Uit elkaar gaan en woonruimte

27-09-2020 09:31 907 berichten
Ik wil een einde aan mijn relatie maken en uit elkaar gaan. Dit hebben we al vaak besproken. Maar mijn man zegt dan dat hij niet weg wil gaan. Hij wil bij mij blijven en geeft als reden dat hij niet alleen wil zijn.
Normaal gesproken zou ik dan weg gaan. Maar dit is waar ik op vast loop. Ik heb niemand waar ik terecht zou kunnen. Woonruimte vinden zie ik echt als een groot probleem. De enige optie die ik heb is particulier huren. Maar dat is heel duur. Ik denk dat ik dan in de problemen kom financieel.

Het beste zou zijn als ik in het huis zou blijven wonen omdat dit goedkoper is dan particulier huren. Ons kind zit ook in deze buurt op school en vriendjes wonen hier. Daardoor lijkt het mij het beste hier te blijven wonen. Ik weet niet hoe ik het anders zou moeten doen.

Mijn man zegt dan steeds dat hij weigert weg te gaan. Ik voel me Daardoor gedwongen hier te blijven en zie geen uitweg om uit deze situatie te komen. Heeft iemand tips wat ik het beste kan doen? Ik zie zelf geen oplossing wat andere woonruimte.
strings-attached schreef:
27-09-2020 15:16
En toch is het huren van een particulier.. particulier. En ja die kunnen best woningen verhuren met een lage prijs. Sociale huur is daar waar subsidie voor gekregen kan worden. Daar mag je ook pas in als je minder dan xxx als inkomen hebt. Een particulier maakt het geen fluit uit wat je verdient als je de huur maar kan betalen. En ja ook woningbouw heeft vrije sector woningen. Dat betekend niets meer of minder dan dat iedereen daar op mag reageren en wonen, als je de huur maar kan betalen.
Niet per se.

Je kan ook huursubsidie krijgen voor particuliere verhuur.
bitterkoekjespudding schreef:
27-09-2020 15:27
Dat denk ik wel, maar moet dan wel meer werken
Denken en ziektewet. Denk nou eens na joh!
Alle reacties Link kopieren
27-09-2020 15:21
Ik kom echt niet vanuit dichtstbijzijnde vakantiewoning op tijd op school hoor met de fiets. Over mijn werk maar te zwijgen. Dat klopt echt niet.
Ik heb doordat mijn ex wegging op meerdere vakantieparken gewoond. Zoon had ik van allemaal met de fiets naar een lagere school kunnen brengen.
Met ov in combinatie met fiets kom je echt een heel eind.

Ja dat kost tijd en energie maar dat zou je niet uit moeten maken als je zo graag weg wil.

Ik wilde het helemaal niet en heb maanden anderhalf uur reistijd enkele reis gehad met de auto om zoon naar school te brengen en te gaan werken.
Het was niet anders en ja ik heb mijn ex vervloekt....
delicious35 wijzigde dit bericht op 27-09-2020 15:30
0.34% gewijzigd
27-09-2020 15:26
Dat is ook niet waar. Er is geen ruimte beschikbaar
Er is (genoeg) ruimte beschikbaar maar die kan je niet betalen met je 20 uur per week.
Dus zal je meer moeten werken om meer GELD te verdienen zodat je de duurdere woning wel kan betalen.
Maar dat kan nu dus niet zeg je. Dus dan houdt het eigenlijk op he?
Of is jullie huur nu zo hoog dat je denkt dat het met een goedkopere woning wel zou lukken?
vivautrecht85 schreef:
27-09-2020 15:10
Nee natuurlijk is er niks mogelijk. En natiurlijk gaat een normale medewerker haar geen privileges geven.
Nou, mijn vriendin met drie kinderen ging bij haar man weg, werd als urgentiegeval gezien door de woningbouwstichting en had binnen drie maanden een eengezinswoning. Soms is er dus best wat mogelijk, maar je moet natuurlijk wel bereid zijn jet gesprek aan te gaan en één en ander uit te leggen. Ze werd niet mishandeld of zo, de koek was gewoon op.
MariaDeJong schreef:
27-09-2020 15:16
Het is tijd dat jij in mogelijkheden gaat denken. Want wat je nu doet gaat je behalve hoofdpijn geen zak opleveren.
Als je echt uit elkaar wil ga dat dan organiseren, rechtsom of linksom, maar iig zonder de woning waarvan hij hoofdhuurder is. Want eerlijk? Ik zou ook niet vertrekken.
En dit.
Je moet niet denken maar weten.
Omdat jij het misschien ooit wel eens denkt te kunnen betalen moet man/vriend (wat is het nou?) het huis verlaten?
Je werkgever ziet je aankomen.
In de ziektewet en dan meer uren willen werken....
Lizzy75 schreef:
27-09-2020 15:30
Nou, mijn vriendin met drie kinderen ging bij haar man weg, werd als urgentiegeval gezien door de woningbouwstichting en had binnen drie maanden een eengezinswoning. Soms is er dus best wat mogelijk, maar je moet natuurlijk wel bereid zijn jet gesprek aan te gaan en één en ander uit te leggen. Ze werd niet mishandeld of zo, de koek was gewoon op.
Dat is echt een uitzondering, en gelukkig maar. Als iedereen waarbij de koek op is voorrang krijgt, is het einde zoek.
vivautrecht85 schreef:
27-09-2020 15:34
Dat is echt een uitzondering, en gelukkig maar. Als iedereen waarbij de koek op is voorrang krijgt, is het einde zoek.
Wat kortzichtig ben jij.
Vond je mijn post te confronterend TO?
Lizzy75 schreef:
27-09-2020 15:35
Wat kortzichtig ben jij.
Of jij.
Lizzy75 schreef:
Wat kortzichtig ben jij.
Nee hoor.
Lizzy75 schreef:
Wat kortzichtig ben jij.
Zo kortzichtig is dat niet hoor, is nl ook 1 vd redenen waarom urgentie voor het grootste gedeelte is afgeschaft. En ja, terecht.
Lizzy75 schreef:
Wat kortzichtig ben jij.
Nee hoor, jouw N=1 voorbeeld is wat het is, N=1. Niet meer en niet minder.
loisnvt schreef:
27-09-2020 15:37
Zo kortzichtig is dat niet hoor, is nl ook 1 vd redenen waarom urgentie voor het grootste gedeelte is afgeschaft. En ja, terecht.
Precies.
Lizzy75 schreef:
Wat kortzichtig ben jij.
:heart: bedankt voor je vriendelijke en inhoudelijke reactie.
Lizzy75 schreef:
Wat kortzichtig ben jij.
Nee dat ben jij.
Echt zo werkt het echt bijna nooit. Ga To nou geen hoop geven op iets dat niet zo gaat zijn.
Ik ben zelf goed in staat om dit soort gesprekken te voeren en heb alle instanties die er waren ingeschakeld maar helaas.
Wat overbleef waren vakantiewoningen van rond de 1000 euro per maand en het geluk dat ik uiteindelijk een huis kon kopen.
27-09-2020 15:25
Dat was ik ook van plan. Ik zit nu in ziektewet dus dat gaat niet nu.
Dan heb je nu mooi de tijd om je rijbewijs te halen. Word je een stuk onafhankelijker. En zit je niet gebonden aan een huis in de buurt van de school.
vivautrecht85 schreef:
27-09-2020 15:39
:heart: bedankt voor je vriendelijke en inhoudelijke reactie.
TO koopt er alleen geen bal voor. ;-)
anoniem_393625 wijzigde dit bericht op 27-09-2020 15:41
2.26% gewijzigd
27-09-2020 15:23
De vader regelt dat dus niet. Dat is het probleem.
Als jij weg bent zal hij wel moeten. Zo niet dan komen instanties om de hoek kijken.
Belle73 schreef:
27-09-2020 15:12
Je weet niet hoe TO en haar partner het juridisch geregeld hebben (want daar geeft TO geen informatie over). Wie weet hebben een samenlevingscontract of een geregistreerd partnerschap.
Gezien het feit dat TO veel dingen niet weet, verwacht ik niet dat er een samenlevingscontract is en dat hierin alimentatie is geregeld. Het zal wel zo'n standaardding zijn. Die voorziet in weinig, helaas. Ze geeft hierboven aan samen te wonen en niet getrouwd te zijn. Als er sprake was geweest van een geregistreerd partnerschap had ze dan wel vermeld, lijkt mij.
Ik doe mijn best
Elders gaan wonen een optie? Blijkbaar is je huidige stad hopeloos, maar als jullie toch gaan kiezen voor een verdeling waarbij jullie kind grotendeels bij jou woont is de afstand tussen jullie minder een probleem.

Dus zoek uit waar je wel een woning kunt vinden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven