Inrichting, wat vind jij afschuwelijk?
donderdag 3 september 2020 om 12:42
Door het topic over bordjes met spreuken werd ik toch wel benieuwd.
Ik heb de afgelopen jaren hier wel eens topics over voorbij komen
Dat ging over de spreuken, de leen bakker huizen, de ziekte van 2 (2 dezelfde van alles op de vensterbank) de roze roos van Ikea aan de muur achter de bank, Riviera Maison enz.
Ik:
er is een action fanpagina, en als je dan in de reacties kijkt bij een nieuw item heeft hálf nederland het!
Wat ik tegenwoordig daar veel zie zijn etageres of stolpen met een lichtslingertje en dan spulletjes met het thema van het seizoen.
En ook, goud gespoten flamingo's en kabouters.
Schreeuwend en kinderachtig servies, dat oa van Blond of met teksten er op: do what you love
Het bekende vloerkleed, beige/wit met donkerblauwe diagonale strepen
En ook overal zie ik het kwantum behang met de bloemen of met de aapjes
Ik heb de afgelopen jaren hier wel eens topics over voorbij komen
Dat ging over de spreuken, de leen bakker huizen, de ziekte van 2 (2 dezelfde van alles op de vensterbank) de roze roos van Ikea aan de muur achter de bank, Riviera Maison enz.
Ik:
er is een action fanpagina, en als je dan in de reacties kijkt bij een nieuw item heeft hálf nederland het!
Wat ik tegenwoordig daar veel zie zijn etageres of stolpen met een lichtslingertje en dan spulletjes met het thema van het seizoen.
En ook, goud gespoten flamingo's en kabouters.
Schreeuwend en kinderachtig servies, dat oa van Blond of met teksten er op: do what you love
Het bekende vloerkleed, beige/wit met donkerblauwe diagonale strepen
En ook overal zie ik het kwantum behang met de bloemen of met de aapjes
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
dinsdag 29 september 2020 om 08:48
Cateautje schreef: ↑28-09-2020 23:04Kijk eens even, gevonden bij Bol:
https://www.bol.com/nl/p/basic-collecti ... oductImage
![]()
Was wel anders.

Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!

dinsdag 29 september 2020 om 14:07
Dan kan ik de verwarming wel op 30 graden zetten

Ik kan echt niet zonder m'n fleece kleed maar die prop ik wel altijd in een kast, laat ik nooit slingeren op de bank.
dinsdag 29 september 2020 om 19:38
Nou, ik hou heel erg van hout. Het is gewoon warm in vergelijking metaal.
Maar meubels uit een serie, heb ik eerder ook al gezegd, is bitter weinig prikkelend, zeg maar ronduit saai. Een dressoir met bijpassende eettafel en salontafel, allemaal dezelfde stoelen in de zithoek. BORING! Fantasieloos!
Hier allemaal houten meubels. Maar allemaal verschillend. Zelfs qua hout. Honing kleurig eiken, mahonie, teak. Grotendeels tweedehands ook.
dinsdag 29 september 2020 om 19:42
Niet goed voor je huid ook niet, de verwarming zo hoogDoubletree20 schreef: ↑29-09-2020 14:07Dan kan ik de verwarming wel op 30 graden zetten![]()
Ik kan echt niet zonder m'n fleece kleed maar die prop ik wel altijd in een kast, laat ik nooit slingeren op de bank.

dinsdag 29 september 2020 om 20:13
Prachtig dit, zeg.pejeka schreef: ↑27-09-2020 10:17De sprei die ik heb is prachtig, ik weet zelfs nog dat mijn oma die maakte in de late jaren '70/rond 1980. Handwerken was haar hobby (ze maakte ook de prachtigste kleding), en ik zie haar nog zitten in haar fauteuil naast de haard, na de middag bij een kop thee met dat haakwerk. Maanden en maanden en maanden was ze ermee bezig, en toen was die sprei klaar. Die heeft daarna lange tijd over het dubbele bed in de grote logeerkamer gelegen, toen ze uiteindelijk naar een bejaardentehuis ging, heb ik hem meegenomen, heeft lange tijd opgevouwen ergens gelegen, en nu ligt hij bij mij op bed.
Ik hou niet van alles op elkaar afgestemd of van alles modern in een setje.
Ook al vind ik een oprichting niet mijn smaak, een thuis met persoonlijke spullen vind ik altijd iets hebben.
dinsdag 29 september 2020 om 20:14
Ik wilde eigenlijk dit topic eens openen om mijn eigen inrichting-ergernis te melden, zie ik er volop plaatjes van en mensen die het prachtig vinden.
Sorry dus, als ik je goede smaak beledig: maar man, wat een sneue lelijkheid, dat mensen nu zo massaal in-de-fabriek-voorgesleten nep-perzische tapijten mooi vinden en in huis halen. Echt, wat is dat toch, die rare voorkeur voor kunstmatig verouderde meuk? Ik dacht dat we nu wel eens klaar waren met sloophout (dat allemaal kersvers dennenhout bewerkt in Chinese fabriekjes is), gaan we afval-kleden neerleggen.
Mijn grootste gruwelinrichting is bv dit huis: gouden combinatie van beton met slijt-persjes. https://www.funda.nl/koop/weesp/huis-41 ... straat-76/
Sorry dus, als ik je goede smaak beledig: maar man, wat een sneue lelijkheid, dat mensen nu zo massaal in-de-fabriek-voorgesleten nep-perzische tapijten mooi vinden en in huis halen. Echt, wat is dat toch, die rare voorkeur voor kunstmatig verouderde meuk? Ik dacht dat we nu wel eens klaar waren met sloophout (dat allemaal kersvers dennenhout bewerkt in Chinese fabriekjes is), gaan we afval-kleden neerleggen.
Mijn grootste gruwelinrichting is bv dit huis: gouden combinatie van beton met slijt-persjes. https://www.funda.nl/koop/weesp/huis-41 ... straat-76/
dinsdag 29 september 2020 om 20:20
Ik was in de Karwei gisteren en daar zag ik een (heel) lichtgrijze bank op een wit kleed met een beetje zwart erin, met een witte stoel en nog een wittig bankje, een matzwarte kast en twee zwart/witte tafeltjes en ik was helemaal enthousiast over de rust die dat uitstraalde. Zeker naast alle donkere okergele en groene fluwelen.
En nu wil ik dus die bank en dat kleed en ook mijn huis zo licht.
Grappig hoe dat schommelt. Vroeger alles wit met donker hout, nu al een aantal jaar kleur (cognac bank, okergele stoel, oranje eetkamerstoelen, blauwe poef, verder alles blank hout op een zwarte kast na). Na al dat wit wilde ik kleur en dat begin ik nu weer zat te raken en wil ik weer terug naar licht. Het is dat ik er geen budget voor heb, maar anders zou ik echt bank, eettafelstoelen en gele stoel morgen vervangen voor licht en wit.
En dat terwijl ik het echt stom vind dat 'iedereen' een grijze bank heeft tegenwoordig.
En nu wil ik dus die bank en dat kleed en ook mijn huis zo licht.
Grappig hoe dat schommelt. Vroeger alles wit met donker hout, nu al een aantal jaar kleur (cognac bank, okergele stoel, oranje eetkamerstoelen, blauwe poef, verder alles blank hout op een zwarte kast na). Na al dat wit wilde ik kleur en dat begin ik nu weer zat te raken en wil ik weer terug naar licht. Het is dat ik er geen budget voor heb, maar anders zou ik echt bank, eettafelstoelen en gele stoel morgen vervangen voor licht en wit.
En dat terwijl ik het echt stom vind dat 'iedereen' een grijze bank heeft tegenwoordig.
woensdag 30 september 2020 om 20:31
Een mooi kantoor!Pozzebok schreef: ↑29-09-2020 20:14

woensdag 30 september 2020 om 20:41
Maar... op die bank kan je toch niet zitten, want het hele zitoppervlak ligt vol met kussentjes. Of ga je dan gewoon boven op die kussentjes zitten, of moet je die eerst allemaal van de bank trekken en opzij gooien voor je normaal kan zitten?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
woensdag 30 september 2020 om 20:49
Rotan spullen, als ik ooit een strafbaar feit pleeg hoef je mij niet in de gevangenis te zetten, zet mij 1 jaar in een huis wat is ingericht met rotan spullen. Vre-se-lijk.
Van die rotan stoelen die een afdruk in je bil achterlaten wanneer je opstaat, of zo een grote rotan pauwstoel, rotan bijzettafeltjes brrrt
Verder van die woonwagen/ zigeuner inrichting, brrrrr veels te druk.
Groene/blauwe / oranje tegels in keuken, toilet en badkamer.
Van die rotan stoelen die een afdruk in je bil achterlaten wanneer je opstaat, of zo een grote rotan pauwstoel, rotan bijzettafeltjes brrrt
Verder van die woonwagen/ zigeuner inrichting, brrrrr veels te druk.
Groene/blauwe / oranje tegels in keuken, toilet en badkamer.
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
woensdag 30 september 2020 om 21:15
Ik vind de stijl mooi. De kussentjes zou ik zelf achterwege laten om de reden die je aangeeft.

donderdag 1 oktober 2020 om 00:46
Ik vind die "nieuwe" bali style wel mooi. Bamboe, riet, zeegras en ja, ook rotan. Zou er geen stoelen van willen. Maar manden, muurhangers ed vind ik wel erg leuk nu!Miskotto schreef: ↑30-09-2020 20:49Rotan spullen, als ik ooit een strafbaar feit pleeg hoef je mij niet in de gevangenis te zetten, zet mij 1 jaar in een huis wat is ingericht met rotan spullen. Vre-se-lijk.
donderdag 1 oktober 2020 om 07:05
Daar houd ik ook van. Super leuk.iones schreef: ↑29-09-2020 19:38Nou, ik hou heel erg van hout. Het is gewoon warm in vergelijking metaal.
Maar meubels uit een serie, heb ik eerder ook al gezegd, is bitter weinig prikkelend, zeg maar ronduit saai. Een dressoir met bijpassende eettafel en salontafel, allemaal dezelfde stoelen in de zithoek. BORING! Fantasieloos!
Hier allemaal houten meubels. Maar allemaal verschillend. Zelfs qua hout. Honing kleurig eiken, mahonie, teak. Grotendeels tweedehands ook.
donderdag 1 oktober 2020 om 07:17
donderdag 1 oktober 2020 om 09:14
donderdag 1 oktober 2020 om 09:32
Ik zou ze één keer in de week op de bank leggen, als ik opgeruimd heb. Verder liggen ze denk ik in een mand.lindaatje1900 schreef: ↑30-09-2020 21:15Ik vind de stijl mooi. De kussentjes zou ik zelf achterwege laten om de reden die je aangeeft.
Ik heb een harig en stylvol fleece dekentje. Nog steeds mooi en in een lichte crème kleur. Maar ik ben ook aan het kijken naar een hysterisch, maar mooi exemplaar.
Rotan is alleen oké als er fatsoenlijke kussens in zitten. Maar vaak vind ik het gewoon stofnesten.

Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
donderdag 1 oktober 2020 om 09:58
Ja, het kan inderdaad niet veel hebben. Maar dat heb ik met veel tuinmeubelen.GroenTuintje schreef: ↑01-10-2020 09:24Ja onder een afdak of veranda, anders rotten ze compleet weg![]()
donderdag 1 oktober 2020 om 11:17
Oh, ik vind het wel leuk die patchwork kleden in dat formaat. Vind het de hele inrichting wel oké.Pozzebok schreef: ↑29-09-2020 20:14Ik wilde eigenlijk dit topic eens openen om mijn eigen inrichting-ergernis te melden, zie ik er volop plaatjes van en mensen die het prachtig vinden.
Niet dat ik het zelf zou uitkiezen, maar ik vind niet alles lelijk wat ik zelf niet zou kiezen.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
donderdag 1 oktober 2020 om 11:39
Mijn restjeswoldekentje is klaar.

Waarschijnlijk helemaal fout, maar ik houd er van. Past ook prima in mijn kleurrijke interieur.
Ik vind die neppe perzische kleden niet perse lelijk, maar ik heb liever echte. Hier in huis geen vloerkleden, mijn man heeft er een hekel aan. Alleen aan mijn kant van het bed ligt een kleedje omdat ik een hekel heb aan de koude vloer aan mijn blote pootjes als ik uit bed stap. En dat kleedje heb ik uiteraard ook zelf gehaakt

Waarschijnlijk helemaal fout, maar ik houd er van. Past ook prima in mijn kleurrijke interieur.
Ik vind die neppe perzische kleden niet perse lelijk, maar ik heb liever echte. Hier in huis geen vloerkleden, mijn man heeft er een hekel aan. Alleen aan mijn kant van het bed ligt een kleedje omdat ik een hekel heb aan de koude vloer aan mijn blote pootjes als ik uit bed stap. En dat kleedje heb ik uiteraard ook zelf gehaakt

donderdag 1 oktober 2020 om 11:48
Leuk geworden. Ben je niet bang om weg te glijden op dit kleedje?
Hier geen vloerkleden ivm de vloerverwarming, maar zou het best fijn vinden.
Zo'n slijttapijt vind ik best mooi. Alleen dat huis vind ik te steriel...
Hier geen vloerkleden ivm de vloerverwarming, maar zou het best fijn vinden.
Zo'n slijttapijt vind ik best mooi. Alleen dat huis vind ik te steriel...
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.