Uit elkaar gaan en woonruimte

27-09-2020 09:31 907 berichten
Ik wil een einde aan mijn relatie maken en uit elkaar gaan. Dit hebben we al vaak besproken. Maar mijn man zegt dan dat hij niet weg wil gaan. Hij wil bij mij blijven en geeft als reden dat hij niet alleen wil zijn.
Normaal gesproken zou ik dan weg gaan. Maar dit is waar ik op vast loop. Ik heb niemand waar ik terecht zou kunnen. Woonruimte vinden zie ik echt als een groot probleem. De enige optie die ik heb is particulier huren. Maar dat is heel duur. Ik denk dat ik dan in de problemen kom financieel.

Het beste zou zijn als ik in het huis zou blijven wonen omdat dit goedkoper is dan particulier huren. Ons kind zit ook in deze buurt op school en vriendjes wonen hier. Daardoor lijkt het mij het beste hier te blijven wonen. Ik weet niet hoe ik het anders zou moeten doen.

Mijn man zegt dan steeds dat hij weigert weg te gaan. Ik voel me Daardoor gedwongen hier te blijven en zie geen uitweg om uit deze situatie te komen. Heeft iemand tips wat ik het beste kan doen? Ik zie zelf geen oplossing wat andere woonruimte.
delicious35 schreef:
27-09-2020 15:08
Maar dan weet je dus wat je te doen staat.
Vakantiewoning
Kamer
Antikraakwoning
Leger des Heils

Bij de laatste 3 mag er geen kind meeverhuizen maar hoe hard ook, dat hoeft ook niet. Kind heeft woonruimte bij vader.

Aan jou de keuze of je de scheiding door wil zetten en de consequenties daarvan te aanvaarden.
Mijn man geeft aan niet voor kind te kunnen en willen zorgen. Dus die opties worden het dan niet.
Vakantiewoningen zijn hier niet dicht in de buurt. Zonder vervoer geen idee hoe ik kind op school zou moeten krijgen.

Deze opties zijn hoe ik het zie niet mogelijk.
Alle reacties Link kopieren
Belle73 schreef:
27-09-2020 15:12
Je weet niet hoe TO en haar partner het juridisch geregeld hebben (want daar geeft TO geen informatie over). Wie weet hebben een samenlevingscontract of een geregistreerd partnerschap.
Met een samenlevingscontract veranderd er niets. Geen recht op de woning en geen recht op partneralimentatie.
boekenlegger0 schreef:
Heb je nu een aparte slaapkamer? Kun je daar een fijne stoel met een leeslamp neerzetten? Op die manier kun je jezelf af en toe terugtrekken op je eigen kamer om een boekje te lezen. Misschien is het mogelijk om daar ook een kleine tv neer te zetten?

Hoe kom jij tot rust? Waar ontspan jij door? Is dat mooie muziek? Bijkletsen met vriendinnen? Heerlijk uitgebreid in bad? Probeer dingen te bedenken waar jij een fijn gevoel van krijgt. Wees lief voor jezelf!

Ik hoop dat de leuke dingen die je in de planning hebt door kunnen gaan ondanks corona. Als dit tegenvalt, probeer dan initiatief te nemen tot andere leuke dingen. Probeer goed voor jezelf te zorgen. Ontspanning hoort daar echt bij.
Dank je wel! Lief van je
nimbus schreef:
27-09-2020 14:20
Dat is niet het verschil dat we maken in Nederland. Je hebt sociale huur en geliberaliseerde huur (of vrije sector). De verhuurder maakt daarvoor niet uit. Het enige verschil is de huurprijs die je betaald bij aanvang van de huur. Die bepaald of je sociaal of geliberaliseerd huurt.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... ije-sector

De overheid verhuurt geen huizen, en woningbouwcooperaties zijn tegenwoordig ook gewoon bedrijven (dus particulier).

Verder praktisch: als jullie getrouwd zijn hebben jullie beiden evenveel recht om in de huurwoning te blijven, ook al staan jullie niet alletwee op het contract. https://www.echtscheiding-wijzer.nl/huurhuis.html

Als jullie daar samen niet uitkomen dan kun je via de rechter voorlopige voorzieningen vragen. Het is daarbij allerminst zeker of jij de woning toegewezen krijgt of je expartner.
En toch is het huren van een particulier.. particulier. En ja die kunnen best woningen verhuren met een lage prijs. Sociale huur is daar waar subsidie voor gekregen kan worden. Daar mag je ook pas in als je minder dan xxx als inkomen hebt. Een particulier maakt het geen fluit uit wat je verdient als je de huur maar kan betalen. En ja ook woningbouw heeft vrije sector woningen. Dat betekend niets meer of minder dan dat iedereen daar op mag reageren en wonen, als je de huur maar kan betalen.
Het is tijd dat jij in mogelijkheden gaat denken. Want wat je nu doet gaat je behalve hoofdpijn geen zak opleveren.
Als je echt uit elkaar wil ga dat dan organiseren, rechtsom of linksom, maar iig zonder de woning waarvan hij hoofdhuurder is. Want eerlijk? Ik zou ook niet vertrekken.
MariaDeJong schreef:
27-09-2020 15:16
Het is tijd dat jij in mogelijkheden gaat denken. Want wat je nu doet gaat je behalve hoofdpijn geen zak opleveren.
Als je echt uit elkaar wil ga dat dan organiseren, rechtsom of linksom, maar iig zonder de woning waarvan hij hoofdhuurder is. Want eerlijk? Ik zou ook niet vertrekken.
Inderdaad. Ben ook nog wel benieuwd op basis waarvan ze de conclusie heeft getrokken dat het financieel niet kan bolwerken, maar daar geeft ze geen antwoord op. Het lijkt erop dat ze vooral denkt dat dat niet kan, en van daaruit verwacht dat de oplossing dan wel van anderen uit de lucht komt vallen. Dat hij dan maar moet vertrekken.
bitterkoekjespudding schreef:
Mijn man geeft aan niet voor kind te kunnen en willen zorgen. Dus die opties worden het dan niet.
Vakantiewoningen zijn hier niet dicht in de buurt. Zonder vervoer geen idee hoe ik kind op school zou moeten krijgen.

Deze opties zijn hoe ik het zie niet mogelijk.
Hij kan willen wat hij wil maar een rechter zal het kind aan hem toekennen als jij geen geschikte woonruimte heb. Kind gaat hij echt niet op straat zetten en als hij dat wel doet dan zal kind naar familie of opvanggezin gaan.

Vervoer is echt jouw probleem. Met fiets en ov kom je een heel eind in dit land.

Maar misschien moet je zelf dan ook eens constateren dat wat jij wil niet gaat en niet langer uitgaan van een droomwereld maar van de realiteit.
delicious35 wijzigde dit bericht op 27-09-2020 15:21
0.25% gewijzigd
Het enige probleem is de woonruimte. Er valt daarin weinig te organiseren.

Anders dan maar samen blijven wonen en ieder zijn eigen leven.
Wat is je budget en in welke omgeving zoek je?
Zoek je ook op Marktplaats? Heb je al een oproepje geplaatst op social media?
Wil jij wel een evt. co-ouderschap en/of wil je überhaupt wel dat vader betrokken blijft?

Dat probleem met naar school brengen kan ook tijdelijk zijn he. Als jij ergens anders gaat wonen regelt vader dat maar, bijv. tot jij je rijbewijs hebt behaald en een auto'tje en kind dan misschien weer meer bij jou kan zijn. Of misschien kunnen zijn ouders bijspringen? En als er geen andere opties zijn gaat ze maar naar een andere school, ze moet net beginnen schrijf je. Dus dat is echt niet het grootste probleem.
strings-attached schreef:
En toch is het huren van een particulier.. particulier. En ja die kunnen best woningen verhuren met een lage prijs. Sociale huur is daar waar subsidie voor gekregen kan worden. Daar mag je ook pas in als je minder dan xxx als inkomen hebt. Een particulier maakt het geen fluit uit wat je verdient als je de huur maar kan betalen. En ja ook woningbouw heeft vrije sector woningen. Dat betekend niets meer of minder dan dat iedereen daar op mag reageren en wonen, als je de huur maar kan betalen.
Ondanks dat dit erg off topic is : dit klopt niet.
Je kunt als je aan de voorwaarden voldoet voor elke huurwoning toeslagen krijgen ongeacht wie de aanbieder is.
lorrelies wijzigde dit bericht op 27-09-2020 15:24
0.27% gewijzigd
Ja wat!? Pannekoek! Doei! ©
delicious35 schreef:
27-09-2020 15:19
Hij kan willen wat hij wil maar een rechter zal het kind aan hem toekennen als jij geen geschikte woonruimte heb. Kind gaat hij echt niet op straat zetten en als hij dat wel doet dan zal kind naar familie of opvanggezin gaan.

Vervoer is echt jouw probleem. Met fiets en of kom je een heel eind in dit land.

Maar misschien moet je zelf dan ook eens constateren dat wat jij wil niet gaat en niet langer uitgaan van een droomwereld maar van de realiteit.
Ik kom echt niet vanuit dichtstbijzijnde vakantiewoning op tijd op school hoor met de fiets. Over mijn werk maar te zwijgen. Dat klopt echt niet.
27-09-2020 11:15
Ik denk niet dat ik veel minder geld heb. Mijn man kan niet goed met zijn geld omgaan waardoor hij altijd denkt dat hij in geldproblemen zit. Meestal ben ik degene die bijspringt als het echt noodzaak is waardoor er geen schulden komen. Financieel denk ik daarom niet dat het zoveel zou uitmaken. Ik verdien alleen te weinig om hoge huur van te betalen. Dat is het probleem.

Een kleinere woning zie ik ook geen probleem in. Ik woon dan ook met 1 man minder. Ik vind dat geen probleem.

Hoe het met een regeling gaat weet ik niet met kinderen. Ik dacht man in het weekend om de week, maar ik weet niet of dat standaard is.

Zoek dat nou eerst eens allemaal uit voor je halsoverop beslissingen maakt. Straks moet je hem nog alimentatie gaan betalen.
MariaDeJong schreef:

Dat dus.
strings-attached schreef:
Als die particulier verhuurt voor een prijs die voldoet aan sociale huur, dan is het een sociale huurwoning. De definitie is echt niet ingewikkelder dan dat.
Tsja, het leven is hard. Je zult meer moeten gaan werken TO.
rijbewijs halen. En een andere woonplek zoeken. Als je echt wilt dan hè.
justagirly wijzigde dit bericht op 27-09-2020 15:28
38.14% gewijzigd
Idd_ schreef:
27-09-2020 15:21
Wil jij wel een evt. co-ouderschap en/of wil je überhaupt wel dat vader betrokken blijft?

Dat probleem met naar school brengen kan ook tijdelijk zijn he. Als jij ergens anders gaat wonen regelt vader dat maar, bijv. tot jij je rijbewijs hebt behaald en een auto'tje en kind dan misschien weer meer bij jou kan zijn. Of misschien kunnen zijn ouders bijspringen? En als er geen andere opties zijn gaat ze maar naar een andere school, ze moet net beginnen schrijf je. Dus dat is echt niet het grootste probleem.

De vader regelt dat dus niet. Dat is het probleem.
27-09-2020 15:19
Het enige probleem is de woonruimte. Er valt daarin weinig te organiseren.

Anders dan maar samen blijven wonen en ieder zijn eigen leven.
Dat is niet waar.
Je enige probleem is geld

Ga je ook nog eens in op kritische vragen of alleen op de mee-huil-posts?
justagirly schreef:
27-09-2020 15:23
Tsja, het leven is hard. Je zult meer moeten gaan werken TO.
Dat was ik ook van plan. Ik zit nu in ziektewet dus dat gaat niet nu.
Maar wat zie je zelf als de oplossing dan? Red je het financieel als jij in het huis zou blijven en de vader ergens anders gaat wonen?
granny71 schreef:
27-09-2020 15:24
Dat is niet waar.
Je enige probleem is geld

Ga je ook nog eens in op kritische vragen of alleen op de mee-huil-posts?
Dat is ook niet waar. Er is geen ruimte beschikbaar
27-09-2020 15:23
De vader regelt dat dus niet. Dat is het probleem.
Dat weet je helemaal niet!!!!!
Hij zal het kind heus niet verwaarlozen en op straat gooien.
27-09-2020 15:25
Dat was ik ook van plan. Ik zit nu in ziektewet dus dat gaat niet nu.
Dan kan je nu roepen dat je wil scheiden maar dat kan dus gewoon simpel weg niet. Dan blijf je maar gewoon daar wonen en leef je langs elkaar heen. Bezie hem als “roommate”.
Rosalind schreef:
27-09-2020 15:25
Maar wat zie je zelf als de oplossing dan? Red je het financieel als jij in het huis zou blijven en de vader ergens anders gaat wonen?
Dat denk ik wel, maar moet dan wel meer werken
loisnvt schreef:
27-09-2020 13:25
Dit!

Ik heb je geloept en er speelt heel wat meer dan alleen een man die geen interesse heeft. Ik zie veel topics over het feit dat je eenzaam bent, je geen contacten kunt leggen en het is allemaal de schuld van anderen. Sorry dat ik het zeg, maar je zit nogal in een slachtofferrol. Je hebt zoveel tips gehad in die andere topics en het valt me op dat je heel vaak zegt, maar ik doe alles wat wenselijk is, maar die anderen zijn altijd maar druk druk druk en zien mij niet staan etc. Ook hier in dit topic is het allemaal de schuld van je vriend!

Ik denk dat het voor je kind sowieso niet wenselijk is dat jullie uit elkaar gaan, gezien ook zij in een isolement gaat komen. Ook dat haal ik nl uit je vorige topics, dat je je kind op een bepaalde manier meetrekt in jouw eenzaamheid (Al spreek je in je eerste topics over een oppaskindje ipv je eigen dochter). Het is nogal de hele wereld tegen jou. Waarom ga je niet eerst daarmee aan de slag, want ik denk dat daar heel veel te behalen is, zeker ook voor de toekomst van je dochter.

Je houdt jezelf nl ook voor dat het allemaal aan anderen ligt en gezien je ook hier niet erg realistisch bent, creëer je daarmee een soort van verkeerd wereldbeeld voor jezelf (ik werk 4 dagen, terwijl je nog geen 20 uur werkt, geen antwoord geven op de vragen of je wel/niet getrouwd bent) en dat los je niet op door alleen te gaan wonen. Sterker nog, ik denk dat het daardoor veel erger gaat worden. Je verwachtingspatroon richting je partner is volgens mij totaal verwrongen, het is namelijk niet zijn taak jouw gelukkig te maken, dat moet je zelf doen.

En wat bedoel je met ziek zijn? Het feit dat je een eetstoornis hebt en daardoor obese bent? Nogmaals, ga met jezelf aan de slag, want alleen ga je hier echt niet uitkomen.
:idee:
Veritas vos liberabit

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven