Inrichting, wat vind jij afschuwelijk?

03-09-2020 12:42 2908 berichten
Alle reacties Link kopieren
Door het topic over bordjes met spreuken werd ik toch wel benieuwd.

Ik heb de afgelopen jaren hier wel eens topics over voorbij komen

Dat ging over de spreuken, de leen bakker huizen, de ziekte van 2 (2 dezelfde van alles op de vensterbank) de roze roos van Ikea aan de muur achter de bank, Riviera Maison enz.

Ik:

er is een action fanpagina, en als je dan in de reacties kijkt bij een nieuw item heeft hálf nederland het!
Wat ik tegenwoordig daar veel zie zijn etageres of stolpen met een lichtslingertje en dan spulletjes met het thema van het seizoen.

En ook, goud gespoten flamingo's en kabouters.

Schreeuwend en kinderachtig servies, dat oa van Blond of met teksten er op: do what you love

Het bekende vloerkleed, beige/wit met donkerblauwe diagonale strepen

En ook overal zie ik het kwantum behang met de bloemen of met de aapjes
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
Ik ben dol op kussens (geen miniformaat) en dekentjes. Die maak ik dan wel zelf. Ik borduur en haak graag en vind in het koude seizoen niks zo lekker dan opgekruld op de bank hangen met een lekkere zachte en warme deken om me heen na een dag hard werken. Momenteel ben ik er weer eentje aan het haken, van allerlei restjes haakgaren dat overbleef van andere projecten. Weggooien vind ik zonde en ik vind dat gehaak voor de tv erg fijn om mijn hoofd leeg te maken. En heb ik er teveel, dan zijn er 'slachtoffers' genoeg die ik er blij mee maak. Ik geef ze ook wel eens cadeau. Soms haak ik speciaal voor iemand een poncho, of deken, of bedsprei als verjaardagscadeau, maar het gebeurt ook wel dat hier iemand komt en roept: 'ooh, wat een gave deken', dat ik zeg 'neem maar mee, kan ik weer een nieuwe maken!'
Het is ongetwijfeld lekker tuttig, maar het roept bij mij letterlijk warme herinneringen op aan mijn oma, die ook altijd zat te handwerken en dat aan mij heeft geleerd. Voor mij geen thuis zonder zelfgeknutseld woontextiel!
pejeka schreef:
26-09-2020 18:58
Ach, voor we het weten, hebben we de petroleumstellen weer voor het raam staan met een croton erop, en gehaakte halve gordijntjes met daarboven een aan oranje touwen opgehangen donkerbruin gebeitste plank met mini-vetplantjes erop, en daarnaast een enorme hangplant in een macramé-hanger.
hipster
Oh en Pejeka: het petroleumstel met plant (geen croton) en de halve gehaakte gordijntjes: guilty! :rofl:
De macrame plantenhanger met houten kralen eraan: check!
Ik ben van 1970 dus opgegroeid met zulk spul, maar ik ben er altijd in blijven hangen. Oranje met bruin vind ik dan weer een wat mindere combi, maar ik ben dus opgegroeid in zo'n huis. Google typisch jaren 70 inrichting en dan zie je mijn voorland, inclusief plantenjungle. Mijn ouders hebben inmiddels een strak en modern interieur en de 'ouwe meuk' eruit gegooid. Ze vinden het wel grappig om de ouwe meuk uit hun kindertijd weer bij mij thuis aan te treffen.
Ik heb een paar kussens liggen die ik als kleuraccent gebruik en een kussen waar ik 's avonds tegenaan hang als ik t.v. kijk. Lekker zacht. Zachter dan de zijkant van de bank. Geeft een comfortabel gevoel. De kussens zijn 50x50 en van een effen velours stof.
En ook een plaid die overdag opgerold op de rugleuning van de bank ligt en die ik in de winter 's avonds soms (half) over me heen trek. niet omdat ik te gierig ben om de verwarming hoger te draaien maar omdat ik het lekker knus vind.
Ik vind sierkussens in de woonkamer een mooi woonaccessoire. Zeker als de kleur iets doet voor je interieur.
Mooier dan vele prullaria.

Edit: Oh en Pejeka: de macramé plantenhangers zijn alweer helemaal terug hoor!(en al weer bijna weg) :biggrin:
Ik heb in de gangkast een normale kussen en dekbed liggen die ik pak voor op de bank, maar dat komt omdat ik een aandoening heb en niet altijd maar op bed wil liggen. Het ligt dan ook niet standaard op de bank, zeker niet als er bezoek komt maar ik vind het er zelf ook stom uit zien.
@Yggdrasil: ik vind dat interieur ook helemaal niet mooi maar "ik kan wel huilen" een tikje overdreven. Jij hoeft er toch niet te wonen.
VGM1980 schreef:
26-09-2020 19:24
Ik heb in de gangkast een normale kussen en dekbed liggen die ik pak voor op de bank, maar dat komt omdat ik een aandoening heb en niet altijd maar op bed wil liggen. Het ligt dan ook niet standaard op de bank, zeker niet als er bezoek komt maar ik vind het er zelf ook stom uit zien.

Ja dat snap ik. Echt beddengoed zou ik ook niet op de bank laten liggen als er bezoek is, maar je hebt wel gelijk dat je het doet. Lekker in de kamer ipv steeds op bed. Naar voor je.
Sabeltandcavia schreef:
26-09-2020 17:21
Advies over je interieur vind ik nu een uitermate geschikte vraag om aan je date te vragen. De meeste mensen vinden het vleiend als er beroep op hun expertise wordt gevraagd. "Wat zou jij doen?" Ze zal het héérlijk vinden om tips te geven. Het kan niet anders of de tweede date wordt een bezoekje aan een woonwinkel en dan kan jij haar weer complimenteren met haar goede smaak. Ik zie kansen!

Precies, goed idee!
Tuingravin schreef:
26-09-2020 19:11
Oh en Pejeka: het petroleumstel met plant (geen croton) en de halve gehaakte gordijntjes: guilty! :rofl:
De macrame plantenhanger met houten kralen eraan: check!
Ik ben van 1970 dus opgegroeid met zulk spul, maar ik ben er altijd in blijven hangen. Oranje met bruin vind ik dan weer een wat mindere combi, maar ik ben dus opgegroeid in zo'n huis. Google typisch jaren 70 inrichting en dan zie je mijn voorland, inclusief plantenjungle. Mijn ouders hebben inmiddels een strak en modern interieur en de 'ouwe meuk' eruit gegooid. Ze vinden het wel grappig om de ouwe meuk uit hun kindertijd weer bij mij thuis aan te treffen.
Ik ben nooit een liefhebber geweest van de stijl eind jaren'60/jaren '70. Tuurlijk zag je die dingen bij mijn ouders thuis ook destijds, maar ik vond het toen al enorm lelijk en was eigenlijk blij toen in de jaren '80 de stijl weer wat strakker werd.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
O en de Happinez vind ik een vervelend blad en een boeddha heb ik ook al niet.
En ook geen tàlloze kussens. Enkele, heel smaakvol neergelegd ;)
pejeka schreef:
26-09-2020 19:30
Ik ben nooit een liefhebber geweest van de stijl eind jaren'60/jaren '70. Tuurlijk zag je die dingen bij mijn ouders thuis ook destijds, maar ik vond het toen al enorm lelijk en was eigenlijk blij toen in de jaren '80 de stijl weer wat strakker werd.

Ik stel me bij jou altijd een vrij klassiek interieur voor, met een houten vloer, mooie kleden en dure klassiek houten meubels.
Herfstappeltaart, grappig dat jij het zelfde idee hebt bij Pejeka's stijl. Ik stel me dat dus ook zo voor. Klassiek en smaakvol, zonder kitsch en met mooie accessoires. (en zonder lawaaiig gekleurde gehaakte dekentjes). Het soort geweldige onderhouden en keurige huishouden dat ik nevernooitniet voor elkaar krijg omdat ik er veel te rommelig voor ben, maar wel met bewondering naar kan kijken bij anderen die het wel fixen.
Tuingravin schreef:
26-09-2020 19:44
Herfstappeltaart, grappig dat jij het zelfde idee hebt bij Pejeka's stijl. Ik stel me dat dus ook zo voor. Klassiek en smaakvol, zonder kitsch en met mooie accessoires. (en zonder lawaaiig gekleurde gehaakte dekentjes). Het soort geweldige onderhouden en keurige huishouden dat ik nevernooitniet voor elkaar krijg omdat ik er veel te rommelig voor ben, maar wel met bewondering naar kan kijken bij anderen die het wel fixen.

Ik ben benieuwd of het klopt ;-)
Pejeka, kom maar door met die foto's. We zijn heel benieuwd! :lol:
pejeka schreef:
26-09-2020 16:49
Misschien een domme vraag, maar ik zie heel veel vrouwen hier de tip geven van kussentjes op de bank. Waarom zijn zo veel vrouwen zo dol op tig van die kussentjes op de bank? Ze liggen altijd in de weg als je normaal wilt zitten, je hebt er geen fluit aan als je even wilt hangen, aan die piepkleine kussentjes, dus what is the point?

Ik heb een bloedhekel aan kussentjes, dus ik snap je punt :devil:
Tuingravin schreef:
26-09-2020 19:50
:jump:
Tuingravin schreef:
26-09-2020 19:02
Ik ben dol op kussens (geen miniformaat) en dekentjes. Die maak ik dan wel zelf. Ik borduur en haak graag en vind in het koude seizoen niks zo lekker dan opgekruld op de bank hangen met een lekkere zachte en warme deken om me heen na een dag hard werken. Momenteel ben ik er weer eentje aan het haken, van allerlei restjes haakgaren dat overbleef van andere projecten. Weggooien vind ik zonde en ik vind dat gehaak voor de tv erg fijn om mijn hoofd leeg te maken. En heb ik er teveel, dan zijn er 'slachtoffers' genoeg die ik er blij mee maak. Ik geef ze ook wel eens cadeau. Soms haak ik speciaal voor iemand een poncho, of deken, of bedsprei als verjaardagscadeau, maar het gebeurt ook wel dat hier iemand komt en roept: 'ooh, wat een gave deken', dat ik zeg 'neem maar mee, kan ik weer een nieuwe maken!'
Het is ongetwijfeld lekker tuttig, maar het roept bij mij letterlijk warme herinneringen op aan mijn oma, die ook altijd zat te handwerken en dat aan mij heeft geleerd. Voor mij geen thuis zonder zelfgeknutseld woontextiel!
Ik vind gehaakte kleden en spreien juist heel mooi, fleecedekens niet

Ondanks dat ik ze mooi vind, zou ik echt niet weten wat ik ermee moet, behalve dat ze hier steeds in de weg zouden liggen
herfstappeltaart schreef:
26-09-2020 19:36
Ik stel me bij jou altijd een vrij klassiek interieur voor, met een houten vloer, mooie kleden en dure klassiek houten meubels.
Grappig. Ik heb nu een huis met een oude parketvloer, vloerkleden erop en antieke meubels uit de familie.
Tuingravin schreef:
26-09-2020 19:50
Zou niet weten hoe ik hier foto's moet plaatsen, bovendien staat een deel van mijn interieur momenteel op de logeerkamer vanwege het opnieuw doen van de muren :)
Pearle, als ik die dekens alleen had voor de sier zou ik het flauwekul vinden. Maar ze worden hier echt gebruikt, en wanneer niet in gebruik hangt er meestal een over de leuning van de bank en anders in een antieke dekenkist. In de zomer heb ik ze meestal opgeborgen omdat het me dan te warm is.
Op de bedden heb ik ook zelfgehaakte spreien, vind ik mooi en het biedt nog wat extra warmte (ik houd niet van de verwarming aan op de slaapkamers).
Tuingravin schreef:
26-09-2020 20:01
Pearle, als ik die dekens alleen had voor de sier zou ik het flauwekul vinden. Maar ze worden hier echt gebruikt, en wanneer niet in gebruik hangt er meestal een over de leuning van de bank en anders in een antieke dekenkist. In de zomer heb ik ze meestal opgeborgen omdat het me dan te warm is.
Op de bedden heb ik ook zelfgehaakte spreien, vind ik mooi en het biedt nog wat extra warmte (ik houd niet van de verwarming aan op de slaapkamers).
Zelf gehaakte spreien kunnen heel mooi zijn. Mijn oma haakte spreien van dunne (écht dunne) witte glanskatoen, deed ze ook best lang over, over één sprei, maar als die klaar was, was het gewoon kant, zó fijn. Ik heb er nog één, ongelooflijk handwerk.
Pejeka, je hebt genoeg posts om plaatjes te mogen plakken. Foto uploaden bij Postimg, dan krijg je een link die je kunt gebruiken om hier foto's te plaatsen. Die link kun je hier knippen en plakken als je eerst het foto icoontje aanklikt en de link tussen de haakjes plakt.
Als je de muren klaar hebt natuurlijk... :proud:
En nog een keer aan Pejeka (het gaat hier een beetje langs elkaar heen, sorry) dat haakwerk van glanskatoen vind ik ook prachtig. Is monnikenwerk en dat heb ik ook veel gedaan. Dat hangt dan ook voor mijn ramen... met mooie antieke haakpatronen met vogels en bloemen. Niet stuk te krijgen (kan zelfs in de kookwas o_o ) Ik vind het jammer dat steeds minder mensen dat kunnen en dat het niet zo gewaardeerd wordt omdat het ouderwets zou zijn. Echt handwerk, of het nou brei, haak of borduurwerk is, vind ik zo mooi! Ik zou ook nog graag leren kantklossen.
herfstappeltaart schreef:
26-09-2020 19:36
Ik ook, en qua uiterlijk Frank van Frank & Rogier.
Tuingravin schreef:
26-09-2020 20:11
En nog een keer aan Pejeka (het gaat hier een beetje langs elkaar heen, sorry) dat haakwerk van glanskatoen vind ik ook prachtig. Is monnikenwerk en dat heb ik ook veel gedaan. Dat hangt dan ook voor mijn ramen... met mooie antieke haakpatronen met vogels en bloemen. Niet stuk te krijgen (kan zelfs in de kookwas o_o ) Ik vind het jammer dat steeds minder mensen dat kunnen en dat het niet zo gewaardeerd wordt omdat het ouderwets zou zijn. Echt handwerk, of het nou brei, haak of borduurwerk is, vind ik zo mooi! Ik zou ook nog graag leren kantklossen.

Ik waardeer het wel hoor! Ik vind het prachtig en heel knap dat iemand dat kan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven