Alseda poef bekleden

27-09-2020 08:22 17 berichten
Hi,

Mijn Alseda poef (ronde poef van maisvezels, meer info: https://www.ikea.com/nl/nl/p/alseda-voe ... -20033919/ ) ziet er niet meer mooi uit en wil hem bekleden. Ikea biedt een overtrek in maar één kleur maar ik wil liever een neutraler kleur.

Heeft iemand al voor dit dilemma gestaan? Ik heb gegoogeld, en wat ik mooi vind is weer veel te duur. Op Aliexpress zie ik alleen maar met allerlei drukke prints en felle kleuren.

Wat ik nu overweeg is een mooi stuk stof halen en aan de onderkant vastnieten (heb geen naaimachine en wil op dit moment niet hiervoor in contact komen met andere mensen).

Iemand ideeën? :idee:
anoniem_63c7b2baa592d wijzigde dit bericht op 27-09-2020 08:30
Reden: Link vervangen
6.40% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Je kunt het altijd proberen, en weer loshalen als het niet mooi wordt?

(Je link werkt niet, die verwijst naar de Ikea app die je kunt downloaden)
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Dat vastnieten kan je best doen. Maar hoe zie je die “deuk” bovenop dan voor je?

Je zou hem ook naar een naaiatelier kunnen brengen. Stuk stof erbij en door hun laten maken.
himalaya schreef:
27-09-2020 08:28
Je kunt het altijd proberen, en weer loshalen als het niet mooi wordt?

(Je link werkt niet, die verwijst naar de Ikea app die je kunt downloaden)
Als er geen betere suggesties komen dan zal ik dat inderdaad proberen.

(Link vervangen!)
Hecamel schreef:
27-09-2020 08:30
Dat vastnieten kan je best doen. Maar hoe zie je die “deuk” bovenop dan voor je?

Je zou hem ook naar een naaiatelier kunnen brengen. Stuk stof erbij en door hun laten maken.
Ik dacht dat er juist vouwen aan de zijkanten zouden zijn en bovenop wel redelijk strak.

Hier in de buurt zit wel een adresje. Ben benieuwd wat ze voor zo'n klusje zouden vragen. Ik loop morgen wel binnen om te vragen.
Hecamel schreef:
27-09-2020 08:30

Die ‘deuk’ kun je maken door een grote knoop in het midden te doen en die dan door het materiaal heen er onder vast te zetten, goed strak?
Maloochem schreef:
27-09-2020 08:31
Als er geen betere suggesties komen dan zal ik dat inderdaad proberen.

(Link vervangen!)

Nu ik de poef zie: dat zal best nog wel een klus worden om dat netjes te krijgen, qua vele plooien. En blijft een nietje wel zitten in dat spul, ‘scheurt’ dat niet erg?
himalaya schreef:
27-09-2020 08:48
Nu ik de poef zie: dat zal best nog wel een klus worden om dat netjes te krijgen, qua vele plooien. En blijft een nietje wel zitten in dat spul, ‘scheurt’ dat niet erg?
Ik denk ook dat dut niet gaat lukken.
Voor die prijs zou ik denk ik gewoon een andere poef kopen..
Live long and prosper
Een nieuwe kopen is vast goedkoper.
himalaya schreef:
27-09-2020 08:48
Dat zijn precies mijn twee twijfelpunten.

Ik wil hem niet weggooien omdat het qua constructie nog intact is. Het ziet er alleen niet meer mooi uit. Maar ik wil ook niet dat ik straks duurder uit ben dan weer een nieuwe kopen.

Kon ik maar haken, dan was dat ook erg mooi geweest
Echt vervangen kan altijd nog. Wie weet komt er nog een gouden tip en kan ik het nog een tweede leven geven
Maloochem schreef:
27-09-2020 08:55

Opgelost! https://www.handwerk.nl/leren-haken/ ;-D

Al denk ik dat je dat best nog wat garen gaat kosten.

Je kunt de Ikea hoes niet kleuren met textielverf?
anoniem_391269 wijzigde dit bericht op 27-09-2020 09:16
9.92% gewijzigd
Waarom bekleden? Het wordt er iets mooier op met deze vorm. Ik zou er een leuk kleedje of vacht opzetten. Dan hoef je niet zoveel uit te geven.
Maloochem schreef:
27-09-2020 08:55
Dat zijn precies mijn twee twijfelpunten.

Ik wil hem niet weggooien omdat het qua constructie nog intact is. Het ziet er alleen niet meer mooi uit. Maar ik wil ook niet dat ik straks duurder uit ben dan weer een nieuwe kopen.

Dat haken heb je echt zo voor elkaar. Iets makkelijkers is er niet. Ik heb ooit aan de hand van een patroon een vest gehaakt, zonder ooit gehaakt te hebben. Steken kan je allemaal opzoeken op internet en zijn allemaal heel makkelijk.

Dikke wol kopen bij zeeman en gaan met die banaan (pun intended)
Hecamel schreef:
27-09-2020 09:29
Dat haken heb je echt zo voor elkaar. Iets makkelijkers is er niet. Ik heb ooit aan de hand van een patroon een vest gehaakt, zonder ooit gehaakt te hebben. Steken kan je allemaal opzoeken op internet en zijn allemaal heel makkelijk.

Dikke wol kopen bij zeeman en gaan met die banaan (pun intended)
Hmmmm, misschien is dat wel een leuk project, aangezien het koud is en beter is om thuis te blijven. Ik denk er over na ;)
Wat is er niet mooi meer aan? Vezels stuk? Als het alleen kaal is kun je 'm schilderen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven