Mooiste plek waar je ooit geweest bent, en waarom? [Geen OP]

06-09-2020 22:25 208 berichten
* gone *
anoniem_353486 wijzigde dit bericht op 11-09-2020 17:24
99.51% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Een strandje op het eiland Barbuda (Cariben). Niets te doen en niets te koop. Geen strandbedjes, geen toeristen, niets. Alleen maar natuur. Je bent ver weg van de bewoonde wereld en dat geeft een overweldigend gevoel van vrijheid en avontuur. Het water is helderblauw en het strand zo wit dat het pijn doet aan je ogen. Ik voelde me daar alleen op de wereld en intens gelukkig.
Graubünden in Zwitserland.
Ruige bergen, hoge passen, eindeloos lopen zonder een mens te zien, maar wel prachtige vergezichten en wilde dieren :heart:
Liara schreef:
06-09-2020 23:40
Graubünden in Zwitserland.
Ruige bergen, hoge passen, eindeloos lopen zonder een mens te zien, maar wel prachtige vergezichten en wilde dieren :heart:
Dat had ik in Oostenrijk. Daar logeerde ik op een berg boven Ulm, als ik het me goed herinner.was Innsbruck!!! Ik loop op een gegeven moment een paadje op en dat was begrensd met bomen en struiken en plots hielden de struiken op en toen keek ik over een megagrote vallei met huisjes nog kleiner dan een dobbelsteen. Het benam me de adem, letterlijk.


Nee, dat kan Ulm niet geweest zijn, dat ligt in Duitsland. Geen idee meer. 40 jaar doen rare dingen met den bloemkool.
anoniem_64c64bf305ae7 wijzigde dit bericht op 06-09-2020 23:57
11.52% gewijzigd
Cateautje schreef:
06-09-2020 23:44
Dat had ik in Oostenrijk. Daar logeerde ik op een berg boven Ulm, als ik het me goed herinner. Ik loop op een gegeven moment een paadje op en dat was begrensd met bomen en struiken en plots hielden de struiken op en toen keek ik over een megagrote vallei met huisjes nog kleiner dan een dobbelsteen. Het benam me de adem, letterlijk.


Nee, dat kan Ulm niet geweest zijn, dat ligt in Duitsland. Geen idee meer.
Waar het ook was, ik begrijp precies wat je bedoelt.

Wij komen op een berg: 2 arenden leren hun jong vliegen, vlak daarvoor een stel bergmarmotten die nieuwsgierig komen kijken. En dan zie je het het uitzicht.....ik voelde me echt bovenop de wereld daar. Er gaat echt nooit meer iets indrukwekkender zijn dat dat.
Liara schreef:
06-09-2020 23:55
Waar het ook was, ik begrijp precies wat je bedoelt.

Wij komen op een berg: 2 arenden leren hun jong vliegen, vlak daarvoor een stel bergmarmotten die nieuwsgierig komen kijken. En dan zie je het het uitzicht.....ik voelde me echt bovenop de wereld daar. Er gaat echt nooit meer iets indrukwekkender zijn dat dat.
Inderdaad!

Het was trouwens Innsbruck :)

Wat zijn we klein hè? Dat is hoe ik me voelde op dat moment, zo nietig.
Haha, krijg er weer kippevel van. :-D
Alle reacties Link kopieren
Etretat en ile de Porquerolles ❤️
Alle reacties Link kopieren
Baai van Kotor, Montenegro
De weg van Zion naar Brice
Escalante Staircase route in Utah.
Cateautje schreef:
06-09-2020 23:58
Inderdaad!

Het was trouwens Innsbruck :)

Wat zijn we klein hè? Dat is hoe ik me voelde op dat moment, zo nietig.
We stellen toch zeker echt niks voor! Inderdaad nietig, wat je zegt.
Great Barrier Reef is trouwens ook een top 10 vermelding waard; zowel een rondvlucht erboven is enorm indrukwekkend als het snorkelen in die kleurrijke onderwaterwereld
Alle reacties Link kopieren
IJsland! Wat een prachtig land is dat, ongerepte natuur, weidse uitzichten, stilte, rust, uren rijden zonder een mens/huis tegen te komen, prachtige natuurverschijnselen, echt geweldig. En het noorderlicht, ik krijg er nog kippenvel van als ik daaraan denk. Geweldig land, echt één van de mooiste plekken die ik heb gezien :heart: het feit dat het maar een paar uur licht was draagt ook bij aan het mysterieuze en fascinerende gevoel wat ik bij dit land heb (ik was er een paar jaar geleden in januari)
IJsland staat bovenaan mijn verlanglijst. Lijkt me zo gaaf!
Alle reacties Link kopieren
Zuid Afrika en dan vooral omgeving Drakensbergen is adembenemend. Meteora in Griekenland vond ik ook geweldig en indrukwekkend!
Alle reacties Link kopieren
-De Katharenburcht Montsegur in Zuid-Frankrijk aan de voet van de Pyreneen.Vooral vanwege de historische gebeurtenissen die er ooit hebben plaatsgevonden.
-Het zwarte strand op het Griekse eiland ,Santorini.Niet mooi maar vond het wel heel bijzonder.
-Het Romaanse kerkje op de wierde van Fransum in provincie Groningen,vanwege de fascinerende oude sfeer.En door de gedenkwaardige winterse overnachting op het ernaast gelegen middeleeuwse kerkhof,temidden van oude graven.
nighttripper wijzigde dit bericht op 07-09-2020 00:26
14.69% gewijzigd
Vraag blijft,why is the rum gone?
Alle reacties Link kopieren
High Way 1 in California. We reden daar rond zonsondergang In de richting van de zon. Het was daar zo prachtig, stukken door het bos, stukken boven een klif aan de zee, stukken langs het strand.. We wilde eigenlijk doorrijden en dan daarna wat eten, maar man zette opeens de camper aan de kant. We hebben de bbq aangezet en zijn gaan genieten van de zonsondergang. Zo mooi daar aan het water!

Zion NP, geweldige natuur, super mooie rotswanden. We kregen helemaal achterin het park een flinke hoosbui over ons heen. Daarna ontstonden er aan alle kanten kleine watervalletjes van de rotswand. Toen de zon weer ging schijnen, was het zo ontzettend mooi!

De Reykjadalur Vallei in IJsland. Door een thermisch gebied stroomt tussen de bergen een beekje. Daar kun je prachtig wandelen en dan kun je boven in het beekje lekker het warme water in. Super bijzonder. Sws is IJsland echt prachtig! We hebben het hele eiland rondgetrokken en gekampeerd in een tentje. Om ‘s morgens aan de voet van een waterval je tentje weer open te ritsen is zo ontzettend genieten!

Vancouver Island in z’n geheel. Eeuwenoude bomen, gigantisch hoge bomen, prachtige routes over houten planken door het regenwoud, watervallen, de natuur is er zo mooi. Bij Campbell River zitten ieder jaar orka’s in de wateren. We hebben een hele dag rondgevaren op een Zodiac. En hebben walvissen, dolfijnen, zeehonden en een hele school orka’s gezien, zónder dat ze werden opgejaagd. Met zoveel respect voor de dieren, ze hielden voldoende afstand en zette de motor steeds uit. Echt een van de indrukwekkendste dagen ooit.

De route vanuit Miami naar Key West. Je rijdt vanuit Miami voor je gevoel zo de zee in. Over 42 bruggen rijdt je over water en kleine eilanden naar Key West. Zo veel mooie stops en gewoon de algehele sfeer daar is zo’n belevenis.

Oh wat een heerlijk topic om weer even weg te dromen over al die mooie plekken! Zou morgen zo 5 andere plaatsen genoemd kunnen hebben!
Lach hard, duik diep, kom terug..
Alle reacties Link kopieren
Vikoskloof in Griekenland. Wordt de Grand Canyon van Griekenland genoemd. Echt wonderschoon.
Preveli beach op Kreta. Enorme klauterpartij om er te komen maar zó mooi.
Alle reacties Link kopieren
Zuid-Afrika, in het bijzonder de Panorama-route. Diverse plekken in Japan, Hakone, Sensouji-tempel in Tokio, Mount Fuji, Nagasaki, Kioto. De Alpen in Oostenrijk en Zwitserland. Sint-Petersburg en Moskou in Rusland. Minsk in Wit-Rusland. Ik denk dat Brest (vlak bij de Poolse grens) ook een aanrader is.

Al met al staan Zuid-Afrika en Japan op één. En ik weet het: Rusland en Wit-Rusland zijn geen voor de hand liggende vakantielanden voor de meesten.
hans66 wijzigde dit bericht op 07-09-2020 06:43
31.30% gewijzigd
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
Ja, IJsland. Met stip op 1! Wonderschoon landschap (en dat begint al als je van Kevlavik naar Reykjavik reist met de shuttlebus). Een van de mooiste dingen die ik gezien heb was tijdens een trek naar een vulkaan. Het landschap deed me zo aan een sprookjeswereld denken! En uiteraard het noorderlicht. Mídden in Reykjavik gezien. Wat was dat bijzonder zeg!

De Golan Hoogte met de bron van de Jordaan en Sde Boker in de Negev. Een oase midden in de woestijn. Zó mooi!

De Brecon Beacons in Wales. We zijn alleen in de uitlopers geweest en met zo'n oud stoomtreintje heen en weer gereden, maar die uitzichten waren al meer dan de moeite waard. Overigens vond ik Cardiff ook een hele fijne stad. Lekker overzichtelijk.

Het coulisselandschap van de Achterhoek. Ik kan hier gewoonweg zomaar rond gaan rijden, zeker als het herfstig word. De lage mist over de velden, de bomen die verkleuren... Heerlijk!
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Milford Sound en Doubtful Sound in Nieuw Zeeland. Zoooo mooi. De rust, het water, de hoge bergen. Kayakend tussen de zeehonden en de dolfijnen. :love:
Alle reacties Link kopieren
Niqqi schreef:
07-09-2020 00:11
Zuid Afrika en dan vooral omgeving Drakensbergen is adembenemend.
Mijn Afrikaner gids zou hebben gezegd: "Suid-Afrika is asemrowend!"
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
Islas Los Roques, Venezuela
Is een archipel van eilanden en op het grootste eiland is er geen elektriciteit ( althans niet toen ik er ooit was) alles verlicht met kaarsen 😍 Ben er ten huwelijk gevraagd ❤️ Midden in het water
Google maar eens...

Plein in Siena ( daar ben ik getrouwd ;-))

Bryce en Antelope Canyon, USA ( heel zuidwest USA geweldig!)

Northern Highlands in Schotland en Isle of Skye

Zeilen tussen Martinique /St Lucia ( Caribbean) vond ik magisch😊/St Vincent en de Grenadines

Ozarks, Arkansas USA
jonesboro wijzigde dit bericht op 07-09-2020 06:47
5.21% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
De Malediven, en dan vooral vanuit de lucht als je al die kleine eilandjes als parelsnoeren in de zee ziet liggen.

En één van de 365 stranden op Antigua, waar het zand spierwit en het ondiepe water fel blauw/groen is, en dat ondiepe water eindeloos ver de oceaan in lijkt te reiken.
Met stip op een: de Foz de Iguazu watervallen op de grens van Brazilie/Argentinie. Wat een prachtige vallei, wat een natuurgeweld. Al die watervallen, duizenden, het licht op het water. Echt wauw. Schitterend. :heart:
Ik ben nog nooit zo onder de indruk geweest van de natuur denk ik.

Verder een dorpje genaamd Paraty in Brazilie. Blauwe huisjes, hangmatten, het hele sfeertje daar, heerlijk.
Salzburg vond ik ook echt een prachtig stadje, sowieso ben ik gek op Oostenrijk. De blauwe meren, de prachtige dorpjes, de huizen, de valleien en de bergen.

En ja, Madrid. Het is niet de mooiste stad of plek op aarde maar hij zit zeker in mijn hart. Ik hou gewoon van die stad. :heart:
Alle reacties Link kopieren
Havasu Falls in Arizona prachtig. Je kan er niet zomaar komen en moet eerst een hike afleggen van 16 km maar dan heb je wel wat.Eerst kom je door een klein indianendorpje Supai en het lijkt of daar de tijd heeft stil gestaan.Geen auto s maar alles doen zij te paard.
Alle reacties Link kopieren
Oeh.....Met steden heb ik persoonlijk niet zoveel. Ik vond en vind de Canadese kant van de Rocky Mountains (Banf, Jesper) heel mooi maar ook het Algonquin Parc in Ontario is er mooi. Vorig jaar ben ik in New Brunswick geweest en dat was een heel gevarieerd landschap (meren, bossen, heuvels).
Hier in Europa kan ik heel erg van Denemarken genieten, bijna idilisch soms. Maar er gaat niks boven het Friese landschap (en het geluk dat ik daar woon).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven