Inrichting, wat vind jij afschuwelijk?
donderdag 3 september 2020 om 12:42
Door het topic over bordjes met spreuken werd ik toch wel benieuwd.
Ik heb de afgelopen jaren hier wel eens topics over voorbij komen
Dat ging over de spreuken, de leen bakker huizen, de ziekte van 2 (2 dezelfde van alles op de vensterbank) de roze roos van Ikea aan de muur achter de bank, Riviera Maison enz.
Ik:
er is een action fanpagina, en als je dan in de reacties kijkt bij een nieuw item heeft hálf nederland het!
Wat ik tegenwoordig daar veel zie zijn etageres of stolpen met een lichtslingertje en dan spulletjes met het thema van het seizoen.
En ook, goud gespoten flamingo's en kabouters.
Schreeuwend en kinderachtig servies, dat oa van Blond of met teksten er op: do what you love
Het bekende vloerkleed, beige/wit met donkerblauwe diagonale strepen
En ook overal zie ik het kwantum behang met de bloemen of met de aapjes
Ik heb de afgelopen jaren hier wel eens topics over voorbij komen
Dat ging over de spreuken, de leen bakker huizen, de ziekte van 2 (2 dezelfde van alles op de vensterbank) de roze roos van Ikea aan de muur achter de bank, Riviera Maison enz.
Ik:
er is een action fanpagina, en als je dan in de reacties kijkt bij een nieuw item heeft hálf nederland het!
Wat ik tegenwoordig daar veel zie zijn etageres of stolpen met een lichtslingertje en dan spulletjes met het thema van het seizoen.
En ook, goud gespoten flamingo's en kabouters.
Schreeuwend en kinderachtig servies, dat oa van Blond of met teksten er op: do what you love
Het bekende vloerkleed, beige/wit met donkerblauwe diagonale strepen
En ook overal zie ik het kwantum behang met de bloemen of met de aapjes
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..

zondag 13 september 2020 om 19:50
Cateautje schreef: ↑13-09-2020 19:48Ik vond toen ik nog heel jong was parket wel mooi, maar het kan me al heel lang niet meer bekoren.
Allemaal leuk en aardig dat de beste delen van het hout wordt gebruikt, maar daar zit geen leven in en ik hou van alles dat hout te bieden heeft, knoesten, tekening en al en parketvloeren zijn over het algemeen helemaal effen, dus heb je alleen de kleur van het hout en verder niet veel tot niets en daar ga ik niet voor.
Nee hoor. Er is prachtig ècht parket met alles wat je opnoemt.

zondag 13 september 2020 om 19:54
Ik zit net een hele rits vloeren te bekijken en zie dat ze inderdaad van gedachte zijn veranderd en meer leven in de brouwerij hebben gebracht. Werd hoog tijd.
zondag 13 september 2020 om 20:03
Die zijn heel leuk! (terwijl ik het meeste van Pip eigenlijk te druk vind).Cateautje schreef: ↑13-09-2020 16:14Zat net te kijken naar vloerkleden van de Pipstudio. Ze zijn wel leuk, maar ik vrees dat ik mijn nek breek over mijn badjas.
https://www.pipstudio.nl/wonen/vloerkle ... -september
Kleuren zouden hier heel goed staan, maar ik heb al een prachtig fluwelen kleed.
Plavuizen vind ik ook niks (en zeker niet in hoogglans, brrrr!)
Allleen in echt oude huizen kan het mooi zijn.
zondag 13 september 2020 om 20:24
Daar kun je zelf een keuze in maken.Cateautje schreef: ↑13-09-2020 19:48Ik vond toen ik nog heel jong was parket wel mooi, maar het kan me al heel lang niet meer bekoren.
Allemaal leuk en aardig dat de beste delen van het hout wordt gebruikt, maar daar zit geen leven in en ik hou van alles dat hout te bieden heeft, knoesten, tekening en al en parketvloeren zijn over het algemeen helemaal effen, dus heb je alleen de kleur van het hout en verder niet veel tot niets en daar ga ik niet voor.
Onze nieuwe vloer is heel mooi verouderd en van B-hout, met veel knoesten en scheuren, wat wij juist prachtig vinden.
Past ook mooi bij de rest van ons houten huis.
-

zondag 13 september 2020 om 20:29
Dat bestond nog niet toen ik er nog interesse voor had. Zie dat er nu inderdaad mooie levendige vloeren bestaan.
zondag 13 september 2020 om 20:30
Mijn eigen huis is een mengeling van Ikea, vintage, retro, en gewoon tweedehands.
Ziet er ongeveer zo uit (ik ga geen foto's van mijn huis plaatsen).
Vintage witte eettafel met bolpoten en ghost chairs, erboven een Zenza lamp. (Dus geen mengeling van stoelen zoals je hieronder ziet),

Lamp:

De zithoek ziet er ongeveer zo uit:

Nog een vintage fauteauil in de kleur van de bank. En een roze poef.
Mijn bureau is gemaakt van een onderstel van een oude singer naaimachine met erboven een wit bureaublad. (Helaas wel een lelijke, maar o zo comfortabele bureaustoel). En een unieke, enorme kitsche kaptafel. Riet met allerlei wijnranken van zwartgespoten ijzer.
En verder nog veel bloemen en planten in huis. Ik hou van groen.
Vintage witte eettafel met bolpoten en ghost chairs, erboven een Zenza lamp. (Dus geen mengeling van stoelen zoals je hieronder ziet),

Lamp:

De zithoek ziet er ongeveer zo uit:

Nog een vintage fauteauil in de kleur van de bank. En een roze poef.
Mijn bureau is gemaakt van een onderstel van een oude singer naaimachine met erboven een wit bureaublad. (Helaas wel een lelijke, maar o zo comfortabele bureaustoel). En een unieke, enorme kitsche kaptafel. Riet met allerlei wijnranken van zwartgespoten ijzer.
En verder nog veel bloemen en planten in huis. Ik hou van groen.
ceci wijzigde dit bericht op 13-09-2020 20:55
59.27% gewijzigd
zondag 13 september 2020 om 20:38
Ceci schreef: ↑13-09-2020 20:30Mijn eigen huis is een mengeling van Ikea, vintage, retro, en gewoon tweedehands.
![]()
Erbij dit kleed, een klein gouden rond salontafeltje met rookgas, een barcart en nog een vintage fauteuiltje in dezelfde kleur als de bank.
En een grote palm.
Eethoek bestaat uit een witte vintage houten tafel met bolpoten, een Zenza lamp erboven en Victoria ghost chairs er aan.
Dit effect qua tafel en stoelen.
![]()
Lamp:
Wat een gave bank! Waar heb je die vandaan, heb je toevallig een linkje?

zondag 13 september 2020 om 20:39

zondag 13 september 2020 om 20:48
Hij komt van Made.com !Metallover schreef: ↑13-09-2020 20:38Wat een gave bank! Waar heb je die vandaan, heb je toevallig een linkje?
zondag 13 september 2020 om 21:02
Dankje! Daar heeft zoveel tijd in gezeten, je wil niet weten.
Het is bizar hoeveel methodes ze hebben om een hout plankje (en welk type hout wil je dan? A keuze of B keuze? Een mix?) te bewerken.
Roken, dubbel roken, borstelen, snijden, schuren, schaven, bezagen, afronden, verouderen, en dan nog keuze uit 100 kleuren olie en beits.
Vervolgens legmethodes: volledig hout, multiplank mes en groef, tapis..
We wisten heel duidelijk hoe we het wilden, maar hoe dat bereikt wordt is lastig voor de leek (wij). Maar ik ben heel blij met hoe het uiteindelijk geworden is.
-