard door de dorpjes en zijn de stoepen te smal.

Het viel ook op dat er in de winkelcentra veel winkels weg zijn. Veel meer dan in Duitsland. Ik bedoel, in Chester kon je altijd goed winkelen maar nu zijn er een heleboel winkels weg.

Genoeg gezeikt over de Engelsen

Nog even over de allochtonen discussie: hier heten allochtonen lekker direct 'Ausländer'. Hier kent men geen medelander, gekleurde Nederlander of wat dan ook.

Zo, kind heeft honger. Tot later.
Alle reacties Link kopieren
anais, als dat zou kunnen hahahaha, het is een geweldig huis!!!!

Ik hou van wit en overkappingen etc, niet te geloven he dat dat zo geprijsd is, tjonge, lekker frustiiiiiiii hahahahaha.

Ik moet zeggen in Aus. kunnen ze er ook wat van hoor, mooie huizen ontwerpen, en in verhouding tot Nederland ook meer huis voor minder geld, maar niet zo extreem als waar jij mee komt, ik vind het een waanzinnig ontwerp, kwijlfactor.

Ik zou er zo voor gaan.
auslander, lekker duidelijk ook he, t maakt ook allemaal niet uit hoe het beestje heet, als je maar met zijn allen door 1 deur kunt, hand in hand , met respect voor elkaars denken, goh, wat een mooie droom.

zou t ooit zover komen in de wereld.
Specu, ik heb het drukkende weer gewoon jouw kant op gestuurd, vandaar. Ben je nu blij met me?

De huisbaas heeft zich de hele dag al niet laten zien, hij heeft hier een kantoor voor de verhuur van huizen en het is ineens gesloten vandaag, het is verdacht stil... Ik vermoed dat hij op het matje is geroepen door de huiseigenaar.

Sarah, mee eens, witte huizen hebben inderdaad iets speciaals. Ik vind zelf de eerste villa het mooist maar de tweede is ook niet te versmaden hoor.
owh heerlijk die droom huizen...

Ik ben nog nooit in Antalya geweest, maar ze staan overal. Toch zou ik zo snel niet zo'n woning betrekken... kom op zeg!! 4 badkamers.. je hebt vakantie!! hahahaha

toen ik in Kalkan werkte waren ze ook volop aan het bouwen, wel tegen de heuvel op, zodat je van de ene achtertuin zo in het huis van de (onder)buren kon kijken... nee... veels te dicht op mekaar...

toch zou ik ooit wel eens een paleisje in Turkije willen hebben,. zou een hoop schelen aan hotelkosten ter plekke :D vrienden van me hebben een huisje in Marmaris... verkeerde plek maar heerlijke woning!

@ nymeria, welcome back!! lekker allerlei ontspannen dingen gedaan en bijgepraat met mensen van vroeger.. heerlijk he?!

grappig dat je voor vluchtelingenwerk hebt gewerkt. Opvallend dat je de mening deelt van vele vluchtelingwerkers. terwijl die weer haaks staat op de mening van de meeste vreemdelingpolitie medewerkers.

natuurlijk niets ten nadele van jouw mening, want je hebt dingen gezien en meegemaakt, die ik niet heb gezien maar ik denk juist dat NL erg open is. er zullen altijd mensen zijn die een mening hebben waar ik me voor schaam...

kijk op individueel niveau is elke zaak tragisch en mensonterend, maar als je abstract kijkt naar het asielbeleid, is het gefocust om de mensen te helpen die het nodig hebben. daar zijn regels voor opgesteld en die worden gehandhaaft. Ik denk dat het terecht is dat iedereen naar NL mag komen, maar niet op kosten van de staat. Als ze zichzelf kunnen onderhouden dan zie ik geen problemen, maar als ik naar Oostenrijk verhuis, moet ik ook kunnen voorzien in mijn eigen inkomen en kan ik niet mn handje gaan ophouden bij de staat...

maar goed.. zo verschillen de meningen...

anyways... heb een vreselijke kater.. kon echt niet slapen vannacht en tis een zware dag hier ....
o , deze wil ik jullie niet onthouden , komt ineens in me op, ik vertelde een leerling dat ik ga emigreren naar Australie en weet je wat die zei: (echt lachen) o jeetje, krijg je dan wel een huis met een koelkast enzo???

hahahha , ik lag in een deuk,
Zoooo Liubi, wat ben je lekker positief op de zondagmorgen, haha!

Ik nodig je bij deze maar niet bij ons thuis uit, want behalve de vloerbedekking in de badkamer hebben komt je beschrijving erg dicht bij ons leventje, hihi.

Anais, wij hebben twee dochters, 1 en 2 jaar oud (zit 13 maanden tussen). Kan me niet meer herinneren wat ik geschreven had over een fles geven, maar Jongste drinkt inderdaad nog een fles, maar ze kan dat zelf, dus "geven" zal wel in de zin van aangeven bedoeld zijn.

Wat een ongeloooooflijk gezeik met die huisbaas van je zeg. Maar ik begrijp nu dus wel dat dat gelukkig niet ook de huiseigenaar is, gelukkig. Hopelijk dat ie er nu wat mee gaat doen. Als hij toch al meerdere klachten ontvangen heeft, dan hoop je dat hij ens op zoek gaat naar een nieuwe beheerder.
Inderdaad verkeerde plek Discovery: Marmaris. Het is er wel mooi maar erg druk. Ben je weleens met de boot vanuit Marmaris naar Akyaka - Gekova geweest? Dat is echt een paradijsje. Kas-Kalkan is ook mooi trouwens.

Tja, en 4 badkamers als je met 2 personen bent zoals wij, is onnodig maar wel handig als je gasten hebt.

Ik zou ook nooit een huis in Antalya stad kopen, vind Kemer leuker, mooier, groener en zo lekker dicht bij de bergen...

@Ainne, is het niet maandag vandaag?? . Dus jij hebt ook van die vervelende kranen, en een douchekastje om te douchen?? Hihi
@ anais, nee helaas.. wil nog zoveel van turkije ontdekken maar kom telkens weer op dezelfde plek uit ( bodrum/gumbet) daar voel ik me gewoon thuis. ben 1x in ankara geweest, 2 dg met de bus naar alanya, door konya. 2x in de winter in alanya. en dus 3 dagen istanbul, met de bus naar kalkan, daar 3 wk gewerkt, 3/4 weken marmaris en toen 2 mnd gumbet en menig vakantie in bodrum/ gumbet...

zit te azen op een rondreis cappadocie maar de vakantiedagen en mn andere plannen zitten in de weg... ach.. ooit komt t nog goed!

@ ainne, hihi je hebt een maandag vrij en je denkt meteen dat het zondag is :p
Oh gut, ik moest teruglezen waar jullie het over hadden, inderdaad, hier is het een zondaggevoel.

Yep ik heb ook vervelende kranen (?) een een electrische douche.

En ja hier ook veel winkels gesloten. Hoe durven ze zeg, die recessierotzakken.
Oh Anais, de banana loaf, da's een bananencake. Recet staat op FB - ga je account nou heractiveren joh - als je TB wil dan kopieer ik het wel even hier heen.
Ik eet nu al voor de derde dag op rij paprikachips voor lunch. Zou dat voor je five-a-day meegeteld mogen worden? Paprika en aardappels. Toch?
Ainne, vind ik wel, en ketchup valt in de categorie groente.

Hihi, mijn computerschermpje is gegroeid van 19" naar 32" breedbeeld. Dat is pas bruut groot forummen!!!
Ainne ik vind het prima passen binnen de schijf van 5. En idd ketchup valt onder de groente

Biebel das nog es een scherm.....

Ik heb nog niets gehoord over het contract. Het begint aan me te vreten.... heb nog nooit gehad dat ik van de 'stress' niet kon eten maar de afgelopen week smaakt het eten me niet. Eet bijna nooit mijn bordje meer leeg en ook een zak chips is niet meer zo aantrekkelijk.... Goed voor de lijn natuurlijk, maar

..... telefoon....
Wat deed je voor werk in Kas, Discovery? Jeempie, jij hebt ook wel veel gezien van dit land. Waar ga je dit jaar naartoe, heb je al vakantieplannen?

Choc, wat spannend van je contract, wie was het net aan de telefoon * vroeg ze nieuwsgierig *, nieuws over je contract?

Ainne, wat een kleine kindjes heb jij! Wat schattig zeg, ik ben wel beetje jaloers hoor. Heb je het niet hartstikke druk met die kleintjes die zo weinig schelen qua leeftijd?

hihi kan me nog wel herinneren dat ainne van d'r stoel viel toen ze er net achter kwam dat ze zwanger was... hihi en die 2e keer... oepss!!

@ anais, had je al gevraagd ;) ik ga uiteraard weer naar bodrum en omgeving...

en ik ben nog nooit in Kas geweest, Kalkan! en helaas.. t was allemaal maar heel kort en helaas heb ik nog lang niet alles gezien wat ik zou willen zien

ben ook forumbeheerder van een speciaal turkije forum en zie daar soms verhalen en vakantieplaatjes voorbij komen *zucht* nog 5 weken en 5 dg! jippiee
Choc: spannend.... wie was het?????

Ik help je heeeeeeeeeeeeel hard hopen dat het wat wordt!!!!!!!!!!!!

Ainne: ja paprika chips zijn groente. Ketchup chips trouwens ook (heb je die wel eens geprobeerd, die zijn best lekker maar niet zo lekker als roasted chicken chips of salt and vinegar)

Anaïs: leuke huisjes!!!!!! Zo iets wil ik ook wel!

Liubi: ja, sommige dingen zijn niet echt handig hier. Zo hebben wij ook vloerbedekking in de badkamer. Wil het er eigenlijk uit hebben. In de WC was ook vloerbedekking toen we hier kwamen wonen maar dat heeft man er uit gehaald. Dat is zoo onhygeniësch. Vooral met kleine kinderen die er nog half naast pissen regelmatig Dus daar hebben we nu tegels.

We hebben wel mengkranen beneden in de keuken (yes) maar in de badkamer niet. Inderdaad een koude en warme kraan.

Geen kastje in de douche. Je bedoelt zeker zo'n electrische douche? We hebben een gewone douche gelukkig.

Nee sommige dingen wen je nooit aan inderdaad.

Sarah: moeten jullie omdat je non permanent resident zal zijn voor de openbare scholen betalen? Dat is wel balen. Is hier gelukkig niet zo. Katholieke scholen staan van oudsher wel als goed bekend, vooral jezuiten scholen. Dat man en ik geen church of england leden zijn is verder op school gelukkig helemaal niet belangrijk. De meeste klasgenootjes van Tristan zijn wel anglicaans maar dat valt verder niet zo op geloof ik. Er zitten ook wel katholieke, atheistische en moslim kinderen op dus toch wel wat gemengd allicht de nadruk wel op de anglicaanse kerk. Godsdienstles krijgen ze wel een keer in de week. Gaat heel speels en niet echt dogmatisch. Meer verhalen vertellen en kleurplaten kleuren en dergelijke.

In elk geval ben ik best tevreden over de school hier. Er is ook een katholieke school niet echt ver maar die kwam minder leuk over en wij vallen net buiten de postcode. Nu had ik mijn kinderen er denk ik wel op kunnen krijgen omdat ik katholiek ben en mijn kinderen ook gedoopt zijn maar omdat die school massaler was, verder weg en minder goede buitenschoolse opvang bood hebben we toch voor deze school gekozen. Mij maakt het niet echt veel uit wat religie betreft en voor man is het natuurlijk helemaal niet boeiend of het katholiek of anglicaans is gezien hij moslim is.

Discovery: tuurlijk zijn er regels nodig maar je ziet nu vaak dat regels niet op elkaar aansluiten of elkaar tegen spreken. Daardoor vallen mensen soms echt tussen de regels in en kunnen geen kant meer uit. En omdat het vaak om hele kwetsbare mensen gaat is dat nog veel moeilijker en erger .Het is inderdaad moeilijk om een goed en serieus asielbeleid rond te krijgen.

Toch vind ik de laatste jaren de sfeer echt verhard geworden. Er is minder tolerantie en respect heb ik het idee tegenover mensen die anders leven, praten en er uit zien. Maar omdat ik niet meer in NL woon kan ik ook niet echt zeggen of mijn beeld correct is.

Hier ook vrij vandaag. Ik heb boodschappen gedaan want we hadden niks meer in huis. Gelukkig was de Tesco wel open hoewel minder uitgebreid dan normaal. Nu is man even met de kinderen naar buiten. Lekker rustig en kan ik even wat achterstallige emails wegwerken.

Morgen weer naar Londen en werken. Ik moet daar ook wat dingen voor voorbereiden dus dat ga ik nu maar even doen.
Het was een vriendin die belde. Ze was met haar gezin naar Londen geweest... dus ff bijkletsen......

Nog nix gehoord van het contract. Zal vandaag dus wel niet meer gebeuren......

Zal zo ff kijken of ik nog wat mensen kan bellen ivm mijn diploma, heb weer een nieuwe tip gekregen van iemand.... Dus daar ga ik maar weer 8er aan. Ooit zal het goed komen....

A+
ja choc, have faith! het komt allemaal ooit goed!! liever gisteren dan vandaag maar we blijven gewoon duimen!

@ nymeria, tja.. soms denk ik wel eens dat ik gewoon te tolerant ben! kijk, ik vind het prettig als mensen gewoon NL spreken of gewoon engels als ze hier wonen maar voor de rest maakt het me echt nix uit of ze koe, kip of varken eten. misschien denk ik dat de hele wereld zo is zoals ik hem ervaar... maar goed, mn hongaarse collega's wijzen en fluisteren en giechelen naar een man met een roze trui omdat die wel homo zal zijn, dan denk ik dat wij in NL toch veel meer open staan voor andere soorten en maten

zo.. ik ga maar eens slapen naar huis
Oh jee, Discovery, herinner het me nu weer van je vakantie naar Bodrum. Soms is mijn hoofd net een vergiet.

Geniet zelf ook van die huizen allemaal, Nymeria. Ik krijg er geen genoeg van en ben er elke dag mee bezig, samen met Tb. Dan vindt een van ons weer nieuwe paleisjes of prijspakkertjes. Echt heel leuk om te doen.

ps. Alvast sterkte met werken morgen!
ben gebeld.... helaas gaat het niet lukken met het contract.....

Als ik alles rond heb moet ik zeker contact opnemen met hen.... maar ik ben wel wat ontmoedigd door alle info die ik heb gekregen. Voor alles moet je examens doen en zelfs de françaises zakken daarvoor. Dus het gaat zeker nog ff duren.

Nou ja wel duidelijkheid. Dat word deze zomer nog poetsen en plongen......

nymeria, ja klopt , wij moeten de volle pond betalen omdat we op een business sponsored tijdelijk visum binnen komen, dat is een snel visum,handig, maar onze bedoeling is te blijven , maar ondertussen moeten we dan wel voor school dokken, omdat het visum tijdelijk is voor 2 jaar , dan vragen we permanent aan.

balen, maar ja.

toch ga ik er nog wel een little chat aan wagen hoor.

het is ook een punt van discussie daar, want ze willen aan de ene kant wel ervaren mensen op bepaalde plekken naar aus. halen, maar ze worden wel gestraft met dit soort nadelen, wat soms maakt dat immigranten dan minder verdienen daardoor dan een aussie op die plek met dat soort ervaring , daarmee ontmoedig je tegelijk weer.

das per staat ook nog verschillend, in melbourne hoef je niks te betalen, alleen waar wij ons vestigen , Sydney, weer wel.

helaas.

dus of ik klets me erin bij een public school of we gaan voor een katholieke school en betalen ook nog wel een aanzienlijk bedrag, maar veel minder dan de andere mogelijkheid.
@choc, wel (%&*&#*)&)#*$(#)Q*$(#*

Heb beetje teveel zitten werken merk ik, erg moe en de muisarm is er weer. Man heeft net lekker gemasseerd, later de spalk maar weer aan en even mijn hand ontzien. Ga ff pasta koken, mmmm
Anais, je hebt gelijk, je hebt gelijk. Ik moet er ook niet meer energie in stoppen dan het verdiend (lees: geen). Zijn mailtjes lees ik niet meer, want ik word er naar van en lig er soms zelfs wakker van.

Zolang ik hier in NL ben, moet ik er mee dealen, niet meer dan dat. Als zoon eerst maar ouder is en zelf een mening kan hebben. Dan wordt het ook makkelijker, houd ik mezelf voor. Dan kan hij zelf aangeven hoeveel tijd hij met zijn vader door wil brengen..

Klinkt goed trouwens, Anais, zo'n man.. heb je er nog een op voorraad ;)?

En mooi, die huizen! Lekker met zo'n zwembad erbij. Dat is toch ook wel heerlijk, met die temperaturen. Mijn vriendin in Alanya had vorig jaar ook een app in een huis met een zwembad, maar daar werd erg veel in gewipt door de russische reisleidsters die ook in dat huis zaten. Het was een bad met veel eiwitten, zeg maar..

Hebben jullie nu ook een zwembad?

He, Choc, dat is echt heel erg balen.. In ieder geval heb je nu wel goede contacten gelegd en zijn mensen ip wel heel enthousiast over je! Dat is ook al heel veel waard, toch? Ik blijf voor je duimen!!!

Lapin, waar ben jij?

Specu, he vervelend van je muisarm. Heb je er vaker last van? Laat je maar lekker verwennen door die vent van je ;). Hoe is het met zijn restaurant?

Disco, ik denk dat iedereen die met buitenlanders/asielzoekers gewerkt heeft een andere visie op ze heeft. Een VD/IND kijkt heel anders dan VW of een COA/MOA. Iedereen staat er anders tegenover en heeft ook weer een hele andere rol in het geheel.

Vandaag lekker wezen shoppen in Groningen. Het was echt leuk. Heb een jurkje gekocht en die ontzettend gave pumps toch maar laten staan (heb nl slechts 1631014 paar thuis staan ).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven