Dreumes topic IV

29-01-2019 20:05 3016 berichten
Alle reacties Link kopieren
:cheer: Deel 4!

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkelt. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jouw kleine nog niet loopt, maak je dan niet druk :winkie:

En geniet er van, zo ver het kan. Dat jaar is zo voorbij :-*
aankleefsjaan wijzigde dit bericht op 18-02-2019 11:07
Reden: Typo
0.34% gewijzigd
05, vannacht een betere nacht gehad?

Ik zou ook geen filmpjes gaan kijken persoonlijk. Met licht van schermen ed. schijn je dan ook juist moeilijker te kunnen slapen. Maar geen aanval hoor want snap ook wel dat je het uit wanhoop wel doet. Je probeert wat he en dan kun je iig rustig liggen...

En inderdaad maak je geen zorgen over samen in bed slapen. Man is er pertinent op tegen (inderdaad met oog op dan kom je er niet meer vanaf) maar als het aan mij zou liggen zou ik daar veel losser mee omgaan.

Verkouden kinderen mogen toch gewoon naar het kdv? Of wil je dat zelf liever niet, dat kan natuurlijk ook.
weetiknogsteedsniet wijzigde dit bericht op 03-09-2020 22:55
0.08% gewijzigd
Jee Principessa, wat een rotnacht zeg.. Hopelijk is het toch echt snel afgelopen met de kiezen en ander ongemak.

En 05, ook al zo heftig. Ik zou me ook niet druk maken om samen in 1 bed slapen. Als ik alleen was geweest met mijn meiden, hadden ze echt wel bij me mogen slapen. Nu, met man erbij, vindik het toch iets te veel van het goede, maar mochten onze nachten echt ruk worden, dan denk ik er toch gewoon over na hoor.

Hier gaat het gelukkig alweer een stuk beter ( bang om het nu te jinxen, maar goed). Vaak is ze even onrustig in de avond, na een aai over de bol ( of 2-3) valt ze dan wel in slaap. We horen haar soms wel 's nachts, maar ze slaapt in ieder geval weer door tot 06.15-07.00. En daar ben ik blij mee.
Overdag is er nu wel een uitdaging, want 's ochtends slaapt ze prinsheerlijk, maar in de middag wil ze niet meer slapen.

Als ik veel moeite doe ( en haar echt meeneem naar buiten/supermarkt/ballorig), kan ik haar wakkeer houden tot de middag en slaapt ze daarna 2-3 uur. Maar eigenlijk heeft ze haar ochtendslaap nog wel nodig..
13 maanden vind ik ook nog wel wat jong op de een of andere manier voor 1 slaap. Hoe ging dit bij jullie? Oudste was ruim 14 maanden, bijna 15, toen we naar 1 slaapje gingen ( en dat kostte ook wel wat moeite..).
Chantilly, mijn zoontje ging letterlijk op zijn eerste verjaardag ineens over naar 1 slaapje. Niet omdat wij dat deden maar omdat hij dat zelf zo bedacht.En toen ging hij gelijk sochtends wat langer slapen en savonds ook beter dus wij waren er blij mee :)

Ik heb even geen tijd om heel uitgebreid te reageren maar sterkte voor iedereen met slechte nachten. Zo lastig, ik duim dat het snel beter wordt :redrose:
Ze slaapt hier af en toe wel eens bij ons, maar ik probeer haar dan wel weer snel slapend terug in haar eigen bed te leggen. Want ik lig toch altijd een beetje raar als ze tussen ons ligt en ik slaap dan zelf minder diep. Maar als het helpt om weer in slaap te komen dan heb ik dat liever dan een wakker kind.

We hebben ook een periode gehad dat ze midden in de nacht klaar wakker was en dan een uur of 2 door ons bed stuiterde voor het slapen weer lukte. Het was waarschijnlijk relaxter geweest als we haar dan een filmpje hadden laten kijken, maar om eerlijk te zijn heb ik daar toen niet aan gedacht. Als ze echt wakker zijn doe je daar weinig aan. Ieder geval bij ons kind.

We hebben hier eigenlijk altijd haar ritme gevolgd en dat ging eigenlijk gewoon prima. Maar nu is haar hele ritme verschoven. Ze is laat wakker en dus schuift haar middagslaapje ook op en wil ze 's avonds niet slapen. Ze is dan ook echt wakker. Ze huilt als je haar in bed legt en even een paar minuutjes laten we haar wel gaan, maar ze word dan echt niet rustig, dus dan halen we haar toch uit bed. Lekker in het donker knuffelen werkt dus ook niet meer. Ze gaat dan lekker tegen je kletsen. Gisteren is ze uiteindelijk wel tussen ons in in slaap gevallen, maar daardoor hadden we geen rustig moment samen gehad. Man is dus nu begonnen om toch zijn wekker te zetten en om vroeger op te staan met haar. Hopelijk schuift haar ritme dan weer terug. Vanmiddag ging ze weer netjes om 12:30 slapen, maar het is nog afwachten of het doorzet natuurlijk.
Op vakantie heeft dochter meermaals tot 915 geslapen maar ging dan evengoed gewoon rond 1230 weer naar bed voor 2,5u. Best lekker :)
Kiesje is bijna door. Hopelijk een goede nacht voor iedereen :)
Hier halen we dreumes sinds kort niet meer uit bed want dat is feest. Dus gewoon speen geven, knuffels en weer instoppen. Immidels gaat hij heel vaak gewoon weer slapen. Wel kan hij vaak vroeg wakker zijn (5 uur)

Qua logeren zijn wij ook niet zo moeilijk net als bij Teckeltje.
Qua logeren, dreumes ging met 5 maanden een weekend logeren, samen met haar oudere zus. Wij hadden een weekend Keulen gepland staan met mijn ouders, broer/zus + aanhang en ik zag mezelf niet op een kerstmarkt hangen met 2 kleine kinderen.

Ik vond het best lastig, maar achteraf goed dat we het hebben gedaan.
Verder slapen ze beiden sinds een maand of 3 maandelijks bij mijn ouders. Peuter is een langslaper, dreumes is de ene ochtend vroeger dan de andere, maar mijn ouders vinden het heerlijk. Zelf slaap ik altijd wat onrustiger, maar het rustig kunnen opstarten de volgende ochtend vind ik wel fijn.. En we krijgen dan zoveel meer gedaan in/rond huis..
Overigens zijn wij met 13 maand over gegaan op 1 slaapje. Was in het begin soms wel lastig en dan ging ze bijv om 11u al slapen tot 1330 ongeveer. De middag was dan ook wel lang maar lukte altijd wel. Vroeg eten en om half u ging zij dan op bed. Na een aantal weken was het prima.
Geloof dat peuter ook rond die leeftijd over ging 1 naar slaapje. Bij hem was dat inderdaad omdat de middag slaap niet meer wilde. Bij dreumes omdat ze 's avonds niet meer ging slapen.
Hier sinds 13 maanden een slaapje maar die is wel al om 11 uur en max. 1,5 uur anders slaapt ie in de avond niet voor 21:00
Onze kinderen gingen beide net na hun eerste verjaardag over op één slaapje. Korte overgangsfase waarin het nog wisselde tussen 1 of 2, maar met 13 maanden zaten ze beide op 1 slaapje. Bij zoon ging het vanzelf, bij dochter iets meer op gestuurd omdat ze 's avonds niet meer in slaap kwam.

Zoon was al vroeg van z'n middagslaapje af, met 2 jaar en 3 maanden. Net toen dochter op 2 slaapjes zat, dus ik vond het wel fijn, anders zat ik de hele dag aan huis gekluisterd. Dochter heeft wel meer slaap nodig, dus ik verwacht dat zij langer zal slapen 's middags. Heeft voor- en nadelen dat slaapje vind ik.
Zo vroeg allemaal, haha ben benieuwd hier. Dochter heeft tot een maand of 15 twee dutjes gedaan. En dreumes slaapt hier dus rustig 2 uur en vervolgens ook 's middags 1,5 uur 🙈. En die is 13 maanden, dus verwacht niet dat hij snel op één slaapje zit.
Hier dreumes tot ca 15 maanden 2 dutjes
Naniene schreef:
03-09-2020 20:11
Zo vroeg allemaal, haha ben benieuwd hier. Dochter heeft tot een maand of 15 twee dutjes gedaan. En dreumes slaapt hier dus rustig 2 uur en vervolgens ook 's middags 1,5 uur 🙈. En die is 13 maanden, dus verwacht niet dat hij snel op één slaapje zit.
Ja dit had ik exact bij beide kinderen. Bij peuter was het echt vd ene op de andere dag over. Eerst sliep hij ochtend 1, 5 en middag 2u ofzo. En de dag erna over met de pret en 's middags niet meer slapen. Toen ging hij slapen van 12 tot 15 of soms 1530 en ging 's avonds ook weer te bed om 19u. Heerlijk vond ik. Was toen ook zwanger dus was zeer welkom. Hij werd toen ook eindelijk 's ochtends wat latrt wakker. Ipv 5/6u was 't dan half 7 of 7 u. Peuter was met 2,5 klaar met middag dutje. Verwacht dat bij dreumes eerder. Wij maken haar altijd wakker rond 15 anders is het 's avonds bal... Over een jaar gaat peuter naar school en verwacht ik dat dreumes niet meer slaapt.
Mij was inderdaad ook opgevallen dat veel van jullie kinderen vroeg naar een slaapje over gingen. Dochter is over gegaan naar een slaapje rond de 15/16 maanden, in de tijd dat we veel thuis waren met corona. Ze ging s ochtends steeds langer slapen waardoor ze s middags niet meer sliep maar het ook niet vol hield tot het eind van de dag. We lunchten toen (en nu soms ook nog) vroeg zodat ze daarna naar bed kon. Ze slaapt s middags meestal 2 uur maar 3 uur komt ook regelmatig voor.
Ja scheelt inderdaad ook wel dat wij geen vroege vogels hebben. Ze zijn hier zelden voor 07.30u wakker, dus dan is het natuurlijk niet super lang tot na de lunch. Met de overgang sliep dochter van 11.00 tot 14.00u ongeveer en ging er dan 's avonds op tijd in. Inmiddels houdt ze het makkelijk vol tot na de lunch en slaapt ze zo'n 2 uur. Tenzij ze 's nachts slecht sliep, dan haalt ze 's middags in en slaapt ze langer.
Hier ging dreumes rond 11 maanden al over naar 1 slaapje. Ze slaapt meestal van 11.30 tot 13.00 en gaat dan om 18.30 weer naar bed. Het zou me niets verbazen als ze voor haar tweede verjaardag geen middagslaapje meer doet, nu slaapt ze ook regelmatig maar 45 min overdag.
Oh ja teckel was bij peuter ook van de een op andere dag idd, dus het kan. Maar die sliep altijd al slechter eigenlijk. Zijn overigens wel vaak tussen 6 en 7 wakker. Peuter ging minder in de middag slapen toen dreumes naar 2 slaapjes ging. Dat vond ik wel fijn op zich. Ze is nu 3, en af en toe breng ik haar nog wel even naar bed, vanmiddag ook even. Ze was zó moe. Maar dat doe ik dan dus wel tegelijk met dreumes zodat ik ook wat tijd voor mezelf heb 🙈. Ik geniet er nog maar even van.
Wij leggen dochter ook in onze kamer als ze 's nachts niet terug in slaap raakt. Ze heeft een nieuw bedje gekregen op haar nieuwe kamer en het oude staat nog naast ons bed. Soms ben ik ook wel bang dat we het haar gewend maken, maar het komt vast wel goed. En als ze ook dan niet wil slapen kijkt vriend wat tv met haar. Toen ze jonger was probeerde ik vaker alles 'volgens het boekje te doen', maar dat werkte hier niet zo goed.

Gaan logeren is hier nog niet gebeurd. Onze dochter is het totaal niet gewend om ergens anders te slapen en zo goed kent ze haar grootouders eigenlijk ook niet. Ook hebben de grootouders geen of amper babygerief, dus het zou een hele verhuis worden. Soms zou ik wel willen dat de grootouders wat meer betrokken zijn, maar het is wat het is.

Dochter lijkt hier nu ook over te zijn naar 1 slaapje (14 maanden). Ik probeer zoveel mogelijk haar ritme te volgen. Bij 2 slaapjes slaapt ze meestal 2 keer 45 minuten, bij 1 slaapje ofwel 45 minuten ofwel 1u30.

Als ik zelf heel moe ben zijn 2 slaapjes wel leuk :-D. Maar met 1 slaapje kan je er al eens op uit trekken. :lol:

Afgelopen nacht was ook niet al dat bij ons. Dochter moest overgeven. Ze deed me toch wel even schrikken omdat ze zo bleek was en ze was ook aan het beven. Ze heeft de rest van de nacht in onze kamer geslapen, ik wou ze toch wat extra in de gaten kunnen houden. Vanmorgen was er niets meer aan de hand, gelukkig.

Duimen dat alle kindjes goed slapen deze nacht!
Hier is zoon rond de eerste verjaardag over gegaan naar 1 slaapje. Rond 18 maanden zijn we z'n middagslaap gaan beperken tot 2 uur en nu slaat hij m af en toe over en als hij slaapt meestal tussen de 3 kwartier en 1,5 uur.
Savonds gaat hij tussen 19.30 en 20.00 naar bed.
Tussenin leggen is bijna niet meer nodig, alleen als hij ziek is. Maar dat vind ik een prima reden.
Rond 14 maanden was het wel een drama met zoon met inslapen en doorslapen. Dat bleek echt gedrag te zijn. Dat heb ik aangepakt door in m'n vakantie hem niet meer uit bed te halen maar er naast te gaan zitten. Eerste nacht kostte dit 3 uur, 2e nacht een uur en daarna een aai over z'n bol.

Logeren gebeurd hier regelmatig, 1 nachtje maximaal bij opa en oma. Meer kan ik niet hebben, ik mis zoon enorm dan! Omdat ik ook nog 32 uur werk voel ik me dan schuldig als ik hem langer weg zou brengen..
fiona2018 schreef:
03-09-2020 20:53
Hier ging dreumes rond 11 maanden al over naar 1 slaapje. Ze slaapt meestal van 11.30 tot 13.00 en gaat dan om 18.30 weer naar bed. Het zou me niets verbazen als ze voor haar tweede verjaardag geen middagslaapje meer doet, nu slaapt ze ook regelmatig maar 45 min overdag.
Ik verwacht ook dat slaapje er snel helemaal af is. Voor peuter naar school gaat zou ideaal zijn :lol: ivm ophalen en geen continue rooster.
@Teckeltje88: ja ze slaapt vooral slecht door haar verkoudheid. De ene keer door een verstopte neus en de andere keer omdat ze constant moet hoesten. Zo erg hoesten dat ze zelfs dan overgeven moet. Ik heb de huisarts al meerdere keren gebeld en ook 1x langs geweest. Maar ze willen haar niets geven. Ze moet het gewoon "overwinnen" en geef haar maar een paracetamol als ze zich slecht voelt. Ik dacht ook aan een allergie eventueel maar dat lijkt me heel erg sterk. Ze was nooit ziek en nu ineens naar de opvang en aan de lopende band snotteren/hoesten.

@Principessa3: jij hebt ook je handen vol zo te lezen. En dan ook nog eens zwanger. Petje af.

@maud85: ik vind het stiekem ook wel gezellig als ze naast mij slaapt. Maar ze slaapt meestal half op mij en dan word het toch wel lastig en zwaar als ze de hele nacht op mijn borstkas wil liggen.
Maar als je in een huwelijk zit kan ik me ook heel erg goed voorstellen dat je je bed samen wilt hebben zonder een dreumes/peuter in bed.

@fiona2018: ik wil wel bellen maar mij is duidelijk gezegd dat ze direct zou bellen zodra ze meer weet. Ik heb daar ook alle vertrouwen in want de kinderarts is super. En anders hebben wij over 1.5 week week een afspraak dus dan wacht ik dat nog even af.
Ik heb voor dreumes een zoutoplossing neusspray maar een gesneden ui ligt ook op de kamer. Ook bedje verhoogd en luuf gesmeerd. En een luchtbevochtiger op de kamer staan.
En een hoestdrank maar het lijkt allemaal niet zoveel te helpen.

@weetiknogsteedsniet: ik was ook altijd van geen tekenfilms kijken voor het slapen of in de nacht. Maar dat is het enigste waar ze rustig van word. Ik heb echt uren en uren geprobeerd haar te troosten maar het was alleen maar schoppen/slaan/overstrekken/huilen. Totaal hysterisch en niet rustig te krijgen. Heb zelfs geprobeerd om midden in de nacht auto ritjes met haar te maken en hopen dat ze zou kalmeren. Ik mis helaas de kracht in mijn armen en ik kan haar onmogelijk de heletijd tillen. Op een nacht was ik zo moe en ik wist niet meer wat ik moest doen en zette de tv aan. Toen werd ze naar een paar minuten rustig en ging dan tegen mij aan liggen en valt dan vaak weer in slaap na een minuut of 15 a 20.
Afgelopen nacht een goede nacht gehad gelukkig ze ging heel laat slapen tegen 00.00 uur en is tussendoor 1x 30 min wakker geweest en door geslapen tot 08.00 uur.

@Chantilly21_2: lastig he dat slapen. Die fase heb ik hier ook (ook buitenom het ziek zijn). Het laten slapen in de avond heeft hier een hele periode iedere avond 2 a 3 uur gekost. Ik was dan echt gesloopt iedere avond en ging dan ook maar direct door naar bed. Overdag was ook vaak een uitdaging. Ze is naar 1 slaapje gegaan rond de 13 maanden. Nu met 16 maanden slaat ze regelmatig haar middagslaapje ook over. Ik ben steeds verbaasd en vraag me echt af waar ze al die energie vandaan haalt.

@tara82 : ik hoop dat je het slapen weer in de juiste ritme krijgt. Hier gaat het ook heel verschillend kwa tijden.

@onslow15: hier werkt het "volgens het boekje" ook niet hoor. Beterschap en hopelijk word ze niet erg ziek.

Logeren heeft dochtertje hier ook nog nooit gedaan. Misschien ook wel omdat ze een hele slechte slaper is in de avond/nacht. Ik wil daar niet iemand anders lastig mee vallen. Misschien als ze goed gaat slapen en door slapen dat ik het wel een keer probeer. Maar als jullie dreumes/peuter goed uit logeren kan een avond zou ik dat zeker doen. Is natuurlijk ook fijn een avond/nacht/ochtend voor jezelf te hebben.
Dochtertje slaapt wel eens bij opa en oma overdag maar dan ligt mama boven ook bij te slapen. En als ze dan wakker word dan verzorgen ze haar zodat ik nog wat langer kan slapen.

middagslaapje nu met 16 maanden slaapt dreumes vaak tussen 13.30 uur tot 15.30 uur. Soms wil ze langer maar dat gaat niet omdat ze dan om 23.00 uur nog staat te springen anders. Nu ook al een paar keer gehad dat ze niet wil slapen maar dan is het een drama rond 17.00 uur. Wil dan niets meer eten en regelrecht naar bed om vervolgens om 19.00 uur weer te staan springen in haar bedje omdat ze eruit wil om te eten/spelen.
Ik probeer haar altijd rond 19 uur naar bed te doen om te gaan slapen.

Iedereen een hele goede nacht toegewenst met een hele goede slaapkwaliteit en geen zieke kids. :thumbsup:
Blijf in jezelf geloven !
Bij het slapen 's avonds hebben wij het ook zo aangepakt Daanstje. Er gaan bijzitten, maar verder niets doen behalve knuffel en fopspeen geven. 's Nachts kan ik het echter niet opbrengen. Ik bewonder je doorzettingsvermogen! Toch niet evident om dat vol te houden, vind ik!

Jij hebt ook al veel achter de kiezen gehad zeg, 05-2019! En om het allemaal alleen te doen ook nog, heel sterk! Gelukkig kan je bij je (schoon-?)ouders terecht om af en toe wat bij te slapen. Ik kan me niet voorstellen hoe je het anders moet volhouden.

Hier was het daarnet drama. Eerst heeft ze heel haar bedje onder gekotst en daarna mijn vriend. Nadat alles opgekuist was en dochter in de douche geweest was hebben we wat muziek geluisterd en nu ligt ze naast mij te slapen. Zelf ben ik klaarwakker natuurlijk.

Mijn vriend kan ook niet meer slapen, hij ging beneden blijven om wat tv te kijken en straks het beddengoed uit de wasmachine te halen.
Mogguh,
Ik lees wel mee, maar erg traag met reageren.

Logeren: dreumes logeert sinds ze ongeveer 6 maanden is 1x per week bij mijn ouders. En dat bevalt erg goed. Voordeel is dat ze over het algemeen een goede slaper is en het onwijs leuk vind bij haar opa's en oma's. Man werkt vaak langere perioden (4 a 6 weken) in het buitenland dus qua adempauze is dit heerlijk. Ook lekker praktisch omdat ik anders meer aan het taxieen ben (40 minuten enkele reis).

Ik werk 3 dagen, dus 1 dag bij mijn ouders en 2 dagen opvang.
Schoonouders wonen 1,5 u enkele reis bij ons vandaan, daar heeft ze tot nu toe iets van 4 x 2 nachten geslapen.

Slaapje: volgens mij is ze rond 14 maanden naar 1 slaapje van 1,5 a 2,5 uur gegaan.

In bed bij ons: ze is nog nooit bij ons in slaap gevallen zonder fles. Ze gaat echt feesten bij ons in bed. Dus na een flesje gaat ze lekker terug naar bed.

@05-2019 respect hoe jij het in je uppie doet. Vooral met die ellendige nachten lijkt het me echt heftig. Fijn dat je bij je ouders soms kunt bij slapen.
Zou het toch niet kunnen dat je dochter een allergie of intolerantie heeft? Hier wordt ze van koemelk en soja een onwijs slechte slaper. Het staat garant voor pas na 22. 30 kunnen slapen, ontroostbaar, overstrekken. En s'nachts komt ze dan ook nog geheid voor een fles. Overdag wel super energiek dan. Zonder koemelk slaapt ze als een roosje, gaat ze rond 19.30 zonder problemen tot 7 uur slapend de nacht door.

@onslow pittig nachtje, heb je nog een beetje kunnen slapen

@principessa hoop dat die tanden/kiezen ongein snel over is voor jullie!
If kisses were snowflakes, I'd send you a blizzard
Buongiorno!

Hier gelukkig een goede nacht gehad. Inslapen was wel drama tegen 24.00 uur door de kiespijn. Na een paracetamol sliep ze snel. Als ik kijk naar die kies duurt het nog wel een paar weken. Die andere duurde ook 2 maanden :facepalm: .

Tv kijken: eigenlijk hetzelfde verhaal als 05; het enige waar ze rustig van wordt. Ik zet hem dan pas ook aan als ze echt klaar wakker is en niks helpt. Maar gisteren was niks goed. Uiteindelijk is ze wel met de tv aan in slaap gevallen.

Ach Onslow wat zwaar! En hoe gaat het met jouw en je zwangerschap? Kom je je trouwens uit Zeeland? Gezien kuisen :-D . Ik ben oorspronkelijk Zeeuw ;-)

Jeetje wat zijn jullie allemaal vroeg over gegaan naar 1 slaapje! Hier slaapt ze s’ochtends 1,5 uur en s’middags 2-3 uur! Ze is nu 15 maanden. En ik vind het heerlijk omdat ik niet meer zo mobiel ben ga ik vaak ook ff op bed liggen :) . Dus zo overleef ik het wel, haha. Als het hier wat kouder wordt wil ik proberen over te gaan naar 1 slaapje. Wij eten nl laat in de zomer. En anders moet ze alleen eten dat is ook niks. Zal binnen een paar weken zijn.

En 05 hier heeft ze dus ruim 5 maanden bij ons in bed geslapen! Maar ze is nu zo bewegelijk dat het niet meer te doen was. Voeten in mijn neus etc. Ook omdat de baby straks er is natuurlijk. Nu aai ik wel over haar bol soms als ze verdrietig is en dan slaapt ze ook snel in haar eigen bedje. Ik denk ook dat ze het fijn vindt met meer ruimte, want mijn buik is nu gigantisch en dan is het wat krap met z’n drieën in bed :lol:
Hoe gaat het nu Onslow?

Phoe wat een wachten 05, ben benieuwd of ze je over 1,5 week dan wel iets kunnen vertellen. Ik hoop t voor je. Dat onzekere is niks.

Hoeveel schelen ze bij jou due? Ik verwacht niet dat dreumes niet meer slaapt als peuter naar school gaat, maar de school waar ze heen gaan heet wel een continu rooster dat scheelt.

Hebben jullie tips voor slofjes ofzo voor buiten? Thuis doe ik m gewoon op sokjes naar buiten, maar het wordt nu toch wel wat frisser. Hij loopt nog niet dus ik wil geen schoenen kopen en hij heeft al maat 22 of 23 gok ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven