Boos om kleding

13-09-2020 16:34 282 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje.
Onlangs is mijn partner ontzettend boos op mij geworden om het volgende.
Ik had de kleren aan naar het werk die hij mij erg mooi vond staan. Thuis gekomen kleed ik me meestal gelijk om in mijn thuiskleren. Hij is toen ontzettend ontploft om het feit dat ik wel zulke kleren aan doe naar het werk en me “voor hem niet mijn best doe”. Ik loop er trouwens nooit onverzorgd bij. Wat vinden jullie hiervan?

Ook is hij onlangs ontploft om het volgende.
Ik was op whatsapp online op mijn verjaardag en hij stelde voor om te gaan uiteten. Ik was op het werk en had wel onder andere zijn berichtjes binnen gekregen en ik was ook online op whatsapp maar ik had niet gelijk gereageerd. Na 10 min heeft hij het berichtje verwijderd en geschreven dat hij dat berichtje voor iemand anders had bedoeld. Niet veel later kon ik wel reageren en toen was hij helemaal ontploft, hij vond dat ik hem respectloos behandel omdat ik wel online was en niet de moeite nam om op tijd te reageren, het maakt niet uit voor hem dat ik op het werk was en normaal wilde reageren (we hadden de dag ervoor al onenigheid over waar we zouden gaan uiteten) en daar geen tijd voor had terwijl ik wel mijn verjaardagsappjes checkte (zonder te reageren overigens).
Wat vinden jullie hiervan?

Ik hoor het graag,

Een verwarde vriendin
Knap zeg. :hug: sterkte. Break up is moeilijk maar je gaat er uiteindelijk echt beter op worden.
Alle reacties Link kopieren
Goed gedaan. Een voordeel, je zal dit gedrag nu veel sneller herkennen en er niet meer intrappen. Evengoed zal je best wel verdriet hebben. Hij zal proberen om je te spreken te krijgen, trap niet in zijn mooie beloftes.

Veel sterkte.
Alle reacties Link kopieren
All-is-one schreef:
15-09-2020 21:54
Pfff, ik heb jullie tips meegenomen, heb het beetje wat ik had daar meegenomen.
Heb het gezegd, hij wilde praten maar ben weggegaan.
Ik wilde inderdaad mijn “gelijk” halen eerder, maar dat was natuurlijk niet te doen.
Ik ga even uithuilen bij een vriendin. Maar alles is goed, heb hem geblokkeerd.

Dank jullie wel... nu volhouden
Wat ben jij goed bezig!
Ik heb aan je gedacht :)

Was inderdaad een beetje bang dat je je toch tot discussies zou laten verleiden, maar dat heb je mooi gestopt.
Dat gelijk krijg je niet. Echt niet. Heb dat ook wel eens gehad (in een vriendschap weliswaar), en des te meer energie ik erin stopte om dingen recht te krijgen...des te meer energie ik verspild had. Dat was al het resultaat. Er kwam geen erkenning, niks.

Het enige wat ik verwacht is dat hij nog langskomt om je tijdelijk gelijk te geven, maar dat gaat dan stapje voor beetje teruggetrokken worden nadat je zwicht.

Huil inderdaad uit, drink een wijntje, eet van Ben en Jerry's.
En hou hem geblokkeerd.
Alle reacties Link kopieren
Goddank, daar ben je vanaf. :hug:
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Goed gedaan :hug:

blij te lezen dat je nu bij een vriendin terecht kan.
Been there, done that, got the T-shirt.
Oef wat ben ik opgelucht dat het uit is. Echt een gaslighter deze man. Pas op voor zulke types want je bent er wellicht vatbaar voor.
:rose: Knap van je. Nu doorzetten. En dat kun je ook.
Alle reacties Link kopieren
De klassiekers zijn: “ja maar hij kan ook heel lief zijn” (meestal zij) en “het is jouw schuld dat ik x doe” (meestal hij). Het zal ook vast niet zijn schuld zijn dat het uit is, je bent vast toch lesbisch/je hebt een ander/je deed geen moeite voor hem enz. Dan weet je alvast wat voor soort verwijten je naar je hoofd krijgt. Niks fraais, dus laat het contact vooral achterwege. Mis je niks aan.
Alle reacties Link kopieren
Goed gedaan! Je komt er wel!
Alle reacties Link kopieren
Ik ken je niet, maar ben wel opgelucht!

Heel veel sterkte :hug:
Heel goed!
Alle reacties Link kopieren
Eens met de rest, knap gedaan.
En zet m op verder hè , sterkte :hug:
Alle reacties Link kopieren
:rose: :rose:
Hoe gaat het nu? Voel je opluchting, verdriet, twijfel?
Alle reacties Link kopieren
Knap van je All-is-one! De eerste stap naar een leuker leven! :hug:
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Alle reacties Link kopieren
Dat heb je heel goed gedaan All-is-one. Inderdaad nu even uithalen, en laat dan de opluchting maar komen. Opluchting dat je voor jezelf gekozen hebt, dat je je niet verder in een "hoek" laat zetten.
Sterkte met het verwerken, en hopelijk heb je lieve vrienden om je heen die je hier doorheen slepen...
Alle reacties Link kopieren
Fijn om te lezen all-in-one! Hopelijk heb je vannacht een beetje kunnen slapen. Vandaag begint een nieuw hoofdstuk :rose: !
Lach hard, duik diep, kom terug..
Alle reacties Link kopieren
Heel erg goed van je ! :thumbsup:
Het zal de eerste paar weken best moeilijk zijn maar op een gegeven moment zal je echt zien dat het de beste keuze voor je is geweest.
En laat hem maar gaar koken in zijn eigen sop.
Ook niet meer reageren want hij zal waarschijnlijk nog heel gemeen kunnen worden of juist heel erg lief en dat is ontzettend moeilijk. Dus beter niets meer van hem horen.

Hou vol en denk er aan waarom je weg bij hem bent gegaan als je even in een dip zit. Of lees dit topic dan weer door.

Sterkte :hug:
Blijf in jezelf geloven !
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel,
Het gaat wel, het is gewoon een dikke vette mindfuck in mezelf.
Dat “gelijk” halen heeft gisteren echt mijn ogen geopend.
Ik wilde altijd “gelijk” halen door hem te laten zien dat ik goed ben zoals ik ben en hij niet zo’n grip op me hoeft te hebben, “laat me vrij en je zult vanzelf zien dat ik altijd terugkom”.
Maar zo werkt het dus niet in zijn hoofd. Voor mezelf vind ik dat zo moeilijk om dat anders te zien in een relatie. En daar wilde ik hem dus toch van overtuigen, dat je ook vrijheid in verbondenheid kan hebben, binnen de grenzen die je samen aangeeft (niet vreemdgaan etc) en niet de grenzen “opgelegd” krijgen Nu moet ik inderdaad volhouden, ik hoop dat dat lukt, het lijkt soms wel een soort verslaving... een shotje bij hem halen.... maar net als met roken of met drugs.... zodra je er weer aan zit dan is het verloren.. op moeilijke momenten ga ik jullie commentaar lezen... thanx!
Alle reacties Link kopieren
Je kan deze man nooit gaan overtuigen want voor hem is zijn waarheid de waarheid.
Dus dan kan je nog zo jou best gaan doen om uit te leggen wat jij vind/voelt/graag wilt enz enz maar dat komt bij hem toch niet binnen.

En het is ook een soort van verslaving dus nu afkicken en dat kan jij
Blijf in jezelf geloven !
Alle reacties Link kopieren
All-is-one schreef:
16-09-2020 09:25
Dank jullie wel,
Het gaat wel, het is gewoon een dikke vette mindfuck in mezelf.
Dat “gelijk” halen heeft gisteren echt mijn ogen geopend.
Ik wilde altijd “gelijk” halen door hem te laten zien dat ik goed ben zoals ik ben en hij niet zo’n grip op me hoeft te hebben, “laat me vrij en je zult vanzelf zien dat ik altijd terugkom”.
Maar zo werkt het dus niet in zijn hoofd. Voor mezelf vind ik dat zo moeilijk om dat anders te zien in een relatie. En daar wilde ik hem dus toch van overtuigen, dat je ook vrijheid in verbondenheid kan hebben, binnen de grenzen die je samen aangeeft (niet vreemdgaan etc) en niet de grenzen “opgelegd” krijgen Nu moet ik inderdaad volhouden, ik hoop dat dat lukt, het lijkt soms wel een soort verslaving... een shotje bij hem halen.... maar net als met roken of met drugs.... zodra je er weer aan zit dan is het verloren.. op moeilijke momenten ga ik jullie commentaar lezen... thanx!
Je klinkt nuchter. Ik vind je ontzettend goed bezig. Je wonden likken en een mooier leven tegemoet zonder eieren om op te lopen. Verdien je!
All-is-one schreef:
16-09-2020 09:25
Dank jullie wel,
Het gaat wel, het is gewoon een dikke vette mindfuck in mezelf.
Dat “gelijk” halen heeft gisteren echt mijn ogen geopend.
Ik wilde altijd “gelijk” halen door hem te laten zien dat ik goed ben zoals ik ben en hij niet zo’n grip op me hoeft te hebben, “laat me vrij en je zult vanzelf zien dat ik altijd terugkom”.
Maar zo werkt het dus niet in zijn hoofd. Voor mezelf vind ik dat zo moeilijk om dat anders te zien in een relatie. En daar wilde ik hem dus toch van overtuigen, dat je ook vrijheid in verbondenheid kan hebben, binnen de grenzen die je samen aangeeft (niet vreemdgaan etc) en niet de grenzen “opgelegd” krijgen Nu moet ik inderdaad volhouden, ik hoop dat dat lukt, het lijkt soms wel een soort verslaving... een shotje bij hem halen.... maar net als met roken of met drugs.... zodra je er weer aan zit dan is het verloren.. op moeilijke momenten ga ik jullie commentaar lezen... thanx!
Maar dit ging niet eens om stappen of met een vriend afspreken he? Dit ging om mooi gekleed naar werk gaan en je WhatsApp open houden bij felicitaties. Je was niet eens vrij je te kleden en telefoon te gebruiken zoals je wilde.
Alle reacties Link kopieren
Wat goed van je zeg!
Alle reacties Link kopieren
Bulbul schreef:
16-09-2020 08:16
Knap van je All-is-one! De eerste stap naar een leuker leven! :hug:
Ja, inderdaad!
Alle reacties Link kopieren
oh ja, dat had hij gisteren wel nog gezegd voordat ik ging: alle problemen zouden opgelost zijn als we zouden samen wonen.... 😂

Ik denk dat het uiteindelijk ook om vrienden en familie was gegaan, daar kon hij op zich ook wel lastig om doen. Het was niet dat hij het mij verbood, zo zei hij zelf altijd, hij vindt het juist goed dat ik mijn “eigen leven” naast hem had, maar toch telkens de strijd aangaan door te zeggen dat ik juist de afspraken met vrienden of familie plande op de meest verkeerde tijden of dat ik niet direct had aangegeven dat ik een afspraak had gepland... dan kreeg hij daar met mij woorden over. Ik zei wel eens dat ik gewoon niet wist wanneer ik iets anders kon afspreken omdat ik de indruk kreeg dat het toch nooit uitkwam. Gevolg was vaak dat ik me onrustig voelde tijdens die afspraken met familie of vrienden.

Ik ben blij dat we niet samenwoonden, nu echt idd ervan leren en snel dit soort fratsen bij andere mannen leren onderkennen, maar eerst mijn wonden likken...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven