Vreemd verzoek collega of niks achter zoeken?

woensdag 23 september 2020 om 12:29
Hoi iedereen,
Ik heb een vraagje. Ik (22 jaar) heb sinds een jaar een superleuke baan in een redelijk groot bedrijf. Met een aantal collega's heb ik goed contact. Nu zit ik echter al 1,5 maand thuis door ziekte. Ik wil er niet te diep op ingaan, maar ik ben aangevallen door mijn ex en ben daardoor niet in staat te werken (psychisch door angst/paniek, daarvoor omdat ik na de aanval een week in het ziekenhuis ben beland). De bedrijfsarts is het hiermee eens. We hebben eerst parttime geprobeerd toen ik fysiek was opgeknapt, maar helaas ging dat ook niet.
Van mijn collega's heb ik helaas nog niks gehoord, behalve van 1 man van midden 50. Een aardige vent waarmee ik weleens een praatje heb gemaakt, maar echt zeer oppervlakkig. Ik was dan ook verbaasd dat hij me opeens opbelde. Hij weet niet waarvoor ik ziek thuis zit. Ik heb het gehouden op angst/paniekklachten. Hij vroeg toen naar mijn overgewicht, of dat ermee te maken heeft. Ik heb gezegd van niet, maar voelde me er wel ongemakkelijk bij. Aan de andere kant is overgewicht min of meer een publieke zaak, dus ik begrijp dat men daarover (terecht) oordeelt. Maar goed, dat heeft dus niets te maken met waarom ik thuis zit.
Hij vertelde dat hij het heel erg vond dat ik zo lang ziek was en me miste op het werk. Om mijn gedachten te verzetten wil hij me nu een dagje meenemen naar het strand (vanaf ons 110km rijden minimaal). Hij zei dat hij me dan kwam ophalen met de auto en ook weer terugbrengen. Ik vind dit heel spontaan en aardig, maar wat me niet lekker zit is dat hij me met klem verzocht om niks tegen andere collega's te zeggen over ons uitje omdat daarvan praatjes komen.
Is dit nu een heel vreemd verzoek van hem? Of is mijn beeld van mannen gewoon dusdanig verpest dat ik overal wat achter zoek? Ik neem aan dat hij mede door mijn gewicht en ons leeftijdsverschil geen seksuele of relationele interesse heeft en dit gewoon een vriendelijk gebaar is.
ik weet ff niet wat ik ermee aanmoet. Heb ook nog geen ja gezegd.
Ik heb een vraagje. Ik (22 jaar) heb sinds een jaar een superleuke baan in een redelijk groot bedrijf. Met een aantal collega's heb ik goed contact. Nu zit ik echter al 1,5 maand thuis door ziekte. Ik wil er niet te diep op ingaan, maar ik ben aangevallen door mijn ex en ben daardoor niet in staat te werken (psychisch door angst/paniek, daarvoor omdat ik na de aanval een week in het ziekenhuis ben beland). De bedrijfsarts is het hiermee eens. We hebben eerst parttime geprobeerd toen ik fysiek was opgeknapt, maar helaas ging dat ook niet.
Van mijn collega's heb ik helaas nog niks gehoord, behalve van 1 man van midden 50. Een aardige vent waarmee ik weleens een praatje heb gemaakt, maar echt zeer oppervlakkig. Ik was dan ook verbaasd dat hij me opeens opbelde. Hij weet niet waarvoor ik ziek thuis zit. Ik heb het gehouden op angst/paniekklachten. Hij vroeg toen naar mijn overgewicht, of dat ermee te maken heeft. Ik heb gezegd van niet, maar voelde me er wel ongemakkelijk bij. Aan de andere kant is overgewicht min of meer een publieke zaak, dus ik begrijp dat men daarover (terecht) oordeelt. Maar goed, dat heeft dus niets te maken met waarom ik thuis zit.
Hij vertelde dat hij het heel erg vond dat ik zo lang ziek was en me miste op het werk. Om mijn gedachten te verzetten wil hij me nu een dagje meenemen naar het strand (vanaf ons 110km rijden minimaal). Hij zei dat hij me dan kwam ophalen met de auto en ook weer terugbrengen. Ik vind dit heel spontaan en aardig, maar wat me niet lekker zit is dat hij me met klem verzocht om niks tegen andere collega's te zeggen over ons uitje omdat daarvan praatjes komen.
Is dit nu een heel vreemd verzoek van hem? Of is mijn beeld van mannen gewoon dusdanig verpest dat ik overal wat achter zoek? Ik neem aan dat hij mede door mijn gewicht en ons leeftijdsverschil geen seksuele of relationele interesse heeft en dit gewoon een vriendelijk gebaar is.
ik weet ff niet wat ik ermee aanmoet. Heb ook nog geen ja gezegd.
zondag 4 oktober 2020 om 11:58
Dat geldt voor elk verhaal hier, maar het is niet alsof we alleen advies mogen geven nadat een rechter de lezing van TO heeft bevestigd.

zondag 4 oktober 2020 om 12:13
Dat is niet wat Calypso bedoelt denk ik. Het gaat erom dat het best ernstig is als er details worden gegeven over een niet-bewezen kwestie.
Ik ga er uiteraard niet van uit dat het verzonnen is.
zondag 4 oktober 2020 om 12:40
Maar ze zei 'even los van alles', dus lijkt me vreemd om dat deel van de geposte details dan niet los te laten.vivautrecht85 schreef: ↑04-10-2020 12:13Dat is niet wat Calypso bedoelt denk ik. Het gaat erom dat het best ernstig is als er details worden gegeven over een niet-bewezen kwestie.
Ik ga er uiteraard niet van uit dat het verzonnen is.

zondag 4 oktober 2020 om 13:48
Want iedereen heeft het door als hij of zij een privébericht krijgt? Ik lees hier zo vaak ‘je hebt PB!’ (Maak er zelf nooit gebruik van namelijk) dat mij leek dat iets in het topic zelf zetten sneller overkomt dan in een PB.
En met benoemen dat ik die man kon vinden zeg ik toch helemaal niet dat hij heeft gedaan wat TO beweert?
Ik begrijp jouw probleem echt niet hoor.
zondag 4 oktober 2020 om 14:20
HoleyMalonely schreef: ↑04-10-2020 13:48Want iedereen heeft het door als hij of zij een privébericht krijgt? Ik lees hier zo vaak ‘je hebt PB!’ (Maak er zelf nooit gebruik van namelijk) dat mij leek dat iets in het topic zelf zetten sneller overkomt dan in een PB.
Eens hoor, ik zou het ook zo gedaan hebben.
zondag 4 oktober 2020 om 21:29
Ik had mij ook niet kunnen bedwingen. Jij vast ook niet. Is best menselijk namelijk.
Neemt niet weg dat het echt niet kan dat TO zijn naam hier (per ongeluk??) deelt. Goed dat Viva dat niet toestaat.
They call me the Wild Rose, but my name was Elisa Day
Why they call me it I do not know, for my name was Elisa Day
maandag 5 oktober 2020 om 05:48
Ik had net een goed idee: print je gesprek met hem uit, dus zijn van de pot gerukte verzoek, jouw respons, die van je leidinggevende en zij "mAaR iK HAd dE bEsTe beDOeLinGen!" jank-dreigement uit en verspreid dat onder je collega's bij wijze van enquete. Kun je inventariseren hoeveel collega's waren ingegaan op zijn verzoek en hoeveel collega's hem en leidinggevendr ontslagen willen zien worden
Misschien dat het dan duidelijk wordt voor die klapdebiel hoe belachelijk hij is.
Grom.
(Grapje)

Misschien dat het dan duidelijk wordt voor die klapdebiel hoe belachelijk hij is.
Grom.
(Grapje)
suusje666 wijzigde dit bericht op 05-10-2020 07:31
0.99% gewijzigd
maandag 5 oktober 2020 om 06:53
dinsdag 6 oktober 2020 om 16:28
Eens. Dat van die mailtjes uitdelen kan (hoe krom ook) ook gezien worden als laster. Pas maar op TO.viva-amber schreef: ↑05-10-2020 06:53Vaak zijn collega's bange zielen die vooral niets met dit soort conflicten te maken willen hebben. Ik zou niets doen waarmee je jezelf in een raar licht zou kunnen zetten.
They call me the Wild Rose, but my name was Elisa Day
dinsdag 6 oktober 2020 om 20:17
TO ik hoop dat het goed met je gaat.
Zijn laatste email bewijst maar weer dat deze man echt helemaal op een verkeerd spoor zit.
Ik zou deze mail ook zeker niet beantwoorden (en elke ander poging tot contact ook niet)
wel zou ik deze email doorsturen naar je leidinggevende 'ter info' met begeleidend schrijven zoals je hier in dit topic een mooi voorbeeld van hebt gekregen.
Ik zou deze gang van zaken (incl reactie van je leidinggevende) ook delen met de bedrijfsarts en eventueel een vertrouwenspersoon op je werk
Volgende stap zou HR zijn als leidinggevende zulke rare dingen blijft uitkramen. Ik wil gewoon niet weten wat dat voor gesprek is geweest tussen haar en deze droeftoeter.
Ik kan me niet voorstellen dat er na die laatste email nog iemand is die zichzelf kan overtuigen dat dit een man is met de beste bedoelingen. Dan had deze man namelijk een email gestuurd met excuses over zijn grensoverschrijdende gedrag. In plaats daarvan laat hij zich steeds meer van zijn ware kant zien.
Zijn laatste email bewijst maar weer dat deze man echt helemaal op een verkeerd spoor zit.
Ik zou deze mail ook zeker niet beantwoorden (en elke ander poging tot contact ook niet)
wel zou ik deze email doorsturen naar je leidinggevende 'ter info' met begeleidend schrijven zoals je hier in dit topic een mooi voorbeeld van hebt gekregen.
Ik zou deze gang van zaken (incl reactie van je leidinggevende) ook delen met de bedrijfsarts en eventueel een vertrouwenspersoon op je werk
Volgende stap zou HR zijn als leidinggevende zulke rare dingen blijft uitkramen. Ik wil gewoon niet weten wat dat voor gesprek is geweest tussen haar en deze droeftoeter.
Ik kan me niet voorstellen dat er na die laatste email nog iemand is die zichzelf kan overtuigen dat dit een man is met de beste bedoelingen. Dan had deze man namelijk een email gestuurd met excuses over zijn grensoverschrijdende gedrag. In plaats daarvan laat hij zich steeds meer van zijn ware kant zien.

woensdag 14 oktober 2020 om 08:36

woensdag 14 oktober 2020 om 11:04
nd04a schreef: ↑14-10-2020 08:36Ik ben intussen weer aan het reintegreren. Vanuit huis, want nu werkt toch bijna iedereen op de zaak thuis door de omstandigheden natuurlijk.
Ik heb van de creepy collega gelukkig niets meer gehoord, maar het feit dat ik hem voorlopig niet ga zien maakt me oprecht blij.
Wat heb je gedaan met de mail?

woensdag 14 oktober 2020 om 20:19
Is corona toch nog ergens goed voor!nd04a schreef: ↑14-10-2020 08:36Ik ben intussen weer aan het reintegreren. Vanuit huis, want nu werkt toch bijna iedereen op de zaak thuis door de omstandigheden natuurlijk.
Ik heb van de creepy collega gelukkig niets meer gehoord, maar het feit dat ik hem voorlopig niet ga zien maakt me oprecht blij.