Vreemd verzoek collega of niks achter zoeken?

woensdag 23 september 2020 om 12:29
Hoi iedereen,
Ik heb een vraagje. Ik (22 jaar) heb sinds een jaar een superleuke baan in een redelijk groot bedrijf. Met een aantal collega's heb ik goed contact. Nu zit ik echter al 1,5 maand thuis door ziekte. Ik wil er niet te diep op ingaan, maar ik ben aangevallen door mijn ex en ben daardoor niet in staat te werken (psychisch door angst/paniek, daarvoor omdat ik na de aanval een week in het ziekenhuis ben beland). De bedrijfsarts is het hiermee eens. We hebben eerst parttime geprobeerd toen ik fysiek was opgeknapt, maar helaas ging dat ook niet.
Van mijn collega's heb ik helaas nog niks gehoord, behalve van 1 man van midden 50. Een aardige vent waarmee ik weleens een praatje heb gemaakt, maar echt zeer oppervlakkig. Ik was dan ook verbaasd dat hij me opeens opbelde. Hij weet niet waarvoor ik ziek thuis zit. Ik heb het gehouden op angst/paniekklachten. Hij vroeg toen naar mijn overgewicht, of dat ermee te maken heeft. Ik heb gezegd van niet, maar voelde me er wel ongemakkelijk bij. Aan de andere kant is overgewicht min of meer een publieke zaak, dus ik begrijp dat men daarover (terecht) oordeelt. Maar goed, dat heeft dus niets te maken met waarom ik thuis zit.
Hij vertelde dat hij het heel erg vond dat ik zo lang ziek was en me miste op het werk. Om mijn gedachten te verzetten wil hij me nu een dagje meenemen naar het strand (vanaf ons 110km rijden minimaal). Hij zei dat hij me dan kwam ophalen met de auto en ook weer terugbrengen. Ik vind dit heel spontaan en aardig, maar wat me niet lekker zit is dat hij me met klem verzocht om niks tegen andere collega's te zeggen over ons uitje omdat daarvan praatjes komen.
Is dit nu een heel vreemd verzoek van hem? Of is mijn beeld van mannen gewoon dusdanig verpest dat ik overal wat achter zoek? Ik neem aan dat hij mede door mijn gewicht en ons leeftijdsverschil geen seksuele of relationele interesse heeft en dit gewoon een vriendelijk gebaar is.
ik weet ff niet wat ik ermee aanmoet. Heb ook nog geen ja gezegd.
Ik heb een vraagje. Ik (22 jaar) heb sinds een jaar een superleuke baan in een redelijk groot bedrijf. Met een aantal collega's heb ik goed contact. Nu zit ik echter al 1,5 maand thuis door ziekte. Ik wil er niet te diep op ingaan, maar ik ben aangevallen door mijn ex en ben daardoor niet in staat te werken (psychisch door angst/paniek, daarvoor omdat ik na de aanval een week in het ziekenhuis ben beland). De bedrijfsarts is het hiermee eens. We hebben eerst parttime geprobeerd toen ik fysiek was opgeknapt, maar helaas ging dat ook niet.
Van mijn collega's heb ik helaas nog niks gehoord, behalve van 1 man van midden 50. Een aardige vent waarmee ik weleens een praatje heb gemaakt, maar echt zeer oppervlakkig. Ik was dan ook verbaasd dat hij me opeens opbelde. Hij weet niet waarvoor ik ziek thuis zit. Ik heb het gehouden op angst/paniekklachten. Hij vroeg toen naar mijn overgewicht, of dat ermee te maken heeft. Ik heb gezegd van niet, maar voelde me er wel ongemakkelijk bij. Aan de andere kant is overgewicht min of meer een publieke zaak, dus ik begrijp dat men daarover (terecht) oordeelt. Maar goed, dat heeft dus niets te maken met waarom ik thuis zit.
Hij vertelde dat hij het heel erg vond dat ik zo lang ziek was en me miste op het werk. Om mijn gedachten te verzetten wil hij me nu een dagje meenemen naar het strand (vanaf ons 110km rijden minimaal). Hij zei dat hij me dan kwam ophalen met de auto en ook weer terugbrengen. Ik vind dit heel spontaan en aardig, maar wat me niet lekker zit is dat hij me met klem verzocht om niks tegen andere collega's te zeggen over ons uitje omdat daarvan praatjes komen.
Is dit nu een heel vreemd verzoek van hem? Of is mijn beeld van mannen gewoon dusdanig verpest dat ik overal wat achter zoek? Ik neem aan dat hij mede door mijn gewicht en ons leeftijdsverschil geen seksuele of relationele interesse heeft en dit gewoon een vriendelijk gebaar is.
ik weet ff niet wat ik ermee aanmoet. Heb ook nog geen ja gezegd.

woensdag 23 september 2020 om 13:10
Hij vroeg toen ik begon over de paniekklachten: En je overgewicht?!QueenArachnia schreef: ↑23-09-2020 13:04Waarom is jouw overgewicht een publieke zaak? Ik zou echt woest worden van die vraag. Zéker van een of andere collega. Wtf!
Mede daardoor was ik eigenlijk flabbergasted. Ik legde uit dat dat hier niets mee te maken had, hij gaf toen voorbeelden waarom dat wel zou kunnen zijn. Uit zijn eigen omgeving, waaronder een vrouw die de deur niet meer uit durfde omdat ze bang was uitgescholden te worden op straat.
Ik heb trouwens niet heel veel overgewicht en kan nog winkelen bij gewone winkels, niet dat jullie nu een beeld krijgen van iemand als in 600 pound life ofzo.
woensdag 23 september 2020 om 13:11
Hoe meer je zegt hoe fouter hij klinkt hoor. Nu is het net alsof hij jou iets wil aanpraten.nd04a schreef: ↑23-09-2020 13:10Hij vroeg toen ik begon over de paniekklachten: En je overgewicht?!
Mede daardoor was ik eigenlijk flabbergasted. Ik legde uit dat dat hier niets mee te maken had, hij gaf toen voorbeelden waarom dat wel zou kunnen zijn. Uit zijn eigen omgeving, waaronder een vrouw die de deur niet meer uit durfde omdat ze bang was uitgescholden te worden op straat.
Ik heb trouwens niet heel veel overgewicht en kan nog winkelen bij gewone winkels, niet dat jullie nu een beeld krijgen van iemand als in 600 pound life ofzo.

woensdag 23 september 2020 om 13:11
Echt wat een druiloor.nd04a schreef: ↑23-09-2020 13:10Hij vroeg toen ik begon over de paniekklachten: En je overgewicht?!
woensdag 23 september 2020 om 13:12
Nee, dat doe Jíj niet met een baby erbij, of iig kan jij daar niets bij voorstellen. Maar dat geldt echt niet voor alle mannen. Mafkezen zijn er overal ( man én vrouw).
En hoezo is het bot afwijzen, als je rustig verteld dat je de geste van hem aardig vind, maar je er geen behoefte aan hebt. Het is tenslotte maar een collega.
O bah wat n mafkees.
Wel zeggen hoor. Tegen je contactpersoon op werk/leidinggevende.
Op deze manier ondemijnt hij jou om veilig terug te komen.
Contact afkappen en zeggen dat je wel op t werk een kop koffie komt drinken als je er aan toe ben om met iedereen bij te praten.
Hij gaat echt 200% over de schreef hier.
Wel zeggen hoor. Tegen je contactpersoon op werk/leidinggevende.
Op deze manier ondemijnt hij jou om veilig terug te komen.
Contact afkappen en zeggen dat je wel op t werk een kop koffie komt drinken als je er aan toe ben om met iedereen bij te praten.
Hij gaat echt 200% over de schreef hier.
Been there, done that, got the T-shirt.

Ik heb een best leuk gezicht, maar ik lijk stukken ouder dan 22 en het is toch wel algemeen bekend dat dikkere meiden/vrouwen niet mooi gevonden worden door mannen. Zo bedoel ik het. Zelf ben ik niet super ontevreden over hoe ik eruit zie, maar vanuit zijn oogpunt zal het weinig soeps zijn.HoleyMalonely schreef: ↑23-09-2020 13:10
Ik denk dat je jezelf behoorlijk tekort doet door te denken dat jij door je overgewicht niet leuk of knap genoeg zou zijn om aantrekkelijk gevonden te worden. Ook jij mag er zijn!

woensdag 23 september 2020 om 13:13

Dit vind ik toch ook een merkwaardig voorstel. Inderdaad maar gewoon ergens wat gaan drinken als je zin hebt om met hem op te trekken, hoeft niet op je werkplek zelf. De leeftijd hoeft ook geen probleem te zijn. Ik heb als twintiger ook al collega's 50+ over de vloer gehad. Maar 100km verder en volledig afhankelijk zijn... lijkt me te veel van het goeie voor een collega die je amper kent.

Nou zeg. Wat een rare gast.nd04a schreef: ↑23-09-2020 13:10Hij vroeg toen ik begon over de paniekklachten: En je overgewicht?!

woensdag 23 september 2020 om 13:14
Waar heb jij het allemaal over?nd04a schreef: ↑23-09-2020 13:12Ik heb een best leuk gezicht, maar ik lijk stukken ouder dan 22 en het is toch wel algemeen bekend dat dikkere meiden/vrouwen niet mooi gevonden worden door mannen. Zo bedoel ik het. Zelf ben ik niet super ontevreden over hoe ik eruit zie, maar vanuit zijn oogpunt zal het weinig soeps zijn.

nd04a schreef: ↑23-09-2020 13:04Eigenlijk niet. Op het werk is hij heel geliefd en echt iedereen mag hem graag, maar ik ken hem verder helemaal niet eigenlijk. En nee, zoals jij dat beschrijft heb ik er helemaal geen zin in. Maar ik vind het ook eng om iemand bot af te wijzen, nadat hij misschien in al zijn onschuld en hulpvaardigheid met zo'n spontaan voorstel komt.
Haal je kop uit het zand hij is niet onschuldig maar berekenend.
Alle alarmbellen gaan bij mij af.
anoniem_376303 wijzigde dit bericht op 23-09-2020 13:19
Reden: Typo
Reden: Typo
0.20% gewijzigd

Ik denk dat je in je goedheid te veel zegt tegen iemand die dit eigenlijk niets aangaat. Een collega die je niet goed kent heeft geen bal te maken met jouw paniekklachten. Een collega die je goed kent trouwens ook niet.nd04a schreef: ↑23-09-2020 13:10Hij vroeg toen ik begon over de paniekklachten: En je overgewicht?!
Ben je vaker zo goed van vertrouwen?
En over je overgewicht: al was je morbide obees, ik heb echt geen mening over jou hoor! En ik denk niemand hier. Verantwoord je dan ook zeker niet!
Het is een vreemde opmerking van die man en ik zou geen behoefte hebben aan een dag op pad met iemand die me zo in verwarring brengt.

woensdag 23 september 2020 om 13:15
Jullie hebben gelijk, ik vind het ook niet prettig om deze man in mijn buurt en die van mijn kind te hebben.
Mocht ik ja zeggen, zal ik voor die dag zeker oppas regelen.
Ik denk trouwens dat ik nee zeg, iemand gaf een hele leuke tip over bijpraten in de kantine. Mijn probleem is dat ik nee zeggen vreselijk moeilijk vind, en dan echt helemaal dichtsla. Ik ben een "introvert" en kijk vaak eerst de kat uit de boom bij mensen.
Ik denk trouwens dat ik nee zeg, iemand gaf een hele leuke tip over bijpraten in de kantine. Mijn probleem is dat ik nee zeggen vreselijk moeilijk vind, en dan echt helemaal dichtsla. Ik ben een "introvert" en kijk vaak eerst de kat uit de boom bij mensen.

woensdag 23 september 2020 om 13:16
Lieverd nou moet je echt ophouden hoor! Zoek hulp voor deze gedachten, als je dat niet al hebt. Van een professional; niet van die collega.nd04a schreef: ↑23-09-2020 13:12Ik heb een best leuk gezicht, maar ik lijk stukken ouder dan 22 en het is toch wel algemeen bekend dat dikkere meiden/vrouwen niet mooi gevonden worden door mannen. Zo bedoel ik het. Zelf ben ik niet super ontevreden over hoe ik eruit zie, maar vanuit zijn oogpunt zal het weinig soeps zijn.
Het laatste wat je nu nodig hebt is een zogenaamd welwillende en meedenkende collega die misbruik gaat maken van jouw naïviteit en onzekerheid.

woensdag 23 september 2020 om 13:17
Ehm, nee zeggen vind je moeilijk maar je kan hem wel de hele dag om je heen hebben inclusief twee keer minstens een uur naast hem in de auto?nd04a schreef: ↑23-09-2020 13:15Jullie hebben gelijk, ik vind het ook niet prettig om deze man in mijn buurt en die van mijn kind te hebben.

Echt, doe het niet. Ook niet zonder baby.