Inrichting, wat vind jij afschuwelijk?

03-09-2020 12:42 2908 berichten
Alle reacties Link kopieren
Door het topic over bordjes met spreuken werd ik toch wel benieuwd.

Ik heb de afgelopen jaren hier wel eens topics over voorbij komen

Dat ging over de spreuken, de leen bakker huizen, de ziekte van 2 (2 dezelfde van alles op de vensterbank) de roze roos van Ikea aan de muur achter de bank, Riviera Maison enz.

Ik:

er is een action fanpagina, en als je dan in de reacties kijkt bij een nieuw item heeft hálf nederland het!
Wat ik tegenwoordig daar veel zie zijn etageres of stolpen met een lichtslingertje en dan spulletjes met het thema van het seizoen.

En ook, goud gespoten flamingo's en kabouters.

Schreeuwend en kinderachtig servies, dat oa van Blond of met teksten er op: do what you love

Het bekende vloerkleed, beige/wit met donkerblauwe diagonale strepen

En ook overal zie ik het kwantum behang met de bloemen of met de aapjes
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
eva-luna schreef:
25-09-2020 09:47
Zelfs één plant kan al verschil maken.
Eens, een mooie palm in een grote pot, en klaar is Kees. Of Hans :)
sakamanga schreef:
25-09-2020 09:53
Eens, een mooie palm in een grote pot, en klaar is Kees. Of Hans :)

Precies dit.
Laat dat kleed lekker zitten. Met tips zou ik alleen naar een speciaal-zaak gaan, bij bijvoorbeeld
een kwantum heeft personeel echt geen verstand van wat wel of niet past. Dat is gewoon hun eigen smaak.
Waarbij ik niet zeg dat zij geen smaak hebben, alleen dat zij geen stylisten zijn.
(en niks mis met de kwantum, ik zeg niet dat je het bij een speciaal-zaak moet halen)
@Hans Mijn oom woont al heel lang alleen en heeft in de woninginrichting gewerkt. Hij heeft er dus wel verstand van. Wat hij heeft, is redelijk veel planten in mooie potten, een vloerkleed, wat kussentjes op de bank, een paar waxinelichtjeshouders (niet overdrijven dus), nog wat persoonlijke spulletjes (bijvoorbeeld een lijst met een soort fotocollage, maar dan in de gang en niet in de woonkamer) en een paar mooie schilderijen aan de muur. En de accessoires wat stoerder en dus niet zo vrouwelijk.
Als de kleuren bij elkaar passen maar je wel meerdere kleuren gebruikt (dus niet maar één accentkleur zoals alleen maar rode kussens op de bank, rode bloempotten en rode waxinelichtjeshouders), kan het eigenlijk niet mis gaan.

En verder is het inderdaad het allerbelangrijkst dat het schoon en netjes is ;-)
herfstappeltaart schreef:
25-09-2020 09:23
@Hans: een vloerkleed moet je alleen kopen als je het zelf mooi vindt. Je wil toch ook niet de indruk wekken dat je een bepaalde smaak hebt als je die eigenlijk niet hebt?
Niet doen. Alleen waarvan je zelf denkt: Ja leuk!
Ja dat zeker: volg je eigen smaak. Je huis is een reflectie van jezelf. Is dat: “simpel en eenvoudig en netjes”, houd dat zo. Geen goed teken als je voor een ander gaat veranderen. Iedereen heeft smaak, alleen niet iedereen heeft dezelfde smaak. Dikke prima om wat te veranderen als je zelf ook vindt dat er wat ontbreekt en het (nog) geen goede weergave is van wie je bent als persoon.
Hans, heb je niemand in je omgeving met een leuke inrichting die je om advies kunt vragen? Misschien iemand die mee wil?

Een mooi vloerkleed is groter dan de bank (dus de bank valt binnen het kleed zeg maar).

Een paar kussens op de bank. Een warm dekentje in rustige kleur.

1 of 2 grote planten in een pot (het tuincentrum zet ze voor je in de pot 1x per week water). En verder wat kleinere planten in de kamer. Koop niet alle potten die hetzelfde zijn.

Laat 2 kleuren terug komen op verschillende plekken in je interieur.

Ga naar de kunstuitleen en kijk wat bij jou past. Daar geven ze ook advies. En je zit nergens aan vast.

In de keuken een fruitmand.

Echt het belangrijkste een schoon en fris huis! Stofzuigen en dweilen. Even met een stofdoek over de tafels en vensterbanken. Maak de wc schoon en zet daar een luchtje neer (linnen is heel neutraal). Iedere supermarkt heeft wel die houten stokjes in een potje. Wasgoed is de wasmand.

En schoon beddengoed. Je weet nooit hoe het loopt. Het ergste dat kan gebeuren is een bed vol spetters met dubieuze luchtjes.

Je huis goed luchten.
Misschien een domme vraag, maar ik zie heel veel vrouwen hier de tip geven van kussentjes op de bank. Waarom zijn zo veel vrouwen zo dol op tig van die kussentjes op de bank? Ze liggen altijd in de weg als je normaal wilt zitten, je hebt er geen fluit aan als je even wilt hangen, aan die piepkleine kussentjes, dus what is the point?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
pejeka schreef:
26-09-2020 16:49
Misschien een domme vraag, maar ik zie heel veel vrouwen hier de tip geven van kussentjes op de bank. Waarom zijn zo veel vrouwen zo dol op tig van die kussentjes op de bank? Ze liggen altijd in de weg als je normaal wilt zitten, je hebt er geen fluit aan als je even wilt hangen, aan die piepkleine kussentjes, dus what is the point?
Ja, dat vraag ik me dus ook al af. En dan zo'n dekentje....
Heb ook niks met kussens en dekentjes.
Als mijn man iets koopt voor ons huis zijn het meestal lampen, kleed, planten, schilderij, drink/drankglazen.
Cateautje schreef:
26-09-2020 16:56
Nou inderdaad, die kussentjes en dat dekentje.
Echt, zorg gewoon dat je huis lekker op temperatuur is in plaats van die nutteloze dekens over leuningen
Cateautje schreef:
26-09-2020 16:56
Ieder zijn smaak natuurlijk, maar als er over talloze kussentjes en dekentjes wordt gesproken, zie ik altijd zo'n interieur voor me met in alle hoeken brandende (geur)kaarsjes, een plastic boeddha van de Xenos middel op het dressoir met allemaal waxinelichtjes er omheen en een waterpartijtje op batterijen ernaast, de laatste uitgaven van de Happinez in de lectuurbak en een pot Hibiscus-munt-thee op tafel.

Niks mis mee als je je daar helemaal lekker bij voelt, maar dat is wel typisch een vrouweninterieur, dan ga je een vrijgezelle man toch niet aanraden dat allemaal in zijn interieur toe te passen?
Ik hou van kussentjes en dekentjes. Ik ben echt van de bohemian inrichting dus bij mij heel veel rommeltjes.
Juist heerlijk, kussens en plaids. Open haard aan en warme chocolade melk en kaarsjes en muziekje aan. Ik word er helemaal blij van. Mijn interieur is helemaal wit en toch heel knus. Modern en antiek door elkaar heen. Krijg vaak leuke reacties omdat het niet zo standaard is. Maar vooral het past bij mij, bij ons. Ik houd niet van donker of veel frutsels. Maar wel van gezellig, Ruimtelijk knus en schoon. Maar idd wel
Vrouwelijk 😁
Overigens liggen we hier echt onder onze dekentjes bij het haardvuur en dus niet omdat het koud is maar omdat het fijn is. En al die honderd kussens gebruik ik ook. Mijn man flikkert ze trouwens wel altijd op de grond ;-)
Ik heb een zwak voor kussentjes en plaids en voor leuke bakjes trouwens en voor hippe kaartjes. Ik heb een kaartjeswand en daar hangen tig kaartjes en eens in de zoveel tijd gaat de bezem erdoorheen en hang ik weer een shitload aan nieuwe op.
Ik heb ook het huis vol kaarsen dus guilty as hell ;-)
De kussens en de dekens gebruik ik wel echt. Kussens voor in mijn nek als ik op de bank lig en ik hou ook graag een kussen vast als ik op de bank zit. En een dekentje voor de kou. Ik heb vandaag weer kerst spulletjes gekocht :$
Dit is trouwens een voorbeeld van een huis waarvan ik werkelijk ALLES lelijk vind.
Dit zijn echt fantasieloze boomers die nadat de kinderen het huis uit zijn gegaan nooit meer iets hebben verandert aan hun toen (30 jaar geleden) al lelijke inrichting.
Ik bedoel: geel, blauw, plavuizentafel, vloerbedekking, roodbehangmetkriebeltje, lichtblauwe plavuizen in de keuken die houten deuren en die geruite gordijnen. Alles vind ik echt foei en foeilelijk.

https://www.funda.nl/koop/groningen/hui ... estraat-1/

Echt hoor: die lampen, die schilderijen/posters in een lijstje, zware houten keukenstoelen, kasten, afschuwelijke fantasieloze keuken, schuin gelegde tegels, die sneue gordijntjes en lampjes boven de tafel. Ik kan wel huilen.Het is allemaal zo sfeerloos en troosteloos. Gemiste kans want ik zou er een styliste doorheen hebben gegooid zeker in deze prijsrange.
anoniem_377887 wijzigde dit bericht op 26-09-2020 17:22
0.11% gewijzigd
Jullie gaan Hans toch geen wijvenhuis aanpraten hè?
Advies over je interieur vind ik nu een uitermate geschikte vraag om aan je date te vragen. De meeste mensen vinden het vleiend als er beroep op hun expertise wordt gevraagd. "Wat zou jij doen?" Ze zal het héérlijk vinden om tips te geven. Het kan niet anders of de tweede date wordt een bezoekje aan een woonwinkel en dan kan jij haar weer complimenteren met haar goede smaak. Ik zie kansen!
Ik vind hier dingen van.
Yggdrasil schreef:
26-09-2020 17:19
Dit is trouwens een voorbeeld van een huis waarvan ik werkelijk ALLES lelijk vind.
Dit zijn echt fantasieloze boomers die nadat de kinderen het huis uit zijn gegaan nooit meer iets hebben verandert aan hun toen (30 jaar geleden) al lelijke inrichting.
Ik bedoel: geel, blauw, plavuizentafel, vloerbedekking, roodbehangmetkriebeltje, lichtblauwe palvuizen in de keuken die houten deuren en die geruite gordijnen. Alles vind ik echt foei en foeilelijk.

Echt hoor: die lampen, die schilderijen/posters in een lijstje, zware houten keukenstoelen, kasten, afschuwelijke fantasieloze keuken, schuin gelegde tegels, die sneue gordijntjes en lampjes boven de tafel. Ik kan wel huilen.Het is allemaal zo sfeerloos en troosteloos. Gemiste kans want ik zou er een styliste doorheen hebben gegooid zeker in deze prijsrange.
Het grappige is dan weer: over 20 jaar is het wellicht weer helemaal modern. Toen ik jong was, bekeken we alle jaren '50 en jaren '60 interieurs, die je toen best nog veel zag, ook met een zekere dédain. Want tjee, wat was dat achterhaald en ouderwets en niet mooi. Nú wilde ik dat ik de teakhouten meubels en het bankstel dat mijn ouders kochten bij hun trouwen in 1962/1963, nog had, want er worden kapitalen voor gegeven, voor originele jaren '60 meubels, want dat is hélemaal je van het. Maar wij gooiden het rond 1975/1980 op de kraakwagen.
Yggdrasil schreef:
Ik bedoel: geel, blauw, plavuizentafel, vloerbedekking, roodbehangmetkriebeltje, lichtblauwe plavuizen in de keuken die houten deuren en die geruite gordijnen. Alles vind ik echt foei en foeilelijk.

Die salontafel is ook echt lelijk. Dit is het interieur idee wat mijn oma had, qua kleuren. Vond ik zo hip voor een oude oma :-D Maar voor jonge mensen, nee.
pejeka schreef:
26-09-2020 17:23
Het grappige is dan weer: over 20 jaar is het wellicht weer helemaal modern. Toen ik jong was, bekeken we alle jaren '50 en jaren '60 interieurs, die je toen best nog veel zag, ook met een zekere dédain. Want tjee, wat was dat achterhaald en ouderwets en niet mooi. Nú wilde ik dat ik de teakhouten meubels en het bankstel dat mijn ouders kochten bij hun trouwen in 1962/1963, nog had, want er worden kapitalen voor gegeven, voor originele jaren '60 meubels, want dat is hélemaal je van het. Maar wij gooiden het rond 1975/1980 op de kraakwagen.
Zal allemaal best maar ik vind het oerlelijk.
Yggdrasil schreef:
26-09-2020 17:25
Zal allemaal best maar ik vind het oerlelijk.
Is ook niks mis mee. Ik vond rond 1980, toen ik een jaar of 18 was, die jaren '60 meubels die nog her en der door het huis verspreid stonden (sommige dingen waren al weg, maar je kent dat wel, hier staat nog een paar stoelen op een slaapkamer, een kastje op een logeerkamer, een tafeltje in de hal), ook vreselijk en ik kon echt niet begrijpen hoe men dat ooit mooi had kunnen vinden. Als ik echter tegenwoordig kijk naar een origineel jaren '60 interieur, kan ik er de charme van zien. Misschien omdat ik ouder word.

Wat me altijd opvalt, is dat na de jaren '50/'60 (toen de moderne stijl heel erg beïnvloed was door Scandinavisch design) er eigenlijk geen echte nieuwe stijlen zijn opgedoken. Het werd al gauw Ikea- en Blokker-meuk daarna en echt een nieuwe vernieuwende stijl kan ik daarna niet benoemen. Als ik wel eens een reclame zie voor banken, tafels, kasten, enz., dan denk ik wel eens: die stonden zo ook in 1995 in de winkel, niks nieuws aan. Geen onderscheidend stijlverschil.
Sjulia schreef:
26-09-2020 17:15
. Ik heb vandaag weer kerst spulletjes gekocht :$
Ik hou me nog steeds in met de pepernoten, nog niets gekocht :yes:
Jaren 50/60 meubels vind ik ook leuk
Yggdrasil schreef:

Compleet gedateerd inderdaad. Maar dat geeft je als kopen wel een sterke onderhandelingspositie denk ik.
En die grindtegels buiten, wie heeft die nu nog..

Ik zie wel rotan ( weer hip), en gister was ik bij een woonwinkel, en tot mijn verbijstering zag ik daar een salontafel met tegeltjes :'(
Was met poten van zwart staal en kleine donkergroene tegeltjes als blad. Echt afschuwelijk, maar zal wel weer in raken ofzo..
pearle schreef:
26-09-2020 18:51
Compleet gedateerd inderdaad. Maar dat geeft je als kopen wel een sterke onderhandelingspositie denk ik.
En die grindtegels buiten, wie heeft die nu nog..

Ik zie wel rotan ( weer hip), en gister was ik bij een woonwinkel, en tot mijn verbijstering zag ik daar een salontafel met tegeltjes :'(
Was met poten van zwart staal en kleine donkergroene tegeltjes als blad. Echt afschuwelijk, maar zal wel weer in raken ofzo..
Ach, voor we het weten, hebben we de petroleumstellen weer voor het raam staan met een croton erop, en gehaakte halve gordijntjes met daarboven een aan oranje touwen opgehangen donkerbruin gebeitste plank met mini-vetplantjes erop, en daarnaast een enorme hangplant in een macramé-hanger.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven