Brieven van ex

25-08-2020 13:25 194 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn ex is al maanden bezig met het sturen van brieven met daarin mijn Facebookberichten.

Het begon met dat ik die brieven thuis kreeg. Soms ook met een foto van hemzelf erbij. Vervolgens hoorde ik van mijn werk dat daar ook brieven binnen komen om de aandacht te vestigen op wat ik op Facebook zet.

Nu krijgt mijn dochter (hij is de verwekker) ook brieven op haar werk. Ze werkt twee keer per week bij de Albert Heijn waar mijn ex brieven naar toe stuurt aan haar. Collega’s hebben haar eerste brieven geopend maar nu krijgt ze bijna elke week de post mee naar huis.

Ik heb mijn ex er al eens op aan gesproken. Hij ontkent alles. Intussen blijf ik maar brieven krijgen. Als ik op Facebook wat plaats zet ik er elke keer nu bij “dit wordt weer uitgeprint en opgestuurd” en ja hoor een week later ligt mijn Facebookpost hier op de deurmat.

Ik zou graag willen dat ik een goed gesprek heb met mijn ex hierover en hij hiermee stopt. Hoe pak ik dat aan?
minnimouse schreef:
25-08-2020 23:03
Ik gok op spyware.
En inderdaad: verwijder je sociale media gewoon.
Als je spyware hebt heeft dat helemaal geen zin. Heeft hij nog steeds toegang tot alles wat je doet.
Ik zou elke device laten controleren of vervangen.
LīlyRose schreef:
25-08-2020 23:05
Als je spyware hebt heeft dat helemaal geen zin. Heeft hij nog steeds toegang tot alles wat je doet.
Dat ook ja.
Er worden hier zoveel tips gegeven en vragen gesteld waar je niet op reageert en niets mee doet waardoor ik het idee krijg dat je al die aandacht wel leuk vindt. Scrollen door je tijdlijn en bij oude bekenden gluren is voor jou blijkbaar belangrijker dan wat en wie dan ook.
Als 1980 je geboortejaar is, en je nu dus 39/40 bent, vind ik dat je behoorlijk slapjes met de situatie omgaat. Je bent een volwassen vrouw, pak eens door.
Nee heb je, ja kun je krijgen.
Op Facebook kan je toch ook zoeken op 'photos liked by aloliem' enzo. Zo zou ie alles kunnen zien volgens mij. Hoef je geen ww of keylogger voor te hebben.

Verder eens met de rest: VERWIJDER JE FACEBOOK. Je kan toch altijd later een nieuw account aanmaken. Lees je 's ochtends lekker de krant voor de verandering.
Such fun!1
Zou het misschien kunnen dat hij jouw inloggegevens heeft? En dat hij zo dus mooi een overzicht krijgt van alles wat jij erop zet?
Verander je wachtwoord eens en kijk of er iets verandert!

Edit: sorry, mosterd!
moizer schreef:
26-08-2020 08:58
Zou het misschien kunnen dat hij jouw inloggegevens heeft? En dat hij zo dus mooi een overzicht krijgt van alles wat jij erop zet?
Verander je wachtwoord eens en kijk of er iets verandert!

Ik heb ook niet het hele topic gelezen, maar wel dat ze dat al gedaan heeft.
Such fun!1
Niks meer op Facebook zetten, niks meer liken, niet meer reageren. Brieven niet openmaken.
MarindaH schreef:
26-08-2020 08:51
Op Facebook kan je toch ook zoeken op 'photos liked by aloliem' enzo. Zo zou ie alles kunnen zien volgens mij. Hoef je geen ww of keylogger voor te hebben.

Verder eens met de rest: VERWIJDER JE FACEBOOK. Je kan toch altijd later een nieuw account aanmaken. Lees je 's ochtends lekker de krant voor de verandering.
Je hoeft het niet eens te verwijderen. Zolang je zelf maar niks post. Scrollen en gluren kan nog steeds.
TO
Effe wat tips
Verwijder facebook. Allemaal hartstikke leuk ,gezellig enz, maar belangrijk nu is het negeren van de persoon die je lastig valt.
Alle brieven/post die binnenkomen, ongeopend laten!
Vooral aan niemand laten weten/blijken wat er speelt. Doe alsof je neus bloed.
Ga niet op internet een reactie plaatsen over het "stalken" dat is toch de bedoeling van diegene! Die geniet er van. Heerlijk zo'n, reactie voor hem. Dan weet hij dat hij gelezen wordt en dat = aandacht.
Je geeft hem veel te veel podia. Het allerbeste advies is gewoon domweg NEGEREN!!
Bewaar alle gesloten brieven. Reageer niet op hem, reageer koud, onwetend enz. Misschien gaat de lol er dan snel vanaf. Gaat hij op andere manieren door, ook dat negeren en noteren! Daarna heb je pas wat om aangifte te doen. Want aangifte doen terwijl je zelf er weinig tegen doet , daar doen ze niks mee. Advies is vaak vanuit hun ook, dossier opbouwen, een paar brieven doen ze niks mee, maar je moet ze bewaren, gesloten. Dan maar even zonder Facebook, wacht tot het afgelopen is. Ga er ook niet gelijk zo'n groot drama van maken, misschien houdt het hiermee op. Gaat het vervelend worden of op een andere manier door dan kun je er wat mee. Maar laat nooit merken dat het je raakt. Daar gaat het toch om? Laat jij zien dat je geraakt bent, dan gaat hij door. Bespreek met je dochter dat jullie samen er over kunnen hebben maar niks meer openmaakt en het niet te veel aandacht geeft. Waar de brieven aankomen ook koeltjes blijven, meenemen en thuis weg leggen. Dus Negeren. Sterkte
Snap niet dat iedereen in deze onzin van dit, duidelijk gek aandachtzoekend mens trapt.
LīlyRose schreef:
25-08-2020 23:05
Hoe en waar kun je je devices laten controleren op spyware/hacking?
Wel sneu dat je Facebook belangrijker vindt dan je bloedeigen kind.
Vriendgedumpt schreef:
26-08-2020 10:28
Hoe en waar kun je je devices laten controleren op spyware/hacking?
Geen idee. Google zal info geven.
Aloliem1980 schreef:
25-08-2020 14:39
Nou Facebook is wel handig voor contact en kijken hoe het met anderen gaat
Misschien je wachtwoord veranderen en niets meer op openbaar zetten.
Ik zou stoppen met berichten plaatsen op facebook.

Zeker wanneer je erbij zet: dit wordt uitgeprint etc.... dan juich je het toe en doe je er aan mee.
Ik vond stoppen met berichten plaatsen onzin. Je gaat toch ook niet iemand met een stalker fysiek voor de deur zeggen dat ze voortaan maar gewoon binnen moet blijven?
Ik zou wel investeren in uitzoeken hoe hij aan alle info komt en kappen met zelf achterlijke berichten plaatsen.
LīlyRose schreef:
26-08-2020 11:39
Ik vond stoppen met berichten plaatsen onzin. Je gaat toch ook niet iemand met een stalker fysiek voor de deur zeggen dat ze voortaan maar gewoon binnen moet blijven?
Ik zou wel investeren in uitzoeken hoe hij aan alle info komt en kappen met zelf achterlijke berichten plaatsen.
Vind ik niet te vergelijken. Stoppen (al dan niet tijdelijk op inactief zetten) is een kleine moeite zonder al teveel gevolg voor je persoonlijke leven. NIet meer naar buiten gaan adviseren is van een hele andere orde en beperkt je uiteraard enorm en is voor niemand haalbaar. Desnoods stopt ze met facebook en gaat ze lekker op instagram en dan wel even eerst kijken of je geen spyware hebt.
sneeuwwitje80 schreef:
26-08-2020 11:43
Vind ik niet te vergelijken. Stoppen (al dan niet tijdelijk op inactief zetten) is een kleine moeite zonder al teveel gevolg voor je persoonlijke leven. NIet meer naar buiten gaan adviseren is van een hele andere orde en beperkt je uiteraard enorm en is voor niemand haalbaar. Desnoods stopt ze met facebook en gaat ze lekker op instagram en dan wel even eerst kijken of je geen spyware hebt.
Het is je laten beperken in je vrijheid door een stalker. Precies het doel van die stalker. Ik zou er zeker niet aan toegeven.
Hier lijkt me dat een kennis (of zelfs wildvreemde) van de dochter dit doet. Vooral omdat zij post krijgt op het werkadres van haar bijbaan. En dat niet de ex (van een moeder met een tienerdochter) die al geen toegang zou moeten hebben tot de pagina’s dit doet.
Tienermeisjes zijn eenmaal vaak naïef en zetten elke scheet op internet. Terwijl zij juist van de generatie zijn die wordt gewaarschuwd om geen persoonlijke informatie over zichzelf op internet te zetten.
Diegene kan via Facebook hebben gezien wie de moeder is en dat die waarschijnlijk serieuzer werk heeft dan kassa draaien in een winkel vol tieners en dus daar post naar toe sturen. Voor zover mij bekend ontvangen winkelmedewerkers (zeker als bijbaan) helemaal geen post en iemand die ergens “serieus” werkt wellicht wel.
Dat de AH zo interessant blijft om post naar te sturen vind ik daarom wel bijzonder. Aan wie vertelt je dochter het als ze daar weer post heeft gehad? Zijn de collega’s iedere keer op de hoogte van dat de dochter weer post meekrijgt (en wat erin zit)? Op deze manier zit je in een vicieuze cirkel.

Daarnaast vraag ik me af wat er zo erg is aan een brief krijgen met je eigen sociale media uitspattingen erin. Als je het zo erg vindt om dit te moeten (aan)zien, zet het dan ook niet online.
anoniem_400429 wijzigde dit bericht op 26-08-2020 14:31
7.81% gewijzigd
Ik snap overigens wel dat de dochter haar Facebookaccount niet “hoeft” te verwijderen. Sociale media maken ons wijs dat hun diensten erbij horen en daardoor kijken tienermeisjes elkaar raar aan als ze niet op sociale media zitten en hun hele leven erop plaatsen. Want dat hoort toch zo? Iedereen doet het toch?
De dochter is nu de pineut van iemand die (wellicht) van sociale media heeft gehaald waar zij werkt, waar zij hockeyt, wie haar moeder is en waar die werkt. (Hopelijk staat er dan niet waar ze wonen)

Maar als ouder kan je ook je dochter leren dat dit soort bedrijven commercieel zijn, geld verdienen aan jou en dat als ze er toch gebruik van wil maken ze niet alles over zichzelf hoeft in te vullen.

Ik weet dat Facebook opdringerig is en herhaaldelijk vraagt om je school, werk en geboorteplaats in te vullen. Maar je kunt je dochter ook leren dat ze dit niet in hoeft te vullen. Je bent zelf de baas over wat er online over jou vindbaar is.
Of je kijkt de aflevering van Lubach over facebook nog even terug.
Hoe weet je nou dat het de vader van je dochter is?
Ik lees alleen maar dat je het zeker weet. Maar hoe dan?
Soldanella schreef:
26-08-2020 14:12
Hoe weet je nou dat het de vader van je dochter is?
Ik lees alleen maar dat je het zeker weet. Maar hoe dan?
Volgens mij kan je dat bij post zonder afzender niet eens achterhalen. Tenzij de post elke keer bij de Albert Heijn die camera’s heeft door de deur/het postbakje wordt gegooid ipv een willekeurige brievenbus op straat.
SarasLeaf schreef:
26-08-2020 13:39
Ik snap overigens wel dat de dochter haar Facebookaccount niet “hoeft” te verwijderen. Sociale media maken ons wijs dat hun diensten erbij horen en daardoor kijken tienermeisjes elkaar raar aan als ze niet op sociale media zitten en hun hele leven erop plaatsen. Want dat hoort toch zo? Iedereen doet het toch?
De dochter is nu de pineut van iemand die (wellicht) van sociale media heeft gehaald waar zij werkt, waar zij hockeyt, wie haar moeder is en waar die werkt. (Hopelijk staat er dan niet waar ze wonen)

Maar als ouder kan je ook je dochter leren dat dit soort bedrijven commercieel zijn, geld verdienen aan jou en dat als ze er toch gebruik van wil maken ze niet alles over zichzelf hoeft in te vullen.

Ik weet dat Facebook opdringerig is en herhaaldelijk vraagt om je school, werk en geboorteplaats in te vullen. Maar je kunt je dochter ook leren dat ze dit niet in hoeft te vullen. Je bent zelf de baas over wat er online over jou vindbaar is.
TO krijgt ook voortdurend post.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven