Inrichting, wat vind jij afschuwelijk?
donderdag 3 september 2020 om 12:42
Door het topic over bordjes met spreuken werd ik toch wel benieuwd.
Ik heb de afgelopen jaren hier wel eens topics over voorbij komen
Dat ging over de spreuken, de leen bakker huizen, de ziekte van 2 (2 dezelfde van alles op de vensterbank) de roze roos van Ikea aan de muur achter de bank, Riviera Maison enz.
Ik:
er is een action fanpagina, en als je dan in de reacties kijkt bij een nieuw item heeft hálf nederland het!
Wat ik tegenwoordig daar veel zie zijn etageres of stolpen met een lichtslingertje en dan spulletjes met het thema van het seizoen.
En ook, goud gespoten flamingo's en kabouters.
Schreeuwend en kinderachtig servies, dat oa van Blond of met teksten er op: do what you love
Het bekende vloerkleed, beige/wit met donkerblauwe diagonale strepen
En ook overal zie ik het kwantum behang met de bloemen of met de aapjes
Ik heb de afgelopen jaren hier wel eens topics over voorbij komen
Dat ging over de spreuken, de leen bakker huizen, de ziekte van 2 (2 dezelfde van alles op de vensterbank) de roze roos van Ikea aan de muur achter de bank, Riviera Maison enz.
Ik:
er is een action fanpagina, en als je dan in de reacties kijkt bij een nieuw item heeft hálf nederland het!
Wat ik tegenwoordig daar veel zie zijn etageres of stolpen met een lichtslingertje en dan spulletjes met het thema van het seizoen.
En ook, goud gespoten flamingo's en kabouters.
Schreeuwend en kinderachtig servies, dat oa van Blond of met teksten er op: do what you love
Het bekende vloerkleed, beige/wit met donkerblauwe diagonale strepen
En ook overal zie ik het kwantum behang met de bloemen of met de aapjes
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
zondag 4 oktober 2020 om 19:01
Dit is niet mijn ervaring gelukkig. De meeste mensen die ik ken met een jaren 30 huis, hebben best wat moeite gedaan om dat karakter er in te laten. In de jaren 70-80 niet, toen moest alles er uit. Maar in de vroege jaren 2000 en later, moest je juist authentieke elementen hebben.pejeka schreef: ↑04-10-2020 18:19Wat ik nooit gesnapt heb is dit: nog niet zo lang geleden waren jaren '30 huizen helemaal je van het, iedereen wilde een jaren '30 huis. En vervolgens gingen ze dan dat hele huis van binnen strippen, alle originele elementen eruit, de suitedeuren eruit, het originele houtwerk en stucwerk eruit, en dan werd dat hele huis van binnen volgeplempt met moderne materialen. Het enige waar je dan nog aan kon zien dat het een jaren '30 huis was, was hooguit de buitenkant. Waarom dan zo nodig een huis uit een bepaalde periode willen als je eigenlijk gewoon een modern huis wilt?
Ik heb zelf net een heel authentiek jaren 60 huis gekocht. Door de eerste bewonderd ingericht, en daarna wel netjes onderhouden maar nooit gemoderniseerd. Dat heb ik inderdaad wel volledig gestript. Maar ik wilde ook niet per se een jaren 60 huis, ik wilde gewoon een huis in een bepaalde regio dat ik kon betalen met genoeg kamers. En dat kwam toevallig met heel mooi origineel bruin/oranje/goud behang. En donker eikenhouten keuken.
Ik heb wel van alle soorten behang (ik had verschillende) een stukje bewaard. Dat ga ik denk ik inlijsten of zo, ik vond het toch wel bijzonder dat het zo’n tijdcapsule was.
zondag 4 oktober 2020 om 19:15
Hopelijk wordt het alles hoe we het nu inbeeldenLiara schreef: ↑04-10-2020 18:09Klinkt heerlijk Phloxx!!
Mijn man zit graag op Funda rond te neuzen en vond ons droomhuisje met gigantische tuin, midden in het groen, voor maar 118.000 euro! Maar ja, dan woon je wel ergens in Groningen, voor dat bedrag heb je hier (hartje Randstad) net een garagebox bij wijze van spreken.
Je boft toch wel als je daar kunt wonen hoor, ik zou best willen ruilen.

Over een maand kan ik volop fotos delen.
Ja bizar he, die prijzen.
We hebben nu nog steeds een flinke smak geld neer moeten tellen (500.000 voor een grote maar dump 2 onder 1 kap), vorig jaar de duurste gemeente buiten de Randstad

phloxx wijzigde dit bericht op 04-10-2020 19:18
0.18% gewijzigd
-
zondag 4 oktober 2020 om 19:16
Precies hier word ik gewoon agressief van. Blijf dan met je tengels van de -toch al schaarse- oude woningen af, en kies een niewbouwvinex en plomp daar een erkertje tegenaan. Klaar.pejeka schreef: ↑04-10-2020 18:19Wat ik nooit gesnapt heb is dit: nog niet zo lang geleden waren jaren '30 huizen helemaal je van het, iedereen wilde een jaren '30 huis. En vervolgens gingen ze dan dat hele huis van binnen strippen, alle originele elementen eruit, de suitedeuren eruit, het originele houtwerk en stucwerk eruit, en dan werd dat hele huis van binnen volgeplempt met moderne materialen. Het enige waar je dan nog aan kon zien dat het een jaren '30 huis was, was hooguit de buitenkant. Waarom dan zo nodig een huis uit een bepaalde periode willen als je eigenlijk gewoon een modern huis wilt?
-
zondag 4 oktober 2020 om 22:37
zondag 4 oktober 2020 om 22:45
Misschien zijn het kleine mensen en is het dus een sta-bureau

maandag 5 oktober 2020 om 19:02
Vroeger keek ik wel maar ik heb het nu al een hele tijd niet meer gezien. Is het leuker aan het worden? Dan moet ik misschien ook weer eens kijken.
maandag 5 oktober 2020 om 19:34
Hier in de buurt in Tubbergen stond precies zo'n huis. Prachtig aan de buitenkant. Binnen meer Jan des Bouvrie. Verschrikkelijk! Wit, strak, kaal, steriel! Echt een deceptie als je dat huis binnen stapt. Heeft ook jaren te koop gestaan. Mensen die van strak en kaal houden, houden van een strak en kaal huis aan de buitenkant.
maandag 5 oktober 2020 om 19:35
Dat zul je dan wel heel spannend hebben gevonden, om die muur groen te maken.
dinsdag 6 oktober 2020 om 15:02
Dat denk ik eigenlijk ook altijd. Maar ja, zoals werd vermeld, veel oude huizen, die van binnen helemaal strakgetrokken zijn...iones schreef: ↑05-10-2020 19:34Hier in de buurt in Tubbergen stond precies zo'n huis. Prachtig aan de buitenkant. Binnen meer Jan des Bouvrie. Verschrikkelijk! Wit, strak, kaal, steriel! Echt een deceptie als je dat huis binnen stapt. Heeft ook jaren te koop gestaan. Mensen die van strak en kaal houden, houden van een strak en kaal huis aan de buitenkant.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.

dinsdag 6 oktober 2020 om 15:31
Ik lees dit topic al een tijdje mee en aangezien jullie af en toe ook goed advies geven aan mede-forummers, dacht ik: ik vraag het hier eens.
Van mijn vader heb ik een zogenaamde partners desk geërfd. Precies zo een als op het plaatje hieronder. Superklassiek: mahoniehout met ingelegd groen leer en messingkleurig beslag.

Het is absoluut niet mijn smaak. Maar met de juiste 'aankleding' (bureaulamp, plant, vloerkleed, bureaustoel) wordt het wel wat, denk ik. Ik heb alleen geen inspiratie.
Hoe zouden jullie dit aanpakken?
Van mijn vader heb ik een zogenaamde partners desk geërfd. Precies zo een als op het plaatje hieronder. Superklassiek: mahoniehout met ingelegd groen leer en messingkleurig beslag.
Het is absoluut niet mijn smaak. Maar met de juiste 'aankleding' (bureaulamp, plant, vloerkleed, bureaustoel) wordt het wel wat, denk ik. Ik heb alleen geen inspiratie.

dinsdag 6 oktober 2020 om 15:51
Igoa schreef: ↑06-10-2020 15:31Ik lees dit topic al een tijdje mee en aangezien jullie af en toe ook goed advies geven aan mede-forummers, dacht ik: ik vraag het hier eens.
Ik hou daar van!
Ik zou de hele studeerkamer in die ouderwetse sfeer inrichten met veel donkergroen, een gigantische boekenkast en zo'n wereldbol waar flessen drank in staan met een grote leren fauteuil erbij

dinsdag 6 oktober 2020 om 16:11
dinsdag 6 oktober 2020 om 16:15
Ik zou dit met frisse kleuren combineren. Mintgroen, wit. Een grote plant ernaast in een leuke pot, in lichte kleur. Op een krukje zoals dit vind ik leuk;Igoa schreef: ↑06-10-2020 15:31Ik lees dit topic al een tijdje mee en aangezien jullie af en toe ook goed advies geven aan mede-forummers, dacht ik: ik vraag het hier eens.

dinsdag 6 oktober 2020 om 16:20
Dit vind ik nou net helemaal niet bij het bureau passen
Ik zou inderdaad in de sfeer blijven als iemand al zei: Grote boekenkast, wereldbol

dinsdag 6 oktober 2020 om 16:21
Van die mooie moderne Eames bureaustoelen erbij. En een Artemide tolomeo bureaulamp erop. En dan zou ik zo'n erfstuk zeker neerzetten.
dinsdag 6 oktober 2020 om 16:23

dinsdag 6 oktober 2020 om 16:29
Ja precies! En qua kleed? Er ligt een eikenhouten vloer en dat combineert niet zo met mahonie, vind ik.ninanoname schreef: ↑06-10-2020 16:21Van die mooie moderne Eames bureaustoelen erbij. En een Artemide tolomeo bureaulamp erop. En dan zou ik zo'n erfstuk zeker neerzetten.

dinsdag 6 oktober 2020 om 16:35
Desso maakt een aantal hele mooie karpetten. Desso Marble in een koele kleur is misschien wel wat. Of Desso Denim. Of juist een heel gladde velours in koel lichtblauw of lichtgroen.

dinsdag 6 oktober 2020 om 18:31
dinsdag 6 oktober 2020 om 18:45
Geen hout heeft een mooiere en warmere goed dan mahonie! Prachtig! En is het ook belegd met leder? Want dan mag je onder de plant wel een schotel zetten. En een mooie schemerlamp erop zetten van bijvoorbeeld Tiffany. En een mooi tafelklokje....Igoa schreef: ↑06-10-2020 15:31Ik lees dit topic al een tijdje mee en aangezien jullie af en toe ook goed advies geven aan mede-forummers, dacht ik: ik vraag het hier eens.
Klinkt als een bochara. Die zijn ook heel mooi. Maar als je iets lichters wil, zou je uit kunnen wijken naar een nepal.
https://www.benuta.nl/klassieke-vloerkl ... 20Nepal_EX