Inrichting, wat vind jij afschuwelijk?
donderdag 3 september 2020 om 12:42
Door het topic over bordjes met spreuken werd ik toch wel benieuwd.
Ik heb de afgelopen jaren hier wel eens topics over voorbij komen
Dat ging over de spreuken, de leen bakker huizen, de ziekte van 2 (2 dezelfde van alles op de vensterbank) de roze roos van Ikea aan de muur achter de bank, Riviera Maison enz.
Ik:
er is een action fanpagina, en als je dan in de reacties kijkt bij een nieuw item heeft hálf nederland het!
Wat ik tegenwoordig daar veel zie zijn etageres of stolpen met een lichtslingertje en dan spulletjes met het thema van het seizoen.
En ook, goud gespoten flamingo's en kabouters.
Schreeuwend en kinderachtig servies, dat oa van Blond of met teksten er op: do what you love
Het bekende vloerkleed, beige/wit met donkerblauwe diagonale strepen
En ook overal zie ik het kwantum behang met de bloemen of met de aapjes
Ik heb de afgelopen jaren hier wel eens topics over voorbij komen
Dat ging over de spreuken, de leen bakker huizen, de ziekte van 2 (2 dezelfde van alles op de vensterbank) de roze roos van Ikea aan de muur achter de bank, Riviera Maison enz.
Ik:
er is een action fanpagina, en als je dan in de reacties kijkt bij een nieuw item heeft hálf nederland het!
Wat ik tegenwoordig daar veel zie zijn etageres of stolpen met een lichtslingertje en dan spulletjes met het thema van het seizoen.
En ook, goud gespoten flamingo's en kabouters.
Schreeuwend en kinderachtig servies, dat oa van Blond of met teksten er op: do what you love
Het bekende vloerkleed, beige/wit met donkerblauwe diagonale strepen
En ook overal zie ik het kwantum behang met de bloemen of met de aapjes
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..

zondag 6 september 2020 om 21:27
Groen hoort daar niet bij hoor.Knuddestudder schreef: ↑06-09-2020 21:26Petrol is een blauwtint, en wordt doorgaans niet als warm beschouwd. Alle kleuren met blauw erin zijn in principe koud (van paars via blauw naar groen), de rest is warm. Er is een geleidelijke overgang tussen die 2 groepen waarin de intensiteit en helderheid bepaalt of het als warm of koud aanvoelt. Donkere tinten voelen warmer aan dan lichte.

zondag 6 september 2020 om 22:02
Ik krijg echt braak neigingen van brocante en de Rivièra Maison stijl....teveel prullaria en overal staat en hangt wat. T liefst in whitewash en met de tekst erop wat erin zit.
"Letters" ..."candle"....
Kaarsen met kransen erom. En dan weer een touwtje eraan met een houten hartje met love erop. Die stijl.....
"Letters" ..."candle"....
Kaarsen met kransen erom. En dan weer een touwtje eraan met een houten hartje met love erop. Die stijl.....

zondag 6 september 2020 om 22:04
Doe niet zo lullig... Haske mooi!lollypopje schreef: ↑06-09-2020 22:02Bij gelig bruin denk ik aan zo'n diarreekleur. Niet iets dat ik op mijn muren zou willen hebben.
zondag 6 september 2020 om 22:05
Ik doe niet lullig. Dat is de kleur waar ik aan denk bij die omschrijving. Ik zeg niet dat die kleur ook zo is, want ik heb werkelijk geen idee.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times

zondag 6 september 2020 om 22:07
Ik nodig je uit om een poepkleur op je muur te smeren en je gaat er serieus op in?lollypopje schreef: ↑06-09-2020 22:05Ik doe niet lullig. Dat is de kleur waar ik aan denk bij die omschrijving. Ik zeg niet dat die kleur ook zo is, want ik heb werkelijk geen idee.

zondag 6 september 2020 om 22:08
Zonder smileys heb ik geen idee of iemand serieus is of niet. Gezien smaak duidelijk verschilt.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times

zondag 6 september 2020 om 22:11
Ik heb in de loop der jaren geleerd hier en helaas is dat niet altijd meer zo, dat je elkaar in het ene topic verrot kan schelden en in het andere gezellig met elkaar kunt keutelen. :)Het is de laatste tijd allemaal veel te persoonlijk geworden en dat vind ik vreselijk jammer.
zondag 6 september 2020 om 22:13
Hoezo persoonlijk?Cateautje schreef: ↑06-09-2020 22:11Ik heb in de loop der jaren geleerd hier en helaas is dat niet altijd meer zo, dat je elkaar in het ene topic verrot kan schelden en in het andere gezellig met elkaar kunt keutelen. :)Het is de laatste tijd allemaal veel te persoonlijk geworden en dat vind ik vreselijk jammer.
Als iemand iets zonder smileys post is het toch niet heel gek dat ik niet door heb dat het een grap is.
Dat betekent niet dat ik het persoonlijk opvatte.

zondag 6 september 2020 om 22:15
Dat was niet mijn boodschap.lollypopje schreef: ↑06-09-2020 22:13Hoezo persoonlijk?
Als iemand iets zonder smileys post is het toch niet heel gek dat ik niet door heb dat het een grap is.
Dat betekent niet dat ik het persoonlijk opvatte.
Maar goed, ik zal proberen te onthouden dat ik bij jou smileys moet plaatsen.

zondag 6 september 2020 om 22:26
Overigens mocht ik toch al meedoen hier bedenk ik nu. Ik heb namelijk in meerdere kamers een grijze muur. En in mijn nieuwe huis komt dat gewoon weer, want ik vind het nog steeds mooi. Breekt wel net het wit een beetje, maar straalt rust uit. En kleur heb ik al genoeg van de andere dingen (gekleurde gele en oranje eetkamerstoelen, rood kastje, groene zitzak, plus speelgoed in alle kleuren van de regenboog.
zondag 6 september 2020 om 22:28
Wat je leert als je lang genoeg op dit forum rondloopt is dat dat altijd wel handig is, gezien de grote hoeveelheid misinterpretaties van platte tekst Daarbij verbaasd niks je meer over mensen en genoeg mensen menen serieus wat je denkt dat een grap is.

zondag 6 september 2020 om 22:29
True.lollypopje schreef: ↑06-09-2020 22:28Wat je leert als je lang genoeg op dit forum rondloopt is dat dat altijd wel handig is, gezien de grote hoeveelheid misinterpretaties van platte tekst Daarbij verbaasd niks je meer over mensen en genoeg mensen menen serieus wat je denkt dat een grap is.
maandag 7 september 2020 om 00:40

maandag 7 september 2020 om 00:43
Tijgerprintje2 schreef: ↑07-09-2020 00:40Cadeau gekregen: een vogel gevochten van rietachtig materiaal. Jullie kennen het wel, grijsbruin nepriet waar die hartje ook mee gemaakt worden. De vogel is een halve meter breed en dus super opvallend. Vreselijk.
Helaas komt de gever nogal vaak langs, dus hij staat nu toch tentoongesteld.

maandag 7 september 2020 om 06:56
Herfstappeltaart en Doorenvogels: Ik heb ook gehaakte valletjes in de woonkamer en keuken hangen. En nog erger: helemaal zelf gemaakt. Met kerst vervang ik ze voor gehaakte gordijntjes met motiefjes van ijs/sneeuwkristallen. En ja, dat is ubertruttig, maar daar houd ik van. Ik vind die Griekse witte gordijnen met open borduurwerk ook zo mooi. En ik houd, oh horror ook van gehaakte kanten tafelkleden.
En in de winter heb ik gehaakte spreien op mijn bed, en op de bank gehaakte dekens. Allemaal gemaakt door moi. En ik draag gehaakte truien en vesten. Stoffiger kan haast niet
En in de winter heb ik gehaakte spreien op mijn bed, en op de bank gehaakte dekens. Allemaal gemaakt door moi. En ik draag gehaakte truien en vesten. Stoffiger kan haast niet

maandag 7 september 2020 om 08:00
Tuingravin schreef: ↑07-09-2020 06:56Herfstappeltaart en Doorenvogels: Ik heb ook gehaakte valletjes in de woonkamer en keuken hangen. En nog erger: helemaal zelf gemaakt. Met kerst vervang ik ze voor gehaakte gordijntjes met motiefjes van ijs/sneeuwkristallen. En ja, dat is ubertruttig, maar daar houd ik van. Ik vind die Griekse witte gordijnen met open borduurwerk ook zo mooi. En ik houd, oh horror ook van gehaakte kanten tafelkleden.
En in de winter heb ik gehaakte spreien op mijn bed, en op de bank gehaakte dekens. Allemaal gemaakt door moi. En ik draag gehaakte truien en vesten. Stoffiger kan haast niet![]()

anoniem_310255 wijzigde dit bericht op 07-09-2020 08:06
3.59% gewijzigd

maandag 7 september 2020 om 08:03
En dan zal ik jullie allemaal laten sidderen........ik hou van bruin!
Cognac, kastanjebruin, ik vind het prachtige warme kleuren.
Net als roestbruin, terratinten, olijfgroen, okergeel, diep warm crème en sommige beigetinten.
Eigenlijk de kleuren van een herfstbos. Wel de warme varianten van bruin, met een rode of gele ondertoon. Als er in bruin teveel zwart of grijs zit wordt het me te somber.
Met bruin moet je alleen wel zorgen dat je voldoende licht hebt. Anders slokt het al het licht op.
Tegenover het bruin moeten dan (voor mijn smaak) veel lichte groentinten staan. De groentinten die je in de lente ziet, licht en fris. Dit bereik ik met planten en waxinelichthouders van glas.
Cognac, kastanjebruin, ik vind het prachtige warme kleuren.
Net als roestbruin, terratinten, olijfgroen, okergeel, diep warm crème en sommige beigetinten.
Eigenlijk de kleuren van een herfstbos. Wel de warme varianten van bruin, met een rode of gele ondertoon. Als er in bruin teveel zwart of grijs zit wordt het me te somber.
Met bruin moet je alleen wel zorgen dat je voldoende licht hebt. Anders slokt het al het licht op.
Tegenover het bruin moeten dan (voor mijn smaak) veel lichte groentinten staan. De groentinten die je in de lente ziet, licht en fris. Dit bereik ik met planten en waxinelichthouders van glas.
maandag 7 september 2020 om 08:18