November 2007

18-03-2009 20:34 2998 berichten
Alle reacties Link kopieren
We zijn verjaagd uit ons oude vertrouwde topic, dus dan maar een vers topic.

Veel schrijf- en leesplezier!

Een korte samenvatting van ons topic: Twee apen uit mei 2000 en november 2002, twee oktober baby's, heel veel november baby's en een december 2007 baby. Verder nog een februari en maart 2009 baby, twee juli 2009 baby's, één augustus 2009 baby, één in maart 2010 en één in april 2010 uitgerekend en dat was het voorlopig wel.

Hoera! Welkom zusje van Alissa!!!
Wat een gedoe met die tuinbonen! Gelukkig lust manlief ze niet

Nelis is nu 12 weken. Ik had gelukkig extra vakantie toegevoegd, anders was ik alweer een week aan het werk. Dat zou pas snel zijn.

En nu een hongerig ventje voeden
Hier ook (nog steeds) een ziek grietje, die gister helemaal NIETS wilde drinken! Gelukkig had ze 's nachts nog wel iets van 100 ml diksap op, dus ze was de dag niet helemáál "droog" begonnen, maar man-oh-man-oh-man, wat een ontzéttend eigenwijsje hebben we dan zeg. Het was inmiddels 4 uur 's middags en ze had de hele dag nog niet gegeten, noch gedronken. We stonden net op het punt om toch maar de dokterspost even te bellen toen ze ein-de-lijk een paar lepeltjes soep wilde eten. Ik denk dat ze gister op de hele dag uiteindelijk in totaal nog geen 250 ml heeft gedronken, naast een kwart potje. En dat was het.

Gelukkig begon ze de dag vandaag met een grote beker diksap weg te klokken en nog voor het middaguur had ze meer gedronken dan gister de hele dag. Pfffieuw. Pak van mijn hart.

Ze wil vandaag ook weer eten (droog brood ), dus het gaat weer de goede kant op.

En intussen is die dame wakker geworden en hebben we er vanwege doorgelekte poep ook alweer een baddersessie op zitten. Eerst maar even posten.
Q; wat naar zo'n zieke q-tie. En idd niet willen drinken is echt eng. Gelukkig dat ze dat nu wel weer wil. Hopelijk knapt ze snel weer op. Beterschap
Hahaha, nou, ze had vandaag overdag zo veel geslapen, dat ze er vanavond dus mooi niet in wilde. Geluk bij een ongeluk, konden we toch nog even naar dodenherdenking op de Dam. (Indrukwekkend!!!)

Maar van gister dat was wel naar ja. Al biedt het wel wat troost om te weten dat mijn ouders met mij hetzelfde hebben meegemaakt. Ik wilde ook NIET drinken op de momenten dat ik juist MOEST drinken. Dat karaktertrekje heeft ze van mij dus...
Nee toch Q, ben jij ook zo eigenwijs

Lala, lekker dat aftellen, geef je groot gelijk en ik hoop dat je er nog ff van kan genieten zonder je klachten.

Neeh is hier helemaal ontdekt, moet zeggen dat het wel schattig klinkt, maar een eigen willetje heeft ze wel hoor. Dat belooft nog wat.

En inderdaad ook hier weer een aantal nieuwe woordjes erbij.

Ik las net een topic over eten met 16 mnd, maar volgens mij zijn ze hier allemaal rond de 17 maanden en eten ze bijna wel redelijk zelfstandig (ik wil niet zeggen netjes )

Mn moeder zei namelijk vandaag ook dat amber zo snel zelfstandig eet, maar ik dacht dat het wel redelijk normaal was.
En vanavond was ze nog wakker tijdens de dodenherdenking, begint ze spontaan te dansen tijdens het trompetteren en daarna tijdens het wilhelmus. Maakt haar niet uit, als het maar muziek is
Oh Misty, wat scháttig!
Haha, die Amber. Gisteravond om acht uur waren de buurtkinderen nog gewoon buiten aan het spelen. Dat snap ik dan weer niet van die ouders, dom volk.

Hier hoor ik ook steeds vaker nee. Eerst was het zo dat ik aan Seppe vroeg of ie naar bed wilde en dan liep ie zelf naar de deur, maar nu zei hij laatst dus nee, maar ik wilde hem wel weg hebben, dus toch in bed gelegd, denk je dat ie ging slapen???? Mooi niet dus.

Hoe is het nu met de kleine meis, Q?
Hihi, nu pas nee? Wat zijn jullie verwend zeg! Wij hadden met 1 jaar al een peuterpuber. Maar zij was erg vroeg. We weten er nu al beter mee om te gaan. Echt, ook dat went.

Zelfstandig eet Neeltje alles behalve het warme eten en eventueel potjes fruit. Ook wil ze nog steeds niet met een rietje drinken, want nieuw is eng. Dus drinken moeten we ook mee helpen.

Q, met qtie naar de dam? Wat heerlijk dat dat soort dingen kunnen zeg!

Vandaag een heel recalcitrant meisje dat alleen maar bij mama wilde hangen. Van de weeromstuit ging nelis ook meedoen. Ben ik dan blij dat manlief in de ww zit zeg! Ook nog slecht weer, dus we kunnen helaas nergens heen ook.

Jullie nog plannen voor vandaag of moet er gewoon gewerkt worden?
Om iets niet te willen hoef je "gelukkig" geen nee te kunnen zeggen, hoor. Maar goed, nu hebben we dus wel eerst het op vriendelijke toon geuite "nee" voor het drama losbarst. Dat geeft ons wel meer gelegenheid om het drama te voorkómen.

Jep, met Qtie naar de Dam. Dat is dan wel weer het voordeel tegenover het nadeel van het lastiger buiten spelen.

Ibbel, wel irritant inderdaad, dat de buurtkinderen gewoon buiten bleven spelen om acht uur. In de plaats waar ik opgegroeid ben, woonden we niet ver van een monument waar elk jaar herdenking werd gehouden. Daar liet iedereen het gelukkig wel uit z'n hoofd om buiten te spelen rond die tijd. Ook omdat iedereen braaf rond achten naar het momument ging, kwam je daar ook gewoon niet mee weg. Dat lijkt me bij dodenherdenking in huiselijke kring, waarbij je je er toch meer aan kunt onttrekken, toch lastiger.

Ik ben sowieso wel heel erg van het herdenken in het openbaar. Ik vond het ook niks niet erg dat Qtie gister niet wilde slapen. Als ze niet ziek was geweest, had ik er niet over getwijfeld om haar wakker te houden of om haar uit bed te halen en in de doek te hijsen, maar omdat ze ziek is leek me dat toch wel een minder plan... tot ze zelf dus niet bliefte te slapen, toen was de knoop snel doorgehakt. Of nou ja, in de doek gelegd dus.

Vervelend, O, zo'n recalcitrant koppel. Wel fijn inderdaad dat je dan met z'n tweeën thuis bent.

Hier vanmorgen ook drama. Kind had weer langs de luier gepoept en wilde Niet Verschoond en alleen maar Bij Mama. Gelukkig was Qlief nog thuis, zodat we haar in íeder geval samen een schone broek konden geven. Maar ja, hij heeft me uiteindelijk wel met een totaal overstuur grietje achter moeten laten omdat hij gewoon naar zijn werk moest. Wát een drama, zeg. Die heeft meer dan een uur totaal over de zeik de hele boel bij elkaar zitten krijsen. Volgens mij van de buikpijn, wat het nog echt zielig maakte ook. Morgen toch maar even terug naar de dokter. Ik vind het ook zo typisch dat ze alleen maar droog brood wil eten en banaan. Blijkbaar zit er toch iets niet lekker dan, in d'r buikje.
Ach gossie, beterschap voor Q-tie.. een uur jammeren, sja dan is er wel iets zou je denken. En niet verschoond willen worden, misschien heeft dat ook met buikpijn te maken..

Vaantje wijst nu aan wat pijn doet, en dan moet ik er een kusje op geven, en dan is het over

Komt ze heel zielig met haar voet omhoog aangestrompeld, haha.

Lala, vervelend dat je je zo'n zorgen maakt(e?) over die griep. Een troost, hij lijkt echt mee te vallen hoor. Niet zo'n hoog sterftecijfer als de andere grieppandemieen. Maar ik kan me het helemaal voorstellen. Ik werd ook zo para van die hormonen toen. Vreselijk. Het gaat wel weer over moet je maar denken. Tis gewoon je overlevingsmechanisme wat op superactief staat, tbv je nageslacht moet je maar denken.

Ibbel, ik hoop dat je gesprek een goede uitkomst heeft, maar wat vind je zelf van de baan? Of heb ik daar overheen gelezen?

Klinkt als een heerlijk weekendje weg. Leuk dat jullie in deze contreien waren.

Vaantje wordt wakker ojee..
Heb de hele tijd van die foutmeldingen hier op het forum en kom er dus bijna niet op. Heel irritant.

Gister de 30 weken echo en de mevrouw zag dat het hartje niet snel genoeg klopte, ook niet toen ik op mijn zij ging liggen. Moest dus meteen door naar Wilhelmina Kinderziekenhuid voor hartfilmpje. Half uur aan de CTG gelegen. Maar gelukkig zagen ze niets raars en ook op de echo die toen nog gemaakt is zagen ze niks raars. Gelukkig maar was toch wel geschrokken. Hoe het nu komt weet eigenlijk niemand. Overig zag er wel goed uit en ze (nog steeds) heeft lange benen haha

Ook nog naar de VK gister en nog een keer geluisterd, maar ook daar klonk het goed. We gaan er dus maar vanuit dat alles goed is.

Sorry even geen tijd om op iedereen te reageren. (ben al blij dat ik er op kom)

Qtie ziek is zielig en veel beterschap.

Ibbel: fijn dat het gesprek zo goed ging

Lala: Volgens mij is de griep over zijn hoogtepunt heen

Misty: schattig een dansend kindje op de trompet.

Anniek slaapt nog steeds door, wat een luxe zeg. Ok ze is wakker om 0600 maar dat is helemaal niet erg.

Nog een paar daagjes en dan gaan we heerlijk op vakantie naar Bodrum/Turkije. Heb er super veel zin en ben er ook echt aan toe. Even al dat gezeik vergeten. Ben toch zeker elke dag bezig met juridisch gedoe of met dat werk, wordt er schijtziek van.

Vandaag komt de accountant voor de belasting (hij heeft altijd uitstel) en ik ben benieuwd of we nog wat geld terug krijgen dit jaar. Zal wel niet veel zijn, maar alles beter dan niks.

En oh ja, de werkster komt 27 mei voor het eerst. Ze is al hier geweest om alles te bekijken enzo. Jippieieieieie eindelijk
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Dat is schrikken Chica! Gelukkig wel alles goed, maar wat een stress dan ineens.

Ik kon thuis wel het forum op, maar niet op ons topic??? Nu op mijn werk dus eigenlijk ook geen tijd. Tessje was ook nog wakker met de dodenherdenking en is de volle twee minuten stil geweest. Ze was helemaal onder de indruk.
Schrikken chica, wat fijn dat alles toch nog goed is. En dat Anniek doorslaapt: geweldig! 6 uur is hier ook normale tijd hoor, dat zal dan nog wel even blijven.

Q, een ziek qtie is niet fijn. Hopelijk is het weer beter gegaan?

Neeltje wil vandaag niet slapen. En dat is heel vervelend, want om 13.30 moeten we weg om mijn paspoort te gaan aanvragen. Ze kan dus niet later nog naar bed. Dat wordt vandaag aantobben met een moe meisje......

O ja, morgen komt er iemand praten die wel wil komen poetsen bij ons! Ik ga het echt niet redden, huishouden en werken en 2 kinderen. Hopelijk gaat het klikken

En nu een meisje uit bed halen. Dan maar een boterham
Aii Chica schrikken zeg. Zijn dan weer van die rare dingen met paniek om niks.. pff. Gelukkig alles ok.

En wat lekker dat jullie allemaal een poetsvrouw krijgen!! Origineel lekker nieuwe badkamer ook nog. Klinkt goed, ik wil dat ook!

Leuke foto's Tess van de vakantie. Prachtig uitzicht ook.

Gisteren een enorm schrik moment gehad. Ik was met Vaantje op kantoor bij vriend, en ze was een beetje aan het rommelen en rondlopen en ik aan het praten en in een tijdschrift aan het bladeren, zie ik haar ineens door het raam buiten over de stoep rennen. Ik spring direct op en ren naar buiten achter haar aan en pak haar op. Ze was ongeveer 2 meter van de drukke weg af! Had ze in een paar seconden de tussendeur en zware buitendeur opengepeuterd. Ik heb echt een hartverzakking gehad en ben er nog naar van.

Ik overweeg overigens serieus een tuigje aan te schaffen. Ze is zo vreselijk onbevreesd. Loopt gewoon alle kanten op in de stad. Ik mag haar echt geen seconde uit het oog verliezen. En straks gebeurt dat een keer.. brr ik moet er niet aan denken.

Is dat stom een tuigje?
Chica; wat schrikken! Gelukkig lijkt nu alles goed. Krijg je nog een extra controle? En wat heerlijk dat Anniek nu doorslaapt! Wat een verschil na haar operatie.

Vana; Ja, een tuigje is stom...maar wat is er belangrijker, het welzijn van je kind dat geen gevaren kent of soms aan een tuigje moeten lopen? Ik zou het wel weten, een tuigje om zou mijn keuze zijn.

O; ook al een poets...zucht...wat heerlijk... En Neeltje niet willen slapen..ja, ze hebben echt een eigenlijk willetje he..met name op momenten dat het slecht uitkomt.
Zo ben ik ook weer eens.Eerst maar eens kijken waar ik gebleven ben.

Vana, internetten op je mobiel is volgens mij een leuk tijdsbedrijf als je met de trein reist. Even bijlezen, maar schrijven lijkt mij erg lastig. Ben ook niet zo snelle sms-er, dat zal ook erg schelen.

En tja een tuigje. Net zoals lala er zegt. Misschien stom gezicht, maar als zij je echt te snel af is en er gebeurt wel iets, dan voel je nog veel stommer.

Ben bang dat wij er hier ook aan "moeten". Meneer is echt niet bang, voor je het weet staat ergens boven op en lacht je volledig uit als je er iets van zegt.

Chica, oef jij/jullie hebben het wel weer , nouja beter zeggen nog steeds zwaar voor je kiezen. Men, wanneer komt er rust in huize Chica. Hoop echt voor je dat er voor dat de kleine komt er toch nog tijd is om op adem te komen.

Veel plezier en Turkije!

Lijnes, fijne vakantie gehad? Zijn de kinderen nu ook weer "rustig"?

Q, is Qtie alweer de oude. Bij jullie houdt het ook niet echt op met niet ziek zijn, of vergis ik mij?

Lizzie, Leuk Haarlem! En vooral met zijn tweeen. Lekker er tussenuit en je niet druk te maken over eten/slapen. Gewoon even jezelf zijn, heerlijk!

Suzaa, pff das best vroeg! Gaat ze daarna nog slapen 's morgens of slaapt ze dan pas weer na de lunch?

Speelgoed, hmm, hier voornamelijk gewoon buitenspelen. Vooral veel klimmen en klauteren en sjouwen met van alles en nog wat. Binkie is dan ook best boos als het minder mooi weer is. Het is ook echt een buitenkind. Binnen zijn het nu voormamelijk boekjes en ik probeer het puzzelen hem eigen te maken. Maar dat vind ik nog best lastig. Ik wijs dan wel aan waar het stukje moet, maar hoe maak ik hem duidelijk dat het stukje gedraaid moet worden? Tips welkom!! (Moet elke keer aan tessje denken als ik zeg dat hij het stukje moet draaien...)

Tess, welkom terug. Zo jou tessje is volgems mij een wonder kind. Lekker actief en al zo'n goed taalontwikkeling! Leuk hoor. Wat fijn dat de vakantie zo geslaagd is geweest.

Ibbel, Spannend nog wachten over de utislag van je gesprek. Weet je over er meer kandidaten waren? 2 weken is wel lang, zeg.

Lala, nog 11 weken werken, Heerlijk vooruitzicht. Heeft de gyn je zorgen nog weg kunnen nemen?

Orgineel, hoe is het met jou zieke duo?

Lekker snel al dat ze aan de badkamer beginnen. En heerlijk dat je dan bij je ouders in husi kan. Wonen ze in de buurt zodat je het wel in de gaten kan houden?

Mitsy, haha die Amber. Over een paar jaar doet ze dat hopelijk niet meer.

Volgende week lekker vakantie! Hopelijk is het weer goed, zodat we fijn naar buiten kunnen. Heb er echt zin in. Heb al een heel lijstje vol met dingen die ik graag wil doen. Ben benieuwd wat er allemaal van komt.
Zo, vandaag een dagje gewerkt en al weer weekend: een lang weekend zelfs, want maandag werkt een collega met wie ik heb geruild voor mij omdat ik een keer een vrijdag voor haar heb gewerkt. Heerlijk!

Leon lijkt afgelopen week een sprongetje te hebben gemaakt in taal en bewegen. Hij loopt nu meer dan dat hij kruipt en heeft een heleboel niewe woordjes zoals: hoppekee, klaar, op en nog een paar die me even niet te binnen schieten. Leuk!

Chica, nog een paar nachtjes, ik hoop dat je vreselijk geniet met je lief en Caatje. En Caatje: geen fratsen meer hoor! Dat kan mama er niet bij hebben.

Vana, een tuigje, gewoon proberen. Een extra haakje/dievenklauw op de voordeur en binnen de handvaten omhoog installeren helpen ook.

Ik ben trouwens best jalour op iedereen die een werktster heeft! Lang leve deze schone engeltjes!
Lizzie, Tessje zei ook ineens 'hupplakee' toen ik haar in de auto wilde zetten. Op dat moment realiseerde ik me ineens dat ik altijd 'een, twee, drie, hupplakee' zeg als ik haar in de auto zet haha. En zo hoor ik steeds meer van mezelf terug. Ik hoop voor je dat het een beetje lekker weer wordt de komende dagen!

Vana, ik kan me voorstellen dat je je rot bent geschrokken. Vanadreumes houdini! Je heb ook van die polsbandjes die je bij haar en bij jezelf om de pols doet met een lijn ertussen. Dat ziet er al iets minder stom uit dan een tuigje.

Origineel, het wordt steeds luxer bij jullie! Man thuis, nieuwe badkamer en dan ook binnenkort nog een werkster! Wanneer gaat manlief weer aan het werk, of is dat nog niet concreet?

Novem, Tessje is misschien op meerdere gebieden wat sneller dan gemiddeld, maar een wonderkind?? Snelle kindjes zit in de familie, uiteindelijk trekt het allemaal weer recht . Maar haar hersenen doen het goed, daar zijn we al wel achter (nu haar oren nog haha). Heerlijk dat Binkie zo'n buitenkind is! Nu maar hopen dat het zo blijft en dat hij niet verpest gaat worden door tv en computer! Tips om duidelijk te maken dat Binkie het stukje om moet draaien heb ik niet, behalve voor doen en uiteindelijk snapt hij het zelf wel.

Q, hoe is het Qtje haar buikje? Arm ding!

Ik ben nog steeds aan het werk (zou je niet zeggen haha). Maar ik heb eerlijk gezegd niet meer zoveel te doen. Mijn zitting voor morgen is afgelast, volgende week donderdag pas weer een zitting en ik heb allen nog maar een stomme vergadering liggen om uit te werken. Lekker vroeg naar huis dus vandaag! O ja, gisteren heb ik een afspraak gemaakt met de gyn, 5 juni gaat mijn spiraaltje eruit. In eerste instantie vooral omdat het ding niet bevalt, maar wie weet komen er wel kindjes van .
Chica, kan me voorstellen dat je daar even van in de stress schiet! Gelukkig was het nu weer goed. Ik heb bij Qtie gezien dat zowel lage hartslag als hoge hartslag voor kunnen komen. Dat hoeft allemaal niet erg te zijn, als het zich maar gewoon weer herstelt. En bij jou is dat gelukkig aan de orde.

Vana, oei! Wát een schrik! Ik moet eerlijk zeggen dat ik zelf ook al gedacht heb over een tuigje o.i.d. hoor. Qtie wil graag lopen op straat en dat mag ze ook, maar dan wel met de hand vast. Dat wil ze niet natuurlijk en ze wurmt zich dan soms zomaar los. Ik weet dat er polsbandjes zijn en tuigjes. Zou zelf eerder voor een polsbandje gaan dan, zodat ik in ieder geval weet dat ze niet zomaar ergens onder een auto of in een gracht kan lopen. Van de tuigjes weet ik uit de verhalen van mijn moeder dat ik (ja ja, ik heb al mijn slechte genen doorgegeven... ik had ook een tuigje nodig ) daar alleen maar aan ging hangen en juist geen stap meer verzette. Vandaar ook dat ik in eerste instantie zelf aan een polsbandje dacht.

Qtie is nog steeds niet beter. Sterker nog: sinds gister is ze opeens aan de diarree. Eerst was ze gister overddag opeens heel veel aan het poepen. Ik heb nog nooit zoveel poepluiers per uur verschoond en het arme meisje... haar billen doen d'r zó'n pijn, dat ik er niet eens naar mag kijken. Ze zijn ook vuurrood en helemaal warm. Heb haar van lieverlee maar in bad gezet toen ze voor de zoveelste keer een volle broek had, want poetsen was geen optie meer. (Kon vervolgens drie keer het badje leeggooien in de wc wegens poep, dus ik heb mijn krachttraining wel gehad... )

Gelukkig heeft ze daarna een paar uur geslapen, maar vannacht tussen een en drie was het weer feest. Vijf poepluiers in die twee uur en het was echt gillen, krijsen, sidderen bij elke aanraking... echt, mijn hart brak voor het arme meisje.

Vanmorgen heeft ze dan tot half twaalf liggen slapen (tot ze weer moest poepen... ze wordt gewoon meteen wakker van de pijn) en daarna heb ik haar maar in haar blote billen laten lopen. En daar ging het gepoep gewoon verder. (Lang leve de hygiënische doekjes. Voor de vloer dan dus hè. Niet voor de getergde billen natuurlijk. )

Toch de dokter nog maar even gebeld, want ze had sinds gister niet meer geplast. Net toen ik de dokter aan de lijn kreeg had ze een inieminieplasje gedaan. Als het morgen nog hetzelfde is, moet ik weer terugbellen.

Dus nee, echt beter gaat het niet. Eerder slechter. Arm meisje.

Voordeel bij een nadeel: vrijdag komt hier voor het eerst de poets. Kan die mooi de vloer even in z'n geheel een sopje geven.

Het dametje slaapt nu net een half uurtje, dus ik ga even snel koffie voor mezelf maken. Kan ik er straks weer tegenaan. Woensdagavond is Qlief er nooit, dus ik heb alleen-dienst vanavond.
Hé Tess, spannend besluit!

Hahaha en hoplakee... op de creche hier zeggen ze zoiets waarschijnlijk, want dat was een van Qties eerste woordjes. Tenminste "opptté" zei ze steeds als ik haar bijvoorbeeld op de commode zette. Het duurde even voor ik het ontcijferd had, maar toen kreeg ik een enthousiaste glimlach van herkenning.

Vandaag heeft ze zitten lachen om "doei". Ik had Qlief aan de telefoon net toen ze in bad poepte. Gesprek dus snel afgebroken met een nadrukkelijk "dóei!". Kind in een deuk. Ik heb de rest van de baddersessie "doewiej!" gehoord, al dan niet voorafgegaan door "papa", met gelach er achteraan.
Oh en "opptté" is dus de variant: "hoppeté!". Voordat jullie denken dat mijn kind huplakee verbastert tot opptté. Dit even ter bescherming van haar reputatie.
Whaha, lachen met Qtje! Maar ook zielig zeg, van haar billen...

Tessje heeft een eigen variant bedacht op 'dag' en 'doei': 'Daaaaiiii!' (met zwaaiend handje erbij).
ooow Tess wat spannend, je spiraaltje eruit!! Fijn dat je zo genoten hebt op vakantie!!

Chica wat een schrik alweer.. Ik kan me je stress helemaal voorstellen.. Had het ook met Raf toen zijn hartje een extra systole had.. Ik moest toen ook meteen naar een academisch ziekenhuis dat me zelfs opbelde om te vragen of ik niet diezelfde dag nog kon komen terwijl alles daar al dicht was en ik eerst nog een uur moest rijden om er te komen..

Gelukkig is er niks aan de hand met Caatje maar man dit is nu net wat jij niet moet hebben... Alvast veel plezier op vakantie, rust goed uit en je kan de wereld een heel stuk beter aan...

Vana, aaaaahhh dat is ook mijn angst bij Raf, dat is ook zo'n ontdekker en is weg voordat ik met mijn ogen heb geknipperd. Hij kan sinds dit weekend ook de deuren open dus ik heb gelijk alle klinken omhoog gezet... Ik ben het gewend om kinderen te hebben die er tussenuit knijpen en vind een tuigje nog niet nodig maar als ik ergens ben waar ik niet continu aandacht voor hem kan hebben gaat ie gewoon in de buggy (al vind ie dat zelf eigenlijk niet grappig)

Leuk heh lizzie dat ze zo ineens zo'n sprongetje kunnen maken.. Ik kan hier ook echt mijn hart ophalen op het moment, het word gewoon steeds leuker!! Geniet van je lange weekend. Heb je nog plannen??

O hoe is het gegaan met je paspoort??? Had je nou beide kinders al op de foto?? Fijn dat je en een werkster krijgt en ook nog eens een nieuwe badkamer en al zo snel allemaal!!! Heerlijk al die luxe!! Wij hebben ook een bad en dat is toch wel erg fijn!!

Q hoe gaat het vandaag met Q-tie?? Hoop dat ze wat is opgeknapt...

Novem lekker toch zo'n buitenkind.. Ik heb daar ook 2 exemplaren van. De 3de is het eigenlijk ook alleen is hij wel een beetje verpest door de computer (al is dat niet alleen voor spelletjes maar ook voor het op peil houden van zijn intellect ) Geniet maar van je vakantie en van Binkie!! Heerlijk!!

Weekend hier ging redelijk. Al is het bekend terrein waar we naartoe zijn geweest, toch was het weer moeilijk voor Tijn wat resulteerde in verschillende driftbuien en conflicten met papa maar dat terzijde was het weer fijn!!

Kinderen zijn nu weer naar school en de rust is wedergekeerd.. Ze zijn op zich niet rustiger nu maar er zit weer wat structuur in hun dagen...
Yeahhhh krijgen belasting geld terug. We zijn net als Ibbel een stuk armer dan we dachten :-) en komen dus voor meer aftrekposten in aanmerking. Zitten helaas echt net, net, net boven de grens van de kindertoeslag. Maar wel in aanmerking voor extra aftrek op de ziektekosten en dat was een mooie meevaller.

Even een financieel vraagje. Hebben jullie al een jaarafrekening van KDV of GO gehad van de belasting? En hebben jullie al een jaaropgave van het KDV of GO gehad met een totaal uren overzicht? Ik namelijk allemaal nog niet en vroeg me af wanneer dit kwam.

Volgens mij hebben we nl een veel te hoog verzamelinkomen opgegeven vorig jaar (is natuurlijk altijd een schatting met het bedrijf van Vriend) en dat zou betekenen dat we nog iets terug krijgen uit dat potje toch????? Ik ben altijd een ster in potjes geld vinden hahaha.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven