Inrichting, wat vind jij afschuwelijk?
donderdag 3 september 2020 om 12:42
Door het topic over bordjes met spreuken werd ik toch wel benieuwd.
Ik heb de afgelopen jaren hier wel eens topics over voorbij komen
Dat ging over de spreuken, de leen bakker huizen, de ziekte van 2 (2 dezelfde van alles op de vensterbank) de roze roos van Ikea aan de muur achter de bank, Riviera Maison enz.
Ik:
er is een action fanpagina, en als je dan in de reacties kijkt bij een nieuw item heeft hálf nederland het!
Wat ik tegenwoordig daar veel zie zijn etageres of stolpen met een lichtslingertje en dan spulletjes met het thema van het seizoen.
En ook, goud gespoten flamingo's en kabouters.
Schreeuwend en kinderachtig servies, dat oa van Blond of met teksten er op: do what you love
Het bekende vloerkleed, beige/wit met donkerblauwe diagonale strepen
En ook overal zie ik het kwantum behang met de bloemen of met de aapjes
Ik heb de afgelopen jaren hier wel eens topics over voorbij komen
Dat ging over de spreuken, de leen bakker huizen, de ziekte van 2 (2 dezelfde van alles op de vensterbank) de roze roos van Ikea aan de muur achter de bank, Riviera Maison enz.
Ik:
er is een action fanpagina, en als je dan in de reacties kijkt bij een nieuw item heeft hálf nederland het!
Wat ik tegenwoordig daar veel zie zijn etageres of stolpen met een lichtslingertje en dan spulletjes met het thema van het seizoen.
En ook, goud gespoten flamingo's en kabouters.
Schreeuwend en kinderachtig servies, dat oa van Blond of met teksten er op: do what you love
Het bekende vloerkleed, beige/wit met donkerblauwe diagonale strepen
En ook overal zie ik het kwantum behang met de bloemen of met de aapjes
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
donderdag 3 september 2020 om 20:08
Ja dat heb ik ook met mijn eigen inrichting. Ikzelf vind kleur en oude meuk geweldig, maar heel veel mensen zullen het te druk en te lelijk en te rommelig vinden.

Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.
donderdag 3 september 2020 om 20:08
Man heeft het hier afgelopen maandag geriskeerd om een pot kruiden uit de tuin binnen te zetten.JobEva schreef: ↑03-09-2020 20:02Ik vind grijs juist prachtig, gecombineerd met Andere kleuren..... Mijnstenen vloer is donkergrijs, mijn keuken lichter grijs, daarvoor mijn bank petrol, en heb ik een paarse en een roze wand.... Ben er echt blij mee
En planten heb ik niet.... met katten en honden is dat niet praktisch, ik heb ook geen vensterbanken... alleen maar een glazen pui
3 keer raden waar de kat hem heeft doen belanden én wie een pot aarde mocht wegpoetsen vanmiddag

Hier komt dus écht geen plant binnen.
Ik zou hem trouwens niet eens levend kunnen houden zelf ook niet.
(Ofwel verzuip ik die beesten, ofwel drogen ze uit.)
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben

donderdag 3 september 2020 om 20:11
Ja, daar moet ik ook niks van hebben. Ik snap niet wat mensen bezielt om in een huis te wonen dat sterft van de dood.Hetismogelijk schreef: ↑03-09-2020 20:08Het enige waar ik echt de kriebels van krijg zijn opgezette dieren, geweien en vastgepinde insecten.
donderdag 3 september 2020 om 20:17
Door de honden of door de katten? Bij dat eerste kan ik me er nog wel iets bij voorstellen

Anders grote en zware potten met grote planten nemen, die kunnen wel tegen een stootje.
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt naast de Sarcastische zee.
donderdag 3 september 2020 om 20:22
Tegelvloeren
Gietvloeren
Sixties meubels met die domme pootjes
Buddha's
Dingen met teksten
Industrieel
Grijs en/of zwart wit
Gladde leren banken
Kaal, geen tot weinig decoratie
Alles chroom, glas, plastic of metaal (houtloos)
Primaire kleuren
Edit: Oh lamellen en Blond servies, die mogen er ook bij.
Gietvloeren
Sixties meubels met die domme pootjes
Buddha's
Dingen met teksten
Industrieel
Grijs en/of zwart wit
Gladde leren banken
Kaal, geen tot weinig decoratie
Alles chroom, glas, plastic of metaal (houtloos)
Primaire kleuren
Edit: Oh lamellen en Blond servies, die mogen er ook bij.
ugli wijzigde dit bericht op 03-09-2020 21:15
10.87% gewijzigd

donderdag 3 september 2020 om 21:12
Ik beperk me tot boeddha's, de dood, alle tinten grijs, plastic lamellen en een nepleren zwarte bank. De laatste twee vind ik echt heel erg armoedig. Voor de rest ga ik ervan uit dat over smaak niet te twisten valt.
anoniem_64c64bf305ae7 wijzigde dit bericht op 03-09-2020 21:37
0.94% gewijzigd
donderdag 3 september 2020 om 21:18
Ach zolang er moeite in is gestoken en het er enigszins gezellig uitziet vind ik het prima. Smaken verschillen en ik vind het wel leuk als men een beetje moeite doet om er iets leuks van te maken.
Ik ben ooit bij een klasgenootje van mijn kind binnen geweest en dat was echt een huis wat gewoon één grote troosteloze bedoeling was. Een oude bruine tegelvloer, schrootjes tegen de muren en overal lag en stond speelgoed. Je kon die plinten niet zien want tegen elke kast stond weer een andere kast/dressoir/vitrinekast/tv-kastje en noem maar op. Echt zo vol! Met als pareltje twee verschillende oude lederen bankstellen. En het rook er nog eens ontzettend naar natte hond.
Dus nee doe mij dan maar een huis met Boeddha’s, Blond Amsterdam en schilderijtjes met vastgepinde vlinders!
Zelf zou ik alleen nooit kiezen voor een gietvloer. Dat blijf ik kil vinden. Ook al is de rest dan nog mijn smaak blijf ik dat vinden.
Ik ben ooit bij een klasgenootje van mijn kind binnen geweest en dat was echt een huis wat gewoon één grote troosteloze bedoeling was. Een oude bruine tegelvloer, schrootjes tegen de muren en overal lag en stond speelgoed. Je kon die plinten niet zien want tegen elke kast stond weer een andere kast/dressoir/vitrinekast/tv-kastje en noem maar op. Echt zo vol! Met als pareltje twee verschillende oude lederen bankstellen. En het rook er nog eens ontzettend naar natte hond.
Dus nee doe mij dan maar een huis met Boeddha’s, Blond Amsterdam en schilderijtjes met vastgepinde vlinders!
Zelf zou ik alleen nooit kiezen voor een gietvloer. Dat blijf ik kil vinden. Ook al is de rest dan nog mijn smaak blijf ik dat vinden.
sjiraf wijzigde dit bericht op 03-09-2020 21:22
0.54% gewijzigd
donderdag 3 september 2020 om 21:18
Twee dingen ter decoratie is echt vloeken in de kerk! Mijn grote held Laurence Llewellyn Bowen riep in de jaren '80 al dat als je perse wil groeperen dat het per drie, of in ieder geval in ongelijke aantallen, moest (doe ik overigens ook niet, behalve met mijn vijf Tardissen op de schoorsteenmantel).
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor

donderdag 3 september 2020 om 21:22
Nou, ik heb jouw grote held ook weleens vreselijk de plank mis zien slaan hoor. Zeker in z'n penopauzeperiode.Hasse88 schreef: ↑03-09-2020 21:18Twee dingen ter decoratie is echt vloeken in de kerk! Mijn grote held Laurence Llewellyn Bowen riep in de jaren '80 al dat als je perse wil groeperen dat het per drie, of in ieder geval in ongelijke aantallen, moest (doe ik overigens ook niet, behalve met mijn vijf Tardissen op de schoorsteenmantel).
donderdag 3 september 2020 om 21:27
Prachtig. Heel knap dat je dat uitgekozen hebt uit al die andere vazen en rekken. Dat vereist een heel bijzondere uitkieskunde!

En als het vuur gedoofd is komen er wolven

donderdag 3 september 2020 om 21:35
Bedankt voor het compliment.
Maar ik reageerde gewoon op de laatste reactie, na vier minuten. Het was geen speurtocht naar het pareltje.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
donderdag 3 september 2020 om 21:55
Ik vind dingen niet echt snel lelijk. Al weet ik wel wat door een hoop mensen als leuk en mooi gevonden wordt, ik dat persoonlijk niks vind.
Ik hou van VT wonen huizen. Strak, weinig kleur en niet te vol. Geen bij elkaar geraapt rommeltje maar alles passend. Gooi daar een jungle aan planten bij en rustige kleuren en ik ben blij
Ik hou van VT wonen huizen. Strak, weinig kleur en niet te vol. Geen bij elkaar geraapt rommeltje maar alles passend. Gooi daar een jungle aan planten bij en rustige kleuren en ik ben blij

donderdag 3 september 2020 om 22:07
Schrootjes. Wel eens een huis bekeken dat er op funda leuk uit zag, maar de vele schrootjes stonden niet op de foto's.
Vorige eigenaar van ons huis was een topsporter. Maar huis was duidelijk door zijn vrouw ingericht inclusief hemelbed. Dichtsbijzijnde winkel is een action, toen ik daar voor het eerst binnen liep, wist ik waar die inrichting vandaan kwam.
Ik ben een in een appartement geweest in Amsterdam, was een verbouwde loft. Toilet was in de badkamer (geen probleem) deur was met groot glas. Wel soort melk-glas, maar je zit niet comfortabel zeg maar.
Vorige eigenaar van ons huis was een topsporter. Maar huis was duidelijk door zijn vrouw ingericht inclusief hemelbed. Dichtsbijzijnde winkel is een action, toen ik daar voor het eerst binnen liep, wist ik waar die inrichting vandaan kwam.
Ik ben een in een appartement geweest in Amsterdam, was een verbouwde loft. Toilet was in de badkamer (geen probleem) deur was met groot glas. Wel soort melk-glas, maar je zit niet comfortabel zeg maar.