Singles unite: ( deel 3)

14-09-2020 14:26 3012 berichten
Alweer deel 3 van het single topic. Hier praten we over onze datingperikelen en het single leven.
Alle reacties Link kopieren
Antoon69 schreef:
02-10-2020 01:13
Ik date ook geen meerdere mensen tegelijk. Maar het zou mij triggeren als ik zelf bij die meerdere mensen zou horen en ik de vrouw in kwestie aantrekkelijk zou vinden. Dat is toch waar het om ging?
Waarschijnlijk zou jij haar nog leuk vinden als ze een drol op tafel zou leggen.
Soms kun je mensen dusdanig leuk vinden dat ze nog maar weinig fout kunnen doen.
Is ook nog een theorie.
alongwiththesunshine wijzigde dit bericht op 02-10-2020 01:28
2.69% gewijzigd
wij slapen nooit.
Antoon69 schreef:
02-10-2020 01:16
Daar heb ik dus in eerste instantie geen probleem mee. Kan ik zelfs leuk vinden..
Als ik zou horen dat de man met wie ik date ook met een ander date... Zou ik per direct stoppen. Ik noem dat zelfrespect. Want ik vind dat niet oké. Als je het allemaal niet erg vindt is het een ander verhaal.
wij slapen nooit.
Ik zie niet waarom het een probleem zou moeten zijn om meerdere mensen te daten. Je moet er tegenover je dates uiteraard wel eerlijk over zijn. Het is een kwestie van efficiëntie. Zo kun je in kortere tijd meerdere potentiële partners leren kennen.
WitteHaai schreef:
02-10-2020 01:37
Ik zie niet waarom het een probleem zou moeten zijn om meerdere mensen te daten. Je moet er tegenover je dates uiteraard wel eerlijk over zijn. Het is een kwestie van efficiëntie. Zo kun je in kortere tijd meerdere potentiële partners leren kennen.
Jij praat over efficiëntie, en dat is precies wat ik bedoelde met een praktisch benadering. Alsof we het hebben over het zo snel mogelijk vinden van de beste sollicitant voor je uitgezette vacature. Ik vind dat mensen zich daarin kunnen verliezen: teveel ratio toepassen in plaats van gevoel - en dan gaan praten over efficiëntie en iemand die binnen een straal van 20 km moet wonen want dat is zo lekker praktisch.
Dat is niet wat liefde inhoudt voor mij.
wij slapen nooit.
Ik probeer het te verduidelijken: de laatste twintig jaar is de wijze waarop we mensen ontmoeten ontzettend verschoven naar online waardoor er van te voren al een selectieproces op allerlei fronten plaatsvindt tussen een heleboel personen.
Voor mij voelt dat soms alsof er gesleuteld wordt aan iets heel authentieks. Mijn oorspronkelijke beeld van liefde is namelijk de opvatting dat er vorm van willekeur inzit en iets is wat je overkomt.
Ik heb het idee dat ik die willekeur verwijder en daarmee ook mijn gevoelens elimineer als ik teveel bezig ben met voorkeuren zoals afstand. Want hoe belangrijk is nu echt als je verliefd bent?
Het voelt soms kunstmatig, iets waar je in kunt doorslaan. Eerst moeten mijn voorkeuren beantwoord worden: dan mag ik verliefd worden.
Terwijl je iemand die je hebt leren kennen in het echte leven wellicht veel sneller voor lief zou nemen ondanks criteria waar niet aan voldaan wordt. Want er stonden niet nog 10 andere matches naast je te hijgen.
wij slapen nooit.
Ik denk dat je bij datingapps er niet aan ontkomt dat je met meerdere heren/dames aan het appen bent. Immers bij het swipe gebeuren wacht je niet tot degene die je naar rechts swipte gaat reageren.

Niet dat ik die ervaring tot nu toe heb 😎
Woensdag 3 matches. 1 oplichter en 2 die mij direct verwijderden 😂

Ik denk wel dat als je gaat afspreken er ook eerlijk in moet zijn. Als respect naar de ander toe. Dat je niet laten we zeggen beide personen het gevoel geeft ze heel erg leuk te vinden en verder te willen blijven daten.

En wat ik wel irritant vind. Op Happy Pancake was ik in gesprek met een match. Al een keer gesproken en paar dagen later begon hij weer te appen en hij ging tijdens ons gesprek een ander gesprek aan. Dus zijn antwoorden werden ineens trager tot ik iets vroeg over muziek en hij het ineens niet meer wist want hij was druk druk zei hij.
Ik zei joh ga lekker verder met de andere gesprek. 👋👋
Julia_20 schreef:
02-10-2020 05:54
Ik denk dat je bij datingapps er niet aan ontkomt dat je met meerdere heren/dames aan het appen bent. Immers bij het swipe gebeuren wacht je niet tot degene die je naar rechts swipte gaat reageren.

Niet dat ik die ervaring tot nu toe heb 😎
Woensdag 3 matches. 1 oplichter en 2 die mij direct verwijderden 😂

Ik denk wel dat als je gaat afspreken er ook eerlijk in moet zijn. Als respect naar de ander toe. Dat je niet laten we zeggen beide personen het gevoel geeft ze heel erg leuk te vinden en verder te willen blijven daten.

En wat ik wel irritant vind. Op Happy Pancake was ik in gesprek met een match. Al een keer gesproken en paar dagen later begon hij weer te appen en hij ging tijdens ons gesprek een ander gesprek aan. Dus zijn antwoorden werden ineens trager tot ik iets vroeg over muziek en hij het ineens niet meer wist want hij was druk druk zei hij.
Ik zei joh ga lekker verder met de andere gesprek. 👋👋
Oooh erg
Ik heb wel eens getelefoneerd met een man die opeens vroeg: kan je wel daten met drie kleine kinderen thuis? Huh? Mijn zoons zijn volwassen.
Het duurde even voor het kwartje viel bij mij, maar toen maar het gesprek afgekapt.
alongwiththesunshine schreef:
02-10-2020 02:38
Ik probeer het te verduidelijken: de laatste twintig jaar is de wijze waarop we mensen ontmoeten ontzettend verschoven naar online waardoor er van te voren al een selectieproces op allerlei fronten plaatsvindt tussen een heleboel personen.
Voor mij voelt dat soms alsof er gesleuteld wordt aan iets heel authentieks. Mijn oorspronkelijke beeld van liefde is namelijk de opvatting dat er vorm van willekeur inzit en iets is wat je overkomt.
Ik heb het idee dat ik die willekeur verwijder en daarmee ook mijn gevoelens elimineer als ik teveel bezig ben met voorkeuren zoals afstand. Want hoe belangrijk is nu echt als je verliefd bent?
Het voelt soms kunstmatig, iets waar je in kunt doorslaan. Eerst moeten mijn voorkeuren beantwoord worden: dan mag ik verliefd worden.
Terwijl je iemand die je hebt leren kennen in het echte leven wellicht veel sneller voor lief zou nemen ondanks criteria waar niet aan voldaan wordt. Want er stonden niet nog 10 andere matches naast je te hijgen.
Helemaal mee eens. Dit is precies waarom ik er mee gestopt ben. Ik kreeg ook steeds vaker het gevoel dat die zogenaamd enthousiaste meneer aan de andere kant niet enthousiast was over mij maar over het feit dat hij een date had die aan de eisen voldeed.
Toen ik een keer uitging en in gesprek raakte met een man die mij zijn nummer op een viltje gaf, realiseerde ik me hoe fijn het is als iemand jou ‘uitkiest’ zonder dat hij eerst je profiel bestudeerd hebt.
anoniem_301963 wijzigde dit bericht op 02-10-2020 07:17
0.03% gewijzigd
02-10-2020 02:38
Grappig, ik ben nu geen single meer maar wel een tijd geweest. Mijn vriend voldeed ook niet qua woonplaats en nog wat dingen van m'n lijstje. Uiteindelijk daarom erg snel afgekapt, vrienden gebleven daarna en na een paar maanden dacht ik shit waarom heb ik hem afgewezen?
02-10-2020 01:13
Het is niet zo moeilijk om te volgen. Ik ga echt niet strijden voor iemand die het ok vindt om zo met mij om te gaan. Ieder z'n ding hoor, maar het is niet mijn manier.
Ook mee eens. Ik vind het gevoel dat ik moet concurreren met een onbekende vrouw niet prettig. Een boer zoekt vrouw effect. Als ik daar een paar vrouwen hun best zie doen, denk ik al snel: zo leuk is hij nou ook weer niet.
Hier ook eens hoor. Als iemand met meerderen wil daten: geen probleem maar ik haak af.
02-10-2020 00:53
Maar hoe zou je het zelf vinden als een vrouw die jij leuk vindt "meerdere lijntjes zou uitleggen" zodat er "altijd wel iemand is als ze tijd en zin had". Hoe zou jij dat opvatten?
Zolang we elkaar nog niet gezien hebben in het echt zou ik dat volstrekt normaal vinden. Je gaat toch niet exclusief chatten?
tomcat schreef:
02-10-2020 07:42
Zolang we elkaar nog niet gezien hebben in het echt zou ik dat volstrekt normaal vinden. Je gaat toch niet exclusief chatten?
Chatten okay. Maar echt afspreken met meerderen is in mijn ogen not done. Behalve dat ik dat zelf knap moeilijk vind qua tijd en aandacht geven, vind ik het ook geen prettig gevoel als een ander het doet.
Echt een verschil tussen mannen en vrouwen dit.
Geloof idd dat er nu een discussie ontstaat welke niet helemaal klopt met wat er hier gezegd is. Tom heeft beide dames nog niet gezien. Om te weten wie er beter klikt zul je ze beiden moeten zien om dan dus een keuze te maken en met 1 verder te daten. Dat lijkt mij toch niet vreemd?
tja..we kunnen dating apps niks vinden, maar zonder dating apps zou ik echt niemand tegenkomen....als iemand je al opvalt, dus niet in zombiemodus door de supermarkt, dan staat er nog steeds niet op haar voorhoofd of ze single is of niet. en buiten dat heb je nog een bijzonder klein moment om dan kennis te maken en contactgegevens uit te wisselen tussen je dagelijks ding door waar je ook bent of met kinderen die bij je zijn..gaat hem niet worden.

Had laatst wel 1 keer een leuke vrouw in de bouwmarkt waar ik even leuk mee praatte..samen op zoek naar een bouwmarkt medewerker, ze moest haar waterbed leegpompen en ik had vroeger ook een waterbed..zoeits...daar had ik nog wel een wijntje mee willen drinken, in ieder geval uit gezeligheid..maar dat doe je dan toch niet zo snel vanuit je dagelijkse "ik moet iets uit de bouwmarkt halen" modus. ..Als ik dat al zou durven..ze was iets ouder en een stuk chiquer dan ik..dus of het nou wederzijds was die interesse is ook maar de vraag..

Als ik een dating app zou maken zou ik er alleen video's op toelaten..leven beeld en een stem, vertel maar wie je bent ipv in een profiel te schrijven.
Dat geeft al zoveel meer beeld dan al die selfies met filters die volgens dezelfde "hoe maak ik een mooie selfie" instructie op internet gemaakt zijn.

Maar ja..geen droog brood te verdienen met die datingapps..je kan beter een betaalde app voor swingers en vreemdgangers maken..die betalen tenminste :D
Julus schreef:
02-10-2020 00:25
Opvallend hoe ex dates of exen weer contact opnemen met een paar van hier. Ieder jaar weer rond de herfst of winter duiken ze weer op. Benieuwd of er iemand bij mij opduikt. Zeker nu met corona kan dat een extra motivatie zijn.
Bij mij waren het altijd degenen die ik niet meer wilde. Nooit eens de mannen van wie ik het hoopte.
Ik ben ook wel benieuwd wie het is. Ik kan hem ook echt niet voor de geest halen. Dat vind ik dan ook niet echt positief. Ik zal hem straks terug mailen.

Eerst dacht ik gelijk aan iemand die ik wel heeeeel leuk vond, maar dat kan hem niet zijn.

Ik heb het nog nooit gehad dat iemand weer contact zocht.
Ik had laatst een middernachtelijk biertje drinken? verzoek..maar als je dan niet meteen op je fiets springt en zegt dat je de deur niet meer uit wil maar dat ze wel bij jou een biertje mag komen doen...tja...helemaal geëmancipeerd zijn we nog steeds niet :D
Volgens mij ging de discussie gepaard met miscommunicatie. Antoon nedoelde dat hij het leuk vindt als zij meerdere mannen date dat geeft hem competitie. Hij zou zelf niet meerdere daten. Jullie zitten volgens mij allemaal op een lijn.
Goedemorgen, mag ik even jullie advies. Ik app al weken met een man, 1x gezien en hij blijft erbij dat hij mij graag wilt leren kennen. Nou prima, ik heb een voorstel gedaan om dit weekend te daten maar hij leest er gewoon overheen. Moet ik dat nou opvatten als een nee? Of is het oké om het nog eens te vragen. In mijn hoofd is hij gewoon niet super geïnteresseerd, anders reageer je toch enthousiast of kom je er later op terug?
tomcat schreef:
02-10-2020 08:00
Ik had laatst een middernachtelijk biertje drinken? verzoek..maar als je dan niet meteen op je fiets springt en zegt dat je de deur niet meer uit wil maar dat ze wel bij jou een biertje mag komen doen...tja...helemaal geëmancipeerd zijn we nog steeds niet :D

Klinkt eerder als een bootycall.
Krijg motto niet verwijderd :-)
Gelukkigworden schreef:
02-10-2020 08:23
Goedemorgen, mag ik even jullie advies. Ik app al weken met een man, 1x gezien en hij blijft erbij dat hij mij graag wilt leren kennen. Nou prima, ik heb een voorstel gedaan om dit weekend te daten maar hij leest er gewoon overheen. Moet ik dat nou opvatten als een nee? Of is het oké om het nog eens te vragen. In mijn hoofd is hij gewoon niet super geïnteresseerd, anders reageer je toch enthousiast of kom je er later op terug?
Heb je meerdere vragen gesteld in dat stuk? Dan kan hij er best overheen gelezen hebben. Je kunt het altijd nog een keer vragen en als hij dan niet reageert weet je genoeg.
Gelukkigworden schreef:
Het verzoek nog eens herhalen in HOOFDLETTERS.
Nee joh. Hoe kan hij daar nu over heen lezen? Dat is er weer zo een die eindeloos wil appen en daar genoeg aan heeft. Ik zou nu gewoon een tijdje heel minimaal of helemaal niet reageren. Kijken wat er gebeurt?
Sabbieehhhh schreef:
02-10-2020 08:28
Heb je meerdere vragen gesteld in dat stuk? Dan kan hij er best overheen gelezen hebben. Je kunt het altijd nog een keer vragen en als hij dan niet reageert weet je genoeg.
Dat kan ook, maar hij zou ook zelf een voorstel kunnen doen.
Gelukkigworden schreef:
ik zou iets zeggen van, weet je nou al voor dit weekend? anders maak ik andere plannen..
Gelukkigworden schreef:
Dit heb ik vaker aan de hand gehad en inmiddels weet ik dat je daar geen energie in moet steken. Hij is niet enthousiast genoeg en wil alleen aandacht of je warm houden voor als hij ergens zin in heeft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven