Inrichting, wat vind jij afschuwelijk?
donderdag 3 september 2020 om 12:42
Door het topic over bordjes met spreuken werd ik toch wel benieuwd.
Ik heb de afgelopen jaren hier wel eens topics over voorbij komen
Dat ging over de spreuken, de leen bakker huizen, de ziekte van 2 (2 dezelfde van alles op de vensterbank) de roze roos van Ikea aan de muur achter de bank, Riviera Maison enz.
Ik:
er is een action fanpagina, en als je dan in de reacties kijkt bij een nieuw item heeft hálf nederland het!
Wat ik tegenwoordig daar veel zie zijn etageres of stolpen met een lichtslingertje en dan spulletjes met het thema van het seizoen.
En ook, goud gespoten flamingo's en kabouters.
Schreeuwend en kinderachtig servies, dat oa van Blond of met teksten er op: do what you love
Het bekende vloerkleed, beige/wit met donkerblauwe diagonale strepen
En ook overal zie ik het kwantum behang met de bloemen of met de aapjes
Ik heb de afgelopen jaren hier wel eens topics over voorbij komen
Dat ging over de spreuken, de leen bakker huizen, de ziekte van 2 (2 dezelfde van alles op de vensterbank) de roze roos van Ikea aan de muur achter de bank, Riviera Maison enz.
Ik:
er is een action fanpagina, en als je dan in de reacties kijkt bij een nieuw item heeft hálf nederland het!
Wat ik tegenwoordig daar veel zie zijn etageres of stolpen met een lichtslingertje en dan spulletjes met het thema van het seizoen.
En ook, goud gespoten flamingo's en kabouters.
Schreeuwend en kinderachtig servies, dat oa van Blond of met teksten er op: do what you love
Het bekende vloerkleed, beige/wit met donkerblauwe diagonale strepen
En ook overal zie ik het kwantum behang met de bloemen of met de aapjes
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..

maandag 7 september 2020 om 19:24
lollypopje schreef: ↑07-09-2020 19:21Ik kan echt vaak wel meer waarderen dan nep, maar ik vind het niet automatisch mooier. Dat hangt er toch echt vanaf wat er op staat. Als dat lelijk is, wordt het niet opeens mooi door het echtheidspredikaat.
Klopt maar dat zei ik ook niet hè. Het blijft smaakgevoelig. Ik hang liever een decoratie op van natuurlijk materiaal (takken, wortels) dan een echt schilderij van een kunstenaar wat ik niet mooi vind.

maandag 7 september 2020 om 19:24
Ik heb het avondterrasje met sterrenhemel hangen van van Gogh, of hoe dat schilderij ook moge heten en ik bezweer je, ik zie geen verschil met het origineel. Dat laatste zou ik ook nooit in huis willen hebben, want dat trekt alleen maar gespuis aan.lollypopje schreef: ↑07-09-2020 19:21Ik kan echt vaak wel meer waarderen dan nep, maar ik vind het niet automatisch mooier. Dat hangt er toch echt vanaf wat er op staat. Als dat lelijk is, wordt het niet opeens mooi door het echtheidspredikaat.

maandag 7 september 2020 om 19:25
nausicaa schreef: ↑07-09-2020 19:21Absoluut, ik denk ook eigenlijk meestal meer ‘ik ben blij dat ik daar niet hoef te wonen’ dan ‘die mensen zouden het anders moeten doen’.
Overigens zou ik met zo’n galerij er wél iets van vinden als er anderen langs moeten en het de doorgang belemmerd. Het is niet heel leuk om je met je boodschappen door het oerwoud van een ander te wurmen. Maar als je op het einde zit of zo, vooral lekker doen.
Klopt allemaal maar in de OP werd gevraagd naar wat we lelijk vinden.

maandag 7 september 2020 om 19:30
mag officieel ook niet, spullen op een galerij. Want brandweer en ambulancepersoneel met brancard kunnen er ook niet langs.
Ik vind niet gauw iets bij een ander lelijk of stom, ik vind het gewoon niet mooi voor in MIJN huis. Al zet iemand zijn hele huis vol met laven of kabouters. Dus niet nodig dat iemand zich hier aangesproken voelt Een ander vindt vast ook wel wat van mijn stijl.
Ik vind niet gauw iets bij een ander lelijk of stom, ik vind het gewoon niet mooi voor in MIJN huis. Al zet iemand zijn hele huis vol met laven of kabouters. Dus niet nodig dat iemand zich hier aangesproken voelt Een ander vindt vast ook wel wat van mijn stijl.
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..

maandag 7 september 2020 om 19:31
VGM1980 schreef: ↑07-09-2020 19:30mag officieel ook niet, spullen op een galerij. Want brandweer en ambulancepersoneel met brancard kunnen er ook niet langs.
Precies

maandag 7 september 2020 om 19:34
Yep, we hoeven niet alles mooi te vinden en ik heb ook wat zaken aangegeven, maar dat wil niet zeggen dat ik mensen ervan wil overtuigen dan maar iets anders te doen. Leven en laten leven en over smaak valt niet te twisten.VGM1980 schreef: ↑07-09-2020 19:30mag officieel ook niet, spullen op een galerij. Want brandweer en ambulancepersoneel met brancard kunnen er ook niet langs.
Tssssk, mensen die mijn huis niet mooi vinden hebben gewoonweg geen smaak.

maandag 7 september 2020 om 19:47
Hahaha!Cateautje schreef: ↑07-09-2020 19:34Yep, we hoeven niet alles mooi te vinden en ik heb ook wat zaken aangegeven, maar dat wil niet zeggen dat ik mensen ervan wil overtuigen dan maar iets anders te doen. Leven en laten leven en over smaak valt niet te twisten.
Tssssk, mensen die mijn huis niet mooi vinden hebben gewoonweg geen smaak.![]()
Ik heb 2 rode leren banken (de mooie rooie

Toen ze gebracht werden zei 1 van bezorgers: "ze zijn wel heeeel erg rood..."
1 van de banken krijgt wat slijtage (na 15 jaar). Zo jammer! Dezelfde kleur bank vind ik niet meer. We moeten op zoek naar een andere. Ik denk aan (donker) groen.

maandag 7 september 2020 om 19:49
amarna schreef: ↑07-09-2020 19:47Hahaha!
Ik heb 2 rode leren banken (de mooie rooie)
1 van de banken krijgt wat slijtage (na 15 jaar). Zo jammer! Dezelfde kleur bank vind ik niet meer. We moeten op zoek naar een andere. Ik denk aan (donker) groen.
I

Dat zal wel een hele verandering in je kamer teweeg brengen!

maandag 7 september 2020 om 20:11
Zoiets zei de bezorger tegen mij ook. Is dus blijkbaar een sociaal ontdooiertje voor die mannen.amarna schreef: ↑07-09-2020 19:47Hahaha!
Ik heb 2 rode leren banken (de mooie rooie)
(donker) groen is ook wel erg mooi, maar doet naar mijn idee een heel stuk klassieker aan en dat moet je willen natuurlijk. Maar desalniettemin een mooie keuze.
dinsdag 8 september 2020 om 08:20
Sjulia, het is een gashaard. Deze zat er al in toen we het huis kochten. Volgens de vorige huiseigenaar zat er een schouw in met tegeltjes, die allemaal stuk waren. Zij heeft de gashaard en de marmeren schouw laten plaatsen. Wij willen er op termijn een houtkachel in gaan zetten (als dat dan nog mag
) De gashaard gebruiken we maar heel weinig, het is best mooi en oogt redelijk natuurlijk, maar wel reteduur in gebruik. En eigenlijk is de schouw zelf ook niet zo mijn smaak, ik heb er liever eentje die wat ruwer is, van zandsteen. Maar dat is iets voor de lange termijn. We willen het plafond dat nu onder de houten balken is gemaakt ook nog verwijderen. In de keuken en hal hebben we dat al gedaan, in de woonkamer nog niet. Het originele plafond is 70 cm hoger dan wat er nu in zit, en veel mooier. De vorige bewoner heeft ook de originele kozijnen met glas in lood verwijderd, dat brengen we nu ook stukje bij beetje terug. Eigenlijk jammer, er is veel moois uit dit huis gesloopt. Gelukkig zat de originele schouw in de keuken er nog wel in. Niet met de originele tegeltjes, maar we hebben er passende handgemaakte tegels in gezet, in een mooie kleur groen.

dinsdag 8 september 2020 om 08:56
Terrasse du café le soir, Place du forum, Arles heet ie officieel of Caféterras bij Nacht. Dat laatste is toch wel veel makkelijker

Ik zou ook geen origineel van een grote kunstenaar in huis willen hebben, veel te bang voor inbrekers. Alhoewel... Een mooie foto van Erwin Olaf zeg ik absoluut geen nee tegen...
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
dinsdag 8 september 2020 om 09:00
De jaren '70 en '80 he? Ik snap heus wel waarom men toen veel uit huizen sloopte hoor, maar echt, zó zonde! Gelukkig hebben we hier nog wel de originele plafonds en deuren, maar de ensuite deuren zijn eruit gesloopt, de openslaande deuren achter zijn vervangen door een doorzonraam (waardoor het bloedje-tyfus-heet word in huis in de zomer) en veel van het glas in lood is ook verwijderd. Daarvan hebben we gelukkig nog een aantal teruggevonden achter de schuur. Ook wij zijn bezig om dingen weer terug te brengen. Maar dat gaat langzaam, want het is ontzettend duur om te (laten) doen..Tuingravin schreef: ↑08-09-2020 08:20Sjulia, het is een gashaard. Deze zat er al in toen we het huis kochten. Volgens de vorige huiseigenaar zat er een schouw in met tegeltjes, die allemaal stuk waren. Zij heeft de gashaard en de marmeren schouw laten plaatsen. Wij willen er op termijn een houtkachel in gaan zetten (als dat dan nog mag) De gashaard gebruiken we maar heel weinig, het is best mooi en oogt redelijk natuurlijk, maar wel reteduur in gebruik. En eigenlijk is de schouw zelf ook niet zo mijn smaak, ik heb er liever eentje die wat ruwer is, van zandsteen. Maar dat is iets voor de lange termijn. We willen het plafond dat nu onder de houten balken is gemaakt ook nog verwijderen. In de keuken en hal hebben we dat al gedaan, in de woonkamer nog niet. Het originele plafond is 70 cm hoger dan wat er nu in zit, en veel mooier. De vorige bewoner heeft ook de originele kozijnen met glas in lood verwijderd, dat brengen we nu ook stukje bij beetje terug. Eigenlijk jammer, er is veel moois uit dit huis gesloopt. Gelukkig zat de originele schouw in de keuken er nog wel in. Niet met de originele tegeltjes, maar we hebben er passende handgemaakte tegels in gezet, in een mooie kleur groen.
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor

dinsdag 8 september 2020 om 09:04
Kijk, weer wat geleerd.Hasse88 schreef: ↑08-09-2020 08:56Terrasse du café le soir, Place du forum, Arles heet ie officieel of Caféterras bij Nacht. Dat laatste is toch wel veel makkelijker![]()
Ik zou ook geen origineel van een grote kunstenaar in huis willen hebben, veel te bang voor inbrekers. Alhoewel... Een mooie foto van Erwin Olaf zeg ik absoluut geen nee tegen...
Mijn dank is groot.

dinsdag 8 september 2020 om 09:06
Liara, groen, roze en bloemen klinkt me bekend in de oren
Wat man betreft, die van mij is er langzaam aan gewend geraakt. Groen vindt hij zonder meer mooi, het roze en de bloemen, mwoah. Hij was eerst ook niet perse dol op antiek, maar ook dat is langzaam aan gegroeid. Ik nam wat spullen mee toen we gingen samenwonen, en het is door de jaren steeds meer geworden. Nu houdt hij er zelf ook erg van. Roze vindt hij best, als het maar niet te veel wordt. Ik moet niet met een roze bank aankomen ofzo. Het oudroze op de antieke stoeltjes vindt hij prima en niet te zoet. De gebloemde gordijnen hadden wat hem betreft ook gerust effen mogen zijn, maar hij gunt mij ook wat
.

Wat man betreft, die van mij is er langzaam aan gewend geraakt. Groen vindt hij zonder meer mooi, het roze en de bloemen, mwoah. Hij was eerst ook niet perse dol op antiek, maar ook dat is langzaam aan gegroeid. Ik nam wat spullen mee toen we gingen samenwonen, en het is door de jaren steeds meer geworden. Nu houdt hij er zelf ook erg van. Roze vindt hij best, als het maar niet te veel wordt. Ik moet niet met een roze bank aankomen ofzo. Het oudroze op de antieke stoeltjes vindt hij prima en niet te zoet. De gebloemde gordijnen hadden wat hem betreft ook gerust effen mogen zijn, maar hij gunt mij ook wat

dinsdag 8 september 2020 om 09:09
Oh en Hasse, wij doen alles zelf, en dat houdt het betaalbaar. Man is ontzettend handig, maar materialen kosten natuurlijk ook geld. En hier geen glas in loodramen achter het huis of in de garage, wij moeten ze nieuw laten maken. Kost wat, maar dan heb je ook wat. Kan nog wel ff een foto maken, die heb ik in een ander topic trouwens ook al eens geplaatst.

dinsdag 8 september 2020 om 09:14
Wat ontzettend gaaf Tuingravin! Hier is het veel simpeler, groen gebobbeld glas in het midden met een border van dieprood. Past ook goed bij ons huis hoor.
dinsdag 8 september 2020 om 09:18
Maar woont iedereen dan in een huis wat je zelf helemaal leuk vindt? Ik heb zelf een keuken die ik echt niet mooi vind. Een plaatje van hout, zo'n fineer-geval. Was 15 jaar geleden volgens mij al niet mooi. Het is ook nog eens een niet-standaard ding qua afmetingen dus ik zit er voorlopig nog wel even mee opgescheept.
Vrienden van mij hebben een paar jaar geleden een nieuwe badkamer er in laten zetten, betonlook. Vond ik destijds erg leuk maar dat vind ik nu al weer gedateerd. Badkamers en keukens vind ik lastig.
Vrienden van mij hebben een paar jaar geleden een nieuwe badkamer er in laten zetten, betonlook. Vond ik destijds erg leuk maar dat vind ik nu al weer gedateerd. Badkamers en keukens vind ik lastig.

dinsdag 8 september 2020 om 09:20
In mijn eerste echte huurhuisje had ik grote bovenlichten en er was destijds spul op de markt, een soort doorzichtig klei, waar je ballonnen van kon blazen, deze plakte ik op mijn bovenlichten en maakte ze plat en dat deed ik in allerlei kleuren, dus toen had ik een soort modern glas in loodeffect. Was heel gezellig als in de morgen de zon erop scheen.