Bewust kindvrij sinds 2010, deel 26

26-05-2020 20:28 3010 berichten
Kletstopic deel 26 alweer

(voorheen ook wel bekend als Vanaf oktober 2010 kindvrij).

Voor iedereen die er voor kiest om geen kinderen te krijgen.

Afbeelding
anoniem_325127 wijzigde dit bericht op 26-05-2020 20:39
27.41% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
25-08-2020 11:04
Waarom doe je aan die fratsen mee? Ik had op z'n minst een eigen huisje geboekt zodat je je terug kunt trekken. Dat is als ik een compromis zou willen sluiten. Groter zou de kans zijn dat ik uberhaupt niet mee was gegaan.
Goed nieuws, ipv vrijdagmiddag hoeven wij pas zaterdag om 10:00 aanwezig te zijn. scheelt toch weer 1 overnachting.

heb even wat kunnen afdingen.woohooo! 'de kindvrijen hebben het op vrijdagavond nog even druk met een andere sociale activiteit'

hahaha. slapste excuus ooit en niemand stelde vragen
dianaf schreef:
25-08-2020 16:22
Hij heeft hem alweer ingetrokken hoor. :biggrin:
Bestaat er zoiets als een tokkie-formaat tv? o_o Ben ik dan misschien heeeeel chic met mijn mini-tv (32")?
65 inch hier....ehhh, ja als de buren van de overkant je ondertiteling mee kunnen lezen heb je een tokkie tv hahahaha.
De politiek correcte reden is voor ons de "brede" huiskamer en dat anders de afstand tussen de bank en de tv te groot is :proud:
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
koekie1980 schreef:
25-08-2020 18:13
Opladen.. dat is t juiste woord ja. Ik hou van festivals en avondjes met vrienden en gezelligheid. Maar heb de dag erna altijd wat me-time nodig. Dan vind ik zelf de tv of radio aan al teveel.

De laatste weken loopt mn agenda langzaam weer wat voller. Maar heb nu ineens t idee dat t nauwelijks past. Bij 2 activiteiten in een weekend voelt t al druk terwijl ik er eerst wel 6 in een weekend aankon - pre-corona dan. Hebben jullie dat ook?
Ja hier ook. Best wel zoeken, want ik vind het oprecht ook leuk om mensen weer te zien, maar wil ook vooral niet te vaak mensen zien. Maar ja, met maar 1 afspraak per weekend blijft er wel verrekte weinig social time (itt me-time) over. Toch vind ik me-time uiteindelijk belangrijker en prettiger.
RickDalton schreef:
25-08-2020 18:15
Goed nieuws, ipv vrijdagmiddag hoeven wij pas zaterdag om 10:00 aanwezig te zijn. scheelt toch weer 1 overnachting.

heb even wat kunnen afdingen.woohooo! 'de kindvrijen hebben het op vrijdagavond nog even druk met een andere sociale activiteit'

hahaha. slapste excuus ooit en niemand stelde vragen
Wat ik mij ook afvraag m.b.t jouw avontuur van komend weekend:
Hoe is de interactie tussen jou en de aanwezige kinderen?
Zoeken ze jou op, trekken ze naar jou toe? Of niet?
Of zoek jij ze op?
Wissel je alleen "verplichte politiek correcte" kost met ze uit of gedogen jullie elkaar als in 1 ruimte?

Dit n.a.v. mijn bezoek aan familie afgelopen weekend waarbij de interactie met de kinderen 0,0 was. Wij waren eerder binnen dan zij en ik snap dat het Corona is etc..maar geen begroeting, geen blijk van herkenning o.i.d. Wij zijn hele dag in dezelfde ruimte als zij geweest en ze zaten geheel in hun eigen wereld. Uit beleefdheid heb ik in het begin nog een drietal pogingen gedaan tot contact maken maar ik kreeg letterlijk niet eens antwoord of werd aangekeken. Ze zaten op hun tablet en telefoon in hun eigen bubbel de godganse dag (zijn tussen de 6 en 10).

Af en toe een kreet naar de ouders dat ze iets wilde, iets niet wilde, honger of dorst hadden etc.
Nu ben ik met kinderen altijd al zo dat ik niets forceer qua "verplicht contact" maar ik was eigenlijk ook best verbijsterd dat er vanuit de ouders ook geen enkele randvoorwaarde werd gesteld ihkv fatsoensnormen.
Even netjes elkaar gedag zeggen, of in elk geval ies terugzeggen, antwoord geven op vragen etc..
Ik heb gelukkig ook een aantal andere voorbeelden in mijn eigen omgeving anders zou ik bijna gaan denken dat dit de norm is van deze jongste generatie...mag toch hopen van niet. O_o

Ondanks dat het zo wel lekker rustig was :proud: , was het voor mij eigenlijk ook vrij bizar dit.
Vind ik ook echt bizar Sprokkelientje. In mijn omgeving herken ik het ook niet. Sowieso niet van neefjes en nichtjes, al zou ik die gerust zelf daarop even corrigeren (“hey, ik zeg hallo, wel zo aardig als je dan iets terug zegt”). Maar van de kinderen van mijn vriendinnen ook niet. Nu zijn die allemaal nog wat kleiner dus die gaan nog niet echt hun eigen gang. Ouders zijn dan altijd erg bezig met: “Ja, Katkaatje ken je nog wel toch, die heeft hier laatst ook gegeten.” Terwijl ik dan denk: ach, laat die kinderen maar joh.

Ik zou het dan toch afdwingen denk ik. Zou ik bij volwassenen ook doen.
Ik zou wel blij zijn dat ze geen interactie verwachten eerlijk gezegd. Dat heb ik ook altijd bij mensen met honden. Ik hoef niet zo nodig zo'n uitbundige begroeting van de hond waarna je uit beleefdheid toch iets tegen de hond moet zeggen en 'm moet aanhalen want anders is baasje beledigd. ;-D
Doornroosje75 schreef:
25-08-2020 15:01
Herkenbaar Katkaatje. Ik lees ook graag, maar de laatste jaren veel minder dankzij de smartphone. Vroeger las ik stapels boeken weg in de trein en op vakantie. Is nu toch wat minder. Nu vertrekken we overmorgen naar een vakantiehuisje in de bossen, waar ze heel bewust geen wifi aanbieden. Grote kans dat het mobiele netwerk ook waardeloos is...dus dat wordt verplicht lezen. Heb 1 papieren boek en 2 nieuwe boeken op de e-reader. Daar moet ik die week een heel eind mee komen.

Ah dat scheelt, dan kún je ook niet veel anders. Heerlijk zeg, hebben wij eerder dit jaar ook gedaan. Ik ben gek op dat soort boshuisjes.
dianaf schreef:
25-08-2020 13:24
:rofl:

Katkaatje, tja die telefoons hè. :biggrin: Ik heb hem sowieso op trilstand staan, behalve als er gebeld wordt. En ik heb er weinig apps op staan, want als je eenmaal begint met scrollen...

Dat is wel beter inderdaad. Ik heb veel apps eraf gehaald, maar moet voor mijn werk helaas nog veel op social media zijn. Facebook heb ik wel verbannen naar alleen maar via de ‘echte’ computer, Instagram probeer ik mezelf te limiteren. En dan het Vivaforum hè.....
Wij zijn ook weer terug van vakantie. Op de eerste camping, dat was een gewone natuurcamping, waren nog relatief veel kinderen. En daar ging regelmatig het alarmpje der ontevredenheid weer aan.
Naast ons kwam een jong Duits stel te staan, en die man stapte uit en zag onze drie honden. "Drei Hunde! Aber wir haben etwas bei ons dass viel schrecklichter ist!". Nou, ik was wel benieuwd waarmee hij tevoorschijn zou komen.... een klein jongetje dus, op de rand van baby/peuter leeftijd. En oh wat hoorden wij hem veel huilen!!!! Hij had gelijk! Dat jong domineerde zijn ouders compleet met zijn gejank. Wat een vreselijk kind. Gelukkig hielden ze hem dan in de caravan dus wij hoorden hem niet heel goed. Die moeder zei nog een keer tegen hem "nee, nicht heulen!'.

Ergens anders hoorde ik een compleet hysterisch kind. Echt krijsen en zo. Zal wel een autistisch kind zijn geweest. Ik snap niet waar die ouders aan beginnen om met zo'n draak naar een camping te gaan. Zelf kastijding noem ik dat.

Maar goed, van onze honden had niemand last. Die blaften nauwelijks tot niet. De poepjes deden wij mooi op dus daar hoefde niemand in te stappen.
katkaatje schreef:
25-08-2020 21:31
Ja hier ook. Best wel zoeken, want ik vind het oprecht ook leuk om mensen weer te zien, maar wil ook vooral niet te vaak mensen zien. Maar ja, met maar 1 afspraak per weekend blijft er wel verrekte weinig social time (itt me-time) over. Toch vind ik me-time uiteindelijk belangrijker en prettiger.
Precies! Voor mij heeft de corona tijd ook gezorgd dat sommige vriendschappen ook niet mee zo hoeven ofzo.. en dat sommige dingen die ik uit gewoonte deed, ook niet meer hoeven. Hou meer tijd over voor mezelf en maak mijn eigen tijd vooral wat vaker de prioriteit.
sprokkelientje schreef:
25-08-2020 21:34

(....)
Dit n.a.v. mijn bezoek aan familie afgelopen weekend waarbij de interactie met de kinderen 0,0 was. Wij waren eerder binnen dan zij en ik snap dat het Corona is etc..maar geen begroeting, geen blijk van herkenning o.i.d. Wij zijn hele dag in dezelfde ruimte als zij geweest en ze zaten geheel in hun eigen wereld.
Hmmm lijkt me juist heerlijk! Die mormels van de schoonfamilie komen ons altijd mega enthousiast tegemoet, willen altijd op schoot bij mij terwijl er minstens 20 andere knietjes zijn om te kiezen. Hopelijk is dus afgelopen na de 6 jaar 😂
Iones....
dat kun je zo'n campingburen toch niet aandoen vind ik? Zon jankend kind wat de buren steeds weer horen krijsen, ik zou me als ouder kapotschamen! Neem dan een huisje ver van alles. Gelukkig hadden ze geen tent 😊
sprokkelientje schreef:
25-08-2020 21:34
Wat ik mij ook afvraag m.b.t jouw avontuur van komend weekend:
Hoe is de interactie tussen jou en de aanwezige kinderen?
Zoeken ze jou op, trekken ze naar jou toe? Of niet?
Of zoek jij ze op?
Wissel je alleen "verplichte politiek correcte" kost met ze uit of gedogen jullie elkaar als in 1 ruimte?

Dit n.a.v. mijn bezoek aan familie afgelopen weekend waarbij de interactie met de kinderen 0,0 was. Wij waren eerder binnen dan zij en ik snap dat het Corona is etc..maar geen begroeting, geen blijk van herkenning o.i.d. Wij zijn hele dag in dezelfde ruimte als zij geweest en ze zaten geheel in hun eigen wereld. Uit beleefdheid heb ik in het begin nog een drietal pogingen gedaan tot contact maken maar ik kreeg letterlijk niet eens antwoord of werd aangekeken. Ze zaten op hun tablet en telefoon in hun eigen bubbel de godganse dag (zijn tussen de 6 en 10).

Af en toe een kreet naar de ouders dat ze iets wilde, iets niet wilde, honger of dorst hadden etc.
Nu ben ik met kinderen altijd al zo dat ik niets forceer qua "verplicht contact" maar ik was eigenlijk ook best verbijsterd dat er vanuit de ouders ook geen enkele randvoorwaarde werd gesteld ihkv fatsoensnormen.
Even netjes elkaar gedag zeggen, of in elk geval ies terugzeggen, antwoord geven op vragen etc..
Ik heb gelukkig ook een aantal andere voorbeelden in mijn eigen omgeving anders zou ik bijna gaan denken dat dit de norm is van deze jongste generatie...mag toch hopen van niet. O_o

Ondanks dat het zo wel lekker rustig was :proud: , was het voor mij eigenlijk ook vrij bizar dit.
idem wat jij beschrijft. interactie met die kids is bijna niks. iedereen pakt zijn tablet of telefoon en je hoort ze de hele dag niet meer. oudste neefje van nu net 12 heb ik nog nooit een gesprek mee gehad, ik weet niet beter dan dat die jongen maar 2 zinnen kan formuleren: Waar heb je een mini-usb stekker om de telefoon op te laden en wat is de wifi code voor het gastennetwerk.

triest maar helaas. wij moeten zelf ook altijd vragen om de kids een keer een middagje te hebben om of koekjes te bakken (je wilt er tenslotte wel een klein beetje een band mee opbouwen) initiatief komt dus NOOIT van de kant van de ouders maar altijd van onze kant.

kortom: wij hebben afgesproken thuis om dus geen initiatief meer te nemen richting de neefjes en nichtjes en ze het zelf maar uit te laten zoeken.

bizar wel is dat jongste zusje van mijn vrouw voordat ze zelf 2 kids heeft gekregen ook altijd klaagde over gebrek aan initiatief van de kant van middelste zus mbt de kinderen... nu heeft ze zelf 2 kids (3 en 6 maand) en doen ze hetzelfde.. iets met 'appels' denk ik dan maar 8-)
Iones, sneu hoor. Gelukkig waren die ouders van het realistische soort. Sommige kinderen zijn gewoon huilerds/krijserds, daar kun je als ouder soms ook niets mee.

Veel jonge ouders denken vaak dat vakantie zoooo leuk is voor de kinderen, maar voor veel kinderen, zeker als ze nog erg klein zijn, is het dat niet. Want weg dagelijkse structuur, weg eigen spulletjes, weg vriendjes. Voor ons is het vaak fijn om uit de dagelijkse sleur te zijn, maar voor veel kinderen niet. Rust, reinheid en regelmaat en zo.

koekie1980, ik ga sowieso maar voor max één activiteit per weekend. Maar dat is ook omdat het vaak veel tijd kost omdat veel sociale activiteiten behoorlijk uit de buurt zijn. Dan ben ik na een dag gewoon afgedraaid.

Katkaatje, ik forum eigenlijk nooit op mijn telefoon, duurt mij te lang om een verhaal te tikken. :biggrin:
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
koekie1980 schreef:
25-08-2020 23:22
Hmmm lijkt me juist heerlijk! Die mormels van de schoonfamilie komen ons altijd mega enthousiast tegemoet, willen altijd op schoot bij mij terwijl er minstens 20 andere knietjes zijn om te kiezen. Hopelijk is dus afgelopen na de 6 jaar 😂
Ja, qua heerlijk heb je wel een punt en je zou ook kunnen zeggen "bij jou is het ook niet snel goed" maar ik verbaasde mij er zo over. Beetje zo van alles of niets en waar is het grijze gebied dan gebleven.
RickDalton schreef:
26-08-2020 08:01
idem wat jij beschrijft. interactie met die kids is bijna niks. iedereen pakt zijn tablet of telefoon en je hoort ze de hele dag niet meer. oudste neefje van nu net 12 heb ik nog nooit een gesprek mee gehad, ik weet niet beter dan dat die jongen maar 2 zinnen kan formuleren: Waar heb je een mini-usb stekker om de telefoon op te laden en wat is de wifi code voor het gastennetwerk.

triest maar helaas. wij moeten zelf ook altijd vragen om de kids een keer een middagje te hebben om of koekjes te bakken (je wilt er tenslotte wel een klein beetje een band mee opbouwen) initiatief komt dus NOOIT van de kant van de ouders maar altijd van onze kant.

kortom: wij hebben afgesproken thuis om dus geen initiatief meer te nemen richting de neefjes en nichtjes en ze het zelf maar uit te laten zoeken.

bizar wel is dat jongste zusje van mijn vrouw voordat ze zelf 2 kids heeft gekregen ook altijd klaagde over gebrek aan initiatief van de kant van middelste zus mbt de kinderen... nu heeft ze zelf 2 kids (3 en 6 maand) en doen ze hetzelfde.. iets met 'appels' denk ik dan maar 8-)
Twee kinderen 1 van 3 maanden en 1 van 6 maanden? Dat is sowieso knap :proud: .
Ja, dat met een band opbouwen heb ik ook losgelaten (het ging bij mij ook om familie in mijn vorige post)

Ik vraag mij dan wel af hoe zo'n middagje verloopt,, met koekjes bakken etc...
sprokkelientje schreef:
26-08-2020 18:29
Twee kinderen 1 van 3 maanden en 1 van 6 maanden? Dat is sowieso knap :proud: .
Ja, dat met een band opbouwen heb ik ook losgelaten (het ging bij mij ook om familie in mijn vorige post)

Ik vraag mij dan wel af hoe zo'n middagje verloopt,, met koekjes bakken etc...
typo, ventje van 3 jaar en meisje van 6 maand. (de andere zus heeft kids van 7,9 en 12)

zo'n middagje verloopt dat we netjes de ingredienten inventariseren en dat oom Rick vervolgens de koekjes bakt en zij met ipad op de bank zitten. althans zo ging het de laatste keer.

en vervolgens strijken zij met de eer als de ouders langskomen om de kids op te halen :cry:

Begin januari (!) waren die kids hier voor het laatst. we zouden wel even pannenkoeken bakken als Rick thuis zou komen van zijn werk.. nou ik kwam thuis en de keuken zag blauw van de rook en de kids waren druk doende om elkaar de hersenen in te slaan.

ik kwam thuis en dacht direct: fuck! ik houdt mijn jas aan en ga direct weer weg. gevolgd door een 'even doorbijten Rick. over 2 uurtjes ben je van ze af en plof je neer op de bank met de gedachten "goddank zijn ze niet van mij"
RickDalton schreef:
26-08-2020 08:01
wij moeten zelf ook altijd vragen om de kids een keer een middagje te hebben om of koekjes te bakken (je wilt er tenslotte wel een klein beetje een band mee opbouwen) initiatief komt dus NOOIT van de kant van de ouders maar altijd van onze kant.
Euh... waarom zou je dat willen?
Ik neem nooit initiatief om de kids op bezoek te krijgen en zie ze wel met verjaardagen enz.
Dat snap ik dus ook niet dat je pro-actief contact zoekt met die kinderen terwijl je er niets mee of aan hebt.
redbulletje schreef:
27-08-2020 09:21
Dat snap ik dus ook niet dat je pro-actief contact zoekt met die kinderen terwijl je er niets mee of aan hebt.
tja is toch een beetje mijn vrouw die 'nog iets van contact wil opbouwen met neefjes en nichtjes'

moet wel zeggen dat dat initiatief dus de laatste tijd wel behoorlijk minder is geworden. wij worden ouder, de kinderen worden ouder en wij hebben ook andere prioriteiten gekregen (=rust aan ons hoofd, veel weekendjes weg)
iones schreef:
25-08-2020 22:58
Wij zijn ook weer terug van vakantie. Op de eerste camping, dat was een gewone natuurcamping, waren nog relatief veel kinderen. En daar ging regelmatig het alarmpje der ontevredenheid weer aan.
Naast ons kwam een jong Duits stel te staan, en die man stapte uit en zag onze drie honden. "Drei Hunde! Aber wir haben etwas bei ons dass viel schrecklichter ist!". Nou, ik was wel benieuwd waarmee hij tevoorschijn zou komen.... een klein jongetje dus, op de rand van baby/peuter leeftijd. En oh wat hoorden wij hem veel huilen!!!! Hij had gelijk! Dat jong domineerde zijn ouders compleet met zijn gejank. Wat een vreselijk kind. Gelukkig hielden ze hem dan in de caravan dus wij hoorden hem niet heel goed. Die moeder zei nog een keer tegen hem "nee, nicht heulen!'.

Ergens anders hoorde ik een compleet hysterisch kind. Echt krijsen en zo. Zal wel een autistisch kind zijn geweest. Ik snap niet waar die ouders aan beginnen om met zo'n draak naar een camping te gaan. Zelf kastijding noem ik dat.

Maar goed, van onze honden had niemand last. Die blaften nauwelijks tot niet. De poepjes deden wij mooi op dus daar hoefde niemand in te stappen.
Ja want die janken en janken en janken en janken altijd.... :facepalm:
redbulletje schreef:
27-08-2020 09:21
Precies, dan moet je toch blij zijn als kindvrije mens dat ze je negeren?!
RickDalton schreef:
27-08-2020 09:29
tja is toch een beetje mijn vrouw die 'nog iets van contact wil opbouwen met neefjes en nichtjes'

moet wel zeggen dat dat initiatief dus de laatste tijd wel behoorlijk minder is geworden. wij worden ouder, de kinderen worden ouder en wij hebben ook andere prioriteiten gekregen (=rust aan ons hoofd, veel weekendjes weg)
Dan laat je vrouw lekker die koekjes bakken
Mijn vriend wil ze ook liever vaker zien, van mij hoeft dit niet. Dus hij gaat regelmatig daar zelf op bezoek. Of bij zn ouders als de kleinkids daar zijn. Ik ga dan niet mee.

En al helemaal niet bij ons thuis, dat grut onder de 5 zorgt voor zoveel kruimels op de bank en zooi dat ik dat liever niet heb. Dus bezoekjes vd kids graag in hun eigen huis.
koekie1980 schreef:
27-08-2020 11:29
Dan laat je vrouw lekker die koekjes bakken
Mijn vriend wil ze ook liever vaker zien, van mijn hoef dit niet. Dus hij gaat regelmatig daar zelf op bezoek. Of bij zn ouders als de kleinkids daar zijn. Ik ga dan niet mee.

En al helemaal niet bij ons thuis, dat grut onder de 5 zorgt voor zoveel kruimels op de bank en zooi dat ik dat liever niet heb. Dus bezoekjes vd kids graag in hun eigen huis.
Zo zou ik er ook in staan. Als je partner persé iets met kinderen wil ondernemen dan doen ze dat maar buitenshuis/bij die ander thuis en laat mij er buiten!
:high5:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven