Kind in je uppie, deel 9!

15-03-2019 14:18 2651 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 9 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht; opnamestop sinds april 2017)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem, wachtlijst ca. 2 jaar)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega, start in 2018 mogelijk met eigen spermadonorbank)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle, wachtlijst 2 jaar)
- Reinier de Graaf (Voorburg)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam Leeftijd Kliniek Status
Sensotouch28UMC Utrechtwachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap
Vivadiva8532UMC UtrechtIntake februari 2016
Macarinata 35 Isalaintake april 2018
Jolietje85 32 Reinier de Graaf, Voorburg en MCK Leiderdorp op wachtlijst voor intake sinds oktober 2017
Patroesj 31 Rijnstate, Arnhem en RdG Voorburg Arnhem: wachtlijst sinds nov 2017, Voorburg: wachtlijst sinds apr 2018
Depster28Nij Geertgen Intake 24 April. Oriënteren bekende donor
Beau1993 25 Reinier de Graaf, Voorburg op wachtlijst voor intake sinds januari 2018
Femmelotje27MCK LeiderdorpIntake nov 2019

Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam Leeftijd Kliniek Gestart
san9224GeertgenIUI september 2015[/i]
anniebammer32UMC Utrechtjanuari 2016[/i]
Hope198036MCKpoging 6 in januari 2017[/i]
Zara8828ZIdecember 2016
Manawa37Rijnstatedecember 2016
Saffronskies38IsalaIVF (Cryos) augustus 2017
Uppies8531Nij Geertgenfebruari 2017
Globe8335Nij Geertgenmei 2016,februari 2017 (8x iui) september 2018 start ICSI
Alisa8630UMC UtrechtIUI september 2017
Abrikozenpitjes36UMC Utrechtaugustus 2016
Innerpeace36Reinier de Graaf Voorburg2 missed abortions, volgende IUI sept 2017
CCB5333Nij Geertgen9 x iui, maart 2019 gestart ICSI
Plien198533nijGeertgengestart aug 2017 9x IUI, nov 2018 gestart met ICSI
Jootje2930St Antoniusnov 2017
Truelove79 39MCK Leiderdorp IUI mei 2018
Sciencerocks Cryos via Antonius ZI vanaf mei 2018,IUI vanaf juli 2018 IVF start juli 2019
Wensmama81 37 Rijnstate IUI maart 2018
Betsy_01 Reinier de Graaf Voorburgfeb 2019
Mieuw34UMCUIUI Feb 2019

Fase 3: Zwanger!
Naam Leeftijd Kliniek Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
Linnie_1983 33UMC UtrechtIUI november 2016juni 2019
Hailie 39 MCK Leiderdorp IUI dec 2017, start IVF okt 2018 september 2019
Angelaloes28Reinier de graaf Voorburgiui okt/nov 2017 ?
Sciencerocks39St Antonius ziekenhuisivf juli/aug 2019 ?
Eeffie140MCK Leiderdorpiui dec 2017april 2020
Ja-gen35Nij GeertgenIUI Juli 2019mei 2020
In de tabel staan de namen van schrijfsters die al geruime tijd niet meer meeschrijven schuingedrukt

:love: BAMmers die ons voorgingen:
2019 - Maris86, NoraRecaptcha (2e kindje), Eylin
2018 - Wannabe79 (2e kindje), Roosje-89, Pat36, Blij_ei, deb 87, Nausicaa
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83, Mitakuye Oyasin, Jessy010
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie. eligansje
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.

Voorgaande delen:
Kind in je uppie deel 8
zwanger/kind-in-je-uppie-deel-8/list_messages/396213
Kind in je uppie deel 7
zwanger/kind-in-je-uppie-deel-7/list_me ... #p22455311
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 26-03-2020 11:16
26.73% gewijzigd
Pat36 schreef:
24-08-2020 15:21
Gefeliciteerd Apestaartje!!! Hopelijk is alles goed met jullie!!

Ik zit ook nog op het bankje en mag vrijdag testen.
Alpaca, lovehopeandbelieve, mus succes!
Ohhh sorry was me even ontschoten !!! Hoe voel je je ?

we zitten wel echt met veel op hetzelfde moment hahaha

Succes met de laatste dagen en hopen op een positieve uitslag!
Dames ,

Ik ben het van wAchtbankje af, de menstruatie is er :wtf:
Helaas , maar gelukkig is de tijd tot de volgende terugplaatsing maar kort!

Voor de andere dames , succes met de laatste dagen en hopen op goed nieuws :yes:
Lovehopeandbelieve schreef:
25-08-2020 13:43
Dames ,

Ik ben het van wAchtbankje af, de menstruatie is er :wtf:
Helaas , maar gelukkig is de tijd tot de volgende terugplaatsing maar kort!

Voor de andere dames , succes met de laatste dagen en hopen op goed nieuws :yes:
Ahhh zo balen!! :"-(
Sterkte met de teleurstelling deze ronde, hopelijk is de volgende ronde de succesronde!

Hier nog rustig, ook nog niet getest. Ben wel weer met vlagen wat misselijk, m’n eetlust is minder en alles lijkt me ook wat anders te smaken allemaal. En wederom gevoelige borsten, maar dat voelt deze ronde ‘anders’ dan de vorige twee rondes. Probeer er maar niet teveel op te letten, vorige keren was het ook loos alarm tenslotte... Vrijdag testen...
Ik durf het nog niet te geloven, durf het amper te typen...ik had een positieve test vanochtend!! :hyper: met clearblue, verticale streepje was heel licht dus daardoor lijk ik het nog niet echt te geloven dat het echt zo is.
Ben nog niet ongesteld geworden vandaag, ga toch morgenochtend nog een keer testen denk ik haha.
Hier had ik zooooo niet op durven hopen!
Alpaca10 schreef:
27-08-2020 15:35
Ik durf het nog niet te geloven, durf het amper te typen...ik had een positieve test vanochtend!! :hyper: met clearblue, verticale streepje was heel licht dus daardoor lijk ik het nog niet echt te geloven dat het echt zo is.
Ben nog niet ongesteld geworden vandaag, ga toch morgenochtend nog een keer testen denk ik haha.
Yessss! Een voorzichtige felicitatie dan maar!!! :heart: En morgen gewoon even een knaltest en dan een heerlijke zwangerschap tegemoet! :D
Wat een mooie berichten hier!
@Apenstaartje van harte gefeliciteerd met je dochter! Geniet van elkaar en deze mooie tijd. Ik ben benieuwd hoe het met jullie is.

@Alpaca, whaa, wat goed! Van harte gefeliciteerd hoor!

Balen voor de meiden die weer opnieuw mogen beginnen. Op naar de volgende ronde!

@Mus, ik wil je niet gek maken maar het klinkt zoals ik me voelde toen het raak was. Maar ja, we weten ook dat het altijd anders is. Ik duim voor je!

Ik heb morgen Geslachtsecho. Heel leuk om mijn kleintje weer iets beter te leren kennen :)
Fenja234 schreef:
27-08-2020 20:02
Wat een mooie berichten hier!
@Apenstaartje van harte gefeliciteerd met je dochter! Geniet van elkaar en deze mooie tijd. Ik ben benieuwd hoe het met jullie is.

@Alpaca, whaa, wat goed! Van harte gefeliciteerd hoor!

Balen voor de meiden die weer opnieuw mogen beginnen. Op naar de volgende ronde!

@Mus, ik wil je niet gek maken maar het klinkt zoals ik me voelde toen het raak was. Maar ja, we weten ook dat het altijd anders is. Ik duim voor je!

Ik heb morgen Geslachtsecho. Heel leuk om mijn kleintje weer iets beter te leren kennen :)
Thanks Fenja, ik hoop zooo dat het bij mij ook goede tekenen zijn ;-) Had gister en eergister ook heel licht wat roze/bruin bij afvegen, zou nog net aan innesteling geweest kunnen zijn qua tijd en heb zoiets echt nog noooit gehad een paar dagen voor m’n menstruatie. Fingers crossed dus... Maar toch hou ik er rekening mee dat ook dit weer gekke dingen van m’n lijf kunnen zijn, hoor... ;-)
Leuk Fenja! Bijzonder moment weer in de zwangerschap lijkt me!

Ik hoop het zo voor je Mus dat het voortekenen zijn! Ik had rond het weekend dat ik wat dingen meende te voelen en afgelopen dagen juist dat ik dacht: dit zijn pre menstruatieklachten. Je weet het ook niet he. Jij mag bijna testen toch?
Alpaca10 schreef:
27-08-2020 15:35
Ohhh wauw dat is fantastisch ! Het is je zo gegund.. gefeliciteerd! Hopen dat je snel een knaller van een test in je handen hebt :cheer2:
Oh wauw Alpaca, wat goed! Een heel licht streepje is ook een streepje. Ik denk dat je wel blij mag gaan zijn :hyper:

Wanneer ga jij testen Mus?
Ik ga morgenochtend testen dames :-) Alpaca, precies wat je zegt, ook ik heb het idee ‘dingen’ gevoeld te hebben. Daarbij de afscheiding, de anders voelende gevoelige borsten... Het zou kunnen. Maar het kan ook allemaal net zo goed pre menstruatie zijn, dus morgen maar even zien. Zaterdag is m’n NOD overigens, dus als er morgen geen positieve test is dan verwacht ik wel dat de menstruatie komt eerlijk gezegd...
Gefeliciteerd Alpaca! Bijzonder heh zo een positieve test. Haal anders een digitale / dan staat er gewoon zwanger :) geen tuurstreepjes niks :)

Ahh leuk Fenja! Heb je zelf een gevoel? Ik was opeens de ochtend van die echo heel nerveus, sloeg nergens op haha! Maar ik had zo in mn hoofd van straks weet ik gewoon of ik een klein jongetje of meisje heb. Lekker van genieten is echt leuk moment!

Spannend Mus! En wat goed dat je hebt volgehouden niet eerder te testen :) dan zullen we het morgen horen??

Hier ben ik gisteren lekker bezig geweest met de commode inrichten. Het begint allemaal op te schieten nu :)
Seaofdreams schreef:
28-08-2020 08:00
Ahh leuk Fenja! Heb je zelf een gevoel? Ik was opeens de ochtend van die echo heel nerveus, sloeg nergens op haha! Maar ik had zo in mn hoofd van straks weet ik gewoon of ik een klein jongetje of meisje heb. Lekker van genieten is echt leuk moment!

Hier ben ik gisteren lekker bezig geweest met de commode inrichten. Het begint allemaal op te schieten nu :)
Ik ben sinds gister dus ook een beetje zenuwachtig! Haha! Fijn dat jij dat ook had 🙈 En precies om wat je zegt: straks weet ik gewoon iets meer over mijn baby en kan ik me meer een beeld gaan vormen ofzo! Ik had in het begin sterk het gevoel dat het een jongen was, en nu heb ik geen idee meer. Vooral ook zin om straks iets gerichter dingetjes te gaan kopen en naam te gaan kiezen enzo :)

Leuk om mee bezig te zijn joh. Nog even en dan ligt jouw kleine meisje daar!
Hoe ver ben jij inmiddels Sea?

Dikke vette positieve test vanocht e nd! :cheer2:

Kliniek ook al gebeld, krijg daar de eerste echo over drie weken. Spannend, masr ook no gv heel onwerkelijk. Voelt nog niet alsof het over mij gaat ofzo. Dat zal beetje bij beetje wel gaan komen denk ik!
Oooh heel herkenbaar Alpaca. Niet om steeds mezelf erbij te halen... maar ik heb die eerste dag de hele dag met die test naast me gezeten... alsof er opeens iets anders zou komen te staan. Lekker vlot die eerste echo ook al, das fijn :) Een voorjaarsbaby dan - zo leukkk :heart: heb of ga je het al met mensen delen?

Inderdaad Fenja dat is het weer neer echt! Nou spannend straks, heel veel plezier!!
Haha ja ik kijk ook weer steeds naar die test. Blij dat het weekend is nu en ik de tijd kan nemen om het wat te laten bezinken. De vriendinnen die wisten van de IUI weten het al, fijn om het gelijk te delen!
Mus90 schreef:
27-08-2020 23:05
Ik ga morgenochtend testen dames :-) Alpaca, precies wat je zegt, ook ik heb het idee ‘dingen’ gevoeld te hebben. Daarbij de afscheiding, de anders voelende gevoelige borsten... Het zou kunnen. Maar het kan ook allemaal net zo goed pre menstruatie zijn, dus morgen maar even zien. Zaterdag is m’n NOD overigens, dus als er morgen geen positieve test is dan verwacht ik wel dat de menstruatie komt eerlijk gezegd...
Mus, ben wel heel benieuwd of jij getest heb vandaag.. hoop zo op een positieve test voor je :worship:
Alpaca, gefeliciteerd!!!
Ik ben van het bankje af.

Mus, weet jij al wat?
Alpaca, gefeliciteerd!

Dat onwerkelijke gevoel bleef wel een beetje bij mij. Zat ik bij de verloskundige, had ik het gevoel dat ze ieder moment zouden vragen wat ik daar in vredesnaam deed.
En nu nog heb ik altijd het gevoel dat de andere ouders op de crèche échte ouders zijn, ik heb gewoon toevallig een kind. Niet dat ik denk dat ik het niet goed doe of zo, dat bedoel ik niet. Maar dat volwassen ‘ouder’ zijn voelt niet alsof het bij mij hoort.
Ah Pat, balen. Dan gaan wij over een paar weken weer gezellig samen op het bankje.

Oh Alpaca, ik kan me dat gevoel heel goed voorstellen. Ik vond het idee dat ik zwanger zou kúnnen zijn al vreemd. Terwijl ik er al jaren naartoe leef. Dus echt zwanger zijn lijkt me helemaal gek. Mss dat die echo het ook al wel wat echter maakt straks.

Fenja, jij weet inmiddels of je roze of blauw mag gaan shoppen? ;)

Mus, voor jou duim ik nog 🤞
Pat, wat super balen!! :(

Ik heb vanmorgen getest, helaas hartstikke wit dus negatief. Maar... ‘t was geen vroege test maar een ‘gewone’ dus misschien toch net te vroeg gedaan. Ook nog geen menstruatie, en heb die normaal gesproken echt strak 12 tot uiterlijk 14 dagen na ovulatie. Even afwachten dus, en als ‘ie uitblijft zondag opnieuw testen. :-)
Ik mag voor een meisje gaan shoppen!! Super leuk om het te weten. Het voelt allemaal weer een beetje echter. Heel bijzonder!

@Otta dat onwerkelijke gevoel snap ik maar al te goed. Komt vanzelf, of niet, zoals nausica mooi omschrijft. Haha! Ik besefte het na de 12 weken echo steeds meer...

Jammer Pat. Op naar de volgende ronde. Het is iedereen zo gegund!

@ Mus, spannend joh! We duimen nog even door.
Witte test, maar ook nog geen menstruatie... Gister was m’n NOD...
Balen Pat..hopelijk volgende ronde!!

Wat balen Mus! Toch maar even wachten of je menstruatie komt en anders opnieuw testen? Is je cyclus normaal gesproken regelmatig?

Leuk Fenja, een meisje!

Hier begint het een heeel klein beetje in te dalen, maar mijn gedachten schieten alle kanten op. Ik heb ook een echo gepland als ik op vaksntie ben, totaal niet in de gaten gehad bij het plannen haha.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven