Inrichting, wat vind jij afschuwelijk?

03-09-2020 12:42 2908 berichten
Alle reacties Link kopieren
Door het topic over bordjes met spreuken werd ik toch wel benieuwd.

Ik heb de afgelopen jaren hier wel eens topics over voorbij komen

Dat ging over de spreuken, de leen bakker huizen, de ziekte van 2 (2 dezelfde van alles op de vensterbank) de roze roos van Ikea aan de muur achter de bank, Riviera Maison enz.

Ik:

er is een action fanpagina, en als je dan in de reacties kijkt bij een nieuw item heeft hálf nederland het!
Wat ik tegenwoordig daar veel zie zijn etageres of stolpen met een lichtslingertje en dan spulletjes met het thema van het seizoen.

En ook, goud gespoten flamingo's en kabouters.

Schreeuwend en kinderachtig servies, dat oa van Blond of met teksten er op: do what you love

Het bekende vloerkleed, beige/wit met donkerblauwe diagonale strepen

En ook overal zie ik het kwantum behang met de bloemen of met de aapjes
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
Tuingravin schreef:
20-09-2020 10:09
Al die kerstmeuk alweer in de winkels vind ik ook absurd! Daar heb ik nu nog helemaal geen zin in. Ik heb in december wel een kleine kerstboom en ik heb een kerststalletje op de schoorsteenmantel staan. Ik wacht tot na sinterklaas en dan versier ik de boel voor kerst. En op 2 januari gaat alles er weer uit, want dan ben ik er helemaal klaar mee. En als het gaat om lelijk: ik heb een hekel aan kerstmannen. Die komen er bij mij niet in. Een huis vol kerstmannetjes op batterijen vind ik echt een gruwel. :nooo:
Ik was vorige week in een winkel en daar lag allemaal Sinterklaasspul en een gangpad verder lag het vol met Kerstmeuk. Ik verbaasde me erover en blijkbaar dacht een verkoopster dat ik iets niet kon vinden, dus die vroeg wat ik zocht. Uit balorigheid zei ik "Ja, ik zoek eigenlijk de afdeling met Paasdecoratie"... En serieus, ik kreeg dit antwoord: "Nee, die hebben we nog niet, maar ik denk dat die begin oktober binnenkomt"...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
pejeka schreef:
20-09-2020 10:49
Ik was vorige week in een winkel en daar lag allemaal Sinterklaasspul en een gangpad verder lag het vol met Kerstmeuk. Ik verbaasde me erover en blijkbaar dacht een verkoopster dat ik iets niet kon vinden, dus die vroeg wat ik zocht. Uit balorigheid zei ik "Ja, ik zoek eigenlijk de afdeling met Paasdecoratie"... En serieus, ik kreeg dit antwoord: "Nee, die hebben we nog niet, maar ik denk dat die begin oktober binnenkomt"...
:rofl:

Onder het mom van, een slimme meid koopt haar chocolade eitjes op tijd :bunny:
Zo, 86 pagina's gelezen in een paar dagen. Leuk topic!!

Ik heb een antraciete hoekbank, grijze muur. Accesoires zijn zwart/wit/camel kleur en veel licht hout/riet/zeegras.
Een witte laminaat vloer, witte muren en witte gordijnen. De gruwel van velen zoals ik lees.

Maar de teksten, rieten vlinders ed heb ik nooit gehad. Ik heb daar bepaalde asociaties bij en houd gewoon niet van die style.

Mijn favoriete winkel is Loods 5, maar kan prima slagen bij Action, Leenbakker, Kwantum ed. Vooral voor kaarsen, kussens, rieten mand of bakjes. Meubels laat ik maken of koop ik van een duurder merk. LeenBakker heeft wel dezelfde banken als een duurder merk, maar durf het qua kwaliteit dan niet aan.

Ik vind zo'n kleed met bloemen prachtig maar ben bang dat dat hier niet staat :(
Ik plaats een foto van mijn wandposter/kleed. Het is een kleed van suede met een bekend schilderij. De knipoog die het geeft maakt het voor mij af. Ik was direct verliefd en heb dat niet snel. Ik houd vaak niet van dingen aan de muur. Al heb ik naast de tv in de hoek de bekende manden en schalen aan de muur, maar ook een uit hout gesneden ronde levensboom.

Niet quoten graag!!

https://imgur.com/gallery/JAo2zer

Voor sommigen hier waarschijnlijk heel erg. Steigerhouten tafel met stalen poten. Ik houd van het stoere en rustige interieur. Dat toch met accesoires gezellig en soms romantisch is.

https://imgur.com/gallery/ov8jTqL
anoniem_64cae82694aa9 wijzigde dit bericht op 20-09-2020 13:07
0.99% gewijzigd
Ja dat steigerhout is mijn vriend ook dol op. Ik vind die poster heel geinig trouwens! Ik ken iemand die zoiets heeft van het meisje met de parel, maar dan kijkt er een poes mee over haar schouder.
Het steigerhouten tv meubel en eettafel laten maken. Was niet duur, dus kan ook zo weer veranderen en daar houd ik van. Ik hou ook van het zwarte staal met licht hout, maar niet bij deuren ed wat je nu overal ziet.

Heb nog een plank van in de keuken van schaaldelen, vind ik ook zo mooi! Het niet niet afgewerkte met strakke zwarte accesoires erop maakt het voor mij mooi!
Dat vloerkleed vind ik superleuk!
Leuk zeg Moeder83, van die sfeer hou ik ook wel. Lekker rustig met al dat wit en hout.
De poster is grappig :biggrin:
Aha, die poster vind ik erg leuk!
Die poster is geweldig.
Die poster is van suede. Erg warm.
Online te vinden bij 2 kleine winkeltjes. Er is ook 1 dat ze een roze mobiel in haar hand heeft.
Ik vind de woning van Tuingravin erg mooi, haar leuk ook, die ik volg ik een ander topic.
Maar het past niet in dit huis, bij mijn leeftijd en is niet mijn style. Maar zou me er wel thuis in voelen. Ik houd van veel stylen.
Welke style je ook hebt, belangrijk is dat je het doorvoert met her een der een knipoog om het toch spannend te maken. Dan zijn veel stylen erg leuk vind ik
Ik heb inmiddels op Pinterest een heel bord gemaakt met allerlei woninginrichting ideeën. Leek me beter om dat 's zo te doen dan weer lukraak vanalles te veranderen zonder plan.

Hier zie ik ook telkens weer leuke dingen van jullie voorbijkomen. Uiteindelijk krijg ik misschien ook 's een goed gestylde woonkamer ipv de ratjetoe die het nu is :rofl:

Nu alleen nog met een plattegrond een goede indeling bedenken.
Tuingravin schreef:
19-09-2020 07:56
JoyAnna, dank je wel voor het compliment. Wij hebben er best tijd in gestopt om het huis te krijgen zoals het nu is. En ik kan me goed voorstellen dat dat niet iedereens smaak is, omdat het niet erg ´neutraal´is. Je houdt ervan of niet :)
Ik heb dat ook wel bij huizen van andere mensen. Als het met zorg en liefde is ingericht kun je dat zien, en ik kan andere stijlen ook zeker waarderen. Zo ken ik ook mensen die in een modern huis wonen en een strakke inrichting combineren met kleurrijke kunst en hier en daar een snufje geerfd antiek. Vind ik ook prachtig en kan ik oprecht van genieten.
Dat heb ik dus helemaal bij de foto's van jouw huis, dat je echt kan zien dat het met zorg en liefde ingericht is en er echt veel tijd en aandacht aan is besteed. Als het dan helemaal naar iemand zijn/haar eigen smaak is en diegene is daar echt gelukkig mee vind ik dat ook echt leuk om te zien.

VGM1980 schreef:
20-09-2020 10:24
En in januari staat 9 van de 10 x alweer paasspulletjes en voorjaarsdecoratie.
Klopt, daar wil ik dan nog helemaal niet aan denken :$
Ik vind gevulde speculaas ook echt lekker, dus kan mijn hart ophalen de komende tijd ;-D

retrostar schreef:
20-09-2020 10:34
@VGM1980: 1 november vind ik een mooie begindatum om geleidelijk aan de winkels in herfst- en daarna in wintersfeer op te maken: vroeg genoeg voor de kerstfreaks en nét te harden voor de minder enthousiasten.
Dan zou ik eerder zeggen oktober. 1 november is net Halloween voorbij en daar vind ik herfstsfeer wel echt heel leuk bij passen. Wintersfeer vanaf 1 november in de winkels zou ik prima vinden.
@moeder83

Mag ik vragen waar jij een steigerhouten tafel met stalen poten gekocht/besteld hebt?
Ik ben al heel lang op zoek naar een salontafel van 90x90 maar kan geen stijl naar mijn smaak vinden. Mn oog is nu gevallen op steigerhout/industrieel.
amarna wijzigde dit bericht op 21-09-2020 11:04
59.64% gewijzigd
pejeka schreef:
20-09-2020 10:49

:biggrin:
@Retrostar: bij mij is 1 november ook de datum dat ik alle "zomerdingen" heb opgeborgen. De tuinstoelen naar de zolder, de parasol opgeborgen. Tuin winterklaar gemaakt enz. Voor mij is de herfst/winter op 1 november echt losgebarsten. :)
Wat ik wél spuuglelijk vindt, zijn die (meestal houten) bordjes met meuk-spreuken. Vorige week zag ik toevallig in de TV-uitzending B&B een kamer die er werkelijk mee vol hing.

Om de één of andere reden schijnen die spreuken ook altijd in het Engels te moeten.

Zoals:
"We love and laugh"
"Our house is a home"
"Friends are never guests, and guests are always friends"

Dat soort waanzin. En dan écht overal. Je zou bijna gaan verlangen naar een Delfts blauw tegeltje met "Van het concert des levens krijgt niemand een program"...
pejeka schreef:
20-09-2020 18:45
Wat ik wél spuuglelijk vindt, zijn die (meestal houten) bordjes met meuk-spreuken. Vorige week zag ik toevallig in de TV-uitzending B&B een kamer die er werkelijk mee vol hing.

Om de één of andere reden schijnen die spreuken ook altijd in het Engels te moeten.

Zoals:
"We love and laugh"
"Our house is a home"

Dat soort waanzin. En dan écht overal. Je zou bijna gaan verlangen naar een Delfts blauw tegeltje met "Van het concert des levens krijgt niemand een program"...

:HA: Ik heb het ook gezien bij B&B. Verder een sfeerloos geheel ook nog.
Ik vond trouwens wel dat ene uitstapje leuk met die soort stormbaan. Weet niet meer bij welk koppel dat hoorde. (maar dat is offtopic, sorry TO)
pejeka schreef:
20-09-2020 18:45

Zoals:
"We love and laugh"
"Our house is a home"

Die ouderwetse tegeltjes heb ik op de wc hangen. Bovenstaande hangt er tussen, net als het gedicht ven Toon Hermans 'je hebt iemand nodig...' Heerlijk kneuterig :-D
amarna schreef:
20-09-2020 16:13
Mag ik vragen waar jij een steigerhouten tafel met stalen poten gekocht/besteld hebt?
Ik ben al heel lang op zoek naar een salontafel van 90x90 maar kan geen stijl naar mijn smaak vinden. Mn oog is nu gevallen op steigerhout/industrieel.
Ik heb die door iemand in Drenthe laten maken 2 á 3 jaar geleden.
Bordjes met “home sweet home” vind ik vreselijk.
renske1975 schreef:
20-09-2020 19:33
Die ouderwetse tegeltjes heb ik op de wc hangen. Bovenstaande hangt er tussen, net als het gedicht ven Toon Hermans 'je hebt iemand nodig...' Heerlijk kneuterig :-D

Mijn schoonouders hadden vroeger hangen: "bezoek brengt altijd vreugde aan, is het niet bij het komen, dan wel bij het gaan" .
herfstappeltaart schreef:
20-09-2020 19:37
Mijn schoonouders hadden vroeger hangen: "bezoek brengt altijd vreugde aan, is het niet bij het komen, dan wel bij het gaan" .
De enige spreuk die ik van vroeger kan herinneren, hing bij mijn oma op de overloop op de eerste verdieping. En dat was:

Willst du glücklich sein im Leben,
Trage bei zu andrer Glück,
Denn die Freude, die wir geben,
Kehrt ins eigne Herz zurück.

(Mijn opa kwam uit een Zwitsers-Joodse familie, dus ongetwijfeld kwam het daar vandaan).
pejeka schreef:
20-09-2020 19:41
De enige spreuk die ik van vroeger kan herinneren, hing bij mijn oma op de overloop op de eerste verdieping. En dat was:

Willst du glücklich sein im Leben,
Trage bei zu andrer Glück,
Denn die Freude, die wir geben,
Kehrt ins eigne Herz zurück.

(Mijn opa kwam uit een Zwitsers-Joodse familie, dus ongetwijfeld kwam het daar vandaan).

renske1975 schreef:
20-09-2020 19:33
Ik heb tegels laten maken met datzelfde ouderwetse Delfts blauwe uiterlijk, maar dan met de standaard-uitdrukkingen van mijn oma's en mijn moeder. Zo leuk! Ze zijn er alledrie niet meer, maar hun (irritante) uitdrukkingen gaan nooit verloren :biggrin:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven