Inrichting, wat vind jij afschuwelijk?
donderdag 3 september 2020 om 12:42
Door het topic over bordjes met spreuken werd ik toch wel benieuwd.
Ik heb de afgelopen jaren hier wel eens topics over voorbij komen
Dat ging over de spreuken, de leen bakker huizen, de ziekte van 2 (2 dezelfde van alles op de vensterbank) de roze roos van Ikea aan de muur achter de bank, Riviera Maison enz.
Ik:
er is een action fanpagina, en als je dan in de reacties kijkt bij een nieuw item heeft hálf nederland het!
Wat ik tegenwoordig daar veel zie zijn etageres of stolpen met een lichtslingertje en dan spulletjes met het thema van het seizoen.
En ook, goud gespoten flamingo's en kabouters.
Schreeuwend en kinderachtig servies, dat oa van Blond of met teksten er op: do what you love
Het bekende vloerkleed, beige/wit met donkerblauwe diagonale strepen
En ook overal zie ik het kwantum behang met de bloemen of met de aapjes
Ik heb de afgelopen jaren hier wel eens topics over voorbij komen
Dat ging over de spreuken, de leen bakker huizen, de ziekte van 2 (2 dezelfde van alles op de vensterbank) de roze roos van Ikea aan de muur achter de bank, Riviera Maison enz.
Ik:
er is een action fanpagina, en als je dan in de reacties kijkt bij een nieuw item heeft hálf nederland het!
Wat ik tegenwoordig daar veel zie zijn etageres of stolpen met een lichtslingertje en dan spulletjes met het thema van het seizoen.
En ook, goud gespoten flamingo's en kabouters.
Schreeuwend en kinderachtig servies, dat oa van Blond of met teksten er op: do what you love
Het bekende vloerkleed, beige/wit met donkerblauwe diagonale strepen
En ook overal zie ik het kwantum behang met de bloemen of met de aapjes
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
maandag 7 september 2020 om 08:21
Heb je die merklap ook zelf gemaakt Tuingravin? Die vind ik erg mooi. Kastje is fantastisch! Iets te donker voor in mijn huis, maar ik hou enorm van dat soort oude meubeltjes.
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor

maandag 7 september 2020 om 08:26
Van het voorjaar even in de tuin zetten om 'af te stoffen' en oeps vogels hebben het uit elkaar getrokken voor nestmateriaal.Tijgerprintje2 schreef: ↑07-09-2020 00:40Cadeau gekregen: een vogel gevochten van rietachtig materiaal. Jullie kennen het wel, grijsbruin nepriet waar die hartje ook mee gemaakt worden. De vogel is een halve meter breed en dus super opvallend. Vreselijk.
Helaas komt de gever nogal vaak langs, dus hij staat nu toch tentoongesteld.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
maandag 7 september 2020 om 08:31
Herfstappeltaart: mijn huis is helaas geen boerderijtje, maar wel een knus vrijstaand en witgepleisterd exemplaar met luikjes voor een raam aan de voorkant. En uiteraard een mooie grote tuin in Engelse stijl met heel veel verschillende soorten planten en bloemen, een hek van siersmeedwerk voor de oprit en van die balkonbakken met bloemen onder de ramen. Heel idyllisch, als je er van houdt. Ik vind dat ik er enorm mazzel mee heb om hier te mogen wonen.
maandag 7 september 2020 om 08:54
Precies mijn huis. Ik houd ervan.Tuingravin schreef: ↑07-09-2020 06:56Herfstappeltaart en Doorenvogels: Ik heb ook gehaakte valletjes in de woonkamer en keuken hangen. En nog erger: helemaal zelf gemaakt. Met kerst vervang ik ze voor gehaakte gordijntjes met motiefjes van ijs/sneeuwkristallen. En ja, dat is ubertruttig, maar daar houd ik van. Ik vind die Griekse witte gordijnen met open borduurwerk ook zo mooi. En ik houd, oh horror ook van gehaakte kanten tafelkleden.
En in de winter heb ik gehaakte spreien op mijn bed, en op de bank gehaakte dekens. Allemaal gemaakt door moi. En ik draag gehaakte truien en vesten. Stoffiger kan haast niet![]()
maandag 7 september 2020 om 08:54
Tuingravin schreef: ↑07-09-2020 08:26hahah, ik lijd ook ernstig aan de ziekte van twee valt me nu op.![]()
haha ja dat wel

Ik zeg maar zo, ik zeg maar..

maandag 7 september 2020 om 08:56
Tuingravin schreef: ↑07-09-2020 08:49En, jouw huis klinkt ook knus. wil je een foto delen? ben heel benieuwd.
Ik zou dat best even willen doen maar ik ben een enorme internetkneus. Ik krijg het gewoon niet voor elkaar

Maar als je kijkt op de sites van woonwinkels als Troedoor en Frederik in Goes krijg je een indruk van de sfeer.
maandag 7 september 2020 om 09:24
Ik weet niet precies hoe het ding eruit ziet, maar ik denk dat ik het mooi zal vindenTijgerprintje2 schreef: ↑07-09-2020 00:40Cadeau gekregen: een vogel gevochten van rietachtig materiaal. Jullie kennen het wel, grijsbruin nepriet waar die hartje ook mee gemaakt worden. De vogel is een halve meter breed en dus super opvallend. Vreselijk.
Helaas komt de gever nogal vaak langs, dus hij staat nu toch tentoongesteld.

maandag 7 september 2020 om 09:26
Ik zag de foto en wilde het net typenTuingravin schreef: ↑07-09-2020 08:26hahah, ik lijd ook ernstig aan de ziekte van twee valt me nu op.![]()

Overigens maakt het huis ook wat uit voor mij. Jouw stijl is voor mij veel te ouderwets, maar het past wel heel erg bij het huis zoals jij omschrijft. Dan heb ik sowieso al veel minder snel dat ik denk ‘wat vreselijk’. Als je deze stijl in een nieuwbouwwoning zou stoppen, past het gewoon niet.
maandag 7 september 2020 om 09:31
Elke kleur is er in koele en warme tinten. Zelfs blauw.
Als je er zelf niet heel veel kennis van hebt, kunnen ze je in de betere verfzaken helpen.
Vind zelf de Kleurenwaaier (Den Bosch) heel fijn. Gaven nog bruikbare tips terwijl ik die zelden ergens krijg, omdat ik zelf heel veel inlees over indelingen/kleuren/etc.

-
maandag 7 september 2020 om 09:33
Niet waar.Knuddestudder schreef: ↑06-09-2020 21:26Petrol is een blauwtint, en wordt doorgaans niet als warm beschouwd. Alle kleuren met blauw erin zijn in principe koud (van paars via blauw naar groen), de rest is warm. Er is een geleidelijke overgang tussen die 2 groepen waarin de intensiteit en helderheid bepaalt of het als warm of koud aanvoelt. Donkere tinten voelen warmer aan dan lichte.
-

maandag 7 september 2020 om 09:42
Ik snap precies wat je bedoelt. Al is dat meer de kitsch RM stijl die ik zag toen ik nog in de volksbuurt in Utrecht woonde. Die mensen hadden het talent uit elke collectie de meest kitsch artikelen te kiezen en ze dan samen te voegen tot wit/rotan/chroom geheel inclusief cadeaustrikken met RM logo erop:atjuuh schreef: ↑06-09-2020 22:02Ik krijg echt braak neigingen van brocante en de Rivièra Maison stijl....teveel prullaria en overal staat en hangt wat. T liefst in whitewash en met de tekst erop wat erin zit.
"Letters" ..."candle"....
Kaarsen met kransen erom. En dan weer een touwtje eraan met een houten hartje met love erop. Die stijl.....![]()

In de winkels zie ik dat niet terug en vind ik RM vaak erg mooi:

-

maandag 7 september 2020 om 09:52
Deze foto confronteert mij met een interieurallergie: symmetrie.

Ik krijg jeuk als spullen symmetrisch staan opgesteld, of precies in het midden staan.
Wij hebben in onze slaapkamer niet eens 2 dezelfde nachtkastjes. Dat niveau.
En als de schoonmaakster is geweest zet ik alle bloempotjes die netjes over de vensterbank zijn verdeeld, weer scheef.

maandag 7 september 2020 om 10:02
Kindrebel, ik snap je helemaal. En toch kan symmetrie best prettig zijn om naar te kijken. In de rest van het huis heb ik het veel minder, laat nou net die schoorsteenmantel ´guilty´zijn. Bij ons ook niet twee dezelfde nachtkastjes, of twee dezelfde potten met planten naast elkaar. En prullaria zet ik liever in grotere groepjes dan twee bij elkaar. Man spaart kamelen, en die heb ik allemaal bij elkaar gezet in een van de vensterbanken. Dit om te voorkomen dat mijn hele huis op een kameleninvasie lijkt. Gelukkig kom je kamelenspullen niet zo heel veel tegen, en als je er dan eentje vindt is het extra leuk.