Dreumes topic IV
dinsdag 29 januari 2019 om 20:05

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen..

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:
- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes
Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkelt. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen

En geniet er van, zo ver het kan. Dat jaar is zo voorbij

aankleefsjaan wijzigde dit bericht op 18-02-2019 11:07
Reden: Typo
Reden: Typo
0.34% gewijzigd
maandag 24 augustus 2020 om 13:41
Slaapzakken: hier van HEMA, Prenatal en Jollein. Voornamelijk gekregen. Als baby maakten we de opening inderdaad ook kleiner met stikjes.
Slapen: Met 13 maanden gingen we over naar 1 slaapje. Daarvoor ook even korte periode van moeilijk inslapen gehad. Normaal gesproken is ze echt een hele makkelijke inslaper. Ik leg haar in bed en ze geeft geen kik meer. Dat was/is met zoon wel anders. We hebben er wel 2 hele slechte nachten op zitten. Ze was echt urenlang wakker. Ik hoop zo dat het hierbij blijft, ik ben gesloopt.
Potje: bij zoon hebben we op een gegeven moment het potje in de badkamer gezet en gezegd dat hij erop mocht plassen als hij wilde. Sinds 2,5 plaste hij er 's ochtends en 's avonds op. Afgelopen vakantie doorgepakt, omdat ik het idee had dat hij eraan toe was. Hij is nu volledig zindelijk (2 jaar en 10 maanden). Met dochter nog niks mee gedaan, maar is ze ook nog veel te jong voor (15 maanden ruim).
Slapen: Met 13 maanden gingen we over naar 1 slaapje. Daarvoor ook even korte periode van moeilijk inslapen gehad. Normaal gesproken is ze echt een hele makkelijke inslaper. Ik leg haar in bed en ze geeft geen kik meer. Dat was/is met zoon wel anders. We hebben er wel 2 hele slechte nachten op zitten. Ze was echt urenlang wakker. Ik hoop zo dat het hierbij blijft, ik ben gesloopt.
Potje: bij zoon hebben we op een gegeven moment het potje in de badkamer gezet en gezegd dat hij erop mocht plassen als hij wilde. Sinds 2,5 plaste hij er 's ochtends en 's avonds op. Afgelopen vakantie doorgepakt, omdat ik het idee had dat hij eraan toe was. Hij is nu volledig zindelijk (2 jaar en 10 maanden). Met dochter nog niks mee gedaan, maar is ze ook nog veel te jong voor (15 maanden ruim).

maandag 24 augustus 2020 om 15:34
Ik heb allerlei slaapzakken gehad en een paar gekocht. Ze slaapt nu in een dunne van de Action, maar die begint te kort te worden. Ik moet dus ook opzoek naar een paar nieuwe.
Vannacht heeft ze eindelijk weer door geslapen. Het huis is nu ook veel minder warm en dus kon zo ook weer een slaapzakje aan. Volgens mij vind ze dat toch veel prettiger. Ze had gisteren wel haar middagslaapje overgeslagen. De nacht er voor was ze veel wakker geweest en had ze tot 10 uur geslapen, dus we hadden al verwacht dat het niet ging lukken met het middagslaapje.
Ik moet echt een potje kopen. Van het weekend ging ze mee naar de wc en ging ze zichzelf afvegen met een papiertje. Geen idee of ze het ook koppelt aan plassen, maar het is wel grappig om te zien hoeveel ze na doet.
Ze word ook steeds handiger met die kleine vingertjes. Ze had een pak rijstwafels open voor ik er erg in had. Ook had ze de prei bijna velletje voor velletje ontleed. De trap op klimmen kan ze ook, maar na een week had ze er genoeg van en nu wil ze weer getild worden.
Vannacht heeft ze eindelijk weer door geslapen. Het huis is nu ook veel minder warm en dus kon zo ook weer een slaapzakje aan. Volgens mij vind ze dat toch veel prettiger. Ze had gisteren wel haar middagslaapje overgeslagen. De nacht er voor was ze veel wakker geweest en had ze tot 10 uur geslapen, dus we hadden al verwacht dat het niet ging lukken met het middagslaapje.
Ik moet echt een potje kopen. Van het weekend ging ze mee naar de wc en ging ze zichzelf afvegen met een papiertje. Geen idee of ze het ook koppelt aan plassen, maar het is wel grappig om te zien hoeveel ze na doet.
Ze word ook steeds handiger met die kleine vingertjes. Ze had een pak rijstwafels open voor ik er erg in had. Ook had ze de prei bijna velletje voor velletje ontleed. De trap op klimmen kan ze ook, maar na een week had ze er genoeg van en nu wil ze weer getild worden.

maandag 24 augustus 2020 om 15:47
Dreumes weigert het potje maar weet dus al wel heel goed als ze gepoept heeft. Peuter was op deze leeftijd al druk bezig met zindelijkheid. Deed al vaak plasjes op het potje of op de wc met verkleiner. Dreumes smijt vooral met het potje. Of doet er dingen in. Prima. Ze wordt vanzelf wel zindelijk. Al zou ik het wel lekker vinden, van de luiers af te zijn.
Met welke leeftijd gaan ze bij jullie op de kdvs over van baby naar peutergroep? Bij ons kdv willen ze het gaan vervroegen. Peuter was 2 maandjes voor z'n eerste verjaardag over. Dat is dreumes over 4 maanden. Kan me niet voorstellen dat ze dan al toe is aan de peutergroep maar aan de andere kant gaat het nu ook zo snel. Elke dag komen er wel een of meerdere woorden bij. Dus wie weet hoe ik erbij sta over 4 maanden.
Met welke leeftijd gaan ze bij jullie op de kdvs over van baby naar peutergroep? Bij ons kdv willen ze het gaan vervroegen. Peuter was 2 maandjes voor z'n eerste verjaardag over. Dat is dreumes over 4 maanden. Kan me niet voorstellen dat ze dan al toe is aan de peutergroep maar aan de andere kant gaat het nu ook zo snel. Elke dag komen er wel een of meerdere woorden bij. Dus wie weet hoe ik erbij sta over 4 maanden.
maandag 24 augustus 2020 om 16:15
maandag 24 augustus 2020 om 16:18
Bij ons gaan ze rond de 1,5 over mits ze kunnen lopen. Dochter is nu net officieel over en de overgang ging vrij geleidelijk. Door de vakantie waren de groepen ook vaak samengevoegd en er zijn ook maar weinig baby's. Het was in begin even wennen maar dat moet ze sowieso aan nieuwe mensen. In het begin keek ze dus de kat uit de boom maar ze vindt nu wel haar plek. Er zijn er ook meer rond haar leeftijd (ook onder of rond de 2) en volgens mij vermaakt ze zich prima. Ze zien haar ontwikkeling ook hard gaan nu, al staat dat los van de groep wisseling. Ze kan ook al veel namen van andere kindjes noemen en reageert daar ook enthousiast op. Dus volgens mij zit het wel goed 
Er is ook een nog oudere groep waar de bijna kleuters/oudere peuters inzitten. Ik weet niet of dat bij jullie ook zo is?

Er is ook een nog oudere groep waar de bijna kleuters/oudere peuters inzitten. Ik weet niet of dat bij jullie ook zo is?
maandag 24 augustus 2020 om 16:28
Wij hebben een 0 - 4 jaar groep, maar vanaf 2 jaar mogen ze naar peuter programma als ze daar dan aan toe zijn. Peuter ging iets voor twee voor eerst maar was toen geen structureel iets. Nu is dat wel.
Dreumes begrijpt wel steeds meer en zegt wat woordjes maar is nu echt nog niet peuter programma ready. Er kan veel veranderen in een half jaar.
Dreumes begrijpt wel steeds meer en zegt wat woordjes maar is nu echt nog niet peuter programma ready. Er kan veel veranderen in een half jaar.
maandag 24 augustus 2020 om 16:30
@ slaapzakken, hier prenatal en Babydump slaapzakken. Dreumes ligt nu in de 90 cm, peuter sliep tot een jaar of 2,5 ook in een slaapzak ( in een normaal bed, dat wel), van 110 cm.
Potje vindt peuter net pas leuk worden en ze wordt volgende maand 3. Wel echt bezig nu met training, dus ik hoop over een paar weken 1 kind minder in de luiers te hebben. Bij dreumes ga ik dat pas een keer proberen als ze loopt en dat gaat de komende weken zeker nog niet gebeuren gok ik zo.
@slapen, hier zitten we op 2 slaapjes overdag, per slaapje tussen 1-2 uur slapen. Peuter ging rond de 15 maanden over naar 1 middagslaap en ik hoop dat dreumes dat ook gaat doen. Ben wel klaar met die 2 slaapjes
Wel herkenbaar Naniene, met dat inslapen van dreumes.. Hier moeten we nu soms naar boven als ze in bed ligt voor de avond/nacht. Ze is dan volledig andersom gaan liggen en lijkt niet te snappen dat ze kan rollen/zitten/draaien. Als we haar dan even goed neerleggen slaapt ze vaak daarna wel in.
@kdv, hier gaan ze met 1,5 over naar de groep voor dreumes/peuter. Voorwaarde is dat ze kunnen lopen. Met 3 jaar gaan ze door naar de volgende groep, echt een beetje een peuterspeelzaal idee en ook wat schoolser ingedeeld. Peuter gaat nu over naar deze groep, dus de meiden gaan niet bij elkaar in de groep terecht komen.
Hier hebben we een zeeeeeer mopperige jonge dame.. Niets is goed, veel jammeren, alleen als ze eet of drinkt is ze even tevreden. Erg blij dat ze vandaag naar de opvang is, want leuk was het niet afgelopen weekend. Mogelijk te maken met haar ontwikkeling ( ze staat nu en wil aan je handen wat stapjes zetten) en wellicht toch kiezen? Nou ja, ik wil het vrolijke dametje terug, dit is zo niets voor haar..
Potje vindt peuter net pas leuk worden en ze wordt volgende maand 3. Wel echt bezig nu met training, dus ik hoop over een paar weken 1 kind minder in de luiers te hebben. Bij dreumes ga ik dat pas een keer proberen als ze loopt en dat gaat de komende weken zeker nog niet gebeuren gok ik zo.
@slapen, hier zitten we op 2 slaapjes overdag, per slaapje tussen 1-2 uur slapen. Peuter ging rond de 15 maanden over naar 1 middagslaap en ik hoop dat dreumes dat ook gaat doen. Ben wel klaar met die 2 slaapjes

Wel herkenbaar Naniene, met dat inslapen van dreumes.. Hier moeten we nu soms naar boven als ze in bed ligt voor de avond/nacht. Ze is dan volledig andersom gaan liggen en lijkt niet te snappen dat ze kan rollen/zitten/draaien. Als we haar dan even goed neerleggen slaapt ze vaak daarna wel in.
@kdv, hier gaan ze met 1,5 over naar de groep voor dreumes/peuter. Voorwaarde is dat ze kunnen lopen. Met 3 jaar gaan ze door naar de volgende groep, echt een beetje een peuterspeelzaal idee en ook wat schoolser ingedeeld. Peuter gaat nu over naar deze groep, dus de meiden gaan niet bij elkaar in de groep terecht komen.
Hier hebben we een zeeeeeer mopperige jonge dame.. Niets is goed, veel jammeren, alleen als ze eet of drinkt is ze even tevreden. Erg blij dat ze vandaag naar de opvang is, want leuk was het niet afgelopen weekend. Mogelijk te maken met haar ontwikkeling ( ze staat nu en wil aan je handen wat stapjes zetten) en wellicht toch kiezen? Nou ja, ik wil het vrolijke dametje terug, dit is zo niets voor haar..

maandag 24 augustus 2020 om 16:37
Onze kinderen gaan over een week voor het eerst naar kdv, zitten nu bij gastouder. Ze hebben een 0-4 groep waar dreumes heen gaan en een 2-4 groep waar peuter dan zit. Ze slapen niet meer op die tweede groep dus ik verwacht dat ze daar ook een beetje rekening mee houden? De 2-4 groep is een combinatie met de peuterspeelzaal zoals die vroeger bekend was zeg maar. Ik ben echt benieuwd hoe ze het gaan doen daar.
Bedankt voor de slaapervaringen. Vandaag was drama, hopelijk gewoon echt een fase even weer.
Bedankt voor de slaapervaringen. Vandaag was drama, hopelijk gewoon echt een fase even weer.
maandag 24 augustus 2020 om 16:48
maandag 24 augustus 2020 om 17:01
Dat zou kunnen. Meestal is het overigens vaak op zijn eind als er troetroep uitkomt (loopoor)maud85 schreef: ↑24-08-2020 16:48Spannend Naniene, start op kdv. Hopelijk went dreumes snel!
Hoe is het met je enkel Due?
Hier ook een 0-4 groep.
Er komt een hoop oorsmeer uit dochter haar oor. Heeft ze normaal nooit. Zou dat iets te maken kunnen hebben met het slechte slapen? Ik ben niet bekend met oorontstekingen.
maandag 24 augustus 2020 om 20:14
Lief dat je het vraagt. Beter dan gisteren maar nog niet pijnvrij.
Dat zou best kunnen. Als het aanhoudt zou ik het even laten controleren bij huisarts.

maandag 24 augustus 2020 om 21:24
Ja ik wacht inderdaad de nacht af Due en anders bel ik morgen even naar de HA.
Gelukkig dat het wat beter gaat met je enkel! Hopelijk snel pijnvrij.
Ahh dat is wel balen voor peuter Teckel! Onze peuter heeft een beste vriendje op de opvang en die scheelt 3 dagen met hem, dus dat is in dat opzicht wel ideaal.
Gelukkig dat het wat beter gaat met je enkel! Hopelijk snel pijnvrij.
Ahh dat is wel balen voor peuter Teckel! Onze peuter heeft een beste vriendje op de opvang en die scheelt 3 dagen met hem, dus dat is in dat opzicht wel ideaal.
maandag 24 augustus 2020 om 21:29
Die periode gaan wij nu in. Zijn twee vriendjes zijn vandaag op school begonnen. En dat is school waar hij ook heengaat maar niet de school bij de opvang. Nu is ie geloof ik de oudste jongen en dat is toch anders spelen als met de meiden die er zitten.Teckeltje88 schreef: ↑24-08-2020 21:06Had even gemist van je enkel Due. Wat rot.
Ons kdv heeft dus een 0-2 groep en 2-4 groep. Er gaan straks heel veel kindjes naar school dus de peutergroep gaat leeglopen en peuter is dan bijna de oudste. Zal een zware dobber voor hem worden het laatste jaar vrees ik.
maandag 24 augustus 2020 om 22:02
Ik had het ook gemist Due, sterkte! Hopelijk heb je snel geen last meer.
Hier is dochter nu ook één van de oudste, maar ze maakt nu juist ook contact met nieuwe, jongere kindjes. Het hoeft dus niet perse slecht te zijn, wie weet maakt hij wel nieuwe vriendjes Teckeltje.
Dreumes zit nu op dag 8 na de BMR, ik ben benieuwd of ze ziek wordt. Werden jullie dreumesen ziek?
Hier is dochter nu ook één van de oudste, maar ze maakt nu juist ook contact met nieuwe, jongere kindjes. Het hoeft dus niet perse slecht te zijn, wie weet maakt hij wel nieuwe vriendjes Teckeltje.
Dreumes zit nu op dag 8 na de BMR, ik ben benieuwd of ze ziek wordt. Werden jullie dreumesen ziek?
maandag 24 augustus 2020 om 22:19
Potje hier met 18 maanden geïntroduceerd, hij begint er ietsje meer gebruik van te maken. Vandaag ook een plas op de wc, dus wie weet gaat het toch doorzetten met de zindelijkheid! Na een plas of poep op het potje/wc mag hij een sticker plakken, dat vindt hij echt geweldig!
Hier gaat dreumes rond de 2e verjaardag over naar de peutergroep, al loopt hij er nu ook al vaak heen (groepen zijn geschakeld). Wanneer kindjes precies over gaan hangt af van de bezetting in de groepen en of ze er aan toe zijn.
Qua vriendjes zou het voor zoon wel goed zijn, alle jongetjes zijn over gegaan naar de peutergroep. Dus nu zit hij met alleen maar meisjes van zijn leeftijd, en ik denk dat hij het fysieke spel wel mist. Het eerste en laatste uur zijn de baby en peuter groep samen en dan hoor ik wel dat hij graag speelt met de oudere jongens. Dan samen gaat rennen, klimmen en ook wel ruw duw en trek spel. Hij doet dan echt niet onder voor de peuters van ruim 2.
Hier pas in de 2e week na de BMR ziek geweest. Het was een dag of 3/4 flinke koorts en hangerig, ik vond het wel meevallen. Je hoort soms wel drama verhalen..
Hier lijken de waterpokken hun intrede te hebben gedaan. Hij heeft nog maar 15-20 blaasjes maar elke dag wel een paar erbij. Nog weinig last van, dus ben benieuwd hoe het zich ontwikkeld!
Hier gaat dreumes rond de 2e verjaardag over naar de peutergroep, al loopt hij er nu ook al vaak heen (groepen zijn geschakeld). Wanneer kindjes precies over gaan hangt af van de bezetting in de groepen en of ze er aan toe zijn.
Qua vriendjes zou het voor zoon wel goed zijn, alle jongetjes zijn over gegaan naar de peutergroep. Dus nu zit hij met alleen maar meisjes van zijn leeftijd, en ik denk dat hij het fysieke spel wel mist. Het eerste en laatste uur zijn de baby en peuter groep samen en dan hoor ik wel dat hij graag speelt met de oudere jongens. Dan samen gaat rennen, klimmen en ook wel ruw duw en trek spel. Hij doet dan echt niet onder voor de peuters van ruim 2.
Hier pas in de 2e week na de BMR ziek geweest. Het was een dag of 3/4 flinke koorts en hangerig, ik vond het wel meevallen. Je hoort soms wel drama verhalen..
Hier lijken de waterpokken hun intrede te hebben gedaan. Hij heeft nog maar 15-20 blaasjes maar elke dag wel een paar erbij. Nog weinig last van, dus ben benieuwd hoe het zich ontwikkeld!
dinsdag 25 augustus 2020 om 08:20
Bij onze dochter zijn er geen aparte groepen. Alle kindjes zitten samen van 0 tot ongeveer 2,5 jaar. Daarna stromen ze door naar de kleuterklas (we wonen in België). Ze heeft wel een beetje pech. De andere kindjes zijn minstens 6 maanden ouder of een paar maanden jonger dan haar. Maar ze speelt momenteel toch nog niet echt samen. Ze is vooral de opvang en al het speelgoed aan het verkennen.
BMR: Daar heeft ze helemaal geen last van gehad, gelukkig (gehad op 12 maanden). Van al haar vorige vaccinaties was ze elke keer ziek (hangerig en koorts). Elke vaccinatie leek het ook iets erger te zijn.
Bij die op 4 maanden had ze meer dan 39 graden koorts en was ze echt flink ziek. 
Hopelijk vallen de waterpokken mee, Daanstje!
Hoe is het met de enkel, Due-Scimmie?
En met het oortje, Maud85?
BMR: Daar heeft ze helemaal geen last van gehad, gelukkig (gehad op 12 maanden). Van al haar vorige vaccinaties was ze elke keer ziek (hangerig en koorts). Elke vaccinatie leek het ook iets erger te zijn.

Hopelijk vallen de waterpokken mee, Daanstje!
Hoe is het met de enkel, Due-Scimmie?
En met het oortje, Maud85?
dinsdag 25 augustus 2020 om 10:15
Lief dat je het vraagt Onslow! De nacht was iets beter, maar niet geweldig. Vanmorgen nog beetje viezigheid uit haar oor. Ze is verder wel vrolijk, dus ik weet het niet zo goed. Gisteravond temperatuur opgemeten en was 38,4. Maar kan ook van de kiezen komen. Ze is nu naar de opvang, dus even afwachten hoe ze het daar doet vandaag. Denk toch dat ik morgen even langs de ha ga om te laten checken.
Ons KDV belde net. Er is de mogelijkheid om dreumes per 1 oktober naar de andere groep te doen, zodat peuter en dreumes niet meer bij elkaar zitten. Peuter is erg met dreumes bezig, wat hun beide beperkt. Dat hebben ze al vaker aangegeven, maar ik hoopte dat dat met de tijd minder zou worden. Dat is dus niet het geval. Ze zien dat peuter veel meer contact maakt met andere kinderen als dreumes in bed ligt. Maar toch vind ik het lastig.. Ze uit elkaar halen, dreumes naar een andere groep etc. Vanavond maar eens met man overleggen.
Ons KDV belde net. Er is de mogelijkheid om dreumes per 1 oktober naar de andere groep te doen, zodat peuter en dreumes niet meer bij elkaar zitten. Peuter is erg met dreumes bezig, wat hun beide beperkt. Dat hebben ze al vaker aangegeven, maar ik hoopte dat dat met de tijd minder zou worden. Dat is dus niet het geval. Ze zien dat peuter veel meer contact maakt met andere kinderen als dreumes in bed ligt. Maar toch vind ik het lastig.. Ze uit elkaar halen, dreumes naar een andere groep etc. Vanavond maar eens met man overleggen.
dinsdag 25 augustus 2020 om 11:09
Dat lijkt me ook lastig Maud. Hier zitten ze ook op 1 groep en waar peuter en dreumes wel veel samen zijn lijkt het ze niet te beperken. Ze spelen wel apart geloof ik maar wel vaak in elkaar buurt. En er zijn drie peuter ochtenden dat ze niet samen zitten dus. Ik denk dat dreumes peuter straks gruwelijk gaat missen als ie naar school gaat. Al zal het voor taalontwikkeling misschien wel goed zijn.
Mijn enkel gaat weer een stukje beter. Man heeft gisteren en vanochtend brengen/halen kdv gedaan en ik ga het straks voorzichtig proberen. Is gelukkig dichtbij.
Mijn enkel gaat weer een stukje beter. Man heeft gisteren en vanochtend brengen/halen kdv gedaan en ik ga het straks voorzichtig proberen. Is gelukkig dichtbij.

dinsdag 25 augustus 2020 om 21:54
Hoe gaat het met de waterpokken daanstje?
Sterkte met je enkel due, lastig met kleine kinderen.
Als ze zo blijft zou ik het ook laten checken Maud, oorpijn is echt vervelend.
Onze kinderen gaan bij de nieuwe opvang ook naar verschillende groepen. Ik vind het spannend hoor maar denk dat het voor ontwikkeling wel goed is, vooral voor de oudste in ons geval. Ze zien elkaar de andere 5 dagen in de week gewoon en over een jaar zouden ze anders ook niet meer bij elkaar zitten omdat dochter dan naar school gaat.
Sterkte met je enkel due, lastig met kleine kinderen.
Als ze zo blijft zou ik het ook laten checken Maud, oorpijn is echt vervelend.
Onze kinderen gaan bij de nieuwe opvang ook naar verschillende groepen. Ik vind het spannend hoor maar denk dat het voor ontwikkeling wel goed is, vooral voor de oudste in ons geval. Ze zien elkaar de andere 5 dagen in de week gewoon en over een jaar zouden ze anders ook niet meer bij elkaar zitten omdat dochter dan naar school gaat.
woensdag 26 augustus 2020 om 08:44
Vervelend van je enkel Due! Hier zaten de dreumes en peuter op verschillende groepen. Dat was wel goed want zodra ze bij elkaar zaten (tijdens vakantie als het rustig was) hing dreumes meteen om peuter heen. Nu gaat peuter, of inmiddels kleuter dus, volgende week naar school toe. Denk dat dat voor dreumes wel even wennen is na zoveel weken altijd bij haar maar komt vast goed. Hij mag over 2 maanden naar de volgende groep (2-3 jaar) en daar is hij wel echt aan toe.
woensdag 26 augustus 2020 om 08:52
Maud, hoe gaat het nu met dreumes?
Ik zou de kinderen op verschillende groepen doen denk ik, het lijkt me voor de ontwikkeling juist goed. Dan leren ze ook om met andere kinderen contact te maken en niet eerst op elkaar terug te vallen.
Daanstje, hoe gaat het met de waterpokken? Heeft dreumes er veel last van?
Wij zitten weer eens in een slechte slaapperiode. Dreumes krijst het echt uit als ze naar bed moet, vaak een half uur lang. Als er ernaartoe gaan wordt ze rustig, maar zodra we weggaan begint het weer van voor af aan. Gisteren hebben we haar dus maar laten huilen, maar ik kan er slecht tegen.
Ik hoop dat het een korte fase is en dat er gewoon tandjes doorkomen. Ze begint ook steeds meer te lopen (aan de hand), dus dat zal vast ook meespelen.
Ik zou de kinderen op verschillende groepen doen denk ik, het lijkt me voor de ontwikkeling juist goed. Dan leren ze ook om met andere kinderen contact te maken en niet eerst op elkaar terug te vallen.
Daanstje, hoe gaat het met de waterpokken? Heeft dreumes er veel last van?
Wij zitten weer eens in een slechte slaapperiode. Dreumes krijst het echt uit als ze naar bed moet, vaak een half uur lang. Als er ernaartoe gaan wordt ze rustig, maar zodra we weggaan begint het weer van voor af aan. Gisteren hebben we haar dus maar laten huilen, maar ik kan er slecht tegen.
Ik hoop dat het een korte fase is en dat er gewoon tandjes doorkomen. Ze begint ook steeds meer te lopen (aan de hand), dus dat zal vast ook meespelen.