Regenponcho fiets
woensdag 9 september 2020 om 13:59
Dag allemaal..
Ik heb een vraag..
Ik ben op zoek naar een regenponcho voor op de fiets.
Vorig jaar een gekocht, aangedaan met regen en een paar meter later een windvlaag.
Hele poncho over m'n hoofd en zag niks meer.
Ontzettend om gelachen later, maar toch best gevaarlijk.
Iemand ervaring met een regenponcho die om het stuur blijft zitten?
Alvast bedankt!
Ik heb een vraag..
Ik ben op zoek naar een regenponcho voor op de fiets.
Vorig jaar een gekocht, aangedaan met regen en een paar meter later een windvlaag.
Hele poncho over m'n hoofd en zag niks meer.
Ontzettend om gelachen later, maar toch best gevaarlijk.
Iemand ervaring met een regenponcho die om het stuur blijft zitten?
Alvast bedankt!
woensdag 9 september 2020 om 14:05
woensdag 9 september 2020 om 14:32
Haha!
Ik een regenpak gekocht bij Ali
Veel te korte broek.
De rest veel te wijd..
Het is dus om boodschappen te doen.
Kom ik bij supermarkt, moet ik die broek uit doen, geen gezicht
Sta maar te wiebelen..
Daarna ben je dus sowieso nat.
Boodschappen gedaan en weer in die broek kruipen..
Dus dacht poncho zou ideaal zijn!
Poncho gekocht, eerste windvlaag...
Alles over m'n hoofd en zag niks meer.

Ik een regenpak gekocht bij Ali
Veel te korte broek.
De rest veel te wijd..
Het is dus om boodschappen te doen.
Kom ik bij supermarkt, moet ik die broek uit doen, geen gezicht
Sta maar te wiebelen..
Daarna ben je dus sowieso nat.
Boodschappen gedaan en weer in die broek kruipen..
Dus dacht poncho zou ideaal zijn!
Poncho gekocht, eerste windvlaag...
Alles over m'n hoofd en zag niks meer.
woensdag 9 september 2020 om 14:41
woensdag 9 september 2020 om 14:57
woensdag 9 september 2020 om 15:31
Ik ben wel blij met mijn regenponcho. Ik heb er één met lussen die ik vastpak met mijn handen voor ik het stuur vastpak. Dan kan het niet meer onhoog waaien. Ik heb ook een hekel aan het geklooi met regenbroeken (modder aan de binnenkant...) en met mijn poncho blijft mijn broek aardig droog. Ik gebruik hem al ik maar een paar kilometer hoef te fietsen. Volgens mij komt hij van de Hema of Halfords.
woensdag 9 september 2020 om 17:31
Ik heb een fijne poncho. Ik dacht van Agu, of een ander merk wat fietsaccessoires maakt. Bij een goede poncho kun je het rugpand met een band om je middel vastknopen zodat het niet achter je fladdert, maar je rug en zij droog houdt. Het voorpand heeft aan de binnenkant lussen die je in je handen houdt, het pand ligt dan dus op je stuur. Het grote voordeel vind ik dat je niet super afgesloten, benauwd en bezweet raakt omdat een poncho toch veel luchtiger is dan een regenjas of -pak. Benen worden nauwelijks nat, alleen als het echt hoost, en dan doe ik dus gewoon een regenbroek aan.
anoniem_293641 wijzigde dit bericht op 09-09-2020 23:26
Reden: Typo
Reden: Typo
0.17% gewijzigd
woensdag 9 september 2020 om 19:12
Heb er eentje bij Scapino gekocht, met zo'n band onder de poncho, elastiek/band om vast te maken/houden bij het stuur.
Wat wel handig zou zijn als de capuchon een soort pet was, dus met een soort afdakje en dat het dan om je hoofd vastzit.
Je moet met een poncho niet hele einden willen fietsen, maar voor een boodschap is het prima.
Wat wel handig zou zijn als de capuchon een soort pet was, dus met een soort afdakje en dat het dan om je hoofd vastzit.
Je moet met een poncho niet hele einden willen fietsen, maar voor een boodschap is het prima.
Ozo.
donderdag 10 september 2020 om 11:26
Mijn man fietste, pre corona, elke dag 2x op en neer naar zijn werk. In een jaar regende hij misschien 5x kletsnat. De rest van de tijd keek hij even op buienradar en ging voor of na de bui. Zie ook https://www.hetregentbijnanooit.nl/site/.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin