Bewust kindvrij sinds 2010, deel 26

26-05-2020 20:28 3010 berichten
Kletstopic deel 26 alweer

(voorheen ook wel bekend als Vanaf oktober 2010 kindvrij).

Voor iedereen die er voor kiest om geen kinderen te krijgen.

Afbeelding
anoniem_325127 wijzigde dit bericht op 26-05-2020 20:39
27.41% gewijzigd
Vind het trouwens ergerlijk dat je nooit op vakantiewebsites de rust beoordeeld ziet worden, enkel wat voor vertier er voor kinderen is. Zou ook voor de niet adultonly's een waardevolle toevoeging zijn om een splitsing te maken tussen waar wel en geen kinderen toegelaten. In Amerika zat ik ergens in 'n hotel waar één zwembad alleen voor volwassenen was bijv.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nooit op adult-only hotels enz. gezocht... Maar we gaan altijd buiten de schoolvakanties dus we lopen al minder "gevaar" 😂

En als campings te koop lopen met hun oh zo gave kinderanimatie en een sfeervol familierestaurant... dan kiezen we die dus niet.

Om eerlijk te zijn, zo'n dagje meegenieten van hun ellende is ook voor mij weer de bevestiging dat ik echt een tof leven heb 💖
Met al dat jankspul onder de 5 gaan ze gerust buiten het seizoen op vakantie. Da's toch wel 'n nadeel. En dan zoeken ze ook nog niet naar faciliteiten waar de kids zichzelf kunnen vermaken.
koekie1980 schreef:
03-09-2020 19:54
Ik heb nooit op adult-only hotels enz. gezocht... Maar we gaan altijd buiten de schoolvakanties dus we lopen al minder "gevaar" 😂

En als campings te koop lopen met hun oh zo gave kinderanimatie en een sfeervol familierestaurant... dan kiezen we die dus niet.

Om eerlijk te zijn, zo'n dagje meegenieten van hun ellende is ook voor mij weer de bevestiging dat ik echt een tof leven heb 💖
:cheer2:

same!
https://www.ad.nl/buitenland/diep-verdr ... aff856409/

27 jaar en moeder van 6 (!) kids. 5 heeft ze vermoord en de 6e wilde ze ook doen

6 kinderen en dan 27 jaar. WHAT-THE-FUCK. dan ben je vanaf je tienerjaren al als een legkip bezig.

... mag het niet zeggen maar zouden die kinderen de reden zijn van haar zelfmoord?
Triest verhaal... heeft in mijn ogen niets met het kindvrij zijn te maken. Die dame had waarschijnlijk een heleboel stress en psychische issues.
Je kinderen vermoorden doe je echt niet omdat je "gewoon kindvrij" had willen zijn. Heel treurig dat het zo'n familiedrama is geworden... :rose:
koekie1980 schreef:
03-09-2020 20:15
Triest verhaal... heeft in mijn ogen niets met het kindvrij zijn te maken. Die dame had waarschijnlijk een heleboel stress en psychische issues.
Je kinderen vermoorden doe je echt niet omdat je "gewoon kindvrij" had willen zijn. Heel treurig dat het zo'n familiedrama is geworden... :rose:
nee precies ik bedoelde ook niet dat ze graag kindvrij had willen zijn maar dat ze blijkbaar een hoop !@#$% heeft in haar leven

triest voor die kids
Hoelang denken jullie nog dat het duurt dat wij als bewust kindvrijen een beloning/extra premie krijgen in NL? Een 1-kind-politiek gaat er hier nooit komen, hoewel dat wel hard nodig zou zijn. In onze regerering wordt toch doorgaans alles met geld en niet met gezag opgelost.
Ik verwacht niet dat zoiets er ooit gaat komen. Tenminste, niet in de jaren dat wij leven. In vergelijking met de vorige generaties krijgen vrouwen al minder kinderen en willen meer vrouwen geen kinderen. De verwachting volgens sommige bronnen is dat dat alleen maar toe zal nemen. Dus dat veel meer vrouwen geen kinderen zullen krijgen. Economisch gezien zou dat grote gevolgen kunnen hebben.
Emboldened by the flame of ambition
Sjaantje37 schreef:
03-09-2020 19:05
Ik begrijp dat dus ook niet, ik vond thuisblijven met mijn zoon van bijna 1 een stuk relaxter dan te gaan kamperen. Wat is dat dan voor vakantie voor een moeder.
Of gaan winkelen met je jonge kinderen die het na een uur zat zijn omdat ze moe en overprikkelt zijn en het dan op een krijsen zetten. Heb daar zo’n hekel aan in winkels.

Of nog erger in restaurants zo’n huilend kind, dan denk ik echt waar zijn jullie mee bezig.

Ik heb begrepen dat je tegenwoordig ook hotels, appartementen en campings heb waar kids en jeugdigen niet welkom zijn. Lijkt mij heerlijk hahahaha
Jaaa! Ik ben net terug van een week in een adults only herberg in de Belgische bossen. Zalig! (De wifi was er ook tamelijk beperkt, dus heb net de discussies van afgelopen week bij gelezen) Ook heb ik ooit een hotel in Portugal geboekt, dat op Zoover op alles een 9 scoorde, maar op kindvriendelijkheid een 4 ;-D Zalig hotel!
Omdat het einde van onze vakantie en ons budget nog niet in zicht zijn, gaan we vandaag nog even lekker een nachtje naar een mooi hotel in het oosten van het land. Ik had daar eigenlijk voor mijn verjaardag geboekt, mja... in april was het niet zo gezellig in de horeca :biggrin: Dus dat halen we nu in. Gaan we vieren dat ik 45 jaar en 5 maanden ben!
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Doornroosje75 schreef:
04-09-2020 09:24
Gaan we vieren dat ik 45 jaar en 5 maanden ben!
Haha gefeliciteerd! :cheer2:
Ik vind een camping of hotel vol met kinderen soms ook wel prima. Om mezelf eraan te herinneren dat ik kinderen leuk vind, een half uur.. als ze lief zijn... En niet te druk.. enz enz :hihi:
Puz_n_Boots schreef:
04-09-2020 08:46
Hoelang denken jullie nog dat het duurt dat wij als bewust kindvrijen een beloning/extra premie krijgen in NL? Een 1-kind-politiek gaat er hier nooit komen, hoewel dat wel hard nodig zou zijn. In onze regerering wordt toch doorgaans alles met geld en niet met gezag opgelost.
Geen beloning wellicht wel minder belasting (milieubelasting!)

Onze regering wil helemaal geen bevolkingskrimp want dat kost ze geld (economische groei is heilig en dat bereik je alleen met een bevolking die zich rap voortplant)
Doornroosje75 schreef:
Jaaa! Ik ben net terug van een week in een adults only herberg in de Belgische bossen. Zalig! (De wifi was er ook tamelijk beperkt, dus heb net de discussies van afgelopen week bij gelezen) Ook heb ik ooit een hotel in Portugal geboekt, dat op Zoover op alles een 9 scoorde, maar op kindvriendelijkheid een 4 ;-D Zalig hotel!
Omdat het einde van onze vakantie en ons budget nog niet in zicht zijn, gaan we vandaag nog even lekker een nachtje naar een mooi hotel in het oosten van het land. Ik had daar eigenlijk voor mijn verjaardag geboekt, mja... in april was het niet zo gezellig in de horeca :biggrin: Dus dat halen we nu in. Gaan we vieren dat ik 45 jaar en 5 maanden ben!
April 75, een goed jaar en een nog betere maand :)

Ben er zelf ook van :cheer:
koekie1980 schreef:
03-09-2020 18:49
Ik kan me wel voorstellen (euh nee, dat kan ik eigenlijk niet) dat wanneer je richting 40 gaat bijv. én je een enorme kinderwens hebt dat je hormonen wellicht zorgen dat je eisenlijst qua partner drastisch ingekort wordt omdat je zonodig zsm een kind wil. Dus een vader zoekt. En dat die kerel als persoon/partner dan kan tegenvallen.
Ja, ik kan het mij wel voorstellen. Want onder druk maken de meeste mensen niet te beste keuzes... :facepalm:
Zie het maar bij mensen die perse een relatie willen hebben/behouden. Dan gaat de lat soms ook erg naar beneden...
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Doornroosje75 schreef:
(...), dat op Zoover op alles een 9 scoorde, maar op kindvriendelijkheid een 4 ;
Wow... Dat is een slimme tip!
Zo had ik nog niet eerder gezocht ,👍👍
Skadí schreef:
04-09-2020 08:58
Ik verwacht niet dat zoiets er ooit gaat komen. Tenminste, niet in de jaren dat wij leven. In vergelijking met de vorige generaties krijgen vrouwen al minder kinderen en willen meer vrouwen geen kinderen. De verwachting volgens sommige bronnen is dat dat alleen maar toe zal nemen. Dus dat veel meer vrouwen geen kinderen zullen krijgen. Economisch gezien zou dat grote gevolgen kunnen hebben.
Zeker, want de economie is niet gebaseerd op krimp maar op bevolkingsgroei.
Maar het milieu en de natuur zullen er van opfleuren.
Ik ben net terug van twee weken kamperen op verschillende campings. De eerste was echt een familiecamping. Aan een groot meer en met een mooie speeltuin. Opvallend was dat ik heel vaak kinderen in het toiletgebouw zag hangen, spelend met hun mobiel die ze daar konden opladen. Als ik kind was geweest op die camping had ik het wel geweten.
Tegenover de speeltuin lag de keuken. Ik stond daar op mijn vriend te wachten toen een van de koters die wél lekker buiten speelde, uit zo'n speeltoestel viel. Huilen, brullen, alles. Een paar oudere kinderen kwamen aangesneld en keken naar mij, als enige volwassene daar. Maar ik vond het toch echt niet mijn taak om het jong op te rapen en te troosten..
De campings daarna waren gelukkig minder kindvriendelijk en dus een stuk leuker :mrgreen:
Ok, voor de masochisten onder ons. Niet kijken vlak na het eten, want het is zum kotzen. : https://www.viva.nl/mama/mother-blessin ... ony-trend/
katkaatje schreef:
05-09-2020 10:01
Ok, voor de masochisten onder ons. Niet kijken vlak na het eten, want het is zum kotzen. : https://www.viva.nl/mama/mother-blessin ... ony-trend/
What the ef.... 🤐
koekie1980 schreef:
04-09-2020 18:02
Wow... Dat is een slimme tip!
Zo had ik nog niet eerder gezocht ,👍👍
Maar mensen met iets onder de 4 zoeken nog niet vanzelfsprekend kindvriendelijkheid, want hun kind is toch bij hen. Er zijn mensen die dat nog wel lekker rustig vinden: geen gekrijs van andermans jong.
Gisteren een heerlijke dag in Zeeland gehad met m'n jarige moeder. Heerlijk zonnetje, leuke terrasjes en geen kind gezien of gehoord!
katkaatje schreef:
Ik moest meteen aan the handmaids tale denken... :|
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
katkaatje schreef:
O_o :sick: :facepalm:
Ik ben er niet over uit welke smiley het meest passend is.

Raar, ik had de kots smiley geselecteerd maar er staat een andere.
Rookgordijn1 schreef:
05-09-2020 10:40
O_o :sick: :facepalm:
Ik ben er niet over uit welke smiley het meest passend is.

Raar, ik had de kots smiley geselecteerd maar er staat een andere.
Ja echt he... ik wist ook even niet hoe ik moest reageren O_o
yesss wijzigde dit bericht op 11-09-2020 22:19
37.92% gewijzigd
Ohw wat vreselijk! En al die verhevenheid omdat een man in je is klaargekomen. Mijn hemel haha wat erg dit.
Emboldened by the flame of ambition

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven