Alseda poef bekleden
zondag 27 september 2020 om 08:22
Hi,
Mijn Alseda poef (ronde poef van maisvezels, meer info: https://www.ikea.com/nl/nl/p/alseda-voe ... -20033919/ ) ziet er niet meer mooi uit en wil hem bekleden. Ikea biedt een overtrek in maar één kleur maar ik wil liever een neutraler kleur.
Heeft iemand al voor dit dilemma gestaan? Ik heb gegoogeld, en wat ik mooi vind is weer veel te duur. Op Aliexpress zie ik alleen maar met allerlei drukke prints en felle kleuren.
Wat ik nu overweeg is een mooi stuk stof halen en aan de onderkant vastnieten (heb geen naaimachine en wil op dit moment niet hiervoor in contact komen met andere mensen).
Iemand ideeën?
Mijn Alseda poef (ronde poef van maisvezels, meer info: https://www.ikea.com/nl/nl/p/alseda-voe ... -20033919/ ) ziet er niet meer mooi uit en wil hem bekleden. Ikea biedt een overtrek in maar één kleur maar ik wil liever een neutraler kleur.
Heeft iemand al voor dit dilemma gestaan? Ik heb gegoogeld, en wat ik mooi vind is weer veel te duur. Op Aliexpress zie ik alleen maar met allerlei drukke prints en felle kleuren.
Wat ik nu overweeg is een mooi stuk stof halen en aan de onderkant vastnieten (heb geen naaimachine en wil op dit moment niet hiervoor in contact komen met andere mensen).
Iemand ideeën?
anoniem_63c7b2baa592d wijzigde dit bericht op 27-09-2020 08:30
Reden: Link vervangen
Reden: Link vervangen
6.40% gewijzigd
zondag 27 september 2020 om 08:31
zondag 27 september 2020 om 08:36
Ik dacht dat er juist vouwen aan de zijkanten zouden zijn en bovenop wel redelijk strak.
Hier in de buurt zit wel een adresje. Ben benieuwd wat ze voor zo'n klusje zouden vragen. Ik loop morgen wel binnen om te vragen.
zondag 27 september 2020 om 08:46
Die ‘deuk’ kun je maken door een grote knoop in het midden te doen en die dan door het materiaal heen er onder vast te zetten, goed strak?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
zondag 27 september 2020 om 08:48
Nu ik de poef zie: dat zal best nog wel een klus worden om dat netjes te krijgen, qua vele plooien. En blijft een nietje wel zitten in dat spul, ‘scheurt’ dat niet erg?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
zondag 27 september 2020 om 08:51
zondag 27 september 2020 om 08:55
Dat zijn precies mijn twee twijfelpunten.
Ik wil hem niet weggooien omdat het qua constructie nog intact is. Het ziet er alleen niet meer mooi uit. Maar ik wil ook niet dat ik straks duurder uit ben dan weer een nieuwe kopen.
Kon ik maar haken, dan was dat ook erg mooi geweest
zondag 27 september 2020 om 09:15
Opgelost! https://www.handwerk.nl/leren-haken/
Al denk ik dat je dat best nog wat garen gaat kosten.
Je kunt de Ikea hoes niet kleuren met textielverf?
anoniem_391269 wijzigde dit bericht op 27-09-2020 09:16
9.92% gewijzigd
zondag 27 september 2020 om 09:29
Dat haken heb je echt zo voor elkaar. Iets makkelijkers is er niet. Ik heb ooit aan de hand van een patroon een vest gehaakt, zonder ooit gehaakt te hebben. Steken kan je allemaal opzoeken op internet en zijn allemaal heel makkelijk.Maloochem schreef: ↑27-09-2020 08:55Dat zijn precies mijn twee twijfelpunten.
Ik wil hem niet weggooien omdat het qua constructie nog intact is. Het ziet er alleen niet meer mooi uit. Maar ik wil ook niet dat ik straks duurder uit ben dan weer een nieuwe kopen.
Kon ik maar haken, dan was dat ook erg mooi geweest
Dikke wol kopen bij zeeman en gaan met die banaan (pun intended)
zondag 27 september 2020 om 17:08
Hmmmm, misschien is dat wel een leuk project, aangezien het koud is en beter is om thuis te blijven. Ik denk er over naHecamel schreef: ↑27-09-2020 09:29Dat haken heb je echt zo voor elkaar. Iets makkelijkers is er niet. Ik heb ooit aan de hand van een patroon een vest gehaakt, zonder ooit gehaakt te hebben. Steken kan je allemaal opzoeken op internet en zijn allemaal heel makkelijk.
Dikke wol kopen bij zeeman en gaan met die banaan (pun intended)