Inrichting, wat vind jij afschuwelijk?

03-09-2020 12:42 2908 berichten
Alle reacties Link kopieren
Door het topic over bordjes met spreuken werd ik toch wel benieuwd.

Ik heb de afgelopen jaren hier wel eens topics over voorbij komen

Dat ging over de spreuken, de leen bakker huizen, de ziekte van 2 (2 dezelfde van alles op de vensterbank) de roze roos van Ikea aan de muur achter de bank, Riviera Maison enz.

Ik:

er is een action fanpagina, en als je dan in de reacties kijkt bij een nieuw item heeft hálf nederland het!
Wat ik tegenwoordig daar veel zie zijn etageres of stolpen met een lichtslingertje en dan spulletjes met het thema van het seizoen.

En ook, goud gespoten flamingo's en kabouters.

Schreeuwend en kinderachtig servies, dat oa van Blond of met teksten er op: do what you love

Het bekende vloerkleed, beige/wit met donkerblauwe diagonale strepen

En ook overal zie ik het kwantum behang met de bloemen of met de aapjes
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
iones schreef:
06-09-2020 18:37
Of kuilmais. Verbazingwekkend voor mij dat er mensen zijn die niet weten wat daar in zit.
Wij stadsburger verbazen ons over vele vierkante meters plastic op een rustieke boerderij, dus wat daaronder zit is dan helemaal een raadsel.
Henk-en-Roelie schreef:
04-09-2020 20:14
l:

Net zoals in films waar complete interieurs aan barrels wordt geslagen, het eerste wat ik dan denk is 'zonde, en wie gaat dat allemaal opruimen'.
Waardeloos ook, in het kader van duurzaamheid goede spullen vernielen waar mensen mogelijk nog blij mee zouden kunnen zijn. Omdat ze bijvoorbeeld geen nieuwe meubels kunnen betalen.
iones schreef:
06-09-2020 18:46
Waardeloos ook, in het kader van duurzaamheid goede spullen vernielen waar mensen mogelijk nog blij mee zouden kunnen zijn. Omdat ze bijvoorbeeld geen nieuwe meubels kunnen betalen.

Ik stoor me ook altijd aan die laatdunkende opmerkingen in woonprogramma's (neeeeeee dat kan ècht niet meer!) als mensen hun huis laten zien.
Bah.
iones schreef:
06-09-2020 18:46
Is voor de film gemaakt van balsahout en dat piek je zo in splinters, dus er is niets aan verloren.
iones schreef:
Of kuilmais. Verbazingwekkend voor mij dat er mensen zijn die niet weten wat daar in zit.
Wat is dat?
herfstappeltaart schreef:
06-09-2020 18:51
Ik stoor me ook altijd aan die laatdunkende opmerkingen in woonprogramma's (neeeeeee dat kan ècht niet meer!) als mensen hun huis laten zien.
Bah.
Wedden dat ze dat zeggen van mijn huis? Maar ik bepaal dat nog altijd zelf.
Ja, sommige dingen kunnen niet meer. De kanten vitrage gordijnen. Die hoef ik niet maar man kan er geen afscheid van nemen. Ik heb ze nooit gehangen hoor, even voor alle duidelijkheid. Ze hingen er al toen ik hier kwam wonen. We leven in het ouderlijke huis van mijn man. Vandaar.
pamelacourson schreef:
06-09-2020 14:57
Ik vind die bellen en dat ding voor aan de muur best wel afzichtelijk. Maar ik moet bekennen dat ik al een paar jaar niks aan de muur heb hangen omdat ik niets moois kan vinden... dus dat is ook lelijk :-D
Ik vind die bellen en die ijzeren bladeren ook echt helemaal niks.
Gelukkig maar dat smaken verschillen :)
iones schreef:
06-09-2020 18:58
Wedden dat ze dat zeggen van mijn huis? Maar ik bepaal dat nog altijd zelf.
Ja, sommige dingen kunnen niet meer. De kanten vitrage gordijnen. Die hoef ik niet maar man kan er geen afscheid van nemen. Ik heb ze nooit gehangen hoor, even voor alle duidelijkheid. Ze hingen er al toen ik hier kwam wonen. We leven in het ouderlijke huis van mijn man. Vandaar.

Als het aan mij lag zou ik nog gehaakte valletjes ophangen...maar ja......dat kan èeeeeecht niet meer :biggrin: :biggrin:
Ik heb al jaren een paar macramé plantenhangers. Eentje komt nog bij mijn oma vandaan. Kan ook niet meer. Ik was er een tijdje echt dol op. Nu niet meer en toch vind ik het gezellig staan.
Lady_Day schreef:
06-09-2020 19:06
Ik heb al jaren een paar macramé plantenhangers. Eentje komt nog bij mijn oma vandaan. Kan ook niet meer. Ik was er een tijdje echt dol op. Nu niet meer en toch vind ik het gezellig staan.

Ik vind ze leuk :)
Lady_Day schreef:
Volgens mij zijn die dingen weer hip. Althans ik zag zoiets bij zo'n hippe woonassecoire winkel.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
lollypopje schreef:
06-09-2020 19:13
Volgens mij zijn die dingen weer hip. Althans ik zag zoiets bij zo'n hippe woonassecoire winkel.

En helemaal passend in de Ibiza-stijl.
Lady_Day schreef:
Ik zie ze nog veel in tuincentra en woonwinkels, dus qua hipheid is het niet zo erg als je denkt.
Sowieso zie ik nog best wat macrame in woonwinkels, ook bijvoorbeeld wandversiering.

De Tillandsia plantjes (plantjes in de lucht die eruitzagen als kwallen) en waren ook een tijd heel hip in de bladen,maar ik geloof niet dat de trend echt aangeslagen is bij het grote publiek. Dat je een fortuin betaalde voor 1 miezerig plantje zal vast ook niet meegeholpen hebben.
ceci wijzigde dit bericht op 06-09-2020 19:18
6.80% gewijzigd
06-09-2020 19:14
En helemaal passend in de Ibiza-stijl.
Bij Bohemian past het ook prima.
Ceci schreef:
06-09-2020 19:16
Bij Bohemian past het ook prima.

Ja precies. Volgens mij is dat ver hetzelfde.
Overigens heb ik wel het idee dat er qua stijlen veel meer hip is dan vroeger. Juist omdat we dmv internet en social media bijna overal inspiratie kunnen opdoen en omdat internationaal bestellen ook steeds makkelijker wordt.
iones schreef:
Zo zijn er niet veel mensen die weten dat die "Home" bordjes aangeven dat men bij een geheim genootschap hoort.
Everything you see I owe to spaghetti!
06-09-2020 19:19
Ja precies. Volgens mij is dat ver hetzelfde.
Ik geloof het ook maar een één of andere tv stylist zal vast vinden dat er toch echt heeeeeel veel verschil tussen zit.
Ceci schreef:
06-09-2020 19:22
Ik geloof het ook maar een één of andere tv stylist zal vast vinden dat er toch echt heeeeeel veel verschil tussen zit.

:biggrin:
Annapicobella schreef:
Zo zijn er niet veel mensen die weten dat die "Home" bordjes aangeven dat men bij een geheim genootschap hoort.

Het huismussen-genootschap.
Annapicobella schreef:
Ik vraag me af of de mensen die die meuk kopen dat ook weten. :proud: :facepalm:
Ceci schreef:
06-09-2020 19:23
Ik vraag me af of de mensen die die meuk kopen dat ook weten. :proud: :facepalm:
Zal wel een streek zijn van Pia Dijkstra.
06-09-2020 19:02
Als het aan mij lag zou ik nog gehaakte valletjes ophangen...maar ja......dat kan èeeeeecht niet meer :biggrin: :biggrin:

Why not. Ik heb ze nog hangen.
Doorenvogels55 schreef:
06-09-2020 19:27
Why not. Ik heb ze nog.

Geweldig! Nu word ik nieuwsgierig naar de rest van je inrichting.
iones schreef:

... Mais?...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven