Viva la mama

04-02-2009 12:47 1602 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het verderleutertopic voor de eindelijk aan de slag mama's

naamAnanADLReginaRebelsJanneJessieLieveLieveBloemParelH5BiebMHRoosEllenDiamondReginaBloempjeKrissieMarielle (Miss W)AnAnADLElesMH

BiebRebelsJanne
zitah, ik blijf hier af en toe meelezen omdat ik benieuwd naar je ben en omdat ik je nergens anders tegenkom, ik ken je helemaal niet hoor, en weet heel weinig van je, maar een paar keer heb je nogal indruk op me gemaakt en daardoor ben je blijven hangen als forummer zeg maar. Nou ja, ik zeg ook maar niks, maar ik lees hier nog wel wat vaker de komende tijd...
Anan, avonden en nachten nog steeds ruk. Het ging even beter, maar toen dacht ik dat een chiropractor erbij nog beter zou zijn.. Wat een fout, hele behandeling van de homeopaat naar de klote. Maar het komt vast wel op een dag!

Parel, hier ook slecht eten (alleen niet bij de gouden bogen naar het Paradijs: McDonalds..), maar de laatste paar dagen ietsje beter. Nu krijgt hij anderhalf uur voor het eten niks meer en gaan we nog even wandelen zodat ie lekker uitgehongerd is.

Jessie, Ruubs is de laatste twee weken ook elke nacht even wakker geweest. Huilen, en dan krijgt ie een slokje drinken, aai over de bol en het is weer goed. Sneu he, dat die kleintjes al nachtmerries moeten hebben.

Volgende week gaan meisje en ik weg voor een mama-dochter weekje. We gaan logeren bij een vriendin in Engeland en dan de laatste paar dagen gaan we naar London in een chique hotel. Lekker shoppen en keuvelen met zijn tweetjes. Heerlijk, dat lekker wichtje bij me en dan roomservice bestellen. Wat een verwennerij.

Ruben heeft dan een lekkere papa-zoon week met zijn papa en gaat naar de dierentuin en kinderboerderij en het park en nog meer leuke dingen. Hoeft ie papa met niemand te delen!
Pootje gaat trouwens goed, ziet er dramatischer (en ook wel lollig) uit dan het is.
Diamond, gefeliciteerd met Isa, wat een grote meid alweer! Geniet van deze mooie dag (qua weer zit het iig goed).

Parel, ik weet van vrienden dat hun peuter ook zo'n rampenplan is sinds die leeftijd, daarvoor at ze alles, nu eigenlijk niks meer, daar is Sem heilig bij. Nou hebben ze op die leeftijd ook wel weer minder nodig, maar ik snap je frustratie (ik heb er 1 van 10 waar ik bij tijd en wijle het eten in moet rammen bij wijze van spreken, toen zij 6 was, was het helemaal drama! Maar Bram eet nu al meer en beter dan zij...)

Bram krijgt alles nog als puree, maar dat komt ook omdat hij nog geen brood(gluten) mag en dus niet echt iets heeft om op te leren kauwen, hij stopt gerust een mond vol komkommer en slikt het door....geeft mooie kunstwerken in zijn luier, maar is mij nog ff te griezelig. Daarbij komen er nu pas voor het eerst 2 tandjes echt door. Misschien gaat hij nu beter snappen hoe het werkt?
Een dikke verjaardags- voor Isa!!!
Bloem, wat heerlijk dat je er even tussenuit gaat!

Zal ruubs je wel gaan missen!! (en andersom natuurlijk)

Krissie, echt een drama is het niet hoor met eten.

En de ene keer eet hij bv wel heel erg veel en dan weer dagen

2 of 3 hapjes.

Máár de koekjes e.d. willen er wel in dus die hou ik al een

poosje mooi in de kast.

Hij eet wel geregeld een plakje ontbijtkoek, soepstengel, fruit o.i.d tussendoor dus dat vind ik iig al heel wat.

En ik laat hem wat minder vaak drinken want dat doet hij echt heel veel en daar raak je ook flink vol van.

Maar het is zó jammer want hij at groente en fruit bij het leven en nu moet ik hem steeds een beetje pushen om toch wat te eten....ben ik gewoon niet gewend maar het schijnt idd de leeftijd te zijn.

Je kunt toch ook bij de natuurwinkel van die ovenbroodjes kopen die geschikt zijn voor kma/gluten toch?
ja, klopt, had ik gehaald maar mèn, dat is vies! Nog veel droger en kleffer dan liga eerste stap. Dus dat heb ik weliswaar in de vriezer gestopt, maar is er nooit meer uitgekomen Hij mag nu voorzichtig bepaald brood gaan proberen, dus we w88 af!
Isa gefeliciteerd met je verjaardag! En papa en mama natuurlijk ook...

Ook ritje langs Memory lane gehad???

Bloem leuk weer eens van je te horen hier! Lekker een weekje weg saampies!

Parel, balen dat Sem zo slecht eet. Zal wel weer goed komen.

Hihi moest wel lachen om de gele bogen naar het paradijs. wij gingen zaterdag een milkshake halen bij de M, Tim griste m bijna uit mijn handen zo lekker vond hij het ......nu al verpest helaas!

Tim eet mee sinds een maand of 11, eet ook gewoon alles mee. Doe er een klein beetje zout op met koken en de rest op het bord. Hij lust ook wekelijk alles van garnalen tot hachee en alles wat daar tussen zit!
Zit nu maar een beetje te internetten, Tim en oppas kindje liggen al vanaf half 11 te slapen, lekker gezellig! Ben al 10 keer boven geweest heb de deur al een keer dicht gegooid niets helpt hahaah. Lief en ik willen nog even naar onze Zweedse vriend voor hij weer wordt opgehaald....tja ga in ieder geval een zo maar even wakker maken voor een broodje. Zal je zien dat ze zo allebei gillend wakker worden van de honger hihi..

Tot later!
Parel, hier ook een slechte eter (of eigenlijk: eetster). Fenja at altijd ALLES, bij ons was het zelfs 'hoe pittiger hoe beter'.

Maar sinds de geboorte van Kaj, toen was ze dus ook net 2, eet ze bar slecht. Brood en fruit eet ze wel goed, om het over koekjes en snoepjes maar niet te hebben, maar het avondeten is drama. Ik hou niet eens meer rekening met haar, ze eet toch niet. Ook niet als ik beloof dat ze 'ns een ijsje als toetje of een koekje 's avonds bij haar melk krijgt.

Bloem, balen dat het nog steeds zo ruk gaat. Je zult wel doodop zijn?! Onze nachten zijn ook nog steeds ruk, maar ik heb nog geen homeopaat o.i.d. benaderd. Het is geen vast patroon bij ons, dan gaat het weer een paar dagen redelijk, en dan hebben we weer een paar enorme kutnachten achter elkaar. En de ene keer ligt ie gewoon wakker te spelen in bed en de andere keer is ie aan het huilen. Het is elke nacht weer anders. Op dit moment zijn de nachten weer onwijs kut, maar ik heb een tandje ontdekt. Zal ie vast veel last van hebben gehad, want dat had zijn zus destijds ook.

Bieb, ik spiek nog wel eens op andere topics om te kijken wat er zo allemaal geboren wordt, en ik las op het April 2009-topic een verhaal van Mette Mare: haar zoontje was erg benauwd 's nachts en nu bleek dus dat hij per nacht zo'n 40 keer stopt met ademen. Ik kopieer de rest even:

Allerlei onderzoeken gehad, aan de hartbewaking gelegen, en gelukkig zijn alle enge dingen uitgesloten en blijkt het verborgen reflux te zijn.

Hij heeft hierdoor een ontstoken slokdarm en is dus zo benauwd van het opkomende maagzuur, en stopt dan met ademhalen. Hierdoor zakt z'n zuurstofgehalte in zijn bloed. Gelukkig kon hij zichzelf steeds weer herstellen, qua ademen.

Hij krijgt nu allemaal soorten medicijnen, die hij wel ws heel lang moet gebruiken maar gelukkig loopt het allemaal met een sisser af.

Ik moest gelijk aan jullie denken. Heeft Felix ook zo last van benauwdheid gehad?
quote:krissie16 schreef op 04 mei 2009 @ 11:05:

(ik heb er 1 van 10 waar ik bij tijd en wijle het eten in moet rammen bij wijze van spreken, toen zij 6 was, was het helemaal drama! Maar Bram eet nu al meer en beter dan zij...)Wacht maar totdat Bram 2 is..
Isa, gefeliciteerd!!!!!

HIer alles goed, rustig aan, Ben dus maar mijn huiskamer aan het uitmesten, hihi. Krijg last van de schoonmaakkriebels en dan moet je iets he. Vanavond bij Greys Anatomy weer brak op de bank.

Hou het kort, kom snel bij kletsen
Isa en Diamond: GEFELICITEERD!!!!!

Nova begint ook moeilijker te eten (bijna 2). Ze at echt heel erg goed, maar dat is al weer een paar maanden minder aan het worden. Vooral haar brood is een crime 's ochtends en 's middags. Soms paar dagen goed en dan paar dagen stukken minder. Avondeten is soms ook pet. Ze at echt wel goed, maar nu soms minder. Wel is ze nog steeds dol op feta, olijven en paprika. Ook droge gekookte aardappelen gaan er in. En we mogen eigenlijk NIETS meer voeren. Alles moet ze zelf doen. Het is niet dat ze verder veel eet, eigenlijk krijgt ze bijna nooit tussendoortjes. Als we het niet vergeten rozijntjes of een Nijntje koek. Maar we gaan haar minder eten niet compenseren met snoep oid. Fruit gaat de meeste dagen trouwens nog redelijk. Nou ja we bieden gewoon alles aan en wat ze eet is mooi meegenomen, en ze heeft genoeg reserve voor een paar mindere dagen.

Anan, Felix is niet benauwd dus dat scheelt weer. Of hij zou het alleen moeten zijn in bed, maar dat merken we dus niet.

Ellen, hebben jullie een echte Zweedse vriend of hebben jullie iets ander Zweeds in huis? Misschien dat ik iets gemist heb!

Als het goed is, hebben we EINDELIJK de kinderopvang geregeld! Vriend heeft op woensdag ouderschapsverlof, maar we hadden een KDV dag voor beide kinderen staan. Maar hij zag het ook niet zitten om met 2 kinderen thuis te zijn. Nu hebben we dan de oplossing dat ze om en om gaan. Ik was en voed er een en die breng ik weg, vriend mag dan voor de andere zorgen. Op de donderdag gaan ze allebei naar het KDV en op vrijdag passen schoonouders op. Maar gelukkig is het nog niet zover.....

Ik ben echt zooooo benieuwd wat jullie gaan krijgen Jannes en Rebels! Het zouden meisjes moeten zijn, anders is onze traditie verbroken... Grapje hoor!!!
quote:Bieb schreef op 04 mei 2009 @ 13:51:

Ellen, hebben jullie een echte Zweedse vriend of hebben jullie iets ander Zweeds in huis? Misschien dat ik iets gemist heb!

Ik dacht dat ze de Ikea bedoelde...
Ja dat dacht ik ook, Anan dat het om de IKEA ging. Maar er staat dat ie wordt opgehaald... Kan met een IKEA niet!

Ellen, moet ons maar eens helpen....
Isa van harte gefeliciteerd!!

Bieb, volgens mij gaan ze naar de Ikea voordat oppas kindje weer wordt opgehaald, ten minste zo heb ik het gelezen
Volgens mij ook eles

Haha, ja, ik weet dat het allemaal nog kan veranderen, maar oudste at altijd alles en nu nog steeds (alleen wel hoe vetter hoe beter) en jongste was altijd al een klier met eten en nu eigenlijk nog, dus vooralsnog steek ik mijn kop in het zand en geniet van wat hij nu allemaal eet (+de bijbehorende bekkies die hij trekt, hahahaha).

Bij Rebels weet ik het niet, maar mijn gevoel bij Jannes zegt toch echt jongen (inclusief naam, maar die roep ik niet, stel dat ik het bij het rechte eind heb, dan is dat niet leuk)
Isa, van harte met je eerste verjaardag. Ook voor je papa en mama natuurlijk. Geniet van deze mooie dag samen!

Zitah, ik snap echt niet waar je het over hebt. Dikke kus dus vanuit het zonnige zuiden.

Bieb, wat fijn dat Felix nu geholpen kan worden ben blij dat het mannetje straks niet zoveel last meer hoeft te hebben.

Tijl's mri staat gepland op 20 mei.
Rebels krijgt ook een jongen... mark my words!

(en ik weet het ECHT niet, maar heb net zo'n sterk voorgevoel als destijds bij Jona, dus MOET bijna wel... )

Lieve, spannend, de 20e. Dat wordt heel hard duimen!

Hoe gaat het nu met je?
quote:rebels schreef op 04 mei 2009 @ 16:58:

Rebels krijgt ook een jongen... mark my words!

(en ik weet het ECHT niet, maar heb net zo'n sterk voorgevoel als destijds bij Jona, dus MOET bijna wel... )

Haha. ik wist het ook echt niet, maar mijn voorgevoel zei heel sterk dat het een meisje zou zijn. Zegt dus helemaal niets.
Isa alweer 1 jaar! Van harte gefeliciteerd met je meisje Diamond!

Hier gaan de nachten ook k*t. Florian is 2 a 3 x per nacht wakker. Meestal 2 x om wat te drinken en de 3e keer is hij klaar wakker en ligt te kletsen in bed. Huilen doet ie gelukkig weinig. Ik leef met je mee Anan!

Rebels, wat klink je opgewekt . Fijn hoor dat het nu zo goed gaat in vergelijking met de 1e zwangerschap.

Ik dacht bij Maaike trouwens ook dat het een jongen werd, maar het werd toch echt een meisje!

Bloem, leuk je weer even te zien. Wat een leuk vooruitzicht, een weekje Engeland met je meisje.

Florian is nog geen grote eter. Hij drinkt wel nog veel bv. Zit een heel klein beetje te twijfelen of ik zal minderen met voeden, zal hij dan beter gaan eten? Hij krijgt alleen nog voor en na z'n slaapjes bv en een enkele keer tussendoor, maar dat laatste gebeurd niet zo vaak. En verder dus 's nachts.

Met Maaike gaat alles z'n gangetje, sinds de haptonomie en de peutergym lijkt ze toch wel wat lekkerder in d'r vel te zitten.

Verder ben ik zelf druk met leren voor m'n examen en solliciteren en 's avonds lig ik vaak gevloerd de bank.

Ben er dus even wat minder.

Knuffel voor iedereen die ik vergeet, en Zitah, ik denk heel veel aan je!
Hey lieverds, ben ik toch weer even. Het gaat best zwaar hier, we durven gewoon niet blij te zijn, zelfs niet een beetje blij. Zo raar, we zijn zelfs wat somber. (gelukkig hebben we er allebei last van ) We zijn niet echt bang voor een mk, mocht dat gebeuren dan komen we daar wel weer overheen. Dat is ons de andere keren ook gelukt maar onze droom, ons verlangen is nu zo dichtbij maar daardoor tegelijkertijd ook zo kwetsbaar. Ben wat bang omdat mijn gevoel niet vertelt dat het goed gaat, mijn gevoel waar ik normaal altijd zo op kan vertrouwen. Maar tuurlijk zegt mijn gevoel nu niks, ik schakel het uit en zet alleen de maalknop aan...

Over drie weken (pas) de echo, 25 mei.... dat worden 3 lange weken als ik er zo mee om blijf gaan

Ga gauw Grey's kijken, geeft afleiding

Oh ja, Arwen, dankjewel voor je lieve berichtje!!

Knuffels!
Lieve Zitah, dikke . Wat moet er allemaal wel niet door jullie heen gaan! Sterkte met al die gedachtekronkels. Lekker veel afleiding zoeken!
Hahah die Zweedse vriens is Ikea ja en degene die opgehaald werd was mij oppaskindje......hihi nu wat duidelijker schatjes???

Zitah dikke knuffel van mij!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven