Dreumes topic IV

29-01-2019 20:05 3016 berichten
Alle reacties Link kopieren
:cheer: Deel 4!

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkelt. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jouw kleine nog niet loopt, maak je dan niet druk :winkie:

En geniet er van, zo ver het kan. Dat jaar is zo voorbij :-*
aankleefsjaan wijzigde dit bericht op 18-02-2019 11:07
Reden: Typo
0.34% gewijzigd
Ik heb laatst een paar rompers van de C&A mee genomen en die zitten goed, maar die zijn ook groter dan de rest in de kast. Verder hebben we ook van alles wat.

Ik ben nu de was aan het opvouwen en heb er de hele inhoud van haar kast bij gegooid, zodat ik het meteen kan uitzoeken en er uit filteren wat te klein is. Daarna moet ik even kijken hoeveel er over is. Ik wilde toch een regenbroek bestellen bij de Lidl, dus dan kijk ik wel meteen voor rompers Enzo.

Ons meisje word steeds eigenwijzer en uitgekookter. Ik zat te werken aan de eet tafel. Pakt ze mijn hand dat ik mee moet en zodra ik opstond klom ze op mijn stoel en ging trots achter mijn laptop zitten. Ze kan inmiddels ook deuren openen. Het is ook leuk om op de rugleuning van de bank te klimmen. Ze gaat dan achter haar vader zitten en op zijn hoofd trommelen. Helaas trekt ze bij mij aan mijn haar.

Afgelopen zaterdag werd Burendag voor op het grasveld gevierd. Dreumes was de jongste die er rond aan het rennen was, maar ze was totaal niet verlegen. Ze was ook de kleinste, maar ons buurmeisje die een jaar ouder is, is naar een klein beetje groter. Ze heeft nou eenmaal een lange vader. Een buurvrouw heeft op haar arm een glitter vlinders tattoo gezet. Ze vond het prachtig. Ook kleuren met de rest van de kinderen was leuk. Ze heeft zich goed vermaakt. Ik iets minder, want ik was de hele tijd aan het kijken of ze niet weg zou rennen. Dat deed ze ook een paar keer. Rustig met de buren praten was dus lastig.
Dank voor de romper tips. HEMA zit op zich prima hoor, en die heb ik nog en peuter, maar het lijkt beter te gaan met plasluier als de romper niet netjes aansluit haha. Alles elke keer nat. Op zich is het niet erg als het wat wijder dit, maar Bambino lubbert echt heel erg vind ik en ons zoontje is niet heel slank ofzo. Zal eens kijken naar c&a. En ik dacht misschien h&m? Dat valt toch ook wel wat groter?

Ik weet niet wat hij weegt. Moet volgende week naar het cb. Dan ook voorlopig de laatste vaccinatie. Kreeg vanmiddag een mail met wat testjes om zelf te kijken of dreumes goed ontwikkeld. Hebben jullie dat ook?

Wat een kleine voetjes teckel haha. Ons zoontje heeft maat 24 🙈.
Teckeltje88 schreef:
29-09-2020 09:10

Due, gaan de nachten al wat beter? Hier wisselt het heel erg. De ene nacht zijn we uren in de weer. Of althans ik geef als dreumes niet snel genoeg weer inslaapt of na drie keer huilend wakker worden een zetpil. Vriend houdt 't vaak langer vol maar eindigt dan alsnog met een zetpil. Het zijn sowieso de kiezen onder die nu doorkomen. Haar billen en schaamlippen waren gisteren ook erg vurig, maar gelukkig na een nachtje dik ingesmeerd met dr. Leenarts zag het er vanmorgen al veel rustiger uit.

Verder is dreumes echt heel boevig. Veel meer dan haar broer was op deze leeftijd, althans dat is mijn beleving. Ik vind het wel leuk maar er zijn ook momenten dat ik er wel even klaar mee ben ;). Ze doet eigenlijk altijd het tegenovergestelde van wat we vragen met een hele grote lach op haar gezicht.
Kletsen gaat zo onwijs goed. Elke dag komen er weer meer woorden bij. Dat vind ik heerlijk. Ik verwacht dat ze wel snel zindelijk zal zijn want ze kondigt nu al aan dat ze gaat poepen. Alleen op het potje wil ze dan niet of staat steeds weer op. Komt wel :)
Ohja ze komt ook zeggen als ze vindt dat haar plas luier te vol is :lol:
De nachten wisselen kwa slechtheid. Ik hou hier momenteel paractemol spiegel aan. Morgen maar eens kijk hoe het zonder jz.

Ah dat is vast die geboortedatum. Onze draak kan ook heel lief lachen als hij expres doet wat niet mag. Ook geeft hij aan als ie gepoept heeft, jammer genoeg ziet man die signalen niet dus die ziet het meestal als hij wil naar mama terwijl ie gewoon schone luier wil.

Alle dieren doen Bèèèh als ik ze aanwijs op plaatjes. Maar als ik het voor zeg, doet hij het wel na.
Naniene schreef:
29-09-2020 22:02
Ik weet niet wat hij weegt. Moet volgende week naar het cb. Dan ook voorlopig de laatste vaccinatie. Kreeg vanmiddag een mail met wat testjes om zelf te kijken of dreumes goed ontwikkeld. Hebben jullie dat ook?
Bij ons was die afspraak heel kort. Ze is toen niet gewogen en gemeten. Het was echt broekje uit, vaccinatie er in, nog even vragen of het goed ging en via de achterdeur er weer uit. Ik kreeg toen zelfs geen vragenlijst vooraf en dus ook geen testjes. Maar dat was toen net ook alle scholen gesloten waren, dus misschien is het nu anders. Het verschilt waarschijnlijk ook per CB hoe ze er mee omgaan.
Haha leuk Teckel dat ze ook een te volle plasluier komt aankondigen. Hier zei dochter ook een tijdje dat ze ging poepen maar ze wilde dan absoluut niet op het potje, dus dat ook laten gaan. Komt inderdaad wel een keer!
Jammer dat je man die signalen niet ziet Due. Hier is het vrij duidelijk. Ze komt meestal aangelopen en zegt dan 'poep' als ze gepoept heeft, valt dus niet te missen. Al zien zowel man en ik het vaak ook al wel aan hoe ze kijkt/beweegt als ze aan het poepen is. We worden regelmatig s ochtends ook als eerste begroet met het woordje 'poep' als we haar zien omdat ze dan al gepoept heeft. 😂 (Wel nadat ze eerst mama of papa heeft geroepen.)

Dochter kan hier ook bij de klinken nu en deuren openen net als die van jou Tara. Ik had eigenlijk gehoopt dat dat nog wat langer zou duren. Maar goed tot nu toe valt het wel mee

We proberen dochter nu ook wat meer zelf te laten spelen. We hebben het idee dat het bij anderen beter gaat, maar thuis moeten we veel meespelen, wil ze met ons boekjes lezen, etc. Ze wil er ook gewoon graag bij zijn en helpen. Oh wee als we gaan koken zonder dat ze er bij is, of als we het alleen in de pan hoeven te gooien omdat alles al gesneden is toen ze sliep of nog niet thuis was van kdv/opa's en oma's.

Ze weet ook goed te vertellen wat ze wil, naar de kinderboerderij (zegt ze haar woord voor kinderboerderij of 'wortel geven'), speeltuin, etc. Mevrouw vertelt wel waar ze heen wil hoor. Wel ook leuk hoe enthousiast ze kan reageren als we zeggen dat we daar ook echt heen gaan. :love:

Onze laatste keer bij CB was net een of twee weken voor we het advies kregen geen handen meer te schudden. Het was dus tien nog een gewoon bezoek en wij hebben dus geen ervaring met zelftestjes Naniene. Zijn dat gewoon die van wiechen schema dingen?

Hoe gaat het nu bij jullie Principessa? Is je zoon inmiddels thuis? En hoe vindt grote zus de nieuwe situatie?
Ik ben ook benieuwd hoe het bij jou is principessa, maar snap ook dat je geen tijd hebt om te reageren. Ik hoop dat alles in orde is bij jullie.

Due, het is zeker de geboorte datum ja ;) hier ook weer zetpil vannacht. Peuter ook veel wakker, heeft veel nachtmerries. Zit verder ook niet super in z'n vel. Periode hiervoor veel gegeten en geslapen dus zal wel z'n ontwikkeling zijn. Niet leuk maar fase :)

Dreumes zegt dus idd ook poep, bij poepluiers en volle plas luiers. Best makkelijk ;)
Woordjes kent ze er echt al veel en ook veel dieren geluiden. Spelen kan ze best goed, alleen of met peuter. Ze leest ook graag boeken met ons.
Zou fijn zijn als die tanden ellende eens ophoudt maar dat duurt nog wel even want ze moet er nog een hoop.
Och, dat klinkt echt lastig, Principessa! Je kindje moeten achterlaten! Hopelijk is hij ondertussen thuis of mag hij binnenkort naar huis.

Hier geen tips voor rompers, dochter is redelijk smal. 80,5 cm en 10 kg.

Wat leuk dat je dochter zich zo vermaakt heeft, Tara. Ik vind het echt zalig om te zien hoe onze dochter probeert contact te maken en te spelen met andere kindjes. :-D

Hier moesten we maandag naar het consultatiebureau (bij ons noemt het Kind&Gezin). Al voor corona was het eigenlijk niet echt uitgebreid. Meten en wegen en meestal een paar korte vragen (loopt ze al - ja, gebruikt ze al echte woorden- niet echt, voor de rest alles goed - ja) en dan in elke arm een vaccinatie. Ze had wel opnieuw hoge koorts door de inentingen. :-( Hopelijk heeft ze er vandaag geen last meer van.

Dochter geeft hier nog helemaal niet aan wanneer ze moet plassen of poepen, maar meestal zien we het ook aan haar gezicht. Vooral bij poepen kijkt ze heel geconcentreerd. :-D

Herkenbaar van dat alleen spelen Weetiknogsteedsniet. Thuis ben ik er bijna voortdurend mee bezig. Maar wat leuk dat ze al kan aangeven waar ze naartoe wil. :-D Wij zijn hier vol spanning aan het wachten tot het spreken eindelijk wat op gang begint te komen. Ze is nu 15 maanden, dus hopelijk duurt het niet te lang meer.
Zo leuk als ze echt beginnen met kletsen. Zoon zegt hier wel een paar woordjes, maar kan vooral met handen en voeten erg goed duidelijk maken wat hij wil en niet wil. Hij begrijpt wel al heel veel.

Vorige keer bij CB hebben ze wel gewogen en gemeten, was met 11 maanden geloof ik? Toen gingen ze wel alweer naar de opvang. Zijn inderdaad die dingen van het von wiegen schema Teckel, ik hoef die testjes echt niet te doen om te weten of zoon ze kan 😛. Dat weet je toch als je met je kind speelt denk ik dan, maar oke. Hij doet t prima en t is m'n tweede kind dus maak me totaal geen zorgen over hem. Gewicht kan me ook niks schelen, krijg daar toch alleen maar commentaar op. Het zal wel, hij eet goed en als ie gaat lopen zal t straks best weer wat afbuigen.

Zelf spelen kan zoon hier meestal prima, maar dochter deed dat op die leeftijd echt totaal niet. Dus wel erg fijn.
Onze dreumes kan ook heerlijk alleen spelen. Vooral als peuter niet in de buurt is. Die kan zijn hart op als peuter in februari naar school gaat en hij woensdagochtend alleen thuis is.
Hier H&M en Hema ( niet de bamboe, maar de 3 voor 9 euro rompers, in zo'n pack), en die passen prima. ZItten ook wat ruimer om haar billen/benen, want die zijn stevig te noemen ;-)

Hier zouden we vandaag de BMR vaccinatie halen, maar door rode vlekjes de afspraak moeten verzetten.. We zijn pas over een maand weer welkom, dat hele CB heb ik volgens mij de afgelopen maanden alleen gezien tijdens de 1,5 maanden check ( 1 maand was al niet goed gepland), 2 maanden en daarna enkel de vaccinaties. Dus, 4x nu. Bizar, echt.
Zou dus ook geen idee hebben wat dochter nu weegt, denk rond de 11-11,5kg. Ze is rond de 85 cm schat ik zo in, gezien de kleding die ze draagt en de grootte van haar zus rond dezelfde leeftijd.

@Zelf spelen, peuter doet en deed dit altijd al erg goed, dreumes gaat daar eigenlijk in mee en het gaat per maand ook beter. Duplo heeft ze ontdekt, het keukentje van peuter ook en ze cruist de kamer door, achter de loopkar. Ineens een heel ander kind als ze rechtop staat en loopt ;-)

Qua woordjes is het vooral mama, papa, die, dat en ja. Aanwijzen doet ze als de beste en ze snapt meer dan dan dat ik dacht, als ik iets zeg of vraag krijg ik daar vaak toch de juiste reactie op. Actief communiceren komt vast snel..

Hier zijn we 3 kiezen rijker en is het wachten op de laatste van de voorste kiezen. Dit weekend gaan we een lang weekend weg met familie ( heel gedoe met omboeken e.d. ivm die nieuwe coronaregels).
Heb je eigenlijk al eindelijk iets gehoord van de arts over je dochtertje 05-2019 of heb ik dat gemist?

Veel plezier Chantilly! Hopelijk toch een fijn weekend ondanks de extra maatregelen.
Heerlijk om al jullie verhalen te lezen! Ik ben erg druk geweest met werk, dus weinig tijd gehad om te forummen.

Principessa, hopelijk gaat alles goed met jullie. Heftige tijden altijd, die eerste weken. Zeker in jullie geval.

CB: Hier bespraken we telefonisch de ontwikkeling en op het CB zelf was het alleen meten/wegen/prikken. We zijn met 14 maanden geweest voor de BMR en worden nu met 2 jaar pas weer verwacht. Ik vind het prima, mis het verder niet zo.

Dochter is nu 15,5 maand maar loopt nog niet los (wel langs de tafel). Ze heeft een paar weken aan de hand gelopen maar dat wil ze ook niet meer. Ik ben benieuwd wanneer het komt, het zal vast niet lang meer duren. Met de fijne motoriek gaat het supergoed, ze eet al helemaal zelfstandig met een lepel (bij stamppot of yoghurt) of met haar handen als het gaat om stukjes vlees / groente / patatjes. Ze eet eigenlijk beter met een lepel dan haar zus van bijna 4 :proud: :facepalm:

Ze bouwt en tekent ook heel graag. Praten komt nog niet echt op gang, maar ze zegt wel papa/mama/aai. En als ik vraag of ze gepoept heeft zegt ze 'Bah! Bleeeeeeeeh' en dan met een vies gezicht met haar tong eruit. Dat heb ik haar geleerd :biggrin:

Krijgen jullie kinderen nog een laatste fles? Eigenlijk 'mag'/hoeft het niet meer, maar ze drinkt hem nog elke avond leeg.

Voorlezen gaat hier nog niet zo goed, want dan wordt ze helemaal hyper. Ik probeer dus overdag voor te lezen, maar dat zit nog niet zo in mijn systeem. Ik doe het liever voor het slapen gaan, maar waar de oudste daar heerlijk rustig van werd, heb ik bij dreumes dus een feestvierend kind wat dan niet meer wil slapen.
Ik ben net gestopt met borstvoeding deze week en heb het niet vervangen door een fles. Hij is nu bijna 19 maanden.
Hier krijgen ze beiden nog melk voor het slapen gaan. Peuter was er al lange tijd vanaf, maar sinds dreumes er is, wilde oudste ook weer.

Prima, ze krijgen de hoeveelheid dus verdeeld over 3 momenten, ipv 2. Zie daar verder ook niets ergs in, man drinkt ook op elk moment van de dag melk.
Zolang ze met gepoetste tanden naar bed gaan, is het volgens mij geen probleem..
Ik ben tijdje terug met borstvoeding gestopt, ik geloof rond 19 maanden. Als ik er niet was, dronk dochter al niet meer uit een fles s avonds voor het slapen sinds ze maand of 11/12 was. Ze nam dan paar slokjes en weigerde de rest dus na een paar keer weigeren hebben we dat daarna ook nooit meer aangeboden.

Uit een beker zou ze het misschien wel drinken maar eigenlijk nooit gedaan. Soms drinkt ze nog wel wat water voor ze gaat slapen.
Hier krijgt ze nog wel een flesje melk voor het slapen. Ondertussen lees ik dan een verhaaltje voor. Daarna gaan we naar boven. Omkleden en tandenpoetsen en dan tot slot nog tik tak kijken met papa. Momenteel werk dat goed, dus laten we het nog maar even zo.

Ze kan nu ook de koelkast deur open maken. Ze kreeg wel meteen haar vingers er tussen.

Laten jullie trouwens je dreumes alles eten? Er zijn natuurlijk dingen die ze echt niet mag (alcohol en koffie), maar er zijn ook dingen waar ik bij twijfel. Leverworst bijvoorbeeld. Als ik het eet wil zij het ook proeven natuurlijk. We proberen wel te letten op zout en suiker, maar zijn ook niet super strikt. Zijn er dingen die jullie echt nog niet geven?
tara82 schreef:
02-10-2020 13:55
Laten jullie trouwens je dreumes alles eten? Er zijn natuurlijk dingen die ze echt niet mag (alcohol en koffie), maar er zijn ook dingen waar ik bij twijfel. Leverworst bijvoorbeeld. Als ik het eet wil zij het ook proeven natuurlijk. We proberen wel te letten op zout en suiker, maar zijn ook niet super strikt. Zijn er dingen die jullie echt nog niet geven?
Ik laat haar eigenlijk alles proeven, tenzij het echt niet goed voor haar is. Van leverworst zou ik haar wel een klein stukje geven, maar geen rauw vlees / filet americain. Met suiker ben ik niet heel moeilijk, ik let er veel minder op dan destijds met de oudste. Ze krijgt wel eens een koekje (om de dag ongeveer) en brood eet ze regelmatig met jam of chocoladepasta. Maar qua drinken krijgt ze alleen water of melk.
Onze dreumes mag alles proeven. Ik let zelf momenteel erg op mijn eten, en kinderen krijgen nu ik etiketten lees beduidend minder suiker dan eerst
Koekjes hebben we hier eigenlijk bijna nooit in huis, maar als ze er zijn krijgt ze die gewoon inderdaad. Ze drinkt ook eigenlijk alleen water en melk. Laatst had ik toevallig appelsap mee genomen voor mijn man en heeft ze een keertje appelsap met water gekregen. Je eigen boterham eten zonder dat je een stukje moet afstaan kan alleen als ze slaapt. Ik maak ook altijd voor ons beide Brinta als we het eten, want als ik iets anders heb is het drama.
Hier eet hij ook eigenlijk alles, behalve dingen als sushi. Maar we eten vrij gezond dus er zit weinig tussen wat een issue is. In het weekend soms een pannenkoek of stukje croissant maar dat is het wel. Rookworst ofzo krijgt hij een klein stukje maar dat is 2x per jaar.

Koekjes zijn nooit in huis dus thuis krijgt hij dat niet maar bij opa en oma wel eens. Rozijntjes wel bijna dagelijks trouwens. En drinken alleen water en melk, heel af en toe een slokje sap van ons. Eigenlijk letten we er niet bijzonder op, ik hoef nooit te zeggen dat iets niet mag ofzo.

Wat knap trouwens dat zoveel van jullie kindjes zo goed zelf kunnen spelen! Mijn zoontje wil alles samen doen, zelf spelen begint hier nu pas een beetje te komen :)
Hier mag dreumes eigenlijk ook alles wel proeven van wat wij eten en drinken (buiten koffie en alcohol natuurlijk), dus ook soms een stukje koekje of een paar pepernoten. Maar proberen de basis wel beetje gezond te houden. Drinken is thuis eigenlijk alleen water en melk.

Hier ook nog een flesje melk voor het slapen gaan. Is altijd even een rustmomentje en hij gaat ook altijd leeg. Zo lang je de tandjes daarna poetst lijkt me dat geen probleem.
Vandaag eindelijk een learning tower in elkaar geknutseld. Hij moet eigenlijk nog wel een likje verf, maar dat komt nog wel. Ze vond het meteen leuk en ik kan weer rustig even wat uit de koelkast pakken zonder bang te zijn dat ze valt. We hebben vanavond samen pizza gemaakt. Ze is vooral goed in alles opeten tijdens het koken. Ze haalde de paprika weer van de pizza af om op te eten. En dan natuurlijk na 1 hap terug leggen en een ander stukje proberen :facepalm: . We hebben haar nog wel wat te leren dus. Binnenkort eens koekjes proberen te bakken.

Mijn man was gisteren even bij de kringloop en kwam terug met een grote zak roze Duplo voor nog geen tientje. Hij had niet echt gekeken wat het was, maar voor die prijs kon hij het niet laten liggen. Toen dreumes in bed lag hebben we het in elkaar gezet. Het bleken twee sets te zijn. Een kasteel en een koets. Helaas misten er wel wat stukjes. Man gaat nu kijken of hij die online op de kop kan tikken. Niet alles, maar wel de dingen die echt belangrijk zijn. Een koets zonder paard is toch een beetje jammer namelijk. Maar de prinsen missen we vast minder. Grote kans dat ze toch vervangen worden door een giraf ofzo. We moeten alleen nog bedenken of het een Sinterklaas/kerst cadeau word of dat we het tot haar verjaardag bewaren.

Van mijn werk kreeg ik van de personeelsvereniging ook al bericht over het Sinterklaas feest. Met z'n allen in een zaaltje word hem natuurlijk niet, dus gaan ze de cadeautjes rond brengen bij alle kinderen thuis. Ze maken er vast iets leuks van. Ik denk dat ik een Nijntje memory vraag voor haar. Alleen nog even bedenken wat ik als tweede keus op geef.
Klinkt herkenbaar over het eten opeten tijdens het koken. Wij aten van de week pizza en dochter was erg stil voor haar doen omdat ze lekker van alle groente aan het snoepen was. (Normaal is ze geen minuut stil, maar toen ineens wel...).

Qua eten, begin ik nu wat losser te worden. Als het aan man lag, mocht ze al eerder meer. We eten thuis eigenlijk bijna nooit koekjes oid (behalve als we zelf iets gebakken hebben, wat ook soms gezonde bananencakejes zijn). Maar elders heeft ze dat wel vaker of krijgt ze hapje van ons.

We eten van onszelf al vrij gezond en met weinig zout. Maar ik ben nu wel losser in bijvoorbeeld producten die veel zout bevatten. Zo aten we vandaag stamppot met spekjes erin, verder geen zout toegevoegd maar door de spekjes dus wel vrij zout.

Dochter wijst wel steeds vaker naar de hagelslag voor op brood maar dat houd ik nog wel even af. Ze heeft ook nog genoeg andere keus.

Ze drinkt eigenlijk alleen water, melk en thee. Op vakantie heeft ze ook wel eens wat slokjes van mijn drinken op (bv. sap). We hadden op vakantie ook muntthee voor haar besteld. Riep ze enthousiast steeds "lekker muntthee" toen ze het aan het opdrinken was :-D
Hier mogen ze ook eigenlijk wel alles eten. Kleuter probeert nu ook weleens sushi. Dus moest dreumes ook. Die mocht dan eentje met komkommer proeven (inimini hapje)

Qua drinken krijgen ze hier vaak siroop. Water drinkt dreumes niet, terwijl hij ontzettend veel drinkt. Hij laat zich dan liever uitdrogen dan water te drinken. Op kdv hebben ze het hem ook maar gegeven van de zomer. Anders dronk hij niet.
snowgirl1 schreef:
04-10-2020 07:37
Hier mogen ze ook eigenlijk wel alles eten. Kleuter probeert nu ook weleens sushi. Dus moest dreumes ook. Die mocht dan eentje met komkommer proeven (inimini hapje)

Qua drinken krijgen ze hier vaak siroop en melk. Water drinkt dreumes niet, terwijl hij ontzettend veel drinkt. Hij laat zich dan liever uitdrogen dan water te drinken. Op kdv hebben ze het hem ook maar gegeven van de zomer. Anders dronk hij niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven