Brieven van ex

25-08-2020 13:25 194 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn ex is al maanden bezig met het sturen van brieven met daarin mijn Facebookberichten.

Het begon met dat ik die brieven thuis kreeg. Soms ook met een foto van hemzelf erbij. Vervolgens hoorde ik van mijn werk dat daar ook brieven binnen komen om de aandacht te vestigen op wat ik op Facebook zet.

Nu krijgt mijn dochter (hij is de verwekker) ook brieven op haar werk. Ze werkt twee keer per week bij de Albert Heijn waar mijn ex brieven naar toe stuurt aan haar. Collega’s hebben haar eerste brieven geopend maar nu krijgt ze bijna elke week de post mee naar huis.

Ik heb mijn ex er al eens op aan gesproken. Hij ontkent alles. Intussen blijf ik maar brieven krijgen. Als ik op Facebook wat plaats zet ik er elke keer nu bij “dit wordt weer uitgeprint en opgestuurd” en ja hoor een week later ligt mijn Facebookpost hier op de deurmat.

Ik zou graag willen dat ik een goed gesprek heb met mijn ex hierover en hij hiermee stopt. Hoe pak ik dat aan?
Ik zou hem vooral niets meer erover vragen en het zeker niet bij je posts zetten 'dat het wel weer uitgeprint gaat worden'.

Dat wil hij dan toch alleen maar: aandacht.

Ook zou ik een nieuw account aanmaken en het oude verwijderen. In het nieuwe account zou mijn naam niet staan en geen foto van mezelf. Ik zou dat account blokkeren voor iedereen behalve je vrienden en dan even een hele strenge selectie maken.

Mensen die roepen dat je maar moet stoppen met Facebook: dat is symptoombestrijding. Ik zou gewoon nergens op reageren en elke keer melding doen bij de politie.
Je fb account deleten. Hoe simpel kan het zijn.
FB is haar leven blijkbaar. Dat delete je niet zomaar.
Such fun!1
Onmiddellijk melden bij de politie en niet je facebook deleten, dan geef je hem macht
MarindaH schreef:
26-08-2020 23:47
FB is haar leven blijkbaar. Dat delete je niet zomaar.
Dan zet je er toch tijdelijk even niks op? Het gaat haar toch om het scrollen?
appelientjex schreef:
27-08-2020 08:35
Dan zet je er toch tijdelijk even niks op? Het gaat haar toch om het scrollen?

Dan print ie gewoon haar pagina uit en stuurt ie die.
Such fun!1
Ik vraag mij deze hele topic al af wat er zo interessant kan zijn aan je post uitprinten en versturen?

Als je echt je FB niet wilt verwijderen. Hou dan op met posten en kijk en scroll en als je wilt reageren, dan stuur je een DM.

Wat ik heftig vind aan dit verhaal is, dat je de vader van je dochter hebt gedegradeerd naar verwekker. Juridisch klopt het niet, als hij haar heeft erkend of ze is geboren tijdens het huwelijk is het gewoon haar vader. Maar dit terzijde.

Je geeft aan dat hij dominant is en graag macht wil, waarom zou hij dan ontkennen dat hij degene is die dit doet? Dan zou hij toch juist zeggen, "ha je hebt mij geblokkeerd, maar ik zie het nog steeds". Hij ontkent dat hij er iets mee te maken heeft, wat voor macht heeft ie dan?

Je beschuldigt hem van iets waarvan je niet weet of het waar is, en kennelijk gelooft je dochter jou dus. Ik vind het heftig dat ze haar vader heeft geblokkeerd.
Je kunt ook vriendengroepen maken op Facebook.
Ik zou mijn vrienden opdelen in 3 groepen.
Groep 1 hele goede vrienden en familie.
Groep 2 collega’s
Groep 3 kennissen.

Dan zet je een bericht die je deelt met groep 1 op fb
Je zet een 2de bericht op Facebook die iets anders is die je deelt met groep 2.
Dit doe je bij groep 3 ook.
Kijk welke van de 3 opgestuurd wordt.

Dan weet je in welke groep je moet zoeken.
Als je dat weet zou je die ook weer op kunnen delen in bijvoorbeeld 2 groepen.
1 met mensen die mogelijk verdacht kunnen zijn en 1 met waar je het niet van verwacht. Zo kun je een beetje uitvogelen in welke richting je moet denken.
It's not just about who is REAL to your face; it's also about who stays LOYAL behind your back.
Hij is de vader van je dochter en niet 'de verwekker'.
Heeft zij nog contact met hem?
Single-girl schreef:
28-08-2020 17:08
Je kunt ook vriendengroepen maken op Facebook.
Ik zou mijn vrienden opdelen in 3 groepen.
Groep 1 hele goede vrienden en familie.
Groep 2 collega’s
Groep 3 kennissen.

Dan zet je een bericht die je deelt met groep 1 op fb
Je zet een 2de bericht op Facebook die iets anders is die je deelt met groep 2.
Dit doe je bij groep 3 ook.
Kijk welke van de 3 opgestuurd wordt.

Dan weet je in welke groep je moet zoeken.
Als je dat weet zou je die ook weer op kunnen delen in bijvoorbeeld 2 groepen.
1 met mensen die mogelijk verdacht kunnen zijn en 1 met waar je het niet van verwacht. Zo kun je een beetje uitvogelen in welke richting je moet denken.

Helemaal geen gek idee.
lila01 schreef:
29-08-2020 00:23
Hij is de vader van je dochter en niet 'de verwekker'.
Heeft zij nog contact met hem?
Lees anders wat er staat voor je je oordeeltjes spuit.
Such fun!1
MarindaH schreef:
29-08-2020 11:34
Lees anders wat er staat voor je je oordeeltjes spuit.
Wat heb ik niet gelezen volgens jou?
Beetje rare reactie dit. Ik ben overigens niet de enige die valt over het 'verwekker'.

TO heeft geen bewijzen dat haar ex de brieven stuurt, maar maakt hem wel zwart bij dochter. Dat lijkt me niet oké. Het woord 'verwekker' versterkt dat alleen maar.
LīlyRose schreef:
26-08-2020 14:56
TO krijgt ook voortdurend post.
Ik dacht juist aan een kennis van de dochter omdat er maar een keer wat naar de hockey is gestuurd. TO schrijft dat ze maar een keer daar wat over hoorde. Hoe kan het dat daar mogelijk niks (meer) heen wordt gestuurd? Weet de dochter van TO niet dat de hockey wat kreeg? Weet de ex het niet? Weet de “echte dader” het niet?
Naomir schreef:
27-08-2020 10:05
Ik vraag mij deze hele topic al af wat er zo interessant kan zijn aan je post uitprinten en versturen?
Viel mij ook al op. Als ik op Facebook een foto van mijn vakantie zet en mijn werkgever of ikzelf krijgen het binnen is er niemand onder de indruk en wordt het waarschijnlijk meteen weggegooid. Waarom vindt TO het dan wel zo erg dat ze “geconfronteerd” wordt met wat ze op Facebook zet? Als je het zo erg vindt moet je er toch juist niets opzetten?
lila01 schreef:
29-08-2020 12:07
Wat heb ik niet gelezen volgens jou?
Beetje rare reactie dit. Ik ben overigens niet de enige die valt over het 'verwekker'.

TO heeft geen bewijzen dat haar ex de brieven stuurt, maar maakt hem wel zwart bij dochter. Dat lijkt me niet oké. Het woord 'verwekker' versterkt dat alleen maar.
Dat heet toch ouderverstoting? Goed dat je dat opmerkt.
Farizia schreef:
27-08-2020 02:05
Onmiddellijk melden bij de politie en niet je facebook deleten, dan geef je hem macht
Het zou wellicht onder “stalking” kunnen vallen. Maar hoe wil je ooit bewijzen wie een paar brieven heeft uitgeprint en/of door de brievenbus gegooid? (Met informatie van Facebook die meerdere mensen kunnen zien) Dat kan echt alleen als ze bij dat AH filiaal door een op film herkenbaar iemand door de deur zijn gedaan.

Sowieso heeft de politie aan het aanknopingspunt “dit speelt een paar maanden en begon sinds het uit is met mijn ex” niet veel.
SarasLeaf schreef:
01-09-2020 10:40
Viel mij ook al op. Als ik op Facebook een foto van mijn vakantie zet en mijn werkgever of ikzelf krijgen het binnen is er niemand onder de indruk en wordt het waarschijnlijk meteen weggegooid. Waarom vindt TO het dan wel zo erg dat ze “geconfronteerd” wordt met wat ze op Facebook zet? Als je het zo erg vindt moet je er toch juist niets opzetten?
Ik denk dat het enge eraan is dat TO en ex allebei weten dat hij geblokkeerd is op haar Facebook. De stalker(ex?) wil zo laten weten, dat hij ondanks blokkade, toch nog ziet wat zij post. Een soort mindfuck waarmee hij nog macht over TO(haar gedachten) heeft. Zij maakt zich zorgen; wie is dit? Hoe kan dit?.
Dat is denk ik de reden erachter.
Of het is iemand anders die TO wil mindfucken of ex daarbij helpt.
je kan ook bij de instellingen je profielnaam veranderen en de foto, dan ben je ook niet meer vindbaar.
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
Naomir schreef:
27-08-2020 10:05

Als je echt je FB niet wilt verwijderen. Hou dan op met posten en kijk en scroll en als je wilt reageren, dan stuur je een DM.

Wat ik heftig vind aan dit verhaal is, dat je de vader van je dochter hebt gedegradeerd naar verwekker. Juridisch klopt het niet, als hij haar heeft erkend of ze is geboren tijdens het huwelijk is het gewoon haar vader. Maar dit terzijde.

Je geeft aan dat hij dominant is en graag macht wil, waarom zou hij dan ontkennen dat hij degene is die dit doet? Dan zou hij toch juist zeggen, "ha je hebt mij geblokkeerd, maar ik zie het nog steeds". Hij ontkent dat hij er iets mee te maken heeft, wat voor macht heeft ie dan?

Je beschuldigt hem van iets waarvan je niet weet of het waar is, en kennelijk gelooft je dochter jou dus. Ik vind het heftig dat ze haar vader heeft geblokkeerd.
De macht/het doel is denk ik dat TO ermee bezig is/erover nadenkt/bang wordt. Het is eng, het is vervelend.
Ze weet in principe niet zeker wie het doet, vraagt zich af hoe dit kan enz.
Macht over haar gedachten? Haar angst inboezemen?. Haar met hem bezig laten zijn?.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven