Toxic relatie

31-08-2020 21:52 80 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi dames,

Ik wil verhaal kwijt, ik heb een jaar in een toxic relatie gezeten die afgelopen week is over gegaan. Ik ben verhuist naar zijn stad om samen te wonen. En woon nu weer bij me ouders thuis.

Deze relatie was zo toxic, hij was zeer agressief als we ruzie hadden hij heeft me ook meerdere keren aangeraakt. (Tot keel dicht knijpen en tot slaan) Er is zoveel gebeurt in een jaar tijd,(dat het gewoon weg niet meer ging) Hij heeft me mentaal en fysiek kapot gemaakt. Maar toch gaf ik hem steeds een kans.. omdat ik zoveel van deze jongen houdt. Het is uit gegaan omdat ie geen gevoel meer voor me had.. ik deed alles voor deze jongen. Ik weet gewoon dat dit het beste is dat het uit is gegaan, maar op een of andere manier mis ik hem zo hard en wou ik dat ie meer om me gaf😞.

Ik weet gewoon niet wat ik moet doen, woon nu bij me ouders thuis en heb geen werk en zit hele dagen binnen omdat ik geen vrienden heb.

Ik wordt langzaam gek, en ga kapot van verdriet. Wil niet slapen omdat ik bang ben dat ik over hem droom en nog erger kut ga voelen.
Doet me gewoon pijn dat hem niks kan schelen... ik ga van de week al me spullen ophalen en zie daar echt tegenop.

Hebben jullie ooit in een toxic relatie gezeten? En hoe zijn jullie mee omgegaan? Want ik ga kapot van binnen.

Liefs,

Anoniem
lilalinda schreef:
31-08-2020 22:50
En daarom raden mensen je aan hulp te zoeken. Voor het een patroon wordt

Toen ik wegging en in de hulpverlening kwam werd er gezegd dat hij niet verandert, ik moest veranderen. Huh, dat was de omgekeerde wereld.
Nu, ik heb een heel traject gevolgd, zit er nog in en idd, het patroon is in mij terug te vinden. Helaas. Maar ik ben nu wel sterker geworden en daar heel blij mee. Hij verandert niet, helaas want er zijn wel kleine kinderen..
Ik herken je gevoel wel. Waarschijnlijk was jij op het ene moment helemaal geweldig en vond jou de mooiste en de liefste vrouw van de wereld en het andere moment was je niets waard.
Het afstoten en aanhalen maakt dat vrouwen in de war raken en het doet ook iets in de hersenen.
Die man word een soort verslaving voor je.

Het beste wat je nu is overkomen is dat het uit is! Ook al kan je dat opdit moment niet geloven.

Ik heb meer dan 4 jaar in een giftige relatie gezeten. Maar dan was het geestelijk en emotioneel misbruik. Financiële uitbuiting zat er ook nog eens bij en de grootste leugenaar die je maar kunt bedenken.
Deze man was heel manipulerend en daardoor ben ik mezelf helemaal kwijt geraakt. Geen eigen waarde meer en ik twijfelde aan alles.

Hoe dit heeft kunnen gebeuren ? Geen idee ik weet wel dat ik op een gegeven moment heel bang voor hem was. Ik durfde niet weg te gaan. En hij bespeelde mij heel langzaam vanaf het begin maar op zo'n manier dat je het niet duidelijk in de gaten had.

Zoals al eerder is aangegeven wees blij dat je geen kind van deze man hebt.

Ik ben nu 16 maanden verder maar het is heel hard werken aan jezelf. Je moet je grenzen weer opnieuw zien te vinden want deze ben je ook kwijt geraakt en aan jezelf vertrouwen werken.
* Praat met mensen over de situatie en hoor wat anderen te zeggen hebben. Want jij zelf zal waarschijnlijk de waarheid niet goed kunnen zien en hem veel mooier maken in je hoofd dan dat hij is.
* Schrijf het van je af. Alsof je een boek schrijft en lees het daarna ook regelmatig terug.
* zoek professionele hulp
* gun jezelf aandacht, ga lekker naar de kapper en ga lekker shoppen.
* zoek afleiding .....en dat kan op zoveel manieren.

Er zijn ook boeken die veel inzicht geven. Zoals..... de aantrekkingskracht van foute mannen. Dat vind ik een echte aanrader want je zal waarschijnlijk heel veel herkennen.

Hoe meer tijd er voorbij zal gaan hoe beter je kunt relativeren en inziet wat hij jou echt heeft aangedaan. En dan zal je ook inzien dat je veel beter hem kwijt kunt zijn dan rijk. En dat het helemaal niet zo'n geweldige man is maar dat je hem veel te mooi hebt gemaakt en dat dat niet de waarheid is.

Ik ben er ook nog lang niet want 16 maanden voelen soms ineens als gisteren. De angsten en nachtmerries komen nog regelmatig voorbij. Het is ook ontzettend traumatisch voor mij geweest.
Maar ik zie nu echt wel in dat ik meer waard ben dan dat hij mij heeft laten denken en ik ben echt blij dat ik geen relatie meer met deze man heb.

Ik ben opgelucht en kan weer ademhalen. Ik gun jou dat ook.

Sterkte en jij kan dit en geloof in je zelf! :hug:
Blijf in jezelf geloven !
cookie84 schreef:
31-08-2020 22:58
Toen ik wegging en in de hulpverlening kwam werd er gezegd dat hij niet verandert, ik moest veranderen. Huh, dat was de omgekeerde wereld.
Nu, ik heb een heel traject gevolgd, zit er nog in en idd, het patroon is in mij terug te vinden. Helaas. Maar ik ben nu wel sterker geworden en daar heel blij mee. Hij verandert niet, helaas want er zijn wel kleine kinderen..
Dat is mij inderdaad ook verteld en het is een hele lange en zware weg. Maar het geeft zo'n ontzettend goed gevoel als je iedere keer meer van jezelf terug vind. Het geeft kracht.
Niet alleen die spullen gaan ophalen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Missguided schreef:
31-08-2020 22:33
Ja precies, maar wordt zo makkelijk over gedacht als je in zn relatie zit, van meteen weggaan. Zij kunnen je zo manipuleren in een relatie dat je eigenwaarde niet meer eens hebt niet meer van jezelf houdt etc...

Ik kan het wel denk ik, maar nu voel ik het echt niet zo..
Maar die eigenwaarde is al wankel. En het is niet om te oordelen, maar je ontneemt jezelf echt een kans door te doen alsof dit iedereen kan overkomen en dus niet op jezel te reflecteren.
vivautrecht85 schreef:
01-09-2020 08:40
Maar die eigenwaarde is al wankel. En het is niet om te oordelen, maar je ontneemt jezelf echt een kans door te doen alsof dit iedereen kan overkomen en dus niet op jezel te reflecteren.
Voordat ik aan deze relatie begon wist ik goed wat ik wou en niet, ik ben er gewoon helemaal ingezogen. En dit kan Iedereen heus overkomen.
Missguided schreef:
01-09-2020 10:31
Voordat ik aan deze relatie begon wist ik goed wat ik wou en niet, ik ben er gewoon helemaal ingezogen. En dit kan Iedereen heus overkomen.
Ja het begin wel, maar er zijn ook echt wel mensen die er op een gegeven moment uit stappen.

Maar als de gedachte dat het iedereen kan overkomen jou helpt, power to you!
Je kan pas gelukkig zijn als je zelf gelukkig bent. Anders blijf je ook dit soort figuren aantrekken. Pak je leven op, ga je dingen doen, maak het leuk.
viva-amber schreef:
01-09-2020 06:53
Niet alleen die spullen gaan ophalen.

Ik zou inderdaad ook zijn spullen mee nemen.
Missguided schreef:
31-08-2020 22:04
Als je in z’n relatie eenmaal zit is het moeilijk om er uit te stappen, als je het eenmaal zelf meemaakt oordeel je anders..
Ja je moet afkicken van een gewelddadig vreselijk man die jou heeft doen geloven door jou af en toe een kruimel toe te gooien ( in de vorm van goede sex of troosten of een valse spijtbetuiging) nadat hij jouw keel had dichtgeknepen en geslagen dat dit liefde is.

Je bent verslaafd geraakt aan het drama afgewisseld door extase en dan weer drama en dan weer extase.

Afkicken!!!!

En ja ik heb dit wel meegemaakt.
Missguided schreef:

Je hebt er gelukkig 'maar' een jaar ingezeten. Heb je er een beeld bij hoe het komt dat je in zo'n relatie gezogen bent? Ik neem aan dat hij niet een lul leek vanaf het begin. Dus dat hij gedurende het jaar gewelddadig is geworden. Maar dat het binnen relatief korte periode verandert van 'verliefd op een leuke knul' naar 'samenwonen met een gewelddadige hufter' geeft wel aan dat dit verschil om te beginnen al niet zo groot was. Hij heeft er niet jaren over gedaan.

Naar aanleiding daarvan de vraag; zie je nu welke signalen je in het begin gemist of genegeerd hebt waardoor je in zo;n relatie terecht bent gekomen?
Missguided schreef:
Dit ben ik helemaal met jou eens. En ik heb van verschillende professionals gehoord dat het inderdaad iedereen kan overkomen. In mijn geval dan geestelijk/emotionele mishandeling.
Ze zeiden dat er zulke goede manipulators zijn dat je helemaal de weg kwijt raakt en dat dat inderdaad iedereen kan overkomen.

Maar dat betekend niet dat je niet naar jezelf moet kijken en aan jezelf moet gaan werken. Je moet uit zien te vinden waarom hij dit hebt geaccepteerd ......kan natuurlijk van alles zijn. En ervoor zorgen dat je het sneller stopt en weg gaat bij zo'n iemand.

Dus zoek echt professionele hulp zodat je sterker staat in de toekomst en dit soort figuren sneller de deur uit trapt en het beste is dat jij ze gaat herkennen en niet eens wat mee te beginnen.
Maar dat ga jij niet alleen kunnen
vivautrecht85 schreef:
01-09-2020 10:34
Ja het begin wel, maar er zijn ook echt wel mensen die er op een gegeven moment uit stappen.

Maar als de gedachte dat het iedereen kan overkomen jou helpt, power to you!
Zoals ik al zei kan iedereen overkomen geloof het of niet
Missguided schreef:
01-09-2020 11:43
ik geloof niet, dat het iedereen kan overkomen. Ik geloof wel, dat juiste dit soort types, de kwetsbaren er uitpikken
Missguided schreef:
Zo lang je jezelf dit blijft voorhouden zie je je eigen aandeel niet. Dat is jammer en een gemiste kans en dat betekent ook dat je vrij makkelijk weer in een dusdanige relatie terechtkomt.

Het feit alleen al dat hij er een eind aan gemaakt heeft en jij daar kapot van bent zegt mij meer dan genoeg.
Missguided schreef:
Ik ben er zelf op een gegeven moment uitgestapt.
En heb het feit dat ik de eerste paar maanden subtiele signalen heb gemist meegenomen als les.
Het feit dat je ergens wel inziet hoe giftig het was maar hem toch denkt terug te willen, is ook wel interessant om te onderzoeken. Iets in jou wordt er toch door aangetrokken. En dat is menselijk hoor, begrijp me niet verkeerd. Je hoeft jezelf dat niet te verwijten maar je kunt het jezelf wel gunnen om hier beter uit te komen.
Het overkomt niet iedereen en het kan niet iedereen overkomen, maar niet ieder kan het voorkomen. Het belangrijkste lijkt mij dat je ervaren hebt hoe/waarom het jou is overkomen en wat je wel kan/had kunnen doen om het te voorkomen. Wat zou je een ander voor handvaten mee willen geven?
Missguided schreef:
Oke het is jou overkomen, hij heeft jou verschrikkelijk slecht behandeld tot aan je keel dichtknijpen toe en nog verlang je naar hem en zou je terug gaan, dat laatste vind ik dus ongezond en daar zou je hulp voor moeten zoeken.

Het kan iedereen overkomen maar niet iedereen blijft, die gaan weg als de mishandelingen beginnen, het ergste is je had er nog in gezeten als hij jou niet had gedumpt.

Dus aan jou de vraag wil je een leven met iemand die jou mishandeld en waarschijnlijk een keer zo hard wurgt dat je daarna je kist in kan?
Sjaantje37 schreef:
01-09-2020 12:47
Oke het is jou overkomen, hij heeft jou verschrikkelijk slecht behandeld tot aan je keel dichtknijpen toe en nog verlang je naar hem en zou je terug gaan, dat laatste vind ik dus ongezond en daar zou je hulp voor moeten zoeken.

Het kan iedereen overkomen maar niet iedereen blijft, die gaan weg als de mishandelingen beginnen, het ergste is je had er nog in gezeten als hij jou niet had gedumpt.

Dus aan jou de vraag wil je een leven met iemand die jou mishandeld en waarschijnlijk een keer zo hard wurgt dat je daarna je kist in kan?

Nee zelf weet ik ook dat dit het beste is, en zou hem niet terug willen. De een kan het zelf uitkomen en de ander niet.. en bij mij is het tweede maar dit is ook een les voor mij en weet zeker in een volgende relatie wat ik wel en niet accepteer. En mijn gevoelens gewoon all over the place zijn.
Rooss4.0 schreef:
01-09-2020 12:22
Zo lang je jezelf dit blijft voorhouden zie je je eigen aandeel niet. Dat is jammer en een gemiste kans en dat betekent ook dat je vrij makkelijk weer in een dusdanige relatie terechtkomt.

Het feit alleen al dat hij er een eind aan gemaakt heeft en jij daar kapot van bent zegt mij meer dan genoeg.
Dus een mens mag niet rouwen? Dit is voor mij ook een les en ben achter gekomen wat ik wel en niet wil in een volgende relatie. Zoals ik al zei de een gaat eerder weg en de ander blijft en ieder mens is daar verschilend in
Missguided schreef:
01-09-2020 13:02
Dus een mens mag niet rouwen?
Staat dat er?
Maar waarom rouwen, er is toch niemand dood? Je hebt liefdesverdriet en natuurlijk mag dat.

En daarna tranen drogen en met jezelf aan de slag.
Missguided schreef:
01-09-2020 13:02
Dus een mens mag niet rouwen? Dit is voor mij ook een les en ben achter gekomen wat ik wel en niet wil in een volgende relatie. Zoals ik al zei de een gaat eerder weg en de ander blijft en ieder mens is daar verschilend in
zolang je maar inziet, waarover je rouwt.
je rouwt om jezelf, om je eenzaamheid wellicht? om je verkeerde keuzes? om verknoeide tijd?
om een lege plek in bed?

Maar je rouwt niet om een man, die je als voetveeg behandelde
Rooss4.0 schreef:
01-09-2020 13:13
Staat dat er?
Maar waarom rouwen, er is toch niemand dood? Je hebt liefdesverdriet en natuurlijk mag dat.

En daarna tranen drogen en met jezelf aan de slag.

Rouwen kan ook een “vorm” zijn van iemand kwijtraken ipv dat iemand dood gaat
Je zou juist een feestje moeten geven, liever kwijt dan rijk deze vrouwenmishandelaar.
Missguided schreef:
01-09-2020 13:42
Rouwen kan ook een “vorm” zijn van iemand kwijtraken ipv dat iemand dood gaat

Jij loopt een potje te rouwen omdat je een gewelddadige misbruiker kwijt bent die niks om jou gaf? Ik begrijp daaruit dat het wat te vroeg is om te reflecteren op je eigen rol hierin?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven