Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Boodschappen , kinderen mee

15-10-2020 09:07 485 berichten
Alle reacties Link kopieren
Je ontkomt er niet aan.
De boodschappen.
En als je ‘kleine’ kinderen heb kun je die niet thuis laten.

Bezorgen is een optie en dat doen/deden we elke week. Nu wilde ik bestellen en is de eerstvolgende leverdatum ineens volgende week vrijdag pas...

Dus toch zelf boodschappen doen.

Op fb lees ik regelmatig irritaties van mensen die vinden “ kom alleen je boodschappen doen”
Waarom met z’n’ alle?

Mijn man gaat dus dit weekend de grote week boodschappen doen, alleen.
Maar dat betekent wel dat ik toch regelmatig ook naar de winkel moet voor de vergeten dingen, of verse producten etc.
Zowiezo kunnen wij met de grote van ons gezin niet voor de hele week in 1 keer halen. Het zou letterlijk niet in de kasten en koelkast/vriezer passen.

Toch voel ik me nu regelmatig bezwaard wanneer ik met vier kleuters/peuters door de supermarkt loop. Ze luisteren best goed maar ja nog niet altijd natuurlijk, daar zijn het kinderen voor.

Hoe staan jullie hier tegenover?
Alle reacties Link kopieren
pearle schreef:
15-10-2020 09:37
Even geloept, zie nu dat er inderdaad ook pubers in huis zijn. Probleem opgelost, laat de pubers even oppassen of de vergeten boodschap doen
Nou, slotje erop dan maar..
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp het nooit zo. Een TO plaatst een topic met de vraag wat anderen ergens van vinden. Als de anderen dan niet vinden wat zij vindt dat ze moeten vinden, dan wordt er opeens “niet goed gelezen” en hebben zij ongelijk want dit en dat en zus en zo.

Mensen vinden het over het algemeen dus niet fijn dat jij met kinderen in de supermarkt gaat lopen. En nu? Ik neem aan dat je ook iets doet met deze wetenschap? Want waarom open je anders een topic?
pamelacourson wijzigde dit bericht op 15-10-2020 09:40
0.11% gewijzigd
montblanc schreef:
15-10-2020 09:38
Kun je niet een van je vier oudere kinderen sturen, je had er toch acht totaal? Lijkt me ook handiger voor jou dan vier kinderen weer mee te slepen en in de gaten te houden.
Acht? Maar dan ben ik het er mee eens dat het onnodig is om er zoveel mee te nemen naar waar dan ook. Dan kan je het prima anders plannen toch? Acht..Dat is voer voor een nieuw topic...
Alle reacties Link kopieren
Phoenix2000 schreef:
15-10-2020 09:35
Mensen lezen niet. Jammer

Mensen lezen juist heel goed. Je hebt pubers in huis. Dus stuur die voor een vergeten boodschap óf laat ze op de kleintjes passen.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon meenemen. Ga lopend, dan hebben jullie ook nog even beweging en buitenlucht.

We zitten nog niet een volledige lockdown, het mag. En er is ook een dringend advies om supermarkten op bepaalde momenten alleen te openen voor kwetsbare mensen. Dan natuurlijk kinderen niet meenemen.

Jonge kinderen spelen relatief een hele kleine rol in de overdracht van het virus.

Uiteraard wel zorgen dat je kinderen niet door de winkel heen gaan loslopen
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
mariposa2 schreef:
15-10-2020 09:29
En ik zie nu dat je pubers hebt. Eh hallo die kun je ook even sturen hé.....
Mijn puber werkt ;-) in zijn vakantie
Ik weet dat doet niet elke puber maar de mijne gelukkig wel.
Mijn andere puber van 14 kan ik niet heen sturen en al helemaaaaal niet op laten passen.

Niet alle pubers zijn hetzelfde he :-)
Alle reacties Link kopieren
sprokkelientje schreef:
15-10-2020 09:37
Pannekoekenstress? In een semi lockdown? really?
Oh jawel hoor. Die hele lockdown hangt echt niet constant als een zwaard van Damocles boven mijn hoofd. Ik heb meer stress als mijn kind niet op tijd thuis is van de hockeyvelden, wetende dat ze een druk industrieterrein alleen moet doorkruisen.

Heel gezond, om geen constante corona-stress te ervaren. Ik wissel het lekker af met andere soorten stress. Veel prettiger. :P
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
Phoenix2000 schreef:
15-10-2020 09:41
Mijn puber werkt ;-) in zijn vakantie
Ik weet dat doet niet elke puber maar de mijne gelukkig wel.
Mijn andere puber van 14 kan ik niet heen sturen en al helemaaaaal niet op laten passen.

Niet alle pubers zijn hetzelfde he :-)
Wat een workaholics. Die puber werkt dus al net zo lang als je man, van ‘s morgens voor achten tot na sluitingstijd van de winkels?

En hoezo kan de ander niet even een boodschapje doen?
Phoenix2000 schreef:
15-10-2020 09:41
Mijn puber werkt ;-) in zijn vakantie
Ik weet dat doet niet elke puber maar de mijne gelukkig wel.
Mijn andere puber van 14 kan ik niet heen sturen en al helemaaaaal niet op laten passen.

Niet alle pubers zijn hetzelfde he :-)
Van 8 uur sochtends tot 8 uur savonds?
Phoenix2000 schreef:
15-10-2020 09:41
Mijn puber werkt ;-) in zijn vakantie
Ik weet dat doet niet elke puber maar de mijne gelukkig wel.
Mijn andere puber van 14 kan ik niet heen sturen en al helemaaaaal niet op laten passen.

Niet alle pubers zijn hetzelfde he :-)
Na het werk?
Alle reacties Link kopieren
Dan blijft Pa bij de kinderen en doe jij de boodschappen zodat er niks vergeten wordt. Of je maakt een degelijke boodschappenlijst als de beste man het echt niet zelf kan bedenken.

Als er een partner/puber/andere volwassene in huis is dan kan er gewoon zonder kinderen boodschappen gedaan worden.

Ik heb geen partner/puber/andere volwassene in huis dus neem in principe mijn peuter mee, als oma zich goed voelt dan gaat oma met haar in het winkelcentrum in die auto'tjes of naar de speeltuin ernaast zodat ik vlotter klaar ben.

edit: en peuter mag niet los in de winkel rondlopen, want dan duurt het NOG langer, in het wagentje of ze wil of niet.
-rosings- wijzigde dit bericht op 15-10-2020 09:46
10.15% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
pamelacourson schreef:
15-10-2020 09:40
Ik begrijp het nooit zo. Een TO plaatst een topic met de vraag wat anderen ergens van vinden. Als de anderen dan niet vinden wat zij vindt dat ze moeten vinden, dan wordt er opeens “niet goed gelezen” en hebben zij ongelijk want dit en dat en zus en zo.

Mensen vinden het over het algemeen dus niet fijn dat jij met kinderen in de supermarkt gaat lopen. En nu? Ik neem aan dat je ook iets doet met deze wetenschap? Want waarom open je anders een topic?
Misschien wel indd. Ik las best interessante dingen van anderen.

En er werd ook niet goed gelezen. Zeggen wat je vind is prima daar vraag ik naar maar dan moet je wel gelezen hebben wat er stond .
En niet doen alsof ik elke dag met vier kinderen de winkel rondren ;-D
Alle reacties Link kopieren
als jij geen oplossing wil, voor een prpbleem, dat je hier zelf neerzet, dan houdt het op he? Dan blijf je lekker doen, zoals je het doet.

“Waanzin is steeds opnieuw hetzelfde doen, en dan verschillende uitkomsten verwachten”
Alle reacties Link kopieren
ninanoname schreef:
15-10-2020 09:42
Oh jawel hoor. Die hele lockdown hangt echt niet constant als een zwaard van Damocles boven mijn hoofd. Ik heb meer stress als mijn kind niet op tijd thuis is van de hockeyvelden, wetende dat ze een druk industrieterrein alleen moet doorkruisen.

Heel gezond, om geen constante corona-stress te ervaren. Ik wissel het lekker af met andere soorten stress. Veel prettiger. :P
Dat van de hockeyvelden is volkomen logisch en staat totaal niet in verhouding tot dat geneuzel over pannenkoeken.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren
Lillybit schreef:
15-10-2020 09:45
Na het werk?
I wish. Ik lig al in bed als hij thuis komt .
Dat is dan gelukkig alleen nu met de vakantie.
Als ik weet dat hij vroeger thuis is dan stuur ik hem ook rustig een appje om wat mee te nemen.
Alle reacties Link kopieren
Als je voor 4 kinderen kiest, dan weet je ook dat het lastig is om ze allemaal mee te nemen naar de supermarkt.

De regel bij boodschappen doen is kom alleen en jij neemt je verantwoordelijkheid niet.
Phoenix2000 schreef:
15-10-2020 09:48
I wish. Ik lig al in bed als hij thuis komt .
Dat is dan gelukkig alleen nu met de vakantie.
Als ik weet dat hij vroeger thuis is dan stuur ik hem ook rustig een appje om wat mee te nemen.
Voor het werk..
Ik zou ze in ieder geval in een karretje zetten.
Alle reacties Link kopieren
kerst schreef:
15-10-2020 09:48
Als je voor 4 kinderen kiest, dan weet je ook dat het lastig is om ze allemaal mee te nemen naar de supermarkt.
9
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het not done om met vier kinderen naar de supermarkt te gaan. Die eieren kan je vast wel bij de buren lenen en dan laat je je man na zijn werk ff halen of je gaat zelf als hij thuis is en je graag ff weg wil. Als je geen alleenstaande ouder bent zonder netwerk is er echt altijd wat te regelen. Daarnaast zijn pannenkoeken geen eerste levensbehoefte. Aanpassen aan de situatie, dat moeten we allemaal.
Alle reacties Link kopieren
Muurbloempje115 schreef:
15-10-2020 09:44
Van 8 uur sochtends tot 8 uur savonds?
Hij moet er twee uur voor reizen.
Doet eerst stage uren en daarna werkt hij er extra om bij te verdienen.
En dan weer terug.
Ze doen nog even met zijn alle een drankje na sluitingstijd en dan gaat ie weer twee uur onderweg naar huis.
Ja hij werkt hard. Voor een 17 jarige
Alle reacties Link kopieren
Phoenix2000 schreef:
15-10-2020 09:46
Misschien wel indd. Ik las best interessante dingen van anderen.

En er werd ook niet goed gelezen. Zeggen wat je vind is prima daar vraag ik naar maar dan moet je wel gelezen hebben wat er stond .
En niet doen alsof ik elke dag met vier kinderen de winkel rondren ;-D
Maar ik vroeg ook: waar zijn de andere 2 dan als jij er 2 meeneemt?
Alle reacties Link kopieren
Ik lees maar reacties over pannekoeken.
Grappig. Die worden hier amper gegeten 🤣
En dan zou ik niet kiezen voor de melk en eieren variant maar die waar alleen water bij hoeft. Kan ik niks vergeten ook ;-D
lilalinda schreef:
15-10-2020 09:49
9
anoniem_63ff409a1944d wijzigde dit bericht op 15-10-2020 09:53
Reden: onaardig
6.33% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
15-10-2020 09:49
9
o_o

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven