Juni 2009!

05-10-2008 02:30 2986 berichten
Alle reacties Link kopieren
Joehoe!!! Een positieve test en uitgerekend in Juni!

Nick Lftd. Kindje Uitger. Geboren Naam angela 29 2e 6 juni 19 mei Willa (3700 gr) Zonnetje 28 2e 1 juni 28 mei Zoon (3490 gr) Ka_30 30 1e 4 juni 28 mei Noah (3660 gr) indian 30 2e 20 juni 4 juni Zoon (2505 gr) dagje28 31 2e 1 juni 6 juni Zoon (4150 gr) til1980 28 2e 11 juni 8 juni Linn (3080 gr) ilja74 34 1e 7 juni 10 juni Zoon Nijntje 30 2e 12 juni 11 juni Jente (3330) girafje2 28 2e 25 juni 12 juni Zoon (4080) Weatherwax 2e 4 juni 13 juni Willem anoniem27 27 1e 19 juni 14 juni Yalissa (3310) Bosbes 33 1e 22 juni 15 juni Dochter (3100) Herfst_2007 32 1e 26 jun 18 juni Zoon Ravenna 26 1e 1 juni FleurtjeFee 30 3e 13 juni roro 29 1e 14 juni ikol 25 1e 15 juni Berntje2 3e 15 juni Peetje74 34 2e 20 juni Vibeke 31 1e 28 juni
He Ikol, net tegelijk gepost. Jeetje zeg, wat naar van je blaasontsteking. Maar inderdaad wel heel erg prettig dat je een oorzaak hebt voor je klachten. Dat stelt dat toch weer gerust. Geen wonder dat je zo'n last overal van had! Ja dat overgeven is vreselijk he? Vooral nu de buik echt groter begint te worden en je toch al gevoelige buik had. Ik heb nog steeds spierpijn over mijn hele buik en ook snel harde buiken de laatste dagen. Nou, nu maar snel beter worden met de medicijnen! Met mij gaat het afgezien van de harde buiken, ook weer wat beter hoor, bedankt :-)
Indian en Ikol,

Bedoelen jullie echt die rubberen bedzeiltjes?
Hehoi!

Mooi zeg, weer een goede echo Vibeke.

Ikol: hoop dat je je snel wat beter voelt!

En Indian: balen zeg weer prednison, maar je klinkt eerlijk gezegd ook wel een beetje opgelucht...

Ik kreeg gisteren een extra temperatuurmeting, omdat ik verkouden was en ze hier erg bang zijn voor de Mexicaanse griep. Had gelukkig geen koorts :-)

Verder was alles goed, over twee weken mag ik weer!

Ik kreeg ook een lijstje mee voor het ziekenhuis. De meeste dingen waren logisch, maar nog wat tips: lippenbalsum, dikke sokken en je eigen zeep/shampoo/creme.

(Er stonden ook nog wat lekker amerikaanse dingen op hoor: een krultang en make-up!!!!)

Over die dekentjes en lakentjes: die heb ik dus allemaal niet gebruikt: wij gebruikten gewoon van die slaapzakken van de prenatal, werke ideaal: nooit bang hoeven zijn dat de baby bloot ligt of zich ergens onder draait. Zijn eigenlijk pas een paar maanden geleden overgegaan op dekentjes, omdat zoontje begon te lopen en da's nogal onhandig met een slaapzak in je bedje...

Fijn weekend!
Hahaha, Angela, make-up en de krultang?? Wat grappig zeg. Dat zou wel het laatste zijn waar ik aan zou moeten denken. Kan me best voorstellen als ik thuis in mn kraambedje lig en allerlei visite ontvang, dat je er dan een beetje fris en fruitig bij wil liggen. Maar heeft wel een grens hahaha. Hoe was dat bij de mensen die al kinderen hebben eigenlijk? In het begin komen natuurlijk direct je familie, ouders, broers/zussen, maar wanneer begint de rest van de vrienden/kennissen/collega's eigenlijk te komen? Is dat ook al snel, of meestal als je zelf ook weer een beetje opgeknapt bent en uit bed??

Fijn dat alles goed was Angela, geen Mexicaanse griep Voel je je inmiddels beter?
Hey!!

Heb het rijk weer voor mij alleen...Vriend is WEEEEEER vissen.

Moet ie ook lekker doen hoor, kan nu nog en ik ben toch niet de gezelligste....Ben weer kotsberoerd en chagrijnig..dus wat heeft ie eraan als ie naast mij zou gaan zitten.

Hij overlget het altijd wel heel lief hoor, maar voel me dan ook wel beetje bezwaard om te zeggen nee wil ik niet,,,vooral omdat Yara toch ligt te slapen (die heeft hij wel eerst nog naar bed gebracht)..en ik ga zo lekker onder een dekentje mijn boiek lezen (blanke masai ben ik net in begonnen..erg mooi geschreven!)

Oh ik heb trouwens dat boek EChte mannen eten geen kaas net uit en dat vind ik echt een geweldig aangrijpend boek. Leest heel fijn weg. Tis geen top literatuur, maar wel erg lekker om te lezen! Aanrader!

Angela: Haha das wel heel erg amerikaans zeg..krultang...Make up kan ik me ietsjes meer bij voorstellen, maar ook dat lijkt mij geen eerste levensbehoefte als je net bevallen bent hahaha

Bosbes: Hier was ik heel bang voor kraambezoek-explosie, maar dat viel bij ons erg mee. Iedereen had zelf al wel bedacht dat ze niet meteen de eerste week op de stoep hoefden te staan (met uitzondering van opa, oma's en naaste fam en allerbeste vrienden. WIj hebben ook regelmatig wel een avondje voor ons zelf gehad en ik moet eerlijk zeggen dat we dat ook wel zelf probeerden te regelen....

Wat kleertjes betreft; ik merkte wel dat ik vooral grotere maatjes kreeg, maar je kunt natuurlijk wel aangeven dat je graag kleine klaartjes wilt!

Voor ledikantje heb ik alle lakentjes van Yara nog (die er nog steeds zelf in slaapt) die lakentjes zijn gekocht obv de babykamer, dus die kan ik echt nog wel gebruiken.

Voor de wieg en kinderwagen heb ik echt heel veel, want tante heeft 2 lakentjes gemaakt, toen we de wieg kochten op MP zaten er al 3 lakentjes bij en ik had van Yara nog 2 lakentjes en 1 dekentje en er zaten 2 dekentjes bij en ik had nog 1 dekentje zelf gekocht en die was eigenlijk voor ledikant, maar die was daar veel te klein voor.

Maar bij Yara had ik veel minder...Daar zijn die lijstjes die je overal tegenkomt wel ideaal voor, daar staat precies op wat je nodig hebt..

Indian: bah weer aan de prednison, maargoed het is wel fijn dat er iets tegen te doen is...Maar wel erg kl*te!

Fleurtje: Ik heb een luiertas gekregen bij de kinderwagen, maar ik vind m onhandig...Ik heb een grote tas die ik veel fijner vind. (een gewone leren schoudertas) Ikw ilde op izch ook nog wel een hele mooie luiertas, maarja ik denk dat ik het wel red met mijn eigen schoudertas en anders kan ik er altijd nog 1 kopen.

Fijn trouwens dat het wel iets doet die Pentasa!

Ikol: Naar hoor blaasontsteking...en dan ook nog eens alleen thuis zonder vriend...Gelukkig is ie er alweer bijna! Enne vertel je nog even op hyves over je baan? Of heb ik iets gemist en heb j ehet al geschreven???

Oh hier trouwens bijna besloten dat we de duoseat van de Mutsy gaan kopen. Is alleen de inzet, die past op ons onderstel.

Yara loopt nog niet goed genoeg en zo'n plankje leek mij helemaal niets. Vriend wilde wel graag een nieuwe duowagen (of via MP, maar gewoon een echte duowagen en dan een goedkopere(Topmark of Graco) en dan de mutsy op MP zetten.

Maar ik was niet echt voorstander. Als ik eens alleen met de nieuwe babbie op pas zou willen, moet ik wel dat hele gevaarte meeslepen of juist als ik alleen met Yara weg zou willen, kan dat niet meer met de buggy (want die wilde meneer ook verkopen), maar moet ook dat hele gevaarte mee. Dus nu bleek ineens dat er gewoon een inzet te koop is voor ons onderstel en dat we dan gewoon ons oude onderstel wat heerlijk lopt kunnen houden en als ik alleen met de babbie wil lopen, kan ik de normale kinderwagenbak erop zetten...en gaan we met z'n 3-en, dan de duo seat..

Dus ideaal lijkt mij

Verder was ik vandaag ij de Hema, want ik wilde van mijn verjaardagsgeld graag nieuwe handdoeken kopen en de hotel kwaliteit handdoeken waren nu in de aanbieding. Had er vorige week met die 15% stickers al 4 gehaald. 4 groten. 2 bruin en 2 wit.

WIlde ik ze vandaag gaan aanvullen, blijkt dat donkerbruin eruit gaat en dus krijg ik mijn set niet meer compleet. heb nu maar 3 kleinere handdoeken ipv 6 en 2 washendjes ip 6...De vorige keer dat ik nieuwe handdoeken ging kopen, was donkerbruin er nog niet en heb ik uiteindelijk toch maar lichtbruin en wit gekocht en dan van die Kruidvat kwaliteit. Nu 4 jaar later ofzo wild eik toch wel erg graag mooie nieuwen en dan lekkere dikken en gaat donkerbruin er alweer uit...STom gedoe...

Dus mochten jullie in een Hema komen en donkerbruine hotelkwaliteit handdoeken zien en dan 60x110, denk aan mij!!!!

Ik ga een maalox nemen en dan met boek op de bank...Hopen dat misselijkheid weg gaat zo!

Bosbes, ja die echte rubberen zeiltjes (denk ik tenminste) die je over het hele matrasje kunt leggen. Wij hebben er nu wel 1 bij Yuma op bed liggen, ivm bedplassen, dan blijft het matras droog. Maar bij een baby mag dat niet, die braken nog erg veel, of kans daarop, en liggen dan in hun eigen braaksel (kan niet weg) en daardoor vergroot het de kans op verstikken. Of recht met hun gezichtje in het matras liggen, ademt ook moeilijker met zeil eronder. (daar verkopen ze ook een aerosleeper voor, hebben wij overigens niet!)

Gevoelige buik hier ook, hebben jullie ook dat je buik zeer doet als je moet niezen? (erg handig nu met die hooikorts, dan bijf je soms aan het niezen)

Angela, nee blij ben ik er niet mee, maar het is gewoon weer niet anders. Dan probeer ik er maar het positieve van te zien, en dat is dat de andere klachten ook verdwijnen door dit medicijn! Minder luchtweg problemen, minder hooikoorts. Maar hoop er eigenlijk snel weer vanaf te zijn. Moet 19mei naar de MDL arts en dan gaan we samen kijken of we alweer kunnen afbouwen.

Eigen zeep/shampoo neem ik ook mee, maar is hier niet nodig. Dat hebben ze hier op elke verloskamer en kraamkamer staan. Maar voor de zekerheid en eigen spullen is toch altijd fijn!

En sokken ja, erg fijn, anders krijg je zo'n koude voeten, en da's ook niet fijn!

Slaapzak is idd ook een oplossing. Gebruiken wij hier nog steeds voor Yuma, ook wel een dekbed erbij. Hij loopt gewoon met zijn slaapzak, hij klimt en klauterd ermee. Houd hem niet tegen. En hij wil hem nog steeds aan, nou prima doen we dat!

Komt vanzelf dat hij hem niet meer aan wil.

Bosbes, verschilt erg per persoon, sommige vrienden wachtte juist wat langer, andere belde na 2 dgn op wanneer ze langs mochten komen. Collega's kwamen pas na een week of 6 (is ook echt vroeg genoeg vond ik persoonlijk!) En je kunt natuurlijk zelf aangeven als mensen bellen wanneer je ze wenst te ontvangen.

Ik wil nu eigenlijk de eerste dag dat wij thuiskomen niemand zien, alleen lekker met eigen gezinnetje, er veranderd al zoveel voor Yuma. De 2de dag de opa's en oma's en daarna de broers/zussen.

Maar kan goed zijn dat ik daar na de bevalling anders over denk hoor! Dus pin me er niet op vast.

Bij Yuma kwam de eerste dag de opa's, oma's en de broers (met gezin) enm dat vond ik echt te veel, ik kon dat niet af op dat moment, ook al bleven ze allemaal maar even. De kraamhulp zag mij ook helemaal wit wegtrekken (o.a. van vermoeidheid) En hoewel ik enorm genoot om ons mooie kindje te laten zien was ik enorm blij toen ze allemaal weg waren.

Vandaar mijn voornemen nu, maar we zien het straks wel!

Wij hadden wel max 1 gezin/stel per dag op bezoek. En oke voor sommige mensen maakte we een uitzondering, zo mochten 2 goede vrienden 's avonds nog komen terwijl we 's middags ook bezoek hadden gehad.

Je moet gewoon doen zoals jullie dat straks zelf willen, en schroom niet om mensen af te bellen of als ze vragen om bijv morgen te komen te zeggen dat je liever een paar dagen later hebt! Ze begrijpen het allemaal wel, en anders is dat hun probleem! Ze moeten zich maar aanpassen aan jullie!

Heel verhaal weer, ga er maar weer eens vantussen.

Prison Break komt weer, heerlijK! Al moeten we dat nu wel opnemen, want manlief wil X factor kijken.

hey Nijn!! je berichtje gemist!
Fijn Nijn, dat je je oude wandelwagen/onderstel kunt blijven gebruiken!

IDD je moet ook iets hebben als je maar 1 vand e 2 kids mee neemt.

Vervelend dat je nog steeds zo misselijk bent.

Misschien kun je ook een sop hema.nl kijken,. Daar hebben ze bijna alles hetzelfde als in de winkel (staat niet alles op) en dan kun je bijv die handdoeken bestellen en af laten geven in jouw hema (bij jou in de buurt) Misschien dat er daar nog bij zitten.

Hier bijna 2jr terug nieuwe zwarte handdoeken gekocht van kruidvat. De washandejus zijn waardeloos, de handdoeken gaan wel, sommige beginnen nu al te slijten, als ik ooit nieuwe koop, koop ik witte en idd ook bij de hema. (kun je gewoon uitkoken en dan zijn ze weer schoon en wit)

Angela, vervelend dat je zo verkouden bent maar wel weer fijn dat het geen griep is, zijn ze daar erg bang voor bij jullie?

Hier wordt ook veel de slaapzak gebruikt, ideaal want mijn meisje woelt zich continu onder de dekens vandaan.

Nijntje, klinkt als een goed oplossing, je moet idd ook nog een beetje normaal met 1 van beide weg kunnen hoor. Hier ook een "vis"mannetje, heb nu zoiets van ga maar lekker, straks komen er nog genoeg momenten dat het even niet gaat. Maar het is af en toe wel ongezellig, aan de ander kant ben ik zelf ook zat weg dus mag niet mopperen. Balen van die handdoeken.

Kraambezoek was bij ons familie de eerste dag en vrienden snel daarna. Lag in het ziekenhuis en dat heeft wel als voordeel dat er niet teveel mensen mogen komen en ook niet te lang blijven. Vond het soms wel pittig al dat bezoek, had ik er van te voren best zin in maar dan was ik zo moe en vond het dan ook vervelend om mensen snel weer weg te sturen. Gelukkig schijnt het bij een tweede vaak wat rustiger te zijn met bezoek. Ik zie het wel, 1 stel per dag nadat de familie geweest is klinkt als een prima plan.
Hier ook regelmatig last van harde buiken en soms doen ze ook pijn (of zijn het misschien voorweeen of indalingsweeen) in ieder geval heb ik besloten om het rustiger aan te doen, had deze week iedere dag wel afgesproken met vrienden en er bleven ook mensen bij ons slapen, maar merk dat ik wel een beetje moet oppassen nu en mijn rust moet nemen. Maar ik ben normaal gesproken niet iemand die goed stil kan zitten dus moet mezelf echt dwingen, vidn het gewoon veel te gezellig om van alles te ondernemen.

Wij willen de 1e week alleen opa/oma/broer/zus/hele goede vrienden ontvangen en daarna mag de rest ook komen. Ik was laatst op een kraamfeest (kindje was toen 3 wk oud) is ook wel heel erg leuk en gezellig maar volgens mij heel erg vermoeiend voor moeder en kind en mensen willen op zo'n feest toch een afspraak met je maken om nog een keer te komen om in alle rust bij te praten dus dan heb je daarna alsnog veel bezoek.

Ach ja wij zetten op het geboortekaartje alleen het telefoonnummer van mijn vent dan kan hij mooi afspraken maken met iedereen, hoef ik alleen maar aan te geven als ik een dagje/avondje geen zin heb ik bezoek, makkelijk geregeld toch!

Wij hebben ook de luiertas van de hema gekocht (die grijze voor 20 euro) ziet er prima uit en mijn vent "durft" met deze tas ook nog de straat op, sommige luiertassen zijn namelijk wel erg vrouwelijk met bloemetjes en zo en inderdaad over de 100 euro echt belachelijk.

Voor het wiegje hebben wij trouwen 3 onderlakens, 3 bovenlakens en 2 dekentjes, ook een aerosleep, moet genoeg zijn dacht ik zo. Voor de wandelwagen gebruik ik een hoes die je ook voor het waskussen kan gebruiken, past er prima in. Vraag me alleen nog af of je dan ook nog een lakentje en een dekentje in de wandelwagen moet gebruiken of alleen een dekentje ook genoeg is, vind het namelijk best wel een geprop met al die lakentjes en dekentjes. Voor de wandelwagen hebben we ook een aerosleep.

Vind een aerosleep wel een fijn idee en dan niet alleen omdat hij goed ademt maar ook omdat hij ventileert, als kindje dan erg warm is dan gaat hij niet zo snel zweten. Ik had gehoord dan als kindje te warm wordt er nl ook kans is op wiegendood, en nu ben ik gerust gesteld voor 35 euro, dus dat heb ik er dan wel voor over.

Ben erg benieuwd wanneer ik ga bevallen, ik ben dik 35 weken zwanger en vind het wel echt een raar idee dat ik over een kleine 2 weken al "veilig" mag gaan bevallen, arrrggh komt wel erg dichtbij hoor! Maar ik ben ook wel heel erg nieuwsgierig naar hoe hij eruit ziet.

Hebben jullie al het zeil op je matras gelegd voor het geval je vliezen breken? En klossen onder je bed gezet?
Hey dames!

Ik ben er nog hoor! Had helemaal bijgelezen na mijn vakantie, maar nog niet gepost. Daarna even een paar weken echt worden geleefd.. laatste dagen op m'n werk en de bruiloft en vrijgezellenfeest van een hele goede vriendin...

Jullie zijn wel met dezelfde dingen bezig als ik: de kinderkamer is af, heb ik alles al??, wat moet er nog komen en wat is onzin en wat is echt nodig... Ook hier is de HEMA dichtbij, en het kraambezoek mag van mij na de geboorte nog wel eventjes wegblijven .

Mijn groeiecho was iets minder goed omdat ik heel weinig vruchtwater had, ze was ook iets minder actief. Morgen de volgende echo en dan weten we meer. Dus nog even stress zo aan het eind. Sinds een week trappelt ze echter weer alsof het een lieve lust is, vast om haar moeder gerust te stellen!

Ikol, pas je enorm op met je blaasontsteking? Twee vriendinnen hadden het ook, en een heeft met 35 weken een dochter gekregen. Gelukkig gaat alles enorm goed, maar het is echt niet fijn. Dus rust...rust...rust...rust...rust totdat het h e l e m a a l over is. Bij haar waren de Gyn en de VK niet zo streng, maar toen ze wat actiever werd kwam gelijk haar kindje.

lieve dames, doe het rustig aan, heerlijk genieten van de laatste voorbereidingen!!
Ikol, klossen mogen we hier pas vanaf 37wkn halen, maar ga ze halen in de week dat ik 36wkn ben. Dan ook pas het zeiltje eronder.

Harde buiken hier ook, vanaf het begin al!

Ja Ikol, spannend he die laatste weken, had daar met Yuma helemaal geen last van, dat was pas echt op de dag dat ik uitgerekend was. Toen had ik zoiets van en nu mag de kleine komen. Gelukkig kwam hij 3dgn later!

Roro, vervelend dat je weinig vruchtwater hebt. Ben benieuwd wat er morgen uit de echo komt. En de kleine wisselt druk en rustig zijn erg af hoor! Soms bijvoorbeeld een hele week rustig om vervolgens 3 dagen enorm fanatiek te zijn! Maar als het zo rustig is in je buik maak je je toch altijd een beetje zorgen, tenminste ik heb dat!

Hema is hier niet enorm dichtbij, maar wel een hele goede afstand om te doen. Kunnen er 2 kanten voor op, 1 is zo'n 15km en de andere 17km gok ik.

Nou kom later weer terug, fijne dag allemaal!

Even snel..

Ikol, wat ook goed helpt -naast A.B- voor de blaasontsteking is cranberry drinken! Mijn vk vertelde een keer dat cranberry soms zelfs beter helpt dan medicatie!

Zo'n fles is te koop bij de Albert Heijn. ( o.a)
Goedemorgen allemaal,

Hoe is 't met iedereen? Ik ben vandaag nog maar een dagje thuisgebleven om extra uit te zieken. Moet woe, do, vrij nog werken en MOET dan aanwezig zijn om iemand in te werken. Dus wil dan helemaal uitgerust zijn. Morgen bevrijdingsdag, dus dan ben ik sowieso vrij. Pfff, nog 3 daagjes dus.

Nijntje, jammer van die handdoeken die eruit gaan. Zal mijn ogen even openhouden als ik bij de Hema kom. Ik heb zelf vorig jaar veel van die zwarte grote badhanddoeken (Hotel) aangeschaft. Super fijne badlakens, ook voor op strand enzo. Voel je je al wat beter? Of nog moe misselijk en chagrijnig?

Indian, oke, geen bedzeiltjes dus. Had ze gelukkig ook nog niet aangeschaft. Heb wel van een kennis van die kleinere bedzeiltjes (voor in wieg) gekregen. Van stof, maar met zo'n rubberen tussenlaag. Heel apart voelt dat aan. Maar die zullen dan ook wel niet geschikt zijn. Over slaapzakjes gesproken, gaan jullie die slaapzakjes/trappelzakjes ook voor de baby gebruiken? Mijn verloskundige raadde mij dat af. Leek mij namelijk ook handig, maar zij vertelde dat baby's zich er dan vaak toch nog in/uit kunnen wurmen en erin verstrikt kunnen raken.

Ka, hier nog geen zeil en klossen. Denk dat ik vanaf week 36 maar eens het bedzeil ga gebruiken. Geloof inderdaad dat de klossen pas vanaf week 37 opgehaald kunnen worden. Dat vraag ik maar even aan mijn vriend dan, of misschien wil hij even iets anders verzinnen, stenen of kratten oid.

He Roro wat vervelend zeg. Was dat nooit eerder opgevallen dat je weinig vruchtwater had? Of is dat nu ineens ontstaan? En het kindje bewoog wat minder? Voelde je dat, of constateerden ze dat op de echo? Nou, ik hoop dat vandaag alles goed is. Altijd vervelend van die berichten dat iets even niet is als verwacht/ zou moeten. Ookal blijkt dan alles mee te vallen, toch weer stress...

Ikol, hoe is het met jou? Alweer wat beter?
Goedemiddag!

Voel me al wat beter, elke dag wat meer:) Wel nog steeds veel harde buiken, dus idd rustig aan doen.

Vriend kwam gisteren pas rond 19.15 thuis, hij had gezegd voor etenstijd, waarschijnlijk 2e helft middag. Blij dat ie thuis is hoor, maar vond het eigenlijk stiekem wel minder leuk dat het dan nog zo laat geworden is. (overigens maar even zo gelaten en er niets van gezegd, was bang dat het door de hormonen er minder leuk zou uitkomen dan ik bedoelde)

Fleurtje: Ja, VK zei ook al zoiets. Begin van zwangerschap gehaald, maar vind het echt vies! Maar ja, ben ook geen fan van medicijnen, dus miscshien wel handig om toch iets daarvan in huis te hebben.

Bedacht me wel dat als ik de VK niet gebeld had, ik dus niet eens wist dat ik blaasontsteking had. Met evt alle gevolgen van dien. Toch blij dat ik wel even gebeld had.

Bosbes: ik dacht dat je wel gewoon een slaapzakje kon gebruiken bij baby's? Hmmm... misschien ook maar eens informeren bij VK. Had bij prenatal een leuke gezien, die in 2 maten kon, leek me wel handig. Maar of slaapzak en dan nog dekentje nodig zijn? En wanneer de kruiken? Vind het maar lastig hoor.

Kraamhulp vertelde dat je idd ook gewoon stenen oid kan gebruiken. Ik vind klossen bij 37 weken best laat eerlijk gezegd. Zal deze week eens bellen en informeren.

Doe komende dagen rustig aan, idd even goed 'uitzieken' en dan nog 3 daagjes werken en dan heb je dus ook verlof?? O... heerlijk vooruitzicht he? Sterkte met werken dan nog!

Angela: Hihi, make-up en krultang... tja.. gebruik ik sowieso (bijna) nooit, dus voor mij echt geen belangrijke dingen;-)

Moet idd wel komende week ook even een tasje ed pakken voor ZH.

Jullie kennen dus geen verlof voor de bevalling? Wel na de bevalling? Is dat bij jullie dan ook een jaar (betaald?)? En geen kraamzorg? Pff.....

Hoe is dat bij Vibeke en ehm... degene die in Engeland woont (even naam kwijt)?

Nijn: vervelend van je handdoeken! Hou me ogen open hier en zoals Indian al schreef: hema.nl misschien wel?

Verhaal werk staat op hyves, was het ondertussen alweer vergeten.

Ja, dat je vriend weer de hort op is... denk je gevoel wel een beetje te begrijpen. Ik merk bij mezelf dat ik het vooral zo vervelend vind omdat ik de hele zwangerschap weinig heb kunnen doen zeg maar. Vriend is nu 2 x weekend alleen weggeweest, gaat lekker motorrijden, sporten gaat door (dat mis ik zelf niet hoor;-)). Maw, voor hem gaan alle activiteiten en leuke dingen door, terwijl ik 'ziek' thuis ben. Ga graag naar sauna, maar ben ik in augustus voor laatste geweest bijvoorbeeld (ging niet heel regelmatig hoor, maar mis het nu wel). En allerlei kleine dingetjes kosten me veel energie enzo. Maar ja, idd aan de andere kant, laat hem nu nog maar lekker van het motorrijden genieten, zometeen heeft ie daar misschien ook minder tijd voor. En hij doet ook genoeg hoor! Tis echt een lieverdje:-)

Indian: Buik doet hier geen pijn bij niezen, gelukkig. Vorige week wel een keer tijdens het neizen een paar druppels urine.

Girafje: hoe vind jouw dochtjertje het eigenlijk dat er een broertje opkomst is?? Oe, zoveel bezoek terwijl je je niet lekker voelt. Zou het ook moeilijk vinden om mensen weg te sturen, hoop dan dat vriend het een beetje in de gaten houdt;-)

Ka: O... 35 weken al (ik vandaag 34:-)), jeetje... besefte me ook ineens dat degene die begin juni zijn uitgerekend idd volgende week 'veilig' kunnen bevallen.

Wat heb je het nog druk trouwens! Ik moet er echt niet meer aan denken zoveel bezoek en slapers nu, haha. Kan me voorstellen dat het lastig is jezelf te dwingen om het rustiger te doen als je dat niet van jezelf gewend bent. Ik heb zelf af en toe die onrust dat ik nog zoveel wil doen/regelen in korte tijd voor de baby komt. Mara ja, alles op zn tijd;-)

Roro: hopelijk zien ze vandaag meer bij de echo! Fijn dat ze iig weer meer trappelt, blijft toch heel prettig te voelen nadat ze minder actief was.

Ga het idd maar even rustig aan doen. Ondanks dat ik liever heb dat de kleine eerder komt, vind ik 35 weken toch nog echt te vroeg hoor. En als ik jouw berichtje dan zo lees.....

Wat betreft kraambezoek... we zien wel. Wat Indian schreef, per dag 1 stel/gezin, klinkt ook wel best. Om nu gelijk al mijn broers/zussen en ouders in 1 keer op de stoep te hebben. Hopelijk kan vriend het zelf ook een beetje inschatten. Maar ik hoop de familie en vrienden wel zo goed te kennen dat ik niet verwacht dat iedereen meteen op de stoep staat en lang blijft hangen of elke dag komt. Alhoewel ik mn zusje wel even heb moeten 'bekoelen' daarin zeg maar. Die heeft het liefst dat ik gelijk na de geboorte bel en ze dat meteen kan/wil komen kijken. Toch maar even uitgelegd dat ik in ZH geen bezoek wil (4 a 5 uur na bevalling mag je weer naar huis als je poliklinisch bevalt) en bij thuiskomst wel even kijk. Maar ze 3 dagen weghouden gaat denk ik niet lukken, hihi;-)

Ah... mn jongste broertje heeft de kleine trouwens ook gevoeld nu, hijw as zo trots. En mijn andere broer heeft zelf nog iets voor zijn neefje gemaakt (hij is ervan overtuigd dat het een jongen wordt en praat dus nu alleen over neefje, hihi), een trekdraakje zeg maar:-) Daar ben ik weer heel trots op!!! :-)

Ik geloof dat ik nu op (bijna) iedereen gereageerd hebt? Pf.... weer lange reactie geworden zo. Ga nu dus maar even ontspannen en lijstje maken met wat deze week gedaan moet worden.

Morgen (of later in de week) kunnen we de droger ophalen die we gekocht hebben:-) Kan ik daarna alle spulletjes van de baby gaan wassen en droger:-)

Oja nog een vraagje: welke verzorgingproducten gebruiken jullie/ gaan jullie gebruiken. VK zei dat merk niet veel uitmaakt zolang het maar 'natuurlijke' producten zijn. Wij zitten te twijfelen tussen merk (zwitsal) en eigen merk (kruidvat). iemand ervaring hiermee??

Fijne dag!
JJJJJJAAAAAAAAAAA VERLOF!!!!!

Bosbes, ja zo'n zeiltje heb ik nu bij Yuma in bed liggen, past over het gehele matras (90x200) en is van stof en toch vochtwerend (urine / braaksel) Maar nu is Yuma ook zo groot dat die recht op gaat zitten spugen en niet blijft liggen in zijn braaksel zoals een baby dat niet anders kan.

Of je die wel mag gebruiken die je schrijft, ik denk het niet, maar vraag het even na aan de kraamhulp.

Slaapzak gebruiken wij hier pas vanaf een maand of 6. Zal eens nadenken wanneer Yuma er voor het eerst 1 aan had.

Kratjes bier worden schijnbaar ook veel gedaan als bedklossen. Maar ja wij dirnken nooit bier, dus hier geen kratjes. En de klossen kun je gratis lenen, dus ja ga verder ook niet moeilijk doen. En voor ons bed hebben we er 10 nodig.

Succes met de laatste daagjes Bosbes!!

Ikol,

Ja lekker rustig aan doen hoor. Denk aan jezelf en je baby.

Kruiken zijn alleen nodig als het kindje zich nog niet op temp kan houden, dus vooral de eerste dagen. maar is ook wel weersafhankelijk hoelang je ze moet gebruiken. Yuma is in mrt geboren en wij hebben toen nog een maand ofzo alleen 's nachts,als we hem uit bed haalde om te voeden, er even een kruik ingelegd om het bedje lekker warm te houden en daardoor sliep hij dan weer snel. (kan mij wel voorstellen dat het fijner is om weer in een warm bedje terecht te komen dan in een koud)

Maar nogmaals, ze zeggen dat zodra het kindje zichzelf op temperatuur kan houden zijn kruiken niet meer nodig.

Mmm moet de thermometer nog checken.

Ikol, zwitsal vonden wij niet fijn, maar dat kwam omdat Yuma een erg gevoelige huid heeft, en in zwitsal zit toch iets van parfum (rukt niet voor niks) Wij hebben veel natusan gebruikt. En nu nog wel, maar heb voor Yuma ook speciale badolie. Maar we gebruiken ook wel eens zwitsal (ruikt zo lekker vind ik) of cars zeep, die hij een keer gekregen had.

Nou ga weer, ben helemaal happy met mijn verlof!!!

Dadelijk boodschappen doen voor de beestenbende hier. En bij de supermakrt vast muisjes kopen in de kleur (en verstoppen, haha). Ga woe met ons mam de grote boodschap doen (aldi,lydl, supermarkt) voor mijn verjaardag zondag en om alvast de houdbare producten flink in het voren te hebben zodat manlief dit straks niet allemaal hoeft.

Oh haha die hormonen, had op mp gereageerd op wieltjes voor onze bugaboo, kreeg ik vandaag een maitlje dat er iemand anders kwam kijken en dat ze het niet eens waren met mijn prijs. terwijl ik had gezegd, de prijs is goed en ik betaal verzendkosten.

Haar daarna nog gebeld, nadat ik dus (misschien iets te fel) had gemaild. Ze zei dat ik toch eerst was, en zij dacht dat ik hun de verzendkosten wilde laten betalen. (mag wel natuurlijk, haha maar was niet mijn bedoeling) Dus nu belt of mailt ze mij straks wat de precieze verzendkosten zijn en hun banknr en dan stuurt zij het op.

Dus net nog maar een mailtje erachter aan gedaan, met excuses van mijn felle reactie, schuld maar geschoven op de hormonen en de baby die elke moment kan komen. (weet zij toch niet dat ik pas 33 weken ben)

Soms best handig die schuld afschuiven op je hormonen.

Indian geniet lekker van je verlof!!! heerlijk hoor!! :-)

Bedankt voor je reactie wb verzorgingproducten. Neem het mee in onze overweging;-)

En wb de kruik, ook weer wat duidelijker:-)

Weten alleen je man en jij het of jullie zoon/dochter krijgen? Niemand van de familie? Knap hoor, om dat zo 'geheim' te houden!

Handig he, de hormonen als excuus te gebruiken:-)
Even kort berichtje van mij (na een enorm hectisch weekend)

Mams is gister met spoed op genomen in ziekenhuis, en ondergaat allerlei onderzoeken. Zal zometeen weer naar haar toe en hoop straks weer wat meer te horen. Schoonmoeders past zometeen op.

Vanmorgen bij verl.k. geweest, ben weer goedgekeurd.

Volgende afspraak maandag 18 mei

Ikol, heb bij vorige zwangerschap eigenlijk de hele tijd blaasontsteking gehad en kon het zo goed als onder controle houden met vit.c 1000mg bruistabletten. Heb gelukkig nu geen blaasontsteking, gebruik nu elke dag cranberry caps. van optimax preventief. Vit.C kon ik dit keer niet zo goed verdragen op m'n maag, erg zuur. Net zoals cranberry sap, bleh. Misschiien heb je wat aan deze tip. Sterkte ermee.

Voor de rest, zwaai zwaai....

Reageer later wel weer op iedereen.
Hallo,

Was ik ook weer eens. Nog 2 weken werken, dan kom ik ws wat vaker meeschrijven.

Til, wat vervelend dat je moeder is opgenomen in het ziekenhuis. Sterkte ermee! Ik hoop dat het niet heel ernstig is??

Indian, lekker, jij hebt al verlof. Geniet ervan! Ik heb ook zo'n zin in volgende week donderdag, dan begint mijn verlof. Heerlijk!

Femke slaapt nu in "het grote bed" had ik dat al geschreven? Ik geloof het niet. Ze slaapt erin vanaf 29 april. Op zich gaat het goed, al zijn de middagslaapjes wat lastiger. Want mevrouw laat zich dan uit bed glijden en gaat vrolijk spelen. We hebben nog niet de goede gordijnen hangen en deze verduisteren ook niet, dus ze gaat gewoon spelen.

Net ook weer, hoorde ik van allerlei geluiden en dan staat ze met een theeserviesje te spelen in haar slaapzakje.

Gisterochtend was ze al om half zeven wakker en was ze tegen de deur aan het bonken met haar platte handje. "Open, open" zei ze.

Vanochtend was ze pas om kwart voor acht wakker en riep ze papa. Toen P. kwam kijken lag ze nog in bed.

We hebben een matras naast haar bed liggen want als ze er uit valt komt ze anders wel hard terecht.

Als we haar 's avonds in bed doen blijft ze wel gewoon liggen en gaat ze gewoon slapen.

Ik ben nu ruim 33 weken en wij hebben nog geen klossen onder het bed. P. heeft wat gemaakt, omdat wij een vrij laag bed hebben en de hoogste klossen ook nog te laag zijn. Maar we doen dat ook pas rond de 37 weken onder het bed denk ik.

Zo'n zeiltje heb ik ook nog niet. Volgens mij heb ik dat er de vorige keer helemaal niet onder gehad, maar dat weet ik niet zeker meer. Was ook niet nodig, want m'n vliezen zijn uiteindelijk doorgeprikt door de vk. Toen had ik trouwens wel wat eronder, vuilniszakker had ik er onder gelegd (opengeknipt).

Maar goed, ik weet natuurlijk niet hoe dat nu zal gaan, ws leg ik vanaf 39 weken zo'n zeiltje eronder ofzo.

De kraamhulp raadde ons de vorige keer aan om pas met 6 weken te beginnen met babyzeep enzo. Omdat het huidje in het begin nog erg teer is. Dus wij hebben haar in het begin vrijwel alleen met water gewassen. In het kraampakket had ik shampoo en emulsie enzo, volgens mij van natusan, maar dat weet ik niet zeker. Hebben we nu weer gekregen trouwens.

Roro, succes met de echo vandaag. Hopelijk is er meer vruchtwater aangemaakt.

Ikol, ik ben benieuwd of je broer gelijk krijgt met z'n idee dat het een jongetje wordt.

Vorige keer had ik sterk het gevoel dat ik een meisje zou krijgen, nu wisselt m'n gevoel zo'n beetje elke dag, dus ik ben wel benieuwd.

groetjes, peetje

quote:ikol schreef op 04 mei 2009 @ 13:05:

Indian geniet lekker van je verlof!!! heerlijk hoor!! :-)

Bedankt voor je reactie wb verzorgingproducten. Neem het mee in onze overweging;-)

En wb de kruik, ook weer wat duidelijker:-)

Weten alleen je man en jij het of jullie zoon/dochter krijgen? Niemand van de familie? Knap hoor, om dat zo 'geheim' te houden!

Handig he, de hormonen als excuus te gebruiken:-)Graag gedaan Ikol. Misschien heb je er idd iets aan. En je moet gewoon echt kijken naar wat jullie en vooral naar wat voor het kindje fijn is.

Ja alleen man en ik weten het. Verder veel mensen die gokken en denken het te weten. Soms zelfs geheel overtuigd, en dan is het lollig dat ze het mis hebben.

Maar is idd wel moeilijk voor je houden.

Heb de muisjes ook vergeten vandaag, dus die meoten wbe een andere keer halen. haha

Oh Til, dat is niet zo fijn! Is het nu stabiel met je moeder? Is/was het ernstig?

Nou in ieder geval veel sterkte en beterschap ermee!!

Fijn dat alles goed was bij de VK.

Peetje, fijn dat het slapen in het grote bed goed gaat!! Was hier toen ook gene probleem, en 's middags niet meer slapen is hier pas een "probleem" sinds het mooi weer is!

Zeiltje pas met 39wkn, ja kan!

Hier zijn de vliezen ook gebroken door de VK/GYN in het ZH.

Maar goed kan altijd spontaan zijn, en soms komt er dan veel ineens, maar kan ook een klein scheurtje in zitten en dat je kleine beetjes blijft verliezen.

Klopt, wij hebben ook heel lang niks gebruikt, alleen toen zijn huidje te droog werd wat natusan olie.

En nu nog gaat Yuma 9 van de 10x zonder zeep of olie in bad/douche.

Nou ga weer, tot straks!!

Alleen even een kort berichtje om aan Roro te vragen hoe de echo ging, Til veel sterkte en beterschap te wensen met haar moeder en Indian een prettig begin van het verlof te wensen... Kom morgen wel even langer langs!
tot morgen vibeke
Til sterkte ermee, zal best even schrikken zijn.

Indian, Lekker verlof!!

Hier ook een meisje met een droog huidje, wij gebruiken weleda voor in douche/bad, wel wat prijzig maar super voor haar huidje, was een kraamkado anders had ik het ws zelf niet zo snel gekocht.

Fijn dat het grote bed goed gaat, grappig hoe lekker eigenzinnig ze kunnen zijn en gewoon hun eigen gang gaan. Hier heeft Merel ook wat last van dat het langer zo licht is, heeft hele verhalen in bed, gooit met haar knuffels en doet weet ik veel wat nog meer, maar ja nog hoog bed, dus nog niet eruit om te feesten.

Merel snapt nog niet zoveel van dat baby gedoe, behalve dat mama´s buik babay heet en dat baby´s kleine kinderen zijn. Zal voor hara pas echt worden als de ukkepuk er is. Ze vindt het nu alleen super irritant dat ik haar niet meer zo vaak en makkelijk kan tillen.
Ti"l: Jeetje schrikken zeg! Wat heeft ze? Weten ze dat al?

Ik hoop dat ze snel opknapt, scheelt jou ook weer een hoop zorgen....

Peetje: Fijn dat het goed gaat Femke in een groot bed.

Hier nog steeds gewoon het ledikantje. De baby krijgt dus een wieg en Yara kan dus nog even in het ledikantje. Ze slaapt er nog heerlijk in.

Denk dat we haar over een klein half jaartje weleens over gaan zetten naar groot bed.

Indian: JOEHOE jij ook lekker verlof!! Geniet ervan!

Roro: Hoe was de echo??

HIer mijn eerste dagje verlof gehad, nouja officiële dagje dan...en Yara was er dus niet en ik vond het heeeerrrlijk.

MOest wel om half 8 gewoon mijn bed uit, want Yara moest weggebracht, maar had wel de dag vanaf 9 uur voor mezefl.

Tijd gaat alleen zoo snel.

Was vanmiddag nog wel even gaan liggen. Na half uurtje werd ik wakker gebeld door vriendinnetje, wilde even weten hoe mijn eerste dagje was. Na 20 minuten hadden we besloten dat het weer slaaptiijd was, ben denk ik binnen 10 min weer in slaap gevallen en werd anderhalf uur later pas weer wakker. Was heel verward, want dacht dat het ochtend was.....Nouja en toen was het alweer bijna tijd om Yara op te halen....

Maargoed wel lekker dagje gehad hoor!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven