Dreumes topic IV

29-01-2019 20:05 3016 berichten
Alle reacties Link kopieren
:cheer: Deel 4!

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkelt. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jouw kleine nog niet loopt, maak je dan niet druk :winkie:

En geniet er van, zo ver het kan. Dat jaar is zo voorbij :-*
aankleefsjaan wijzigde dit bericht op 18-02-2019 11:07
Reden: Typo
0.34% gewijzigd
05-2019 :hug:
Hoi! Ik ga binnenkort proberen om een beetje terug te lezen :)

Hier bijna een dreumes in huis (eind oktober) en ik ben een beetje op zoek naar cadeau-tips of dreumes ‘musthaves’. Iemand leuke tips...?
Torrey87 schreef:
04-10-2020 19:57
Hoi! Ik ga binnenkort proberen om een beetje terug te lezen :)

Hier bijna een dreumes in huis (eind oktober) en ik ben een beetje op zoek naar cadeau-tips of dreumes ‘musthaves’. Iemand leuke tips...?
Hier een jongen en wat in de smaak valt is/zijn:
Auto's
Duplo
Smart max
Little people
Boekjes
Hier vanmorgen naar de huisarts geweest met dreumes vanwege het slechte/niet slapen s' nachts. Hij heeft blijkbaar vocht achter zijn oren, dus waarschijnlijk last van zijn oren. Nu neusspray een week proberen en dan kijken hoe het dan gaat.
Hier valt Duplo ook goed in de smaak en dan in het begin vooral de grotere dingen als dieren en auto’s, het echte bouwen heeft ze nog niet zo’n interesse in. En waar ze ook direct op haar verjaardag op weg reed was een driewieler loopfiets.

Verder
-muziekinstrumentjes (schudeitjes, keyboard, trommel)
-boekjes
-zachte pop
-loopwagentje
Een keukentje is ook erg leuk voor de 1e verjaardag. Eerst rommelen met kastje open en dicht en alles erin en eruit en dan vanzelf steeds meer 'echt' spelen en nadoen.
Voor haar eerste verjaardag heeft ze de tunnel en tent van de IKEA gehad. Ik zou vooral de tunnel aanraden. De tent neemt meer plek in dan ik van tevoren had gedacht. Maar ze vind het heel grappig om de tent zo te draaien dat een groot gat op de grond zit en ze met de tent over haar heen kan rondlopen :-D .

Het loop karretje wat ze kreeg is ook nog erg leuk.

Waar ze trouwens ook veel mee speelt is een emmertje. Ze verzamelt er van alles in. Duplo poppetjes bijvoorbeeld. Zo sleept ze van alles door het huis.

Een keukentje wil ik voor haar tweede verjaardag geven. Ik denk dat ze er inderdaad ook al eerder plezier van had kunnen hebben, maar je kan nou eenmaal niet alles tegelijk geven.
Bedankt allemaal.

Voor 1e verjaardag speelgoed:
- zoef zoef dieren
- toet toet auto
- vrolijke vriendjes
- xylofoon
- ballenbakje
- loopwagen
- loopfiets
Blijf in jezelf geloven !
Hopelijk gaat het beter met de neusspray snowgirl!

Suggesties voor leuk speelgoed:

- Dochter kreeg ook een loopfiets (driewieler) voor haar verjaardag en is hier ook nog steeds blij mee. Ze stond nog nauwelijks met haar verjaardag dus duurde wel even voor die gebruikt werd.
- (Flapjes)boeken
- Keukentje en dingen voor in keukentje (houten pizza van Lidl is bv. leuk en dochter was gek op dingen open en dicht te doen dus wij hebben ook bv. potjes en gewoon blikjes die je over hebt van je eigen keuken omdat het leeg is zoals een appelstroopblik)
- loopwagentje, ik was bang dat ie maar kort leuk was maar ze loopt er nog steeds wel eens mee
- pop (hebben we niet maar dochter speelt er elders graag mee)
- Duplo bevalt hier idd ook
- houten inlegpuzzels
Wat voor soort kind heb je torrey? Het is ook best wel persoonlijk :)

Mijn zoontje heeft bv een berg treinen en auto's en typisch 'jongensspeelgoed' gekregen maar nul interesse erin. Fantasiespel is meer zijn ding dus een pop was wel een hit. Net als puzzelen en tekenen. En sommige kinderen zijn echte bouwers dus dan zou ik naar blokken of smartmax enzo kijken.

Als je een beetje weet met wat soort dingen je kind graag speelt is het makkelijker om nog wat gerichte tips te geven :)
Wat heftig 05-2019! Heel veel sterkte met het verwerken van dit nieuws! Hopelijk heb je mensen in je omgeving om dit mee te delen. En erg naar hoe haar vader ermee omgaat. Nogmaals sterkte :hug:!

Ik heb weer even bijgelezen, was een beetje druk de laatste weken. Wat betreft eten zijn wij eigenlijk best makkelijk. De basis is gezond, maar ze krijgen hier dagelijks wel een koekje of snoepje. Zolang ze ook gewoon brood, groente en fruit eten, heb ik daar niet zo'n moeite mee. En in het weekend eten ze friet of pizza, eigenlijk wel elke week een van deze twee.. Met drinken zijn we wel wat strenger. Thuis eigenlijk alleen water, thee of melk. Op een verjaardag of als we eens gaan uiteten (lees: friettent of pannenkoekenhuis) dan krijgen ze weleens ranja. Echt frisdrank hebben ze nog nooit gehad en was ik voorlopig ook niet van plan.
Onze kinderen zijn beide heel licht, dus dat maakt ook wel dat ik me niet zo druk kan maken om een beetje suiker of vet. En ik ben zelf ook een snoepkont :lol: .

Ik las nog iets over de late fles. Dochter krijgt die nog steeds (17 maanden). Tot vorige week dronk ze die altijd nog leeg. De laatste week ineens een stuk minder, dus als dat zo blijft, ga ik hem afbouwen.

Qua speelgoed; momenteel heel veel met het keukentje. Voor haar 1e verjaardag kreeg ze een boerderij van fisher price en daar heeft ze ook al heel veel mee gedaan. En haar pop is ook favoriet momenteel. Vanmiddag was een vriendin hier met haar pasgeboren zoontje en dochter haalde meteen haar pop tevoorschijn. Flesje geven, hapjes geven en weer terug naar bed :proud:. Zoon was op deze leeftijd trouwens wel veel meer van de voertuigen dan dochter bedenk ik me nu.

Verder alles z'n gangetje hier. Zoon is afgelopen weekend 3 geworden. We zijn naar het spoorwegmuseum geweest, erg leuk! En een mini-feestje gehad.
Dochter bijna anderhalf, ik zou willen dat de tijd even stil kon blijven staan ;-)
Hier speelt dreumes momenteel veel met het keukentje, blokkenkar en alles waar zijn broer mee speelt.
Wat heftig 05, ik hoop dat je het een beetje een plekje kan geven. Wat me lastig lijkt als er zo weinig over bekend is. En super frustrerend als vader neliet meewerkt. Als hij wil weten of hij het ook heeft dan zal dat toch moeten..

Speelgoed, dreumes speelt graag met het keukentje en blokken of Duplo. We hebben nu een loopauto van little tikes te leen van de speelotheek en dat is een grote hit bij zowel peuters als dreumes! Maar hij heeft ook een loopfietsje wat al redelijk gaat.

Dreumes zit hier volgens mij in de overgang naar 1 slaapje. Net op het moment dat we de speen weg hebben gedaan haha. En het moment dat hij opeens los loopt en er opeens veel woorden bij komen. Niet een te beste timing van ons.
Dank je wel voor jullie tips! Ik heb gekeken naar een keukentje, maar dacht dat hij daar misschien nog te jong voor is. Zou dat misschien eerder bij 1,5 jaar geven (waarom? Geen idee Haha), maar hij is eind oktober jarig en daarna geven we wellicht iets met de feestdagen

Bedacht mijzelf dat hier ook een speelotheek zit, dus misschien daar ook eens kijken hoe dat werkt.
Wij hebben het keukentje sinds dochter ruim 1 was, maar het was meteen leuk dus zou me daar niet zo druk over maken.

Beetje anticlimax is trouwens de Wobbel, daar wordt tot nu toe (20 mnd) niet heel er veel mee gedaan.
Hallo allemaal,

Hoe gaat het met alle kids?
Hier is dochtertje weer verkouden maat gelukkig voelt ze zich redelijk goed.

Ze heeft een tafel en stoeltjes waar ze erg graag aan zit om te spelen. En ze kan zelf op de stoel gaan zitten. Ik geniet er echt van om haar zo te zien.
Ze heeft ook een nieuw woordje en dat is blauw....komt door speelgoed wat ze heeft die kleuren zingt. En als je iets blauws aanwijst zegt ze blauw.
En ze zegt aai. Als de poes niet in de buurt is aait ze mij of een knuffel.
Ook poetst ze de tanden van Nijntje en krijgt de pop te drinken. Ze deelt haar rozijntjes ook met de pop en die moest vandaag ook een luier aan.
Sinds een paar dagen eet ze haar brood met een vork. Bij de opvang deed ze dat al maar thuis niet. Toen heb ik het zelfde bestek gehaald die de opvang ook had en nu doet ze het thuis ook.

Ze loopt helaas nog niet maar wel kleine stukjes aan de hand. Dus dat gaat vast niet heel erg lang meer duren. (17 maanden nu)

Vind jullie dreumes het ook zo geweldig om naar zich zelf te kijken in de spiegel? Ze oefent met allerlei gezichtsuitdrukkingen en geeft zich zelf ook af en toe een kusje.

Ik had nog even een vraag voor de overgang van romper naar ondergoed. Voor de mensen die dat al mee hebben gemaakt welke maat neem je dan?
Neem je gewoon de maat van de broek of een maat groter vanwege de luier?

Hopelijk gaat het met alle kinderen goed.
Blijf in jezelf geloven !
Wat klinkt dat schattig met die spiegel 05-2019! Hopelijk is je dochter snel weer helemaal fit en van de verkoudheid af.

Qua ondergoed hebben wij inderdaad een maatje groter gekocht vanwege de luier.

Hier gaat alles goed, zoon is zo'n heerlijk kind. Lief, grappig en vreselijk slim :heart: En ook wel zijn nukken hoor, hij kan chagrijnig zijn, poeh, haha. Maar ik geniet vooral heel erg van deze fase. Mijn hoofd zit verder vol met gedachtes over wel of niet een tweede kind. Best spannend :)
Haha wat grappig met die spiegel 05-2019! Dochter vindt het wel leuk, lacht dan vooral naar zichzelf.
Ik vind het mooi om te lezen dat je ondanks alle zorgen en stress toch zo kunt genieten van je dochter :heart:.

Ondergoed hier nog niet aan de orde. Ze draagt nog een romper. Lijkt me in de winter ook warmer ipv een hemd dat steeds omhoog kruipt. Zoon heeft ook tot 2,5 rompers gedragen. Was eigenlijk niet eerder op het idee gekomen om over te stappen op ondergoed.

Positivevibes ik had je topic gelezen inderdaad (en gereageerd). Zoals ik het lees, is de wens er wel, maar vind je het spannend. Misschien heb je nog iets langer nodig om tot het punt te komen dat je die tweede echt wil? Weet niet hoe oud je bent en hoeveel haast er dus bij is?

Hier gaat alles goed. Dochter kletst steeds meer, is vrolijk en speelt lekker.

Ik had nog een vraagje. Zijn hier moeders die hun dreumes op de rug dragen? Laatst voor het eerst gedaan in de Apenheul en ze heeft er zo lekker in geslapen. Ik wil dat dus vaker gaan doen, maar weet niet goed hoe ik dat ga doen met een jas. Ik heb geen draagjas. Vorig jaar had ik gewoon een ruime winterjas en een warme sjaal. Maar op de rug is dat natuurlijk geen optie. Toch een draagjas kopen dan? Ze zijn zo duur en lelijk en zoveel zou ik hem nu ook weer niet gebruiken. Zijn er nog andere opties? Over de jas? Maar dan moet dochter ook in haar jas in de zak. Wordt wel een gefrot denk ik.
maud85 schreef:
11-10-2020 08:12

Ik had nog een vraagje. Zijn hier moeders die hun dreumes op de rug dragen? Laatst voor het eerst gedaan in de Apenheul en ze heeft er zo lekker in geslapen. Ik wil dat dus vaker gaan doen, maar weet niet goed hoe ik dat ga doen met een jas. Ik heb geen draagjas. Vorig jaar had ik gewoon een ruime winterjas en een warme sjaal. Maar op de rug is dat natuurlijk geen optie. Toch een draagjas kopen dan? Ze zijn zo duur en lelijk en zoveel zou ik hem nu ook weer niet gebruiken. Zijn er nog andere opties? Over de jas? Maar dan moet dochter ook in haar jas in de zak. Wordt wel een gefrot denk ik.
Ik draag dreumes over mijn (herfst) jas en dan heeft hij tot nu toe dik vest of softshell aan. Tot nu toe warm zat.
Ik heb jullie allemaal gelezen maar ben steeds vergeten te reageren.

05-2019 wat heftig voor jou. Heel veel sterkte. Het klinkt wel alsof je dochtertje zich super goed ontwikkeld. Dat lopen komt wel hoor.

Spannend hoor positive vibes. Ik was onverwacht na 9 maanden alweer zwanger. Ik vond de wetenschap even heel heftig maar zou nu niet anders meer willen. Al is het vast ook lekker als er wat meer tijd tussen zit :)
Succes met het beslissen.

Maud, ik heb alleen rug dragen gedaan in de zomer. Dus voor het jassen tijdperk zeg maar. Maar ze vindt het niet geweldig. Dus zij gaat lekker in de buggy en peuter in de draagzak op de rug. Die geniet daar enorm van. Heb dus recent onze joolz verkocht en via kruidvat was een giga aanbieding van een hammilton buggy. Ik ben er zo ontzettend blij mee! En dreumes ook want ze kan er veel meer in zien dan in de joolz en kan er zelf in en uit klimmen. Kort gezegd heb ik dus geen tips. Maar ik denk dat een lekker fleece vest en maillot onder de broek en dikke sokken wel voldoende moet zijn voor dreumes. Ze raden een winterjas in draagzak ook af dacht wegens te warm worden.

Dreumes ontwikkelt zich razendsnel. Ze kan nu steppen en praat steeds meer 2 of 3 woord zinnen. Een heel gezellig meisje is ze met af en toe behoorlijke buien...
05, leuk hè van die spiegel!

Hier is was het de laatste keer moord en brand toen ze op de rug gedragen werd dus ook niet zo veel ervaring meer mee. Maar wat due doet lijkt me prima! En draagzak is ook een laagje warmte natuurlijk.

Dochter draagt hier ook rompers. Ik vind het wel prima en in de winter juist ook lekker warm. Ik dacht eigenlijk pas over te stappen als de rompers te klein worden of we echt met zindelijkheid bezig zijn. Dat zal dus nog wel even duren, misschien in de lente.

Spannende keuze Positivevibes. Voor ik een kind had, dacht ik altijd dat het er twee zouden worden als het zo zou mogen zijn qua zwanger worden ed.. Sinds dochter er is, snap ik heel goed dat mensen één kind willen. Niet omdat het zwaar is oid maar juist omdat je dan ook zo kan genieten van die ontwikkeling van die ene. Maar goed, toch bewust voor een tweede gegaan en inmiddels al weer over de helft van mijn zwangerschap. Succes met de keuze!

Wij zijn dit weekend bij het Nijntje museum geweest. Dit had ik ook wel eens als tip van o.a. teckeltje gezien en het is super leuk! Als iemand meer van dit soort plekken weet, houd ik me aanbevolen :D
Ik vind het ook zo leuk hoe dochter steeds meer onthoud. Dat ze s ochtends bv. nog weet dat we naar het Nijntje museum gaan als we opstaan.
Gisteren haar toevallig nog op mijn rug gedragen. Een vest of een dunne jas gaat prima. Ik doe haar volgende keer wel een maillot aan, want haar broek kroop omhoog. Ze vind het fijn om zo mee te gaan als ik de hond uit laat.

Wat schattig 05-2019. Ik heb eigenlijk nog helemaal niet gedacht aan ondergoed. Rompers gaat nog prima.

Hier weten we het nog steeds niet of we voor een tweede willen gaan. Eigenlijk vinden we het wel goed zo, maar af en toe vragen we ons wel af hoe het zou zijn met nog eentje er bij. Eerlijk gezegd denk ik dat het hier bij een zal blijven. We zijn al wat ouder en zien allebei erg op tegen nog een keer IVF. We hebben ook niet het gevoel wat we wel bij dochter hadden.

Afgelopen week was ze een dag ziek met koorts. Ze heeft veel bij ons gehangen en met haar knuffels op de bank. De dag er na ging het gelukkig al weer een stuk beter, maar we hadden wel met haar te doen.

De learning tower is echt een groot succes. Ze moet en zal ook mee helpen met koffie zetten. Onze keuken is alleen een beetje klein en onhandig. Het gaat wel, maar ik moet echt opletten waar ik een mes neer leg, want anders kan ze er bij. We hebben hele brede lades en de toren staat dus meestal net voor de la waar je nog wat uit moet hebben.

Ik was laatst aan het video bellen met mijn moeder. Dus ik film dreumes. Begint mijn moeder te zeuren dat ze op blote voeten loopt en dat ik sloffen moet kopen. Ze trekt altijd meteen haar sokken uit als we thuis komen. Mijn man heeft hetzelfde en zijn moeder liep ook altijd op blote voeten. Ik kijk er dus ook echt niet van op. Sloffen kopen vind ik dus echt zinloos en het is ook nooit echt koud in huis.
Weetiknogsteedsniet: ik weet niet waar je woont maar het Kinderboekenmuseum in Den Haag ga je dan ook geweldig vinden!

Ik ben zelf nog steeds niet in het nijntje museum geweest.
Wat een leuke tip het Nijntje museum. Ken ik helemaal niet maar mijn zoontje is idolaat van Nijntje dus vast een succes :)

En een learning tower staat ook al een tijdje op mijn lijstje. Hebben jullie hem zelf gemaakt tara?

Dragen met een dreumes heb ik geen ervaring mee. Zoon loopt eigenlijk altijd zelf.

En verder, ja we twijfelen dus wat af. Maar het voordeel van twijfelen is dat ik zeker weet dat we heel gelukkig zijn met zijn drietjes dus het voelt ergens ook wel alsof er geen foute keuze is. Dat is fijn :) We hebben nu afgesproken dat we het een paar maanden laten rusten en begin 2021 verder kijken. Ook omdat mijn baan ineens onzeker is geworden door de croronacrisis. En als er een tweede komt lijkt 3 a 4 jaar leeftijdsverschil ons ideaal dus dan zou dat ook ongeveer het moment zijn.
Nou ja zelfgemaakte.. Ik heb de IKEA hack gedaan waar je een krukje op een trapje vastmaakt. Het trapje stond al jaren hier in de keuken. Het krukje was alleen slecht aan te komen. Niet op voorraad bij de IKEA, maar uiteindelijk eentje gevonden op marktplaats. Moest het krukje daardoor wel half uit elkaar halen. Met een nieuwe was het vast net wat makkelijker geweest, maar het zat snel in elkaar. Een likje verf komt nog wel.. misschien ooit. Voor ik het wist zei ik tegen dochter dat het geen goed plan is om met de afwasborstel in de pan met sperziebonen te roeren die ik aan het schoonmaken was.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven