** Longdistance relationships deel 11 **

26-09-2008 23:03 3420 berichten
Alle reacties Link kopieren
En daar gaan we weer! Met of zonder longdistance

Isiss: getrouwd met R. uit Marokko. Is in BE gaan wonen om hem makkelijker deze kant op te krijgen. 2,5 jaar longdistance relatie gehad.Speeseend: relatie met J. uit Duitsland. Druk aan de studie. J komt vaak deze kant op of Spees gaat naar Duitsland.Cadi: helaas ook nog steeds legaal. Hij woont in Turkije, ook samen een kindje. De bedoeling is dat hij hierheen komt hij is ook net geslaagd voor zijn examen.Fille: longdistance relatie met Berliner (we hebben toch best nog veel legalen hier hoor). Hij woont in Duitsland. Toekomst waar en hoe nog onbekend. Misschien gaat fille naar Duitsland??Es1450: illegaal hier. Zorgt voor neverending scriptiestories, schoonfamilieverhalen en werkperikelen die heel saai zijn. (haar eigen woorden). Long-distance ervaring met een Panamees, maar ze woont nu samen met een Nederlander!Margaretha: jaren lang gelongdistanced (wat je wel niet allemaal kan met dit woord). Woont en werkt nu in Spanje vlakbij haar vriend.Rianneplaya: Long distance relatie gehad met een Mexicaan. Daar naar toe verhuisd en blijven hangen. Woont en werkt nu in Mexico waar ze geniet van het single leven.La Moon: Geen longdistance meer omdat ze de zon heeft opgezocht. Ze woont nu samen met haar vriend op de Canarische eilanden.Jooles: Heeft een relatie gehad met een Nederlander die in China ging wonen. Het is toen over gegaan (Chinees heeft nu bedacht dat ie terug wilt naar NL, maar met zn nieuwe liefde). Jooles is nog lekker vrijgezellig.Ine: Woonachtig in Tirol met haar zoon van 2. Had een relatie met een NL uit Noord Holland en dus long distance. Relatie is nu over, maar Ine is gezellig blijven hangen!Mezelf nog: findingnemo, relatie gehad met een Belgische Marokkaan en in Marokko gaan wonen. Sinds augustus 2008 mn zooi terug in NL en relatie over. Nu lekker vrijgezel.En beste nieuwe mensen, : wees welkom! Hopelijk kan je het een beetje volgen met deze intro.
Wat me op iets anders brengt: Isiss, jij vindt zijn boeken toch wel leuk? Ik vraag me of het aan mij ligt.
Heeft hij niet ook het huis van de moskee geschreven? Dat vond ik een erg mooi boek! Sowieso ben ik wel gegrepen door die islamitische culturen, een aantal van de rituelen enzo spreken mij erg aan, ik heb er nogal een romantische voorstelling van. Aan de andere kant denk ik dat ik absoluut niet in zo'n cultuur zou kunnen leven, tenminste, niet écht (wel tijdelijk, als westerse, met andere privileges en normen en waarden ook vanuit familie bv), dus dat vind ik gek van mezelf. Zo spreken ook boeken die spelen zo tot de jaren zestig mij erg aan, of bv. die spelen in het echte zuiden van de VS (terwijl heel veel daar mij ook weer gruwelijk tegenstaat dus). Gek hoor.

Isiss, inderdaad fijn dat het niet op jullie relatie drukt, ik vind het ook super dat je je niet aan hem gaat irriteren. Niet dat dat zou moeten hoor. Maar ik kan me goed herinneren dat ik een miljoen uur per week werkte, onregelmatige diensten, en in de andere tijd allerlei andere dingen ondernam, sporten, met vrienden afspreken, enzovoort. Mijn broertje deed toen een paar maanden n a d a . Elke dag als ik wegging hing hij op de bank in korte broek en als ik thuiskwam ook. Hij deed natuurlijk wel dingen hoor, hij douchte, hij sprak weleens af met vrienden, hij keek zeshonderd tv series, hij kookte en deed boodschappen en meer van dat soort gelanterfanter. Ik werd gillend gek. Niet eerlijk natuurlijk voor hem, maar oh wat trok ik dat slecht, zelf zo druk zijn en dan iemand zien die geen vin verroert.

En Fille, oeh ik zou wel gaan denk ik. Hoe vaak krijg je de mogelijkheid met locals naar zo'n land te gaan? Wel lastig omdat je nog niet weet wat je wilt met Berliner? Wat doe je als je je weer kapotergert? Kan je ook alleen rond? Kan je een vriendin meenemen (zou dat grof zijn als je dan met je vriendin zit te lachen bij Berliner thuis bv). Ik moet wel lachen als ik bv. lees 'natuurlijk mag ik ook mee', ik vind het echt opvallend hoe vanzelfsprekend al die relatiedingen bij jullie zijn, terwijl jullie elkaar helemaal niet vaak zien. Ik vond dat bij mijn vriend en mij het eerste wat verloren ging, die vanzelfsprekendheid. Is nu wel weer terug hoor, maar het wordt nooit meer zo vanzelfsprekend als in het begin denk ik, omdat ik mij toen niet kan voorstellen dat dat ooit anders zou zijn en ik nu weet van wel.

Speaking of which. Mijn vriend belt me laatst op, alleen om te zeggen 'dat hij mij adoreert'.

I'm loving it!

Mijn Dominicaanse vriendin vroeg of ik geen cubaan voor haar kon ritselen want ze had grote behoefte aan een caribische man, één die er volgens haar geen twijfel over laat bestaan of hij je geweldig vindt en wat hij van plan is met je te doen hahaha
HET IS POSITIEF!!!!!

WAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAT

Wauw etosha!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Supersupersupersupersuper!!!!!

Proficiat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

(f)
Gefeliciteerd!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Wat geweldig, wat fijn, wat goed!

Hoera Etosha. En nu? Ligt ij al voor de ambassade en is zijn ticket al geboekt?

Marg, nee dat is Kader Abdollah. Ik heb deze discussie dit weekend ook al gevoerd. Ik vind Kader Abdollah ook erg goed. Maar Benali schrijft wel weer goede columns. Maar boeken, pfff. Nouja, ik ga toch nog een poging binnenkort.

Grappig dat je schrijft dat dat bij ons zo makkelijk gaat. Da's meer Berliner dan ik, hoor. Die vindt het vanzelfsprekend dat ik meega. Sinds hij hier is geweest wil hij het ook gewoon heel graag laten zien. Ik denk meestal te hard over dingen na, zodat alles ingewikkeld wordt. Maar goed, over kerst vieren met mijn familie deed hij dan weer moeilijk. Maar het is soms wel fijn dat hij dingen als vanzelfsprekend ervaart. Dat compenseert mijn overdenken dan weer.

Ik heb inmiddels besloten dat als er niks escaleert en het qua tijd lukt ik meega.
Marg, een adorerende man. Wat héérlijk.

Spees,wat goed dat het hele scriptie schrijven zo voorspoedig gaat. Nog even en dan ben je er vanaf! Is de zomer verder al vol gepland?

Marg, Berliner stelde ook al voor om een vriendinnetje mee te nemen, maar ik kan niemand bedenken die dat zou willen en kunnen.

Spees, zocht jij niet een bestemming in het Midden Oosten?
Wanneer ga je? Ik wil wel mee! Als we zelf niet op vakantie gaan tenminste. Ik zie 't wel gebeuren dat R. straks weer aan 't werk is en ik heel gezellig in m'n eentje 3 weken vakantie heb.

Met m'n 3 woorden arabisch ben ik ook nog een nuttige toevoeging.

Etosh: nog 'n keer, nu wel met leuke poppetjes en kleurtjes:

PROFICIAT!!

Marg: je adorerende man is leuk! (ik vind 'm -afgezien van de schoonmaaktick- sowieso leuk, hoe hij dingen met jou samen doet)

Is idd Kader Abdollah. 't Huis van de Moskee is echt prachtig vind ik.

Abdelkader Benali heb ik alleen de Langverwachte van en ik kwam er met grote moeite doorheen nadat ik 4 keer opnieuw was begonnen. Z'n columns zijn goed ja, maar z'n boeken, ik weet 't niet. Ik heb nog 'n boek van 'm trouwens, over 400 jaar NL-Marokko, dat is wel erg interessant bedenk ik me nu. Minder literair, dat zal 't 'm zijn.

Marg: ik heb soms wel kleine irritatiemomentjes naar R. hoor, maar niet noemenswaardig. Ik ken 'm, ik weet dat ie supergraag wil werken en dat ie ook begint als ie kan beginnen (zo is ie laatst 1 nacht kippen wezen laden en gaat ie vrijdag misschien voor 1 dag machines schoon staan maken in 'n frietfabriek, daar zou ik zelf echt geen zin in hebben, maar hij doet 't wel). 't Scheelt dat 't hele huis aan kant & schoon is, en ik niet de ontbijtbordjes van 's ochtends nog op tafel vind als ik 's avonds thuis kom. Dat ie structureel vergeet de was op te ruimen als die droog is, neem ik dus voor lief (meestal).

De islamitische cultuur in Marokko komt op mij altijd mooier over dan hier, moet ik zeggen. Op de een of andere manier heb ik ook altijd 't gevoel dat de Marokkanen in Marokko veel moderner en liberaler zijn dan de Marokkanen die nu hier leven. Of misschien ligt dat aan de moderne (in manier van denken, niet van kleden) familie van R. Zij zijn zelf niet zo heel erg van activiteiten waar mannen en vrouwen apart zitten, maar als ik bij vrienden van R's zus kom in Frankrijk is dat heel normaal. Zit ik ineens in 'n klein kamertje vol met kakelende vrouwen in lange gewaden en en R. tussen de mannen in 'n mooie grote salon met dure bekleding op de marokkaanse banken. En R. heeft 'n Marokkaanse vriend die hier is geboren maar qua tradities heel ouderwets is, ook heel apart.

Oh, moet met de kerel mee.
Oh Isiss leuk! Nou, dan zie ik het helemaal zitten.

Ik ben net verzeild geraakt in het Maria Mosterd-topic van Marg. Interessant. Maar dan moet ik me nu wel bijna haasten voor sportschool.

Ik heb laatst heel globaal berekend hoeveel tijd ik in sportschool heb doorgebracht in dit leven. Erg.
Haha, voor het eerst heb ik een topic geopend wat goed loopt. Meestal als ik een topic open op Maatschappij, wat ik al bijna nooit doe, komen er ongeveer 10 reacties .

Isiss, dat scheelt inderdaad, iemand die dat soort dingen aanpakt, daar heb ik heel veel respect voor!

Ken je het boek 'zoeken naar Nouf'? Dat speelt zich af in Saoudi-Arabië en vond ik ook leuk om te lezen, hoe die mensen daar leven. Ik heb trouwens ook een ander boek gelezen, de meiden van Riyaad, vond ik ook leuk. Ik denk bij nader inzien dat he tgewoon een soort fascinatie is, voor zo'n ander leven dan ik zelf leid. Ik zou wel eens een maandje mee willen draaien in een arabisch huishouden. En sommige dingen lijken me super zoals bv. het 'vrijgezellenfeest' waar allemaal vrouwen komen, je helemaal in de henna gezet wordt, enzo. Ik krijg steeds serieuzere plannen om naar Iran te gaan, ik heb met een paar vriendinnen afgesproken in 2010 een reis te maken en ik heb een tijdje terug Iran voorgesteld, ik had een mail gestuurd met oa deze weblog: www.lifegoesonintehran.com en een andere met prachtige foto's en de reacties tot nu toe waren héél positief dus ik hoop dat het doorgaat. Boeken over dat Arabië en Perzië verslind ik, ook romannetjes en slechte boeken, over harems, prinsessen, enzovoort.

En leuk te lezen Isiss, ik vind mijn vriend over het algemeen ook erg leuk behalve de schoonmaaktik hahaha (op een soort hyvesprofiel heeft hij bij hobbies 'de taken uit het huishouden' gezet hahahaha ). Hij is volgende maand jarig en ik denk erover om samen met hem te gaan skydiven. Geen idee of dat leuk is of niet hoor wie heeft het al eens gedaan?
Oh, en ik heb het boek 'Eten Bidden Beminnen' eindelijk. Het zat in het pakketje (weet je nog vorig jaar....) uiteindelijk is dat dus écht kwijtgeraakt en hebben mijn ouders een vergoeding gekregen waarvan ze het boek nog maar een keer gekocht hebben. Ik ben benieuwd! Maar ik ga nu eerst die stapel tijdschriften die ze meegenomen hebben wegwerken.
Jeuuuuuuuuuu Etosha!!! Gtisteren was ik hier naar het internetcafe gekomen (3km vanaf het hotel) en toen wilde ik je blog op hyves lezen, maar viel de stroom uit en vandaag lees ik dit.

WOEHOE!!!!! Echt helemaal, helemaal, helemaal goed!

Dat ik ga nu ook nog even op je hyves zetten, met vrolijke mannetjes, want dat gaat daar makkelijk!

Meiden; ben maandagavond (als ik de laatste trein haal) weer thuis, dan meer (of mss nog in Negombo) maar hier zit ik zover van internet af.

Ben trouwens verbrand om on topic te blijven :( En ik ben normaal zo voorzichtig. Nou ja, ik ga even doen waarvoor ik hier kwam.
Oh Marg, ik had dat boek echt heel snel uit. Het is wel Amerikaans en soms veel bla, maar stiekem toch gewoon erg leuk. Krijg spontaan zin om vroeg naar bed te gaan en te gaan lezen. Laat ik dat maar doen.

Nemo, ben benieuwd naar je verhalen.

Marg, als hobby de huishoudelijke taken?
Even vanuit mijn bed. Voorhoofdsholteontsteking.. Ga zo slapen.

Etosha: wat onzettend, ontzettend goed!!! Gefeliciteerd!!!

Fille: ik wil wel mee hoor! Ben helaas niet zo'n nuttige toevoeging qua arabisch als Isiss, maar toch..

Margh, ga morgen je topic op maatschappij lezen. lijkt me interessant. Ik herken trouwens je fascinatie voor arabische landen. Ga na het boek wat ik nu lees (In Europa van Geert Mak, ook erg interessant, besef dat ik te weinig van geschiedenis afweet) het boek 'de dochter van Isfahan' lezen. Ben benieuwd..

Ga nu weer slapen. Tot morgen!
We huren gewoon een bus!

Spees beterschap!

Cadi en Kjong, nog in leven? Alles goed?
Spees, leuk! Niet die holteontsteking natuurlijk, hopelijk knap je snel op.

Gek genoeg heb ik het niet zo met aziatische landen terwijl die cultuur denk ik nog veel verder van de onze af staat (een taiwanese vriendin liet al haar haar staan, en baalde dat ze geen snor had zoals de spaansen. Dat was in haar land sexy, want: je hebt dan een hoger testosteron dan de normale vrouw, en dus ook een hoger libido hahaha)
Toch nog maar een dagje thuis. Voel me zo mogelijk nog beroerder dan gisteren. Zo eerst even douchen en poging doen tot iets eten, en daarna nog wel wat aan de scriptie doen.

Marg: Ook aziatische landen boeien me erg, heb hier in NL ook best een aantal chinese/vietnamese vriendinnen. Apart verhaal van die snor!

Skydiven klinkt erg stoer trouwens! Heb ik nog nooit gedaan, maar wil dat ooit nog wel. J. trouwens niet, vertelde ie vorige week.
Etosha, hebben jullie al geboekt?
Marg, zie AK.
Ok ik heb het gelezen en daar gereageerd! Ga er effe hier niet op in.

Ik zit nu een presentatie voor te bereiden die ik volgende week moet houden voor buitenlandse vertegenwoordigers van onze partners in een bepaald project. De presentatie moet het project uitleggen en duurt DERTIG minuten. Yaikserdeyaiks.
Veel plaatjes, filmpje om het op te leuken, en vooral veel vragen stellen aan de zaal, zodat ze betrokken blijven en de tijd ook deels door hen wordt ingevuld.

Ik heb weer gereageerd op je in de AK. Dank je wel voor je lieve reactie!
Oh goeie tips Etosha bedankt. Nog een slome vraag: vind je het slim om de eerste dia een soort 'inhoud' van de presentatie te geven? Ikzelf vind dat best wel handig altijd omdat je weet wat er gaat komen, ik hou nogal van structuur, maar tegelijkertijd vind ik het behoorlijk middelbare school achtig nu ik er mee bezig ben

Ik dacht rond de 15 minuten voor te bereiden, het duurt denk ik altijd wat langer dan je berekend had, en dan is er ook gewoon tijd voor vragen enzo, evt. aan het eind of gewoon tussendoor. Vragen stellen aan de zaal, moet ik even over nadenken hoe ik dat er in zou kunnen doen, het is namelijk de presentatie van een project.

Ik heb ook weer op je gereageerd daaro
Ik zou wel even zeggen wat er gaat gebeuren hoor, vind ik juist goed als je dat doet! En bedenk ook even wat je gaat doen als er helemaal geen vragen komen... hou iets achter de hand zeg maar.
O Etosha, lees het nu pas, maar wat goed!!!!!!!!!!!!

Gefeliciteerd!

Ga nu naar de AK verder lezen..
Ohja, dat is ook een goeie!

Hoewel ik denk dat ik niet zo veel achter de hand hoef te hebben want mijn ervaring is met Spanjaarden dat die voor een presentatie van 10 minuten ongeveer een half uur vollullen. Ik heb nog nooit een spanjaard een presentatie horen geven die binnen de daarvoor berekende tijd viel.

Ook zetten ze de dia's bv. helemaal vol met tekst, superslecht vind ik want dan zit je te lezen en te luisteren en uiteindelijk volg je allebei niet. Ik vind het zelf het fijnst steekwoorden neer te zetten zodat je de draad van het verhaal kan volgen. Maar okee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven