Werk & Studie alle pijlers

Studie laptop

03-09-2020 09:59 14 berichten
Iemand tips voor een budget goede studie laptop?

De mijne is mega traag (en oud) en aangezien ik aan m’n scriptie ga beginnen en veel met spss moet doen, ben ik op zoek naar een nieuwe (snelle!) laptop.

Miljonair ben ik helaas niet:), dus zo budget mogelijk!
ssd, 8 GB geheugen, core i5 of hoger. Verschillende laptops tot circa 500 - 600 euro voldoen hier al aan. Opslagcapaciteit vanaf 256 GB. Verschillende formaten.
Alle reacties Link kopieren
https://www.coolblue.nl/product/868069/ ... 0jrmh.html
Als je bent een scriptie bezig bent moet je veel dingen tegelijk kunnen doen en daarvoor heb je veel geheugen nodig en een zwaardere processor. Dus inderdaad 8 GB geheugen en een processor van minstens een i5. Tegenwoordig hebben de meeste laptops al een SSD.
Ik kon en deed alles met mijn Chromebook. Nooit traag want heeft en draait geen eigen programma's. Ook geen ellenlange updates terwijl ik net met mijn les wou beginnen.

Je moet wel hebben dat je over wifi beschikt, dan heb je alles bij de hand.
Gelukkig kun je wel in documenten offline werken als je voor die optie kiest (dan wordt het ook offline opgeslagen).

Is ook goed betaalbaar.
Maar hoe ga je dan SPSS draaien op een Chromebook?
Of zou dat op een server van de opleiding kunnen draaien en dat je alleen de uitkomsten raadpleegt?
Voor mijn studie had ik allerlei programma's die ik niet op een chromebook kon draaien.
@ ivo70: Wat is SPSS ?
DeeDee76 schreef:
04-09-2020 10:52
@ ivo70: Wat is SPSS ?
SPSS is een statistisch computerprogramma voor de sociale wetenschappen dat ontstaan is in 1968 en ontwikkeld werd door Norman Nie en Hadlai 'Tex' Hull. Oorspronkelijk was SPSS een acroniem dat stond voor Statistical Package for the Social Sciences.
ExodusRedux schreef:
03-09-2020 11:57
Voor mijn studie had ik allerlei programma's die ik niet op een chromebook kon draaien.
Ik ook, atlas. ti bijvoorbeeld en google docs vond ik ook niet ideaal. Ik heb nu een laptop via mijn werk die ik gebruik voor mijn thesis. Scheelt een hoop frustratie.
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.
Boogschutter10 schreef:
03-09-2020 10:09
ssd, 8 GB geheugen, core i5 of hoger. Verschillende laptops tot circa 500 - 600 euro voldoen hier al aan. Opslagcapaciteit vanaf 256 GB. Verschillende formaten.
Eens! Zou geen chromebook doen tenzij je het leuk vind om je hersens te breken over het draaien van Linux (ALS die specifieke Chromebook dat al kan) om daarop je SPSS te draaien óf om stad en land af te zoeken naar een server ergens die het draait (spoiler alert: Ik geef je zeer weinig kans, heel misschien heeft je universiteit een VDI waar je op mag).
Mijn gehele studie op een Macbook Air gewerkt. Ik snap dat dit wat duurder is, maar ik heb er nooit problemen mee gehad, ik hoefde 'm niet op te laden tijdens mijn colleges omdat de batterij minstens 6 uur meegaat en het werkt gewoon ontzettend prettig en snel. Ik kon overigens inloggen op de externe server van school om programma's als SPSS en Indesign te gebruiken, maar ik had ze ook zelf gedownload en dit ging helemaal perfect. Plus, ik heb mijn Mac nog steeds, hij gaat al 7 jaar mee :)
rainonyourparade schreef:
04-09-2020 15:36
Mijn gehele studie op een Macbook Air gewerkt. Ik snap dat dit wat duurder is, maar ik heb er nooit problemen mee gehad, ik hoefde 'm niet op te laden tijdens mijn colleges omdat de batterij minstens 6 uur meegaat en het werkt gewoon ontzettend prettig en snel. Ik kon overigens inloggen op de externe server van school om programma's als SPSS en Indesign te gebruiken, maar ik had ze ook zelf gedownload en dit ging helemaal perfect. Plus, ik heb mijn Mac nog steeds, hij gaat al 7 jaar mee :)
Voor mijn studie kunnen veel programma’s niet op Apple software. Met een MacBook zou ik mijn studie niet kunnen halen.
Geen idee waar je een studie laptop kunt volgen. Ik heb het ooit mijzelf aangeleerd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven